MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Waar word jij mee wakker?

zoeken in:
Electro_
Vroeger altijd door m'n moeder, maar nu heb ik het wel íets beter voor elkaar. Meestal om 06.15u gaat m'n iPod beginnen met Múm of Sigur Rós o.i.d. Met electronic wacht ik dan liever nog even. Maar dat is voor mij zowat wel de ultieme manier om wakker te kunnen worden.
En een ochtendhumeur is dan ook zo goed als uitgesloten!

Ik word meestal wakker met voordeur die dichtgesmeten wordt...:?

Electro_
Dat kan toch beter dacht ik zo.

Van de wekkerradio van mijn vriendin....standaard om tien voor zeven!

Van mijn eigen wekkerradio met momenteel radio Veronica en de top 880. Ik wissel de zenders redelijk vaak af. Na een paar weken 3FM was ik dat ook wel weer zat.

Of inderdaad de deur die dichtvalt. Of - als het raam openstaat en het geregend heeft - het druppen van de dakgoot.

Een geluidje.

SelmaDuim
Een irritante wekker en mijn piepende telefoon.

Maar gelukkig werk ik heel onregelmatig en kan ik vaak uitslapen.

Gewoon wekkerradio, op VRT Radio 1

Yak
Het lieflijke 'soft bells' geluidje van mijn stokoude PDA. Alleen al voor dat geluidje doe ik dat apparaat echt nooit meer weg.

radioruis

morgen met een kater als ik zo doorga

DutchViking
Als ik uit kan slapen: van schoolgaande kinderen (woon vlakbij een school)

Als ik vroeg op moet: gewoon van de wekker

In het weekend of als ik vrij heb: van mijn muziek (liefst zo hard mogelijk )

Vaak wordt ik wakker met de geur van vers brood van de bakker tegenover

Een wekker, als ik er niet doorheen slaap.
Zaterdag een broertje dat als een gek de trap op en af rent.
En zondags van de kerkklokken om 10 uur.... Houden ze nou werkelijk geen rekening met mensen die wél laat naar bed gaan?

Anna.R schreef:
Een wekker, als ik er niet doorheen slaap.
Zaterdag een broertje dat als een gek de trap op en af rent.
En zondags van de kerkklokken om 10 uur.... Houden ze nou werkelijk geen rekening met mensen die wél laat naar bed gaan?

Jawel, anders zouden ze wel om negen uur beginnen....en moet jij dan niet in de kerk zitten

Broer Konijn
Met 3 tot 5 koppen zwarte koffie

moviefreak#1
Ik word wakker met een chagrijnige kop want ik hou niet van wakker worden

Yak schreef:
(afbeelding)

normaal iets vrij rustigs als Kasmir of Neutral Milk Hotel, als het belangrijk is dat ik eruit kom The Mars Volta

Reken maar dat ik wel opsta als ik Roulette Dares hoor

Meestal van mn wekkerradio (3fm). Maar zondagavond waarschijnlijk van The Prodigy keihard met flinke bas . Heerlijk toch in je eentje wakker worden zondr last te hebben van anderen . Wel vervelend voor de buurman eigenlijk als die dan nog zou slapen... Ach jaah pech voor hem dan maar...

Hier nog 1. Ik heb een doodnormale wekkerradio en aangezien het signaal nogal te wensen overlaat en ik de wekkerradio in mijn slaap nogal eens aanraak waardoor de frequentie verandert, word ik meestal wakker door harde ruis.

Ik sta op met tegenzin.
Ik heb expres mijn wekker aan de andere kant van de slaapkamer gezet zodat ik eruit MOET om die pokkeherrie af te zetten. Dan ben ik halverwege de douche, en kan ik net zo goed meteen doorlopen. Als ik me nog een keer omdraai ben ik meteen weer vertrokken.
Pas echt wakker word ik in de auto, met een emmer herrie.
In het weekend heb ik geen last van het heilige moeten. Juist dán sta ik makkelijk op. Vreemd.

rayman schreef:
Ik sta op met tegenzin.
Ik heb expres mijn wekker aan de andere kant van de slaapkamer gezet zodat ik eruit MOET om die pokkeherrie af te zetten. Dan ben ik halverwege de douche, en kan ik net zo goed meteen doorlopen. Als ik me nog een keer omdraai ben ik meteen weer vertrokken.
Pas echt wakker word ik in de auto, met een emmer herrie.
In het weekend heb ik geen last van het heilige moeten. Juist dán sta ik makkelijk op. Vreemd.

Gewoon precies hetzelfde hier, alleen geen auto jammer genoeg, maar een mp3 speler met herrie.

Voor mij idem dito, met als enige verschil dat ik 2 wekkers moet zetten

JonnieBrasco
Elke doordeweekse ochtend word ik wakker met het geluid van een cd-wekkerradio die je zachtjes een stuk of tien keer hoort shuffelen om track1 op te zoeken. Ik merk dat bij het wakker worden met een c.d., het luisteren van die cd in golven van aandacht gaat. De intro van nummer 1 maak ik altijd bewust mee, nummer twee vaak gewoon helemaal niet. Pas halverwege nummer drie of vier pak ik weer een vlaag mee. Met een beetje geluk is dat een goed stuk, zodat je wakker blijft om te luisteren en eventueel meteen op te staan. Maar meestal val ik weer in slaap om gemiddeld bij nummer 10 weer wakker te worden. Dan slaat de twijfel toe, eruit, of er niet uit? Vaak als je de cd anderhalf keer hebt gehoord, gaat ie vervelen en roept de innerlijke klok echt omdat je om 9 uur op je werk wilt zijn. Even mediteren om mijn dromen (die dan nog vers in het geheugen liggen) terug te roepen, schiet er te vaak bij in...

Het ergste om mee wakker te worden is een DJ die niets zinnigs te zeggen heeft. Als ik ergens een hekel aan heb als ik wakker word, is het slapheid.

Uhh, Jonnie, las ik niet daarnet niet een toevoeging aan die laatste alinea? Waar is die gebleven?

JonnieBrasco
Dat was een tijdelijke aantekening voor bijdehandjes met een neus voor dubbelzinnigheid.

Aah. Vandaar dat ik het las.

Door de biologische klok.. en een half uur later gaat mijn wekker.

lambf
Door de week: door de wekker.
In het weekend: Biologische klok, als het mooi weer is door de zon

Maar het raare is dat ik meestal een uur (soms 2 uur) eerder wakker wordt dan mijn wekker afgaat.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:59 uur

geplaatst: vandaag om 08:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.