MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Help! Ik zoek een album!

zoeken in:
Heel in de verte herinner ik me dat een ander nummer Clouds heette? Denk ik? Het is heel vaag allemaal maar ik blijf gewoon maar dingen roepen in de hoop op hulp, ik word helemaal leip hiero.

Volgens ChatGPT is het Kensington

Kramer schreef:
Hoi! Ik zoek een plaat en ik kan nu al een paar dagen niet op de naam komen. Googelen helpt niet. Ik had ooit de CD, maar die heb ik weggedaan - stom! Dit weet ik er nog over:
- Nederlandse band, zangeres met blond haar;
- Ooit gezien bij DWDD, ik gok rond 2010 maar pin me er niet op vast. Verder nooit meer iets van gehoord;
- Overwegend witte hoes;
- Ruim een decennium niet gehoord, maar in mijn herinnering klonk het enigszins als Big Thief, maar dan iets meer richting rock. Vrij prominente piano.
- Ik herinner me één stukje tekst, waarvan ik vrij zeker weet dat niet klopt omdat het nergens op slaat, maar het ging ongeveer zo: “I heard somebody from my own sanity / Walk away / You and me / Back from the start”.
Ik ken deze Nederlandse blonde zangeres.

https://i.discogs.com/CroRjmiXdoD-WXtK0XkBaP5HBINyL7oldmBrp0hLsxQ/rs:fit/g:sm/q:40/h:300/w:300/czM6Ly9kaXNjb2dz/LWRhdGFiYXNlLWlt/YWdlcy9SLTEwMzQw/MTQzLTE0OTU3ODg5/OTQtNjE1MS5qcGVn.jpeg

Geen succes helaas, al vind ik de gok van ChatGPT nog beter dan die van Michiel

Hoera! Gevonden - mijn vrije ochtendje besteed aan het doorspitten van het DWDD-archief. Het was deze: Houses - Clean Life (2011). Geen nummer op te vinden dat Clouds heet, maar vermoedelijk was ik in de war met de klank van de bandnaam. En de zangeres is Zwitsers, niet Deens - iets met klok en klepel. Ik ga weer eens luisteren, ben benieuwd.

Ik zoek een album van een Nl. band. Iets met "...but my mood is swinging" of "...but my mood swings". Ik kan hem niet te pakken krijgen in het zoekveld... Asking for a friend, vanzelfsprekend.

In Genres > Jazz > Wie kent de band Top Secret?:

Hoi,

Ik had vroeger een cassettebandje met een opname van de radio, met daarop muziek van een (ik meen: Nederlandse) jazzy band die Top Secret heette. Met nummers als Solitaire en Don't You Dare.

Niet de Top Secret die op Spotify staat

Ik heb natuurlijk Google al uitgepluisd, en ook ChatGPT erop los gelaten maar kan niks vinden.

Wie kan mij verder helpen?

Thx

Erik

Die band heeft veel dossiers uitgebracht.

In dit interview met drummer Hans Eijkenaar wordt een band "Top Secret" genoemd. Kan dat de band zijn?

"'Kort daarna speelde ik in Top Secret, een fusionband met saxofonist Toon Roos, toetsenist Karel Boehlee, bassist Michel van Schie en Nippy Noya."

Clip op Youtube

In Muziek > Algemeen > Heeft iemand meer informatie over deze release?:

Hallo muziekliefhebbers,

Ik heb lang nagedacht waar ik deze topic het beste plaats. Ik heb besloten dat deze zoektocht een eigen draadje verdient omdat ik wil vermijden dat ik heel het 'ik zoek een nummer' topic kaap. Mocht een moderator vinden dat het toch elders hoort, mag hij of zij het gerust verplaatsen.

Oké, ter zake nu: ik ben al geruime tijd op zoek naar het album Bar Tabac van Ernst Löw, dat volgens Spotify in 2013 verscheen. Het bijzondere is dat dit album totaal onvindbaar is:

- Het stond ooit kort op Spotify en Last.fm, maar is nu nergens meer beschikbaar. Dit is de link naar Last.fm: https://www.last.fm/music/Ernst+L%C3%B6w/Bar+Tabac

- Op Spotify is het album onafspeelbaar, ondanks dat het artwork en de tracklist nog zichtbaar zijn. Je vind het album hier: https://open.spotify.com/album/2Xxoa2iYJyIGBGx8Mv0NV3

- Op Last.fm zijn er slechts vier luisteraars geregistreerd, wat het vermoeden wekt dat het album slechts een zeer korte digitale release heeft gehad.

- Het album wordt nergens vermeld op Discogs, wat erg zeldzaam is voor een bestaande release.

- Slechts één nummer, 'Alice Bestaat Niet', is via YouTube bewaard gebleven als videoclip, via het kanaal van de gebruiker 'Philip Goldface' die ook het camerawerk verzorgde voor Ernsts videoclips.

- Er is een link met gitarist Dany Lademacher, een bekende naam in de Belgische rockscene, die aan dit album meewerkte. De bron hiervoor is een oud bericht op Twitter/X door Ernst zelf welke hier terug te vinden is: https://x.com/ernstlow/status/343085512569016320?

- Er is buiten Spotify en LastFM op heel Google niets terug te vinden over dit album, helemaal totaal niets, op het ene twitterbericht na. Het album blijkt totaal niets van promotie gehad te hebben.

Als bron bij Bar Tabac op Spotify wordt het inmiddels gesloten PMM Records in Nederland vermeld. Google vermeld dat dit intussen permanent gesloten is. Het bedrijf zat in Reeuwijk. Echter heb ik ontdekt dat PMM Records tegenwoordig wél actief is op social media, zoals Facebook en Instagram, met recente posts van slechts enkele dagen geleden. Dit suggereert dat PMM Records mogelijk een doorstart heeft gemaakt of op een andere manier actief blijft, wat het plaatje verandert. PM Records bestaat (weer) en is zichtbaar met een online aanwezigheid. Het album Bar Tabac blijft een groot mysterie maar de aanwezigheid van het label biedt aanknopingspunten voor meer informatie over distributie en rechten. Dit kan betekenen dat er hoop is dat het album in de toekomst (weer) beschikbaar komt, of dat er meer bekend is bij het label zelf.

Ik blijf nieuwsgierig of iemand meer weet over dit album, PMM Records of de samenwerking met Dany Lademacher. Ik heb via Instagram contact opgenomen met zowel Philip Goldface als met Post Modern Music Records, maar hun antwoord blijft uit. Ik vind echter geen contactgegevens van Dany Lademacher, behalve een Facebook account. Ik zit echter niet op Facebook en ik kan ook geen account aanmaken omdat hij mij blijkbaar meteen blokkeert als verdacht. En dan wilt ie een foto van mij of een kopie van mijn identiteitskaart, dag Jan... Ernst Löw zelf contacteren durf ik niet goed, want het is goed mogelijk dat hij geen al te beste herinneringen heeft aan deze release/periode en ik wil bij hem geen oude mogelijke wonden openen. Ook het feit dat hij op één Twitterbericht na geen promotie gemaakt lijkt te hebben kan op dit feit duiden. Ik vermoed ook dat het album een bewuste terugtrekking van Ernst zelf is, maar bewijs heb ik hier uiteraard niet voor.

Ik wil vragen of iemand weet waarom deze release slechts zeer kort beschikbaar was en of iemand een alternatieve manier weet om dit te beluisteren. Alle informatie, hoe klein ook, is zeer welkom! Ook als iemand meer weet of over de samenwerking met Dany Lademacher op dit album, of waarom het bijna geen promotie kreeg op één twitterbericht na, hoor ik het graag. Echt alle info is dus welkom.

Ik wil iedereen alvast op voorhand bedanken voor het meedenken en ik hoop met deze topic de raadsels rond dit album op te lossen.

Update in verband met nieuwe ontwikkelingen: ik schreef eerder dat op Spotify onder credits de naam PMM Records terug te vinden is. Dit is opeens, na 11 jaar leeggehaald. Sinds 2013 stond dit onaangeroerd en sinds ik PMM Records gecontacteerd heb via Instagram (mijn bericht naar hun is van gisterenavond, mijn bericht naar Philip is van enkele dagen geleden) is dit opeens weggehaald... Dit kan geen toeval zijn, iemand wil niet dat ik de link leg van PMM naar Bar Tabac... Ik vind dit een erg vreemde situatie...

EDIT: Maar wacht even, ze hebben wél de vakjes van credits leeggehaald, maar onder het album staat nog steeds in het zeer klein.

25 juni 2013

© 2013 PMM Records

℗ 2013 PMM Records

Dus niet alle links met PMM Records zijn weggehaald...

Iemand heeft me naar aanleinding van deze topic benaderd en de fysieke CD is reeds onderweg. Case closed dus.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:02 uur

geplaatst: vandaag om 19:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.