MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Waar word jij mee wakker?

zoeken in:
koppijn

Dezer dagen moet ik door mijn vakantiejob om half vijf uit de veren. Eén wekker volstaat dan niet. Eerst gaat mijn radio keihard spelen (StuBru), tien minuten later gaat er zo'n irritant alarm af. Dan ben ik wel wakker.

OldSkool schreef:
Ghiel Beelen

Echt niet een aanrader
Je hele dag al naar de knoppen wanneer hij nog maar net begint

Same here... ik zorg altijd ik uit bed ben voordat dat irritante Heideroosjes-achtige deuntje begint om 10 over 7. Dan hoor ik het journaal, reclameblok en 1 liedje.

HiLL schreef:
(quote)

Ze krijgt nog geld van je. Maak het nou even over, ze zit krapjes.

Niet goed, geld terug, toch?

eazyfan
Ik word wakker met Sam Cooke - A Change Is Gon Come, altijd en ook met John Coltrane - Resolution

Improvision
Met mijn wekkerradio die vreemd genoeg staat afgesteld op een Brits kanaal. Ik probeer er nog altijd achter te komen over welke sport die presentator het heeft op dinsdagochtend.

Lin
SelmaDuim schreef:
Ik word elke ochtend heerlijk wakker met Yak.

en ik met reptile71, en regelmatig met dochter reptile... leuk spelletje: het lichtknopje aan en uit doen en op een slaperige Lin springen en kiekeboe spelen (maar ook ", want stiekem vind ik t ook wel geweldig )

Social_Mask
Hhmmm... ik word altijd alleen wakker...

kArIzMa_TuRk
Paalhaas schreef:
Je moeder!
HiLL schreef:
Ze krijgt nog geld van je. Maak het nou even over, ze zit krapjes.
Paalhaas schreef:
Niet goed, geld terug, toch?
Haha

kArIzMa_TuRk
Social_Mask schreef:
Hhmmm... ik word altijd alleen wakker...
Daar kan ik niet eens aan denken..

Over het algemeem wordt ik wakker van de wekker. Eenmaal in de woonkamer gaat de radio aan op Radio 2. Onder het genot van twee peuken laat ik mij bijpraten over het nieuws van echt muziek luisteren is op dat tijdstip geen sprake. Daarna duik ik onder douche, waarna ik het ontbijt na binnen schuif. Na de laatste hap is het weer tijd voor een peuk. Dan nog even tandenpoetsen, nog een peuk en dan op weg waar ik naar toe moet. Zie daar mijn ochtendritueel op door de weekse dagen.

Eens per jaar blijft bovenstaand protocol in de kast staan en wordt de dag met een cd muzikaal begonnen. De datum van die dag is mijn verjaardag. Op die dag draai ik dan een cd die me op dat momet waardevol is.

Nu is het ruis en iets wat op een radiozender moet lijken

met een blauw oog

met mijn wekker en dan zet ik mijn ipod op, die aangesloten is op mijn stereo (of soms een cd). Ik kies zelf een nummer uit dat ik zin heb om te horen op dat moment.

Pellie schreef:
met een blauw oog

Geslagen door je bedpartner?

herman schreef:
(quote)

Nee, vriendin die met de boot een zandbank opvaart

Social_Mask
herman schreef:
(quote)

Vandaag: met een megakater (au!).

dix
bij voorkeur met orale sex

dix schreef:
bij voorkeur met orale sex

Meestal met een cd naar keuze. Die gewoon netjes begint de draaien op de ingestelde tijd
De laatste paar dagen is dat By The Way van Red Hot Chili Peppers. Daarvoor was het een paar dagen Foo Fighetsr met hun debuut album.

EVANSHEWSON
Ik wou nog steeds met Myriam, maar die is al jàààren geleden weggegaan...

rico-bballer
Met honger en een kopstoot van het plafond.

Met het trilalarm van mijn telefoon, welke ligt op het rooster van mijn verwarming. Dat maakt zo'n teringherrie dat ik wel wakker ben .

Artifact
Ik betrap mezelf op dat ik vaak (doordeweeks) rond dezelfde tijd wakker wordt (met ochtenderectie), maar slaap meestal wel door tot het moment dat padre me ''wakker'' maakt of de wekker afgaat. Ik heb geen telefoon helaas. Lukt me nooit om er gelijk uit te komen. Zet altijd het ochtendnieuws aan. Daarna kom ik eruit en zet ik de pc altijd aan. Hiphop knalt voor de boxen (tijdelijk Brianstorm). Ik ontbijt ook altijd. Snap die mensen echt niet die zonder doen, kunnen. Ontbijt voorbereiden en hup weer naar boven achter computer. Even MM chekken en rustig eten en drinken. Douchen haal ik niet, maar kom toch meestal (lees ook: altijd) te laat. Vrij repetief dus.

EVANSHEWSON
Stripe schreef:
Meestal met een cd naar keuze. Die gewoon netjes begint de draaien op de ingestelde tijd
De laatste paar dagen is dat By The Way van Red Hot Chili Peppers. Daarvoor was het een paar dagen Foo Fighetsr met hun debuut album.

Die Scandinaven van Foo Fighetsr zou ik wel eens willen leren kennen, zijn die goed ?

EVANSHEWSON
Helaas in de week met het alarm op mijn gsm : een Hollandse Madame die zegt ; "Het is 04.20, het is tijd om op te staan" of iets in die trant...

In het weekend word ik gelukkig wakker zonder wekker en zet ik soms al heel vroeg een koptelefoon (My Kingdom for a Sennheiser) op en dan luister ik naar... whatever...

En lig ik al te snakken naar die Senseo-koffie-sensatie die er aan zit te komen...

Ik word wakker met 'Waters of Nazareth' van Justice. Lekker lawaai intro, zodat je zeker wakker wordt.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:51 uur

geplaatst: vandaag om 17:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.