MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Help! Ik zoek een album!

zoeken in:
Er rinkelt geen belletje hier....

Hier ook even niet..

Ik zou het zo niet weten.

Op RYM heb je wel een lijst met alle stonerrock albums, misschien kun je daarin zoeken?

http://rateyourmusic.com/ge...

buizen
Anti-Meridian van Brave Saint Return?
(christelijk, doch 'psychedelisch')

buizen schreef:
Anti-Meridian van Brave Saint Return?
(christelijk, doch 'psychedelisch')
Nope, het is een album van '93/'94, knal oranje hoes met saturnus afgebeeld. Ik zie het zo voor me.

trebremmit schreef:
Ik zou het zo niet weten.

Op RYM heb je wel een lijst met alle stonerrock albums, misschien kun je daarin zoeken?

http://rateyourmusic.com/ge...

Staat er niet tussen, het was wel ook meer iets richting de psychedelische grunge, Monster Magnet-ish.

Je weet zeker dat het Saturnus was?

Mucky Pup - Lemonade (1993)

Geen ringen te zien dus geen saturnus, maar in elk geval wel een hemellichaam en veel oranje:

The Verve Pipe - Pop Smear (1993)

GrafGantz schreef:
Geen ringen te zien dus geen saturnus, maar in elk geval wel een hemellichaam en veel oranje:

The Verve Pipe - Pop Smear (1993)

Nee, zeker geen The Verve Pipe (!)
Ook geen Saturnus btw, het is namelijk dit album , ooit in Oor zien staan en kwam weer eens naar boven borrelen.
Schijnbaar waardeloos album gezien de rating op Mume.

jurado schreef:
(quote)

Nee, zeker geen The Verve.

The Verve Pipe uit de USA is niet hetzelfde als the Verve uit de UK

GrafGantz schreef:
(quote)

The Verve Pipe uit de USA is niet hetzelfde als the Verve uit de UK

Zeg ik, The Verve Pipe.

Ach ja, ik zie het nu ook. Mijn fout

jurado schreef:

Schijnbaar waardeloos album gezien de rating op Mume.

Ligt er aan wie er op hebben gestemd

itchy schreef:
(quote)

Ligt er aan wie er op hebben gestemd

Spotify liegt niet, 't is niet echt wat.

In Muziek > Algemeen > Moeilijke vraag!:

Beste MM gebruikers!

Ik ben al een tijdje opzoek naar een specifiek album en artiest. Ik kwam dit album bij toeval tegen op youtube, en was echt omver geblazen! Nu ben ik compleet vergeten om de artiest of album naam op te slaan....
Het enige dat ik heb onthouden is dat het een beetje een gelige met de artiest zelf op de voorkant. De muziek was een mix van folk en electronica waarbij de eleketronische kant steeds meer de overhand kreeg naarmate het album vorderde, om uiteindelijke met het laatste nummer compleet af te sluiten met een lang elektronic nummer. Meer info heb ik helaas niet....
Hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Je kan toch gewoon in je browsergeschiedenis zoeken?

Weet je nog naar wat voor muziek je luisterde toen je het album kreeg aangeraden?

ik heb de plaat inmiddels gevonden! ging om matt elliot - Drinking songs

thanks voor de tip kronos, was inderdaad gewoon even goed terugzoeken in de browsergeschiedenis! had hem de eerste x over het hoofd gezien

In Muziek > Algemeen > Golden disc Voyager ruimteschip:

Beste musicmeterfans!

Weet iemand welke band een albumhoes heeft met daarop een foto van de golden disc die meeging met de voyager?

Mvg Stephan

De golden disc die met de voyager meeging bevat allerlei menselijke dingen waaronder ook muziek van the Beatles

steph b schreef:
De golden disc die met de voyager meeging bevat allerlei menselijke dingen waaronder ook muziek van the Beatles

Dizze misschien? Loney Dear - Dear John (2009)

Bij Sam Cooke - Live at the Harlem Square Club, 1963:

hobbyrocker schreef:
...
Is er eigenlijk wel een Ander live album dat zoveel energie afgeeft?

Wat mij betreft wel! Al verschillen smaken altijd Hier zijn er een paar:

Etta James - Rocks the House (1964)
Otis Redding with Booker T & The MG's and The Mar-Keys - Captured Live at the Monterey International Pop Festival (2019)
James Brown - Revolution of the Mind (1971)
Aretha Franklin - Aretha Live at Fillmore West (1971)
King Curtis - Live at Fillmore West (1971) -- blaast ook op de koperen toeter hier bij dit optreden van Sam Cooke!
(Aretha Franklin & King Curtis - Don't Fight the Feeling (2005) -- volledige opnames van de twee albums hierboven)
Jerry Lee Lewis - Live at the Star Club, Hamburg (1964)

Verder kan ik je Aretha Franklin - Live at Concertgebouw 1968 DVD aanraden; audio is niet los uitgebracht, want de band is nogal roestig zacht gezegd, maar Aretha is subliem en het beeld compenseert hiervoor met de dampende energie van het publiek !!

Daarnaast wil ik nog een plaat uitlichten die misschien niet het hele album lang dezelfde "energie" heeft waar je zogezegd naar op zoek bent, maar niet minder geniaal is!

Donny Hathaway - Live (1972) -- met Cornell Dupree op gitaar net als hier bij dit optreden van Sam Cooke!

Dit waarschijnlijk deels omdat de eerste helft afkomstig is van opnames in The Troubadour en de tweede helft van The Bitter End
...Ik wacht daarom geduldig en met grote smart naar de volledige opnames van de Troubadour

Ray Charles - In Person ook de moeite waard.
Opname van optreden uit 1959.

En een persoonlijke favoriet, Satchmo At Pasadena.
Een live optreden van Louis Armstrong uit 1951.
Maar eigenlijk is alles van deze man blindelings aan te schaffen.
Misschien wel de grootste muzikant/zanger/instrumentalist van de 20e eeuw...

BrotherJohn
In de jaren '90 was ik verknocht geraakt aan een cd die ik met 3M-zegeltjes (van mijn vaders kantoor, van 3M diskettes e.d.) bij elkaar gespaard had, ik was vast niet de enige in Nederland die spaarde, er was zelfs een (ik geloof Nederlandstalig) catalogusboekje bij het spaarsysteem. Titel van mijn keuze was weet ik vrij zeker "The Best of Punk Rock" (of was het toch The Best of Punk Pop). Enkele krakers die er op stonden herinner ik me:
- 4. Radiohead - Anyone Can Play Guitar
- 7. New Model Army - 51st State
- 8. The Buzzcocks - Ever Fallen in Love
- 9. The Stranglers - No More Heroes
- 10. Generation X - Dancing With Myself
- 11. 999 - Emergency
- 12. Wire - I Am the Fly
Zou deze graag terugvinden en toevoegen, maar kan hem dus nergens online vinden, ook niet op Discogs. Het was dus een verzamel-cd met twaalf nummers, volgens mij stond het 3M logo ook op de (vrij saaie) albumhoes, zou goed kunnen dat 3M ook het label was. Destijds een memorabele kennismaking met enkele legendarische nummers in een voor mij toen nieuwe muziekstijl.

Hoi! Ik zoek een plaat en ik kan nu al een paar dagen niet op de naam komen. Googelen helpt niet. Ik had ooit de CD, maar die heb ik weggedaan - stom! Dit weet ik er nog over:
- Nederlandse band, zangeres met blond haar;
- Ooit gezien bij DWDD, ik gok rond 2010 maar pin me er niet op vast. Verder nooit meer iets van gehoord;
- Overwegend witte hoes;
- Ruim een decennium niet gehoord, maar in mijn herinnering klonk het enigszins als Big Thief, maar dan iets meer richting rock. Vrij prominente piano.
- Ik herinner me één stukje tekst, waarvan ik vrij zeker weet dat niet klopt omdat het nergens op slaat, maar het ging ongeveer zo: “I heard somebody from my own sanity / Walk away / You and me / Back from the start”.

Nope…

Volgens mij was de zangeres Deens of zo?

Gast
geplaatst: vandaag om 19:04 uur

geplaatst: vandaag om 19:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.