MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Online muziek kopen

zoeken in:
Casartelli schreef:
(quote)

Laatste keer dat ik dat probeerde (2 exemplaren van 1 titel via Amazon bij een derde partij) kon ook dat niet in één envelop.

Vreemd, was' t zeker prog

Casartelli (moderator)
Mjuman schreef:
Zeker prog

Oei, ik ben betrapt. Tja, die neiging om prog in dubbel stereo af te spelen he...

Ik herinner me anders bestelling van Amazon zelf die met meerdere exemplaren tegelijk verpakt waren.

Maar dat is inderdaad al wat langer geleden, want ik geef de voorkeur aan Dodax ipv Amazon.

Casartelli (moderator)
Amazon zelf of een derde partij, dat zal het verschil wel zijn.

Casartelli schreef:
(quote)

Oei, ik ben betrapt. Tja, die neiging om prog in dubbel stereo af te spelen he...

Heb het even getest en dat is idd bij partners het geval: als je 2 exemplaren van 1 cd bestelt - no matter what - wordt altijd 2* verzendkosten in rekening gebracht; en dus ook apart verzonden, terwijl dat bij Amazon zelf NIET het geval is. Waarschijnlijk een soort ontmoedigingsbeleid. Al eerder gezegd: goed kijken naar de verzendkosten.

Je moet bij het berekenen van de prijs van een cd gewoon altijd 1 pond 84 optellen, dat zit er nu eenmaal bij.

Bij Dodax gisteren het nieuwe album van Buddy Guy besteld, het is net uit. Dan betaal je 7 pond + 1 pond 84 verzendkosten. Daar kun je toch niet voor tobben. Bij de cd zaak ter plaatse is het album bijna 20 euro.

waarom bestellen jullie niet via Dodax.nl? Daar kost verzenden niks.....

lennon schreef:
waarom bestellen jullie niet via Dodax.nl? Daar kost verzenden niks.....

Als je dit topic hebt meegelezen - wat denk je er zelf van?

Mjuman schreef:
(quote)

Als je dit topic hebt meegelezen - wat denk je er zelf van?

Sorry, maar ik lees echt niet alles.. ik zie dat men het heeft over Britse ponden, vandaar de vraag

Kopen via Amazon geeft iig de (bodem)garantie van Amazon - geld *altijd* terug. Verder is het gewoon een kwestie van alles omrekenen en vergelijken (incl verzendkosten). Amazonklanten weten dat ze de afgelopen 2 jaar 0,15 hebben ingeleverd tov GBP - die doet nu ca 1,42 (voorheen ca 1,25)

Maar dan nog zie ik mensen die 't hebben over verzendkosten bij Dodax? Is dat dan via de Engelse variant? En waarom dan niet bestellen via de NL site?

sxesven
Ik bestel altijd via dodax.nl.

De genoemde verzendtijd betreft overigens de tijd die het ze kost om je pakketje klaar voor verzending te maken (dus incl eventuele aanlevering van een leverancier), niet de tijd die het ze kost om het op je deurmat te deponeren.

sxesven schreef:
Ik bestel altijd via dodax.nl.

De genoemde verzendtijd betreft overigens de tijd die het ze kost om je pakketje klaar voor verzending te maken (dus incl eventuele aanlevering van een leverancier), niet de tijd die het ze kost om het op je deurmat te deponeren.

Die had ik ook begrepen. Dus daar wacht ik niet op. Maar mijn order is van 30-07, en nu op 07-08 staat ie nog steeds op status in behandeling... dus er is nog niks gebeurd..

sxesven
Dat is dan inderdaad andere koek. Die ervaring kan ik (gelukkig) niet onderschrijven.

sxesven schreef:
Dat is dan inderdaad andere koek. Die ervaring kan ik (gelukkig) niet onderschrijven.

Ik wacht nog even af, volgens sommigen dwing ik het af blijkbaar..

Ik heb ook dezelfde ervaring als lennon bij Dodax.nl (pas 1 bestelling gedaan overigens). Er stond bij beide producten 'verzending 1-2 dagen' maar na 1,5 week stond mijn order nog steeds op status 'in behandeling'. Heb toen een mail gestuurd en mij werd toen verteld dat de twee LP's ondertussen waren verzonden. Binnen enkele dagen had ik ze inderdaad -een dag na elkaar (los verpakt dus)- binnen. Terwijl online de orderstatus nog steeds 'in behandeling' was.
Ondertussen is dit wel aangepast.

rkdev schreef:
Ik heb ook dezelfde ervaring als lennon bij Dodax.nl (pas 1 bestelling gedaan overigens). Er stond bij beide producten 'verzending 1-2 dagen' maar na 1,5 week stond mijn order nog steeds op status 'in behandeling'. Heb toen een mail gestuurd en mij werd toen verteld dat de twee LP's ondertussen waren verzonden. Binnen enkele dagen had ik ze inderdaad -een dag na elkaar (los verpakt dus)- binnen. Terwijl online de orderstatus nog steeds 'in behandeling' was.
Ondertussen is dit wel aangepast.

dan dwing jij dat blijkbaar ook af

Ik heb dodax.nl eens bekeken en vind het helemaal niks, zeer beperkt aanbod. Voordeel van al die bij Amazon aangesloten retailers is dat het aanbod vele malen groter is. Dan heb je de ene keer Dodax, de ander keer Zoverstocks. Prima zo.

Dodax.nl heeft het over "gratis verzendkosten". Fijn dat ik die er gratis bij krijg...

Running On Empty schreef:
Ik heb dodax.nl eens bekeken en vind het helemaal niks, zeer beperkt aanbod. Voordeel van al die bij Amazon aangesloten retailers is dat het aanbod vele malen groter is. Dan heb je de ene keer Dodax, de ander keer Zoverstocks. Prima zo.

Een beter systeem bestaat er niet. Tientallen platenzaken in één bedrijf, daar komt het in feite op neer. De ene keer koop je een cd bij de ene zaak, de andere keer bij een andere. De consument wordt daar in ieder geval niet slechter van. De garanties van Amazon (die de verkopers krijgen opgelegd) staan als een blok.

Nooit problemen met verzenden, iedere verkoper doet zijn uiterste best voor zo hoog mogelijke cijfers. Een mooi harmoniemodel voor iedereen.

I second that.

Ik heb nu 2 van de 3 platen binnen via dodax.nl (dat is dus bijna 10 dagen na de bestelling, waar 1-2 dagen werd beloofd)

Kwalitatief en prijs technisch gewoon dik in orde. Waar ik toch minder tevreden over ben is dat je de zending niet kan traceren, en ik dus nu nog 1 lp mis, die wel op hetzelfde moment is verzonden. Het antwoord is natuurlijk dat ik nog even moet wachten.

Ze antwoorden wel snel, maar hun faq op de site vind ik echt nog te simpel. Echter kan dit natuurlijk nog wel beter worden.
Vooralsnog zijn mijn ervaringen met (let op) dodax.nl dus een beetje met gemengde gevoelens. Ik wil 't niet helemaal afstoten, maar zou 't nog niet aanraden.

Ik ga wel de andere variant eens bekijken waar hier over wordt gesproken.

sxesven
Je gaf zelf eerder nog aan te begrijpen dat de genoemde 1-2 dagen géén betrekking hadden op de levering tot aan je deurmat, dus die klacht snap ik eerlijk gezegd niet. Bovendien hebben we het over een internationaal verzonden LP, die dus zonder dat je ervoor nog expliciete verzendkosten berekend krijgt, met anderhalve week op je deurmat belandt - voor, naar ik hoop te mogen aannemen, een prijs waar een binnenlandse retailer niet aan kan tippen. En dan niet eens traceerbaar... tja, je kunt ook te veel willen hoor. Ik vind de gemengde gevoelens maar overdreven...

sxesven schreef:
Je gaf zelf eerder nog aan te begrijpen dat de genoemde 1-2 dagen géén betrekking hadden op de levering tot aan je deurmat, dus die klacht snap ik eerlijk gezegd niet. Bovendien hebben we het over een internationaal verzonden LP, die dus zonder dat je ervoor nog expliciete verzendkosten berekend krijgt, met anderhalve week op je deurmat belandt - voor, naar ik hoop te mogen aannemen, een prijs waar een binnenlandse retailer niet aan kan tippen. En dan niet eens traceerbaar... tja, je kunt ook te veel willen hoor. Ik vind de gemengde gevoelens maar overdreven...

Dat mag...

Natuurlijk begrijp ik dat ie niet meteen op de deurmat ligt. Maar waar ik wel een probleem mee heb is niet dat het 10 dagen duurt voor ie in huis is, maar wel dat ze beloven te verzenden binnen 1 a 2 dagen (van waar vandaan dan ook) en dat dat vervolgens dus niet het geval is. Pas na 8 dagen viel de status in verzonden.. en 2 dagen later had ik t in huis. Dus klopt het gewoon niet wat er staat. Het komt blijkbaar dus niet uit het buitenland (behalve die 3e plaat)
Een site als Bol geeft wel de tracking mogelijkheid, dus ik snap je commentaar op mijn wens niet zo goed? Zo raar is dat toch niet? Je besteeld vaak veel geld, dan mag je dat ook verwachten. En daarom dus gemengde gevoelens. Voor een paar euro meer krijg ik in ieder geval veel meer service bij Plato, bol of een lokale platenboer.

sxesven schreef:

Idd - wat wil je dan dat ze binnen twee dagen komen voorrijden, minimaal in een Passat station - anders staat het zo armoedig voor de buurt - de chauffeur (heeft witte handschoentjes aan) stapt uit, belt aan en overhandigt je de lp en zegt: "veel genoegen heer met uw bijzondere aanschaf; u bent een zeer gewaardeerde klant en als blijk van waardering ontvangt u hierbij een waardebon" (goed voor eenmaal gratis poepen in het Zeister bos)?

Enig idee wat er allemaal gebeurt als je eenmaal je order hebt afgeschoten?

Mjuman schreef:
(quote)

Idd - wat wil je dan dat ze binnen twee dagen komen voorrijden, minimaal in een Passat station - anders staat het zo armoedig voor de buurt - de chauffeur (heeft witte handschoentjes aan) stapt uit, belt aan en overhandigt je de lp en zegt: "veel genoegen heer met uw bijzondere aanschaf; u bent een zeer gewaardeerde klant en als blijk van waardering ontvangt u hierbij een waardebon" (goed voor eenmaal gratis poepen in het Zeister bos)?

Enig idee wat er allemaal gebeurt als je eenmaal je order hebt afgeschoten?

Mensen... doe eens rustig

Ik verwacht geen wonderen, alleen maar eerlijkheid en openheid.. dat is alles... Ik brand Dodax.nl niet af, maar constateer alleen maar dat het nog wat onproffesioneel is, en daar heb ik dus gemengde gevoelens over. Sorry als jullie daar moeite mee hebben...

Onweerwolf
Je hebt gewoon gelijk hoor lennon.

Als een winkel aangeeft dat ze je object binnen x dagen na aankoop zullen verzenden en ze doen dat niet zonder jou specifiek te laten weten wat er is misgegaan dan is het gewoon een slechte winkel.

Dat kan Mjuman wel gaan huilen over z'n opel kadet maar dat verandert daar niets aan.

Het probleem is hier een beetje, dat je ons deelgenoot wilt maken van iets wat voor iedereen dagelijkse kost is.

Het verbaast enigszins, dat je je (blijkbaar) kan opwinden over levertijd. Waar dan geen schokkende zaken over zijn te melden.

Wat maakt het ook uit, 4, 10 of 20 dagen.
Het woord onprofessioneel is onjuist gekozen of in ieder geval te zwaar. Dat was in je vorige mail (de teneur van het stuk) ook al aan de hand.

Het punt is dat het aanschaffen van online cd's etc. de levertijd per zending, per online verkoper zal verschillen. Als er sprake is van aanbieden en niet meer (kunnen) leveren of structurele wachttijden van een maand of langer, dan is er wat aan de hand.

Maar voor het overige mag je je naar mijn beoordeling naar aanleiding van bovenstaande niet opwinden over Dodax.nl, anders kun je echt nergens meer bestellen.

Onweerwolf
musician schreef:
Het probleem is hier een beetje, dat je ons deelgenoot wilt maken van iets wat voor iedereen dagelijkse kost is.

Het verbaast enigszins, dat je je (blijkbaar) kan opwinden over levertijd. Waar dan geen schokkende zaken over zijn te melden.

Wat maakt het ook uit, 4, 10 of 20 dagen.
Het woord onprofessioneel is onjuist gekozen of in ieder geval te zwaar. Dat was in je vorige mail (de teneur van het stuk) ook al aan de hand.

Het punt is dat het aanschaffen van online cd's etc. de levertijd per zending, per online verkoper zal verschillen. Als er sprake is van aanbieden en niet meer (kunnen) leveren of structurele wachttijden van een maand of langer, dan is er wat aan de hand.

Maar voor het overige mag je je naar mijn beoordeling naar aanleiding van bovenstaande niet opwinden over Dodax.nl, anders kun je echt nergens meer bestellen.

Wat een onzin.

Als je als bedrijf zegt binnen een bepaalde tijd een object te verzenden en het duur 4x zo lang dan is 'onprofessioneel' nog een understatement.

Of het jou iets uitmaakt hoe lang het duurt is niet relevant, of het realistisch is is niet relevant, of andere bedrijven het ook doen is ook niet relevant.

Het is onprofessioneel om je klanten op dergelijke wijze te behandelen.

Onweerwolf schreef:
Dat kan Mjuman wel gaan huilen over z'n opel kadet maar dat verandert daar niets aan.

't was een Passat Opels en met name Astra's (de nieuwe naam) en Kadett's (de oude) zijn voor mensen die hun rijbewijs via Teleac hebben behaald

Ik heb nog nimmer wat via Dodax.nl besteld, dus ik weet niet welke condities ze aangeven op de site - wel besteld via Amazon.co.uk - en de tijd die daar aangegeven is (7 - 15 dagen) halen ze altijd; sterker nog, meestal heb ik dingen binnen 5 dagen. De reden om via Amazon te bestellen is een hele simpele: kijken en vergelijken, gevoegd bij kopersbescherming (de garantie van Amazon), ook al zou de partner waar je bestelt niet nakomen (omgevallen bijv).

Geen idee wat voor entiteit Dodax.nl is - wie weet is het gewoon een brievenbus, vanwaar orders worden doorgestuurd. Je kunt altijd vragen waarom ze een bepaalde termijn vermelden op de website die in de praktijk anders uitpakt. Daar bestaat een term voor: misleading information - en dat is strafbaar, al zul je het wel hard moeten kunnen maken.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:55 uur

geplaatst: vandaag om 05:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.