MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Help! Ik zoek een album!

zoeken in:
In Muziek > Algemeen > ik zoek...:

Ik ben al jaren op zoek naar deze plaat, Furious Trauma (je weet hoe dat gaat ooit gehad, verkocht en spijt gekregen)

Wie o wie kan mij daaraan helpen. Het liefst de orginele cd, maar een MP3 mailen mag ook.
als iemand alleen al het nummer Chaos Within heefd ben ik al gelukkig.

Dionysos
Hier kun je de titel die je zoekt in ieder geval bestellen. Niet voor de meest zachte prijs, maar het is wellicht iets.

Geweldige site is dat trouwens.

Ik zoek al een paar jaar de twee cd's van The Serenes; die zijn blijkbaar nergens meer te krijgen. Het gaat om 'Barefoot and pregnant' en 'Back to wonder'.
Wie weet hier meer over?

Vraag:
Ik zag vandaag een cd bij plato met op de voorkant een piano in de buitenlucht met daarop een olifant.
Helaas ben ik de naam van de band vergeten, maar volgens mij begon de naam met 'mud'.

Wie kan mij de naam en eventueel de titel van deze cd geven? Ik wil via internet op zoek naar recenties, omdat de kaft me aansprak.

BVD

Joy
ff gegoogled op mud

no clue

Morgen hetzelfde wandelingetje maken is mijn tip

Allmusic

(afbeelding)
...deze zal het vast niet geweest zijn

Snowman
In Genres > Rock > Ik zoek een verzamelaar met classic rock:

Ik zoek een verzamelaar met oude rock songs. Met artiesten als Bill Haley, Little Richard, Chuck Berry, enzo vind ik leuke muziek & artiesten maar ik hoef er geen heel album van (te veel van het goede).

ah een échte rock'n roll verzamelcd...

Ik heb voor jou wat opzoekwerk gedaan, hieruit kan je kiezen... ziehier de link:

http://www.muziekweb.nl/m0/m0/shared/cat/pop/pm.php?t=rock%26roll%2Frockabilly&medewerker_id=3097&alleensongs=0

In Muziek > Algemeen > Mikis Theodorakis, welk album is dit!?:

Volgens mij heb ik hier een aantal Theodorakis fans gespot - en ik hoop dat ze mij kunnen helpen.

Toen ik afgelopen jaar in Creta was heb ik een heer ontmoet, onze 'host' in het appartementencomplex waar wij verbleven - waar ik een aantal keren aardig heb kunnen praten over muziek, en in het speciaal de Griekse volksmuziek. Mikis Theodorakis kwam hier dan uiteraard ook naar voren.

Hij had stapels CD's, en brandde voor mij een DVD'tje met zijn favorieten. [Die hij overigens niet meer kan aanhoren, wat ik kan begrijpen, jarenlang door je ouders gedwongen naar deze volksdansen en -muziek moeten luisteren en kijken, haha.]

Hierbij kwam een CD, met drie nummers. Elk genaamd en met een tijdsduur van;
Pista01 - 9:40
Pista02 - 12:15 [luisterbaar]
Pista03 - 11:29
nu ben ik ervan overtuigd dat dit niet de originele titels zijn. Maar wat een geweldig mooie nummers, ik hoor graag of iemand weet welke CD, of van welke CD dit is?

bedankt,

neo
Ken wel wat filmscores van Theodarakis, maar daar houdt het mee op. Het begin van die track is een heel bekend stukje Griekse volkmuziek, alleen de naam zou ik zo even niet weten. En wellicht is het geen eens van Mikis? Mijn kennis van de Griekse volkmuziek (en filmscores) is helaas nog vrij miniem, ondanks dat ik toch wel het en ander ken. Misschien dat het mij later te binnen schiet.

Pista is ook wel Spaans voor track, dus dat het niet de originele titel is, lijkt mij duidelijk

Klopt het begin is een bekend Griekse melodie. - Ik ken echter de originele titel ook niet.

Ik heb deze CD opgespoort, 'de vier componisten' zou dit niet wat kunnen zijn? Herken je misschien een titel? Er staat geen tijdsduur bij, zou wat makkelijker zijn, haha.

http://www.cretanmusic.gr/index.php?file=releases&specific=334

Griekse volskmuziek is heel erg breed. Kent een aantal aparte stromingen. Ik kon iemand die Griekse Bouzouki speelde, hij vertelde me wel eens het een en ander, liet me vaak iets horen. Geen contact meer mee, helaas.

neo
Ik herken wel wat titels maar die zijn van Theodarakis en Hadjidakis, en denk niet wat er in die ene track is te horen is. Eigenlijk moeten we gewoon zoeken naar sites zoals amazon waar dat soort verzamelalbums staan, en dan de samples uitproberen.

Ik sluit trouwens ook niet uit dat verschillende dingen in ene track aan elkaar geplakt zijn.

neo
Heb zojuist even wat Griekse scores doorgespit en het is toch Hadjidakis!

http://www.musicmeter.nl/album/59869/info/0#0

Toevallig vandaag een bericht nog bij geschreven! Kon mij alleen het thema na jaren (ik schaam mij diep) niet meer goed herrinneren, of niet zodanig als daarvan. Nu ik die score zo luister mag mijn waardering ook nog wel wat omhoog

godlydevil7
ik ben op zoek naar een artiest met een ontzettend lange onuitspreekbare naam. Komt uit nederland en speelt (denk ik) grindcore, albumtitel alleen is ook goed

Ik zoek naar het volgende album met de kenmerken:
- Op de hoes staat een vliegtuig getekend
- Het album is een maand/paar maanden geleden op luisterpaal te horen
- Het was een folkplaat (met viool ook enzo, beetje wereld-achtig soms)
- En ik weet het niet zeker, maar ik dacht dat in de naam zelf Quartet stond, maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen.

Wie kan mij helpen"??? Was namelijk een erg goede folk plaat.
Alvast bedankt!

Justinx schreef:
Ik zoek naar het volgende album met de kenmerken:
- Op de hoes staat een vliegtuig getekend
- Het album is een maand/paar maanden geleden op luisterpaal te horen
- Het was een folkplaat (met viool ook enzo, beetje wereld-achtig soms)
- En ik weet het niet zeker, maar ik dacht dat in de naam zelf Quartet stond, maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen.

Wie kan mij helpen"??? Was namelijk een erg goede folk plaat.
Alvast bedankt!

Deze?

Goddank
Die zocht ik! Dankuuuu!

Okee, nu komt een moeilijkere, eentje die misschien niet voor iedereen is weggelegd met name omdat de cd niet zo bekend is. Maar ik ga mn best doen uit te leggen welk album ik zoek.
Een paar jaar geleden kreeg ik van mijn buren een cd die ze hadden gekregen bij de aankoop van een Volkswagen. De cd heet 'Neem De Tijd' en bevat 2 cd's: Disc 1 met Lounge en Disc 2 Robin Hood. De cd is uitzonderlijk gemaakt voor Volkswagen en samengesteld door The Music Marketeers (www.tmm.nl). Wat mij interesseerd waren de heerlijke lounge songs waaronder die van De-phazz, Aim (Cold Water Music), Afterlife en meer.

Wat ik me afvraag: Is er ooit nóg een cd uitgebracht in deze serie?

Alvast erg bedankt voor de hulp!

godlydevil7
godlydevil7 schreef:
ik ben op zoek naar een artiest met een ontzettend lange onuitspreekbare naam. Komt uit nederland en speelt (denk ik) grindcore, albumtitel alleen is ook goed

kheb 'm al!

het was Paracoccidioidomicosisproctitissarcomucosis - Satyriasis and Nymphomania (2002)

leuke naam he?

In Muziek > Koop en Ruil > gezocht fatal flowers:

ik zoek de cd fatal flowers- johnny d is back

In Muziek > Koop en Ruil > gezocht:

ik ben op zoek naar de cd van fatal flowers- johnny d is back.

Dr.Greenthump
Beste users ik heb vaak het probleem dat ik een (los) nummer ken van een artiest of band en ik wil weten van welk album dat is. Nu weet ik niet of dit daar het geschikte topic voor is, maar het leek me de beste optie. In iedergeval weet iemand misschien op welk album het nummer Spray-Paint van Ghostface Killah en Mike Shinoda alias Fort Minor staat .. ? Alvast bedankt.

Dr.Greenthump schreef:
Beste users ik heb vaak het probleem dat ik een (los) nummer ken van een artiest of band en ik wil weten van welk album dat is. Nu weet ik niet of dit daar het geschikte topic voor is, maar het leek me de beste optie. In iedergeval weet iemand misschien op welk album het nummer Spray-Paint van Ghostface Killah en Mike Shinoda alias Fort Minor staat .. ? Alvast bedankt.

http://www.musicmeter.nl/album/35252
zie nummer 8. Wel leuk nummer overigens

Sinterklaas is pas net huiswaarts gekeerd en de kerst is helaas alweer aangebroken bij mij thuis, inclusief slechte kerstcd's van mn zussen die die herrie het liefts de hele dag draaien, vandaar dat ik op zoek ben naar de bert & ernie kerstcd, maar waar kan ik die kopen>??! tips, aanbiedingen!! laat het me aub zsm weten!

alvast bedankt

titan (crew)
Waarschijnlijk maak je de meeste kans in een speelgoedwinkel (ik heb hem zelf ooit bij Intertoys hekocht).

Dr.Greenthump
Tsjo-Wi schreef:
(quote)

http://www.musicmeter.nl/album/35252
zie nummer 8. Wel leuk nummer overigens

Yup dat was em inderdaad, thanks man

Ik zoek al een tijdje de 12" van Cultural vibe - Ma foom bey, het gaat me vooral om de B-side

Gast
geplaatst: vandaag om 19:03 uur

geplaatst: vandaag om 19:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.