Muziek / Algemeen / Online muziek kopen
zoeken in:
0
sxesven
geplaatst: 30 april 2015, 16:00 uur
Inderdaad kut. Is trouwens altijd zo geweest. Tijdje terug nog een (Engelstalig) boek bij ze besteld met het idee dat het wel sneller zou arriveren dan als ik het zou bestellen bij de WowHD van boekenland, The Book Depository. Fooled again... Ging overigens in 2003 al zo toen ik er ooit mijn eerste CD's bestelde (eentje van Thursday, eentje van Merzbow) waar ik letterlijk maanden op heb moeten wachten zogenaamde levertijd: 5-10 dagen).
0
geplaatst: 18 juni 2015, 00:30 uur
Het is ook versturen in 5/6-10 dagen, niet levertijd.
Maar ik denk dat het boekje uit is met WOWhd. Er is nu korting op alle voorraad. Deze korting eindigd als de voorraad op is, staat er.
Denk dat ik mijn Mary Hopkin kan vergeten, die ik meer dan 10 dagen geleden heb besteld en nu nog in backorder staat..
Maar ik denk dat het boekje uit is met WOWhd. Er is nu korting op alle voorraad. Deze korting eindigd als de voorraad op is, staat er.
Denk dat ik mijn Mary Hopkin kan vergeten, die ik meer dan 10 dagen geleden heb besteld en nu nog in backorder staat..
0
geplaatst: 26 juni 2015, 18:04 uur
Ik zit ook nog te wachten op 2 cds van cdwow! Was altijd erg tevreden en heb veel besteld. Altijd goed, maar ben bang dat het nu klaar is. Iemand meer info?
0
geplaatst: 26 juni 2015, 18:39 uur
De gemiddelde Saturn of Muller in Duitsland heeft de albums goedkoper dan cdwow.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 26 juni 2015, 20:27 uur
buckingham schreef:
Ik zit ook nog te wachten op 2 cds van cdwow! Was altijd erg tevreden en heb veel besteld. Altijd goed, maar ben bang dat het nu klaar is. Iemand meer info?
Awaiting stock from our suppliers bij de meeste albums maakt dit er niet leuker op, ik bestel ff niet.
0
geplaatst: 26 juni 2015, 21:17 uur
Ik laat het er ook bij DJFrankie!
Tenzij er duidelijkheid komt binnenkort!
Tenzij er duidelijkheid komt binnenkort!
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 25 juli 2015, 14:04 uur
Iemand een idee waarom de prijzen op WowHD nu wel erg buitensporig zijn? De dollarkoers wellicht? Met deze wachttijden en prijzen moet je wel gek zijn om daar nog iets te bestellen. Een Sound of Kroese is al een paar euro goedkoper op de meeste cd's.
0
geplaatst: 25 juli 2015, 18:01 uur
Wat mij steeds vaker opvalt is het opdringen van creditcards. Waar ik eerst met PayPal kon betalen, wordt steeds vaker geëist dat ik mijn creditcard koppel aan mijn PayPal-account.
Was ik verder niet van plan, dus ik koop in zo'n geval dan maar niets, maar ik mis de reden ook een beetje. Iemand een idee wat het voordeel voor een verkoper is?
Was ik verder niet van plan, dus ik koop in zo'n geval dan maar niets, maar ik mis de reden ook een beetje. Iemand een idee wat het voordeel voor een verkoper is?
0
geplaatst: 25 juli 2015, 18:14 uur
Brunniepoo schreef:
Wat mij steeds vaker opvalt is het opdringen van creditcards. Waar ik eerst met PayPal kon betalen, wordt steeds vaker geëist dat ik mijn creditcard koppel aan mijn PayPal-account.
Waaraan is/was jouw PayPal-account dan gekoppeld? Mijn PayPal is gekoppeld aan mijn credit card - en ik zou niet weten hoe het anders kan. Het zal verder wel een kwestie van kostenbesparing zijn - je ziet tegenwoordig steeds vaker dat je bij bepaalde transacties bij gebruik van PayPal een opslag moet betalen.
PayPal is van (Amazon-concurrent) e-Bay en wordt dus Amazon niet geaccepteerd. Amazon promoot haar eigen credit card - zieltjes winnen zeg maar - en zet daar bepaalde voordelen tegenover. Alleen wat moet een mens met een tweede credit card?
0
geplaatst: 25 juli 2015, 18:16 uur
Paypal is niet meer van Ebay maar is tegenwoordig zelfstandig, en mijn paypal account is gekoppeld aan mijn bankrekeningnummer en niet aan een creditcard.
0
geplaatst: 25 juli 2015, 18:47 uur
Zo'n twee maanden geleden heb ik een bestelling geplaatst bij WOWHD en die is nu eindelijk verzonden. Óf ze hadden ergens toch nog een voorraadje liggen, óf ze krijgen weer nieuwe voorraad. Het is in ieder geval een teken van hoop.
0
geplaatst: 25 juli 2015, 19:13 uur
Mjuman schreef:
Waaraan is/was jouw PayPal-account dan gekoppeld? Mijn PayPal is gekoppeld aan mijn credit card - en ik zou niet weten hoe het anders kan. Het zal verder wel een kwestie van kostenbesparing zijn - je ziet tegenwoordig steeds vaker dat je bij bepaalde transacties bij gebruik van PayPal een opslag moet betalen.
PayPal is van (Amazon-concurrent) e-Bay en wordt dus Amazon niet geaccepteerd. Amazon promoot haar eigen credit card - zieltjes winnen zeg maar - en zet daar bepaalde voordelen tegenover. Alleen wat moet een mens met een tweede credit card?
(quote)
Mijn Paypal is nergens aan gekoppeld. Ik maak incidenteel wat geld over naar mijn PayPal-account.
Verder snap ik je antwoord niet. Waarom zou het een verkoper boeien of er achter mijn PayPal-account een creditcard hangt of niet? Het geld komt via PayPal, en zolang er voldoende saldo is om de betaling te verrichten maakt het voor hen volgens mij niets uit. Toch merk ik steeds vaker dat die gekoppelde creditcard geëist wordt.
En wat hebben Ebay en Amazon daar ermee te maken?
0
geplaatst: 25 juli 2015, 19:16 uur
trebremmit schreef:
Paypal is niet meer van Ebay maar is tegenwoordig zelfstandig, en mijn paypal account is gekoppeld aan mijn bankrekeningnummer en niet aan een creditcard.
Ok, dan loop ik achter de feiten aan Why eBay and PayPal Broke Up - The New Yorker - newyorker.com
BTW - verder maakt het niets uit, want mijn credit card is aan een bankrekening gekoppeld (en die bank is ook eigenaar van de credit card maatschappij)

PayPal wordt nog steeds - internationaal - gezien als een betrouwbare tussenpersoon. Sommige handelaars willen geen zaken met je doen als je adres niet wordt gegarandeerd door PayPal

En Brunniepoo ontbeert het inzicht in een aantal essentialia van het internationale betalingsverkeer
- garantie, goed zijn voor je geld is er één van.
0
geplaatst: 25 juli 2015, 19:26 uur
Mjuman schreef:
En Brunniepoo ontbeert het inzicht in een aantal essentialia van het internationale betalingsverkeer
- garantie, goed zijn voor je geld is er één van.
- garantie, goed zijn voor je geld is er één van. Wat ben je toch een komediant...
Voldoende saldo op je account hebben staan IS een garantie.
0
geplaatst: 25 juli 2015, 19:57 uur
Brunniepoo schreef:
Wat ben je toch een komediant...
(quote)
Man, man - ga bij het Simplistisch Verbond. Je moet voor de grap eens zoeken op Incoterms - dan zie je hoe complex internationaal betalingsverkeer + transport van goederen kan zijn.
Vraag anders eens aan een Griek wat saldo op een rekening betekent in de praktijk

0
Misterfool
geplaatst: 25 juli 2015, 20:08 uur
Brunniepoo schreef:
(quote)
Een beetje simpel gezegd, maar juridisch is een saldo op jouw rekening slechts een vorderingsrecht van jou jegens de bank of in dit geval van jou jegens Paypal. Een zekerheidsrecht(garantie is niet het juiste woord Mjuman, dat wil zeggen dat je het recht om op overmacht te beroepen bij wanprestatie weg contracteert) betekent dat je als schuldeiser naar een ander toe kan als jij(of in de huidige financiële soms ook de bank) niet kan betalen(denk aan hoofdelijkheid of borg) of dat de schuldeiser goederen kan verkopen om het geld te krijgen(Hypotheek en Pand). Hoe een creditcard in deze precies werkt, zou ik verder even uit moeten zoeken. Maar het lijkt logisch dat ze daarmee het geld ergens van kunnen vorderen mocht jij niet kunnen betalen. Maar goed; helemaal in het hedendaagse betalingsverkeer zit ik ook niet en dat zit allemaal nogal complex inelkaar.
0
geplaatst: 25 juli 2015, 21:36 uur
Misterfool schreef:
Een beetje simpel gezegd, maar juridisch is een saldo op jouw rekening slechts een vorderingsrecht van jou jegens de bank of in dit geval van jou jegens Paypal. Een zekerheidsrecht(garantie is niet het juiste woord Mjuman, dat wil zeggen dat je het recht om op overmacht te beroepen bij wanprestatie weg contracteert) betekent dat je als schuldeiser naar een ander toe kan als jij(of in de huidige financiële soms ook de bank) niet kan betalen(denk aan hoofdelijkheid of borg) of dat de schuldeiser goederen kan verkopen om het geld te krijgen(Hypotheek en Pand). Hoe een creditcard in deze precies werkt, zou ik verder even uit moeten zoeken. Maar het lijkt logisch dat ze daarmee het geld ergens van kunnen vorderen mocht jij niet kunnen betalen. Maar goed; helemaal in het hedendaagse betalingsverkeer zit ik ook niet en dat zit allemaal nogal complex inelkaar.
(quote)
Ik ook niet.
In veel gevallen van internetaankopen word je - nog voordat je een koopovereenkomst hebt gesloten - doorgestuurd naar een betaalsite (kan ook iDeal zijn). De betaling lijkt me dan de aanvaarding van de overeenkomst (?), dus bij onvoldoende saldo komt de koop niet tot stand. Welke zekerheden moet je dan inbouwen? Een zekerheid voor de situatie waarin de betaalservice het geld niet bij de verkopende partij brengt? Daar gaat een zekerheid van mij jegens de betaalservice (middels een creditcard) volgens mij echt niet bij helpen.
Anyway, dit heeft weinig met Online muziek kopen te maken

0
geplaatst: 25 juli 2015, 22:00 uur
Even over muziek kopen 'vroeger': je las een advertentie in de NME en besloot om een album uit de UK te bestellen.
Tja, dan ging je naar het postkantoor, vulde een roze wissel in, twv van (zeg) 15 GBP voor het album, vermeerderd met verzend- en verpakkingskosten van (zeg) 4 GBP, de lokettist(e) rekende het om, gooide er een opslag op voor de wissel en de transactie, stempelde het ding en vervolgens begon het (bange en lange) wachten: krijg ik waar voor mijn geld en dat kon soms wel 3 weken vergen en kon je nog de pisang zijn voor inklaringsrechten e.d.
Zakelijk was het ook niet altijd even simpel: bestellen wel - telefoon, brief, fax, telex (we deden het nog zonder internet) waren dan de communicatiemiddelen.
Onderdeel van het onderhandelingsproces was dan altijd wát betaal ik en/of wie betaalt wat (verzending, verzekering tijdens transport etc) - basis daarvoor waren de zgn Incoterms, zie ook Incoterms 2010 - FER - ferfreight.com
Dacht je verzendkosten mee te hebben bedongen, kon je alsnog de pisang zijn ogv trage verzending (bederfelijke waar) of verzekering tijdens vervoer. Dan nog waren koper en verkoper niet helemaal zeker van wederzijdse nakoming.
Daarbij speelde de bank een rol. Stel je betrok een enorme partij leuke hoedjes uit Costa Rica en je had ABN als bank, dan vroeg je jouw bank om middels een zgn corresponderende bank in Costa Rica op te treden als tegenpartij aldaar - was je iig zeker van correcte betaling. Was de verkoper niet helemaal zeker van jouw trouwe betalingsgedrag kon ie eisen dat de goederen bij aankomst in NL in depot gingen; die zouden pas vrij komen als de betaling ontvangen was in Costa Rica en beschikbaar worden gesteld met het tonen van de vereiste documenten; dan nog kon de ontvangende partij op dat moment een vergoeding voor bepaalde zaken moeten betalen; voor goederen lang in depot laten moest ook worden betaald.
Internet heeft dingen wel transparant en sneller gemaakt - maar die feitelijke paparassenhandel is nog steeds aanwezig op de achtergrond. Ben zelf eind jaren 80 met een aantal pc's met software erop half Europa doorgecrosst ivm een beurs én een zgn EEX-carnet - toen begon ik te snappen wat vrachtrijders nog lang meemaakten (tot de tortstandkoming van de EU): bij iedere grens goederen in- en uitklaren.
Banken hebben nu de positie van trusted third party, zo ook de credit cardmaatschappijen. Equens - voorheen i-Pay - is een van de grootste partijen wat dat betreft.
Garantie/garant staan - goed voor je geld zijn - is een internationaal begrip.
Tja, dan ging je naar het postkantoor, vulde een roze wissel in, twv van (zeg) 15 GBP voor het album, vermeerderd met verzend- en verpakkingskosten van (zeg) 4 GBP, de lokettist(e) rekende het om, gooide er een opslag op voor de wissel en de transactie, stempelde het ding en vervolgens begon het (bange en lange) wachten: krijg ik waar voor mijn geld en dat kon soms wel 3 weken vergen en kon je nog de pisang zijn voor inklaringsrechten e.d.
Zakelijk was het ook niet altijd even simpel: bestellen wel - telefoon, brief, fax, telex (we deden het nog zonder internet) waren dan de communicatiemiddelen.
Onderdeel van het onderhandelingsproces was dan altijd wát betaal ik en/of wie betaalt wat (verzending, verzekering tijdens transport etc) - basis daarvoor waren de zgn Incoterms, zie ook Incoterms 2010 - FER - ferfreight.com
Dacht je verzendkosten mee te hebben bedongen, kon je alsnog de pisang zijn ogv trage verzending (bederfelijke waar) of verzekering tijdens vervoer. Dan nog waren koper en verkoper niet helemaal zeker van wederzijdse nakoming.
Daarbij speelde de bank een rol. Stel je betrok een enorme partij leuke hoedjes uit Costa Rica en je had ABN als bank, dan vroeg je jouw bank om middels een zgn corresponderende bank in Costa Rica op te treden als tegenpartij aldaar - was je iig zeker van correcte betaling. Was de verkoper niet helemaal zeker van jouw trouwe betalingsgedrag kon ie eisen dat de goederen bij aankomst in NL in depot gingen; die zouden pas vrij komen als de betaling ontvangen was in Costa Rica en beschikbaar worden gesteld met het tonen van de vereiste documenten; dan nog kon de ontvangende partij op dat moment een vergoeding voor bepaalde zaken moeten betalen; voor goederen lang in depot laten moest ook worden betaald.
Internet heeft dingen wel transparant en sneller gemaakt - maar die feitelijke paparassenhandel is nog steeds aanwezig op de achtergrond. Ben zelf eind jaren 80 met een aantal pc's met software erop half Europa doorgecrosst ivm een beurs én een zgn EEX-carnet - toen begon ik te snappen wat vrachtrijders nog lang meemaakten (tot de tortstandkoming van de EU): bij iedere grens goederen in- en uitklaren.
Banken hebben nu de positie van trusted third party, zo ook de credit cardmaatschappijen. Equens - voorheen i-Pay - is een van de grootste partijen wat dat betreft.
0
geplaatst: 25 juli 2015, 23:16 uur
Laat mij er buiten wil je

Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
0
geplaatst: 25 juli 2015, 23:31 uur
Mjuman schreef:
Volgens mij heeft PayPal die positie inmiddels ook? Verder een duidelijk verhaal.
0
CHIEP (crew)
geplaatst: 25 juli 2015, 23:31 uur
stoepkrijt schreef:
Zo'n twee maanden geleden heb ik een bestelling geplaatst bij WOWHD en die is nu eindelijk verzonden. Óf ze hadden ergens toch nog een voorraadje liggen, óf ze krijgen weer nieuwe voorraad. Het is in ieder geval een teken van hoop.
Ik ben benieuwd. Voor de zoveelste keer heb ik gisteren een mail gekregen dat mijn bestellingen vertraging hebben opgelopen.Zo'n twee maanden geleden heb ik een bestelling geplaatst bij WOWHD en die is nu eindelijk verzonden. Óf ze hadden ergens toch nog een voorraadje liggen, óf ze krijgen weer nieuwe voorraad. Het is in ieder geval een teken van hoop.
0
geplaatst: 6 augustus 2015, 21:52 uur
Dan toch maar eens Dodax proberen....meteen al een sof... want bij 3 lp's die ik bestelde stond: verzending 1 a 2 dagen... en dat is nu al een week geleden, en de status is nog steeds in behandeling.
Ik was er al bang voor. Ze lokken je met mooie prijzen, en vervolgens staan er gewoon sprookjes..
Als ik langer moet wachten vind ik dat niet erg, maar ga dan geen leugens op je site zetten. Slappe start.. en waarschijnlijk mijn laatste bestelling. Dan maar wat meer betalen. Ik hou niet van liegebeesten
Ik was er al bang voor. Ze lokken je met mooie prijzen, en vervolgens staan er gewoon sprookjes..
Als ik langer moet wachten vind ik dat niet erg, maar ga dan geen leugens op je site zetten. Slappe start.. en waarschijnlijk mijn laatste bestelling. Dan maar wat meer betalen. Ik hou niet van liegebeesten
0
geplaatst: 6 augustus 2015, 22:50 uur
Nog nooit problemen gehad met Dodax. Wel is het zo dat die aangesloten retailers iets trager zijn dan Amazon zelf, maar ik kan er niet wakker van liggen 

0
geplaatst: 7 augustus 2015, 10:07 uur
Ik zag dit forum bij de updates. Kan iemand mij vertellen wat het verschil is met dat ene andere forum topic, genaamd het grote webwinkel topic? Ik zie het verschil namelijk niet, maar daar kan ik natuurlijk erg ver naast zitten. Ik hoor het graag!
0
geplaatst: 7 augustus 2015, 10:44 uur
Dodax zet helemaal geen leugens op hun site, ik denk eerder dat Lennon op de een of andere reden problemen heeft met bestellen. Sommige mensen trekken dat ook aan.
Dodax, dat zijn toch die met hun oranje enveloppen?
Prima service: lage prijzen die worden gecompenseerd door de verzendkosten,
want men stuurt elke item apart verpakt op. Hier geen klachten over de iets langere levertijden,
doch komen de cd's af en toe met 'n gebarsten doosje aan, ondanks die "unieke" verpakking.
Toch ooit tweemaal een verkeerde cd gekregen, maar meteen na terugzenden rechtgezet.
Ging om twee gelijknamige cd's waarbij twee keer dezelfde (en dus éénmaal foute) hoes werd gebruikt.
Maar het leek me dat die fout bij Amazon zat, waar Dodax aan gelinkt is.
Als we het tenminste over dezelfde Dodax hebben.
0
geplaatst: 7 augustus 2015, 12:27 uur
Ik zou ook aarzelingen hebben bij het verzenden van LP's aan ene Lennon....
Dodax heeft uit meer dan 300.000 verzendingen een positieve rating van 98% maar Lennon hier heeft natuurlijk weer aanleiding tot klagen, wat echt een totaal vertekend beeld geeft.
Heb er zelf nog nooit problemen mee gehad.
Dodax zet helemaal geen leugens op hun site, ik denk eerder dat Lennon op de een of andere reden problemen heeft met bestellen. Sommige mensen trekken dat ook aan.
Dodax heeft uit meer dan 300.000 verzendingen een positieve rating van 98% maar Lennon hier heeft natuurlijk weer aanleiding tot klagen, wat echt een totaal vertekend beeld geeft.
Heb er zelf nog nooit problemen mee gehad.
dus.......

Even ter info voor jou... ik heb deze post gemeld bij de mods, ivm onnodige beledigende opmerkingen. Aangezien dit zeker niet de 1e keer is, en ik niet de enige ben die jouw persoonlijke aanvallen nogal vervelend vinden, hoop ik dat er nou eens wat gebeurd. Want wat jij doet is echt te belachelijk voor woorden. Wat heb ik je ooit aangedaan dat je mij steeds moet afzeiken?
Maar om even inhoudelijk op je aardige post in te gaan: als een bedrijf zegt iets te verzenden na 1-2 dagen en dat doen ze niet, dan liegen ze dus gewoon, en maken ze de boel mooier dan dat het is, en dat is gewoon misleiding.. zo simpel is het.
Ik zou niet kunnen bedenken hoe ik problemen zou hebben met bestellen bij Dodax... zo moeilijk is dat niet... problemen met leveren hebben ze blijkbaar wel.
En da's niet erg, maar meld het dan gewoon, dan is er niks aan de hand.
Rogyros schreef:
Dodax rekent toch helemaal geen verzendkosten?
Dodax rekent toch helemaal geen verzendkosten?
Running On Empty schreef:
1.82 pond volgens mij.
1.82 pond volgens mij.
Geen verzendkosten inderdaad.
0
geplaatst: 7 augustus 2015, 12:28 uur
dazzler schreef:
want men stuurt elke item apart verpakt op.
want men stuurt elke item apart verpakt op.
Dat heeft niets met Dodax te maken, maar alles met Amazon. Ik heb dat ooit nagevraagd bij Zoverstocks - ik vind het nl bezopen om op 1 dag 3 envekloppes van Zoverstocks bij de post te vinden. ik vroeg hen of dat niet anders (evt goedkoper kon). Het antwoord is negatief: de bestelapplicatie van Amazon verplicht hen om elke cd-bestelling als een aparte order te behandelen (niet als je 2 ex. van 1 titel bestelt), ivm evt klachten en track-&tracebility. Verzendkosten per item (cd, lp, dvd) zijn idd GBP 1,82 (iets meer dan 2,50 in ons geld)
dazzler schreef:
Toch ooit tweemaal een verkeerde cd gekregen, maar meteen na terugzenden rechtgezet.Ging om twee gelijknamige cd's waarbij twee keer dezelfde (en dus éénmaal foute) hoes werd gebruikt. Maar het leek me dat die fout bij Amazon zat, waar Dodax aan gelinkt is.
Toch ooit tweemaal een verkeerde cd gekregen, maar meteen na terugzenden rechtgezet.Ging om twee gelijknamige cd's waarbij twee keer dezelfde (en dus éénmaal foute) hoes werd gebruikt. Maar het leek me dat die fout bij Amazon zat, waar Dodax aan gelinkt is.
De fout ligt idd bij Amazon - de manier waarop eea in hun systeem is vastgelegd. Krijg je de verkeerde cd (bij enkel ipv dubbel) wentel de partner alle extra kosten af op Amazon. Hou heel goed orders bij; noteer EAN-codes van je bestelling; je kunt ook een printscreen maken van het bestelde item (en die bewaren) - altijd handig bij reclameren.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 7 augustus 2015, 13:26 uur
Mjuman schreef:
Het antwoord is negatief: de bestelapplicatie van Amazon verplicht hen om elke cd-bestelling als een aparte order te behandelen (niet als je 2 ex. van 1 titel bestelt), ivm evt klachten en track-&tracebility.
Het antwoord is negatief: de bestelapplicatie van Amazon verplicht hen om elke cd-bestelling als een aparte order te behandelen (niet als je 2 ex. van 1 titel bestelt), ivm evt klachten en track-&tracebility.
Laatste keer dat ik dat probeerde (2 exemplaren van 1 titel via Amazon bij een derde partij) kon ook dat niet in één envelop.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.