Muziek / Algemeen / Wie is je favoriete artiest?
zoeken in:
0
erwku
geplaatst: 16 april 2005, 03:18 uur
JOHANN SEBASTIAAN BACH!!!!!!!!!!!
John Lennon
Paul McCartney
George Harrison
Jon Anderson
Peter Gabriel
Roger Waters
Keith Emerson
Gregg Lake
Robert Fripp
Buddy Holly
Bob Dylan
Frank Zappa
John Lennon
Paul McCartney
George Harrison
Jon Anderson
Peter Gabriel
Roger Waters
Keith Emerson
Gregg Lake
Robert Fripp
Buddy Holly
Bob Dylan
Frank Zappa
0
geplaatst: 16 april 2005, 10:51 uur
Muse, Linkin Park, Green Day en The Offspring.
En ik weet nog steeds niet wie van de vier ik het beste vind!!!!
En ik weet nog steeds niet wie van de vier ik het beste vind!!!!
0
geplaatst: 20 april 2005, 13:31 uur
Tori Amos
Roy Orbison
The doors
Metallica
Anouk
Billy Idol
Bob Marley
David Bowie
Elvis
Fiona Apple
Foo Fighters
Janis Joplin
Joan Baez
Joni Mitchell
Kate Bush
Nirvana
Type o Negative
Otis Redding
Queen
And on and on and on....

Roy Orbison
The doors
Metallica
Anouk
Billy Idol
Bob Marley
David Bowie
Elvis
Fiona Apple
Foo Fighters
Janis Joplin
Joan Baez
Joni Mitchell
Kate Bush
Nirvana
Type o Negative
Otis Redding
Queen
And on and on and on....

0
geplaatst: 30 april 2005, 18:09 uur
Hehe, leuk om te zien dat er veel mensen zijn die de klassiekers nog kennen. Jammergenoeg ook veel tijdelijke commercieel en populaire rommel.
Het is niet altijd gemakkelijk om de klassiekers te leren kennen omdat de meeste media je platgooien met zuiver afval. Afzakken naar de bibliotheek, (of de vinyl in gent!!!) en daar vind je ze wel!!!
Voor mij blijft Led Zeppelin indrukwekkend, maar ze worden toch overtroffen door King Crimson. Van 1969 tot nu nog steeds zo killer muziek maken, je moet het maar kunnen. Als TooL erin slaagt hun volgende album even sterk te maken als de vorige 5, mogen ze voor mij ook in de hall of fame komen.
Verder nog zeker Bob Dylan, Bruce Springsteen, Iggy pop en Pink Floyd even vermelden.
Het is niet altijd gemakkelijk om de klassiekers te leren kennen omdat de meeste media je platgooien met zuiver afval. Afzakken naar de bibliotheek, (of de vinyl in gent!!!) en daar vind je ze wel!!!
Voor mij blijft Led Zeppelin indrukwekkend, maar ze worden toch overtroffen door King Crimson. Van 1969 tot nu nog steeds zo killer muziek maken, je moet het maar kunnen. Als TooL erin slaagt hun volgende album even sterk te maken als de vorige 5, mogen ze voor mij ook in de hall of fame komen.
Verder nog zeker Bob Dylan, Bruce Springsteen, Iggy pop en Pink Floyd even vermelden.
0
geplaatst: 5 mei 2005, 15:57 uur
Geen Lizzy fans hier? 
Toch wel een van de beste bands allertijden. (in mijn opinie natuurlijk wel). Heerlijke rockmuziek, vooral nummers als Chinatown, Rosalie, Jailbreak en natuurlijk the Boys are back in Town en Dancing in the moonlight. Ook het nummer Sarah is heel erg mooi. Het is verbazend dat als je een tijd alleen Lizzy luistert dat van de liedjes in de top 40 een groot gedeelte gewoon troep is. Ik ben er ook helemaal niet meer in geïnteresseerd. Ik zou niet weten wat er nu in is. Ben een beetje een eigen muzieksmaak gaan ontwikkelen. Kan ik niet meepraten op school? Pech dan. Voor de rest vind ik goed: Gwen Stefani, No Doubt, Franz Ferdinand, Muse, Eva Cassidy en Red Hot Chilli Peppers. Ik zeg niet dat de alle top 40 muziek bagger is. Maar het meeste is gewoon heel onorigineel. Als je dan liedjes gaat coveren, voeg daar dan wel een beetje je eigen sound aan toe. Ik kan bandjes-groups waarderen met een eigen sound, zoals the Black Eyed Peas. Niet geheel mijn stijl, maar ik vind ze toch wel goed. Voor de rest bands als Queen luister ik opzich niet echt naar. Maar ik vind het toch wel leuk als die clip van I want to break free voorbij komt. Echt geweldig.

Toch wel een van de beste bands allertijden. (in mijn opinie natuurlijk wel). Heerlijke rockmuziek, vooral nummers als Chinatown, Rosalie, Jailbreak en natuurlijk the Boys are back in Town en Dancing in the moonlight. Ook het nummer Sarah is heel erg mooi. Het is verbazend dat als je een tijd alleen Lizzy luistert dat van de liedjes in de top 40 een groot gedeelte gewoon troep is. Ik ben er ook helemaal niet meer in geïnteresseerd. Ik zou niet weten wat er nu in is. Ben een beetje een eigen muzieksmaak gaan ontwikkelen. Kan ik niet meepraten op school? Pech dan. Voor de rest vind ik goed: Gwen Stefani, No Doubt, Franz Ferdinand, Muse, Eva Cassidy en Red Hot Chilli Peppers. Ik zeg niet dat de alle top 40 muziek bagger is. Maar het meeste is gewoon heel onorigineel. Als je dan liedjes gaat coveren, voeg daar dan wel een beetje je eigen sound aan toe. Ik kan bandjes-groups waarderen met een eigen sound, zoals the Black Eyed Peas. Niet geheel mijn stijl, maar ik vind ze toch wel goed. Voor de rest bands als Queen luister ik opzich niet echt naar. Maar ik vind het toch wel leuk als die clip van I want to break free voorbij komt. Echt geweldig.
0
geplaatst: 5 mei 2005, 16:14 uur
Carow schreef:
...Het is verbazend dat als je een tijd alleen Lizzy luistert dat van de liedjes in de top 40 een groot gedeelte gewoon troep is...
...Het is verbazend dat als je een tijd alleen Lizzy luistert dat van de liedjes in de top 40 een groot gedeelte gewoon troep is...
Daar hoef je geen Lizzy voor te luisteren hoor

0
geplaatst: 5 mei 2005, 20:59 uur
Met Carow eens dat de Black-Eyed Peas het gemiddelde top 40 niveau te boven gaat. Songs zijn gewoon goed. Dat het misschien niet experimenteel genoeg is voor 'eigen sound', doet voor mij niets af aan de kwaliteit. En: het beste wordt altijd afgekraakt. Het is een beetje als met Abba in de 70's en Madonna in de 80's; je zou wel gek zijn als je er voor uit kwam dat je het mooi vond. Maar wel allemaal met nostalgie terugkijken tien-vijftien jaar later. Gaat met de Black Eyed Peas ook gebeuren gok ik.
0
Sietse
geplaatst: 5 mei 2005, 21:07 uur
Carow schreef:
Gwen Stefani, No Doubt, Franz Ferdinand, Muse, Eva Cassidy en Red Hot Chilli Peppers. Ik zeg niet dat de alle top 40 muziek bagger is. Maar het meeste is gewoon heel onorigineel.
Gwen Stefani, No Doubt, Franz Ferdinand, Muse, Eva Cassidy en Red Hot Chilli Peppers. Ik zeg niet dat de alle top 40 muziek bagger is. Maar het meeste is gewoon heel onorigineel.
Maar uhm ligt het nu aan mij of is dit juist net allemaal top 40 muziek die verre van origineel is...
trouwens hou ik ook niet van "lizzy"...maar goed das een ander verhaal...
mijn favoriete artiest, tja die heb ik niet, er zijn er wel enkele die ik nogal goed vind, maar niet een die er boven uit steekt...das zo'n gemoedstoestand ding...dus iedere dag anders.
Maar lijstje artiesten dus die ik wel zeer ok vind: marillion, troum, fennesz, six organs of admittance, Stars of the lid, Bonnie "Prince" Billy, Songs: Ohia en William Basinski om er enkele te noemen.
0
geplaatst: 7 mei 2005, 17:30 uur
Als de black eyed peas ooit een classic band worden , is de dag dat ik ga apperitieven met batterijzuur .
Begonnen als een 2de rangs roots , jurrasic 5 klinkende hiphop band , hebben ze er een ex Justin Timberlake bimbo bijgezet die al haar hele leven van star academy tot Idol rent om iets te kunnen betekenen in het celebrity gezelschapje .
Vervolgens zijn ze er ook in geslaagd van de ziel van de hiphop - namelijk de teksten - te verkrachten door eigenlijk enkel punchlines van de jaren 80 hiphop te gebruiken .
Als positieve noot kan ik enkel verzinnen dat het goede dansers zijn en dat Fergie serieuze majoefels heeft .
Wat de bekendheid van Madonna betreft : die heeft ze in de eerste plaats te danken aan het feit dat ze zichzelf constant heruitvindt , of wordt heruitgevonden ... black eyed peas herhalen zich reeds na 3 singles , hoe gaan zij iets nieuw bedenken ? Koorddansen met een blokfluit in de anus ?
anyway ,
mijn favoriete artiesten : john b , tool , perfect circle , primus , tribe called quest , company flow , cannibal ox , radiohead , alkaholiks , calyx , kool keith , the roots , mono dual , magnus , quantic , pumpkins , triggerfinger , oceansize , nin , cause 4 concern , group home , q-bert , ike & tina , james brown , dennis coffey , Curtis Mayfield , fatback band , after hours , logistics , london elektricity , nu tone ... en eigenlijk nog stukken meer
Begonnen als een 2de rangs roots , jurrasic 5 klinkende hiphop band , hebben ze er een ex Justin Timberlake bimbo bijgezet die al haar hele leven van star academy tot Idol rent om iets te kunnen betekenen in het celebrity gezelschapje .
Vervolgens zijn ze er ook in geslaagd van de ziel van de hiphop - namelijk de teksten - te verkrachten door eigenlijk enkel punchlines van de jaren 80 hiphop te gebruiken .
Als positieve noot kan ik enkel verzinnen dat het goede dansers zijn en dat Fergie serieuze majoefels heeft .
Wat de bekendheid van Madonna betreft : die heeft ze in de eerste plaats te danken aan het feit dat ze zichzelf constant heruitvindt , of wordt heruitgevonden ... black eyed peas herhalen zich reeds na 3 singles , hoe gaan zij iets nieuw bedenken ? Koorddansen met een blokfluit in de anus ?
anyway ,
mijn favoriete artiesten : john b , tool , perfect circle , primus , tribe called quest , company flow , cannibal ox , radiohead , alkaholiks , calyx , kool keith , the roots , mono dual , magnus , quantic , pumpkins , triggerfinger , oceansize , nin , cause 4 concern , group home , q-bert , ike & tina , james brown , dennis coffey , Curtis Mayfield , fatback band , after hours , logistics , london elektricity , nu tone ... en eigenlijk nog stukken meer
0
geplaatst: 7 mei 2005, 17:36 uur
Begonnen als een 2de rangs roots
Onzin. Vanaf het begin hebben ze, een weliswaar niet heel originele, maar wel een eigen sound. Heb nooit het idee gehad dat ze als The Roots wilden klinken. Bovendien is Wil-I-Am een topproducer.
hebben ze er een ex Justin Timberlake bimbo bijgezet die al haar hele leven van star academy tot Idol rent om iets te kunnen betekenen in het celebrity gezelschapje
Op Bridging the Gap is op vrijwel elk nummer een zangeres te horen. Niet meer dan logisch dat ze een zangeres bij de band willen hebben.
The Black Eyed Peas maken party-hop en daar zijn ze erg goed in. Al vind ik die nieuwe single nogal tegenvallen.
0
geplaatst: 7 mei 2005, 17:37 uur
0
geplaatst: 7 mei 2005, 17:55 uur
en toevallig is die zangeres een ex van Timberlake die hun wel even mee op het goede spoor zal helpen ,mits enkele kleine aanpassingen ( namelijk onvoorstelbaar platte crap gaan bouwen ) en ziet ze er ook nog eens goed uit , wat de verkoop ook geen kwaad zal doen . Ik zie het zo voor me ...
party - hop ?? Welke planeet is dit ? Als ze dan toch hun eigen sound van het begin hadden en geen roots cloon waren , waarom zijn ze dan van hip hop naar - even m'n eten binnenhouden - party - hop overgestapt ? Misschien heeft onze blanke(re) Michael jackson subtiel wat hints in iemand z'n oortjes geblazen ?
party - hop ?? Welke planeet is dit ? Als ze dan toch hun eigen sound van het begin hadden en geen roots cloon waren , waarom zijn ze dan van hip hop naar - even m'n eten binnenhouden - party - hop overgestapt ? Misschien heeft onze blanke(re) Michael jackson subtiel wat hints in iemand z'n oortjes geblazen ?
0
geplaatst: 7 mei 2005, 18:02 uur
mits enkele kleine aanpassingen ( namelijk onvoorstelbaar platte crap gaan bouwen
Zwaar overdreven. Alsof ze ineens radicaal andere muziek zijn gaan maken.
party - hop ?? Welke planeet is dit ?
Dit is de aarde.
Als ze dan toch hun eigen sound van het begin hadden en geen roots cloon waren , waarom zijn ze dan van hip hop naar - even m'n eten binnenhouden - party - hop overgestapt ?
Party hop is vrij gangbare term hoor. Ik type hier geen rare dingen. Ze zijn ook helemaal nooit ergens van overgestapt want ze maken al vanaf Behind the Front dezelfde soort muziek.
0
geplaatst: 7 mei 2005, 18:04 uur
knowledge schreef:
"serieuze majoefels"?

0
geplaatst: 7 mei 2005, 18:16 uur
ben je zeker dat dit de Aarde is ? Ik meende net een aap op crack te zien voorbijfietsen ...party hop klinkt alsof ze het hippe van de hop hebben gehouden en het party gemaakt ... een leuke tegenstrijdigheid .
Je droomt man , behind the front is voor 80 % the roots ten tijde van illadelph halflife . een nr. als fallin up kan je toch nooit in hetzelfde stijlvak gaan plaatsen als bijvoorbeeld shut up ? Als behind the front ook al party - hop was dan hoop ik voor hen dat het op de feestjes gratis inkom was , want veel van de mainstraim mensen zou dit minder snel lusten ...
Je droomt man , behind the front is voor 80 % the roots ten tijde van illadelph halflife . een nr. als fallin up kan je toch nooit in hetzelfde stijlvak gaan plaatsen als bijvoorbeeld shut up ? Als behind the front ook al party - hop was dan hoop ik voor hen dat het op de feestjes gratis inkom was , want veel van de mainstraim mensen zou dit minder snel lusten ...
0
geplaatst: 7 mei 2005, 18:19 uur
herman schreef:
"serieuze majoefels"?
(quote)
"serieuze majoefels"?

hahaha ... antwerps voor fijne tieten , use your imagination
0
geplaatst: 7 mei 2005, 18:26 uur
...party hop klinkt alsof ze het hippe van de hop hebben gehouden en het party gemaakt ... een leuke tegenstrijdigheid .
Alsof hiphop geen party muziek kan zijn en toch nog fatsoenlijk in elkaar steken.
Je droomt man , behind the front is voor 80 % the roots ten tijde van illadelph halflife.
Nee vind ik niet. Er zitten invloeden van The Roots in, dat zeker, maar nergens klinkt het als een kloon.
een nr. als fallin up kan je toch nooit in hetzelfde stijlvak gaan plaatsen als bijvoorbeeld shut up?
Ik vind het toch twee typische BEP nummers.
Als behind the front ook al party - hop was dan hoop ik voor hen dat het op de feestjes gratis inkom was , want veel van de mainstraim mensen zou dit minder snel lusten ...
Ik denk dat het wel meevalt. Volgens mij was Joints & Jams een grote hit in de VS.
0
geplaatst: 7 mei 2005, 18:49 uur
tuurlijk kan hiphop party zijn ... leuk zelfs soms ... maar waarom bestaat die term party-hop dan ??
Nu zeg je tenminste toch al dat er roots invloeden inzitten
in de Vs wordt praktisch alles wat hiphop is een hit ... het is samen met rock het enige dat daar de charts maakt , doch wie van hier als neutraal muziekliefhebber had toen al echt van bep gehoord ? bitter weinig mensen denk ik , tot ze alles platter gingen maken , een troela inhuren en met Timberlake op tour gaan ...
Nu zeg je tenminste toch al dat er roots invloeden inzitten
in de Vs wordt praktisch alles wat hiphop is een hit ... het is samen met rock het enige dat daar de charts maakt , doch wie van hier als neutraal muziekliefhebber had toen al echt van bep gehoord ? bitter weinig mensen denk ik , tot ze alles platter gingen maken , een troela inhuren en met Timberlake op tour gaan ...
0
geplaatst: 7 mei 2005, 18:55 uur
tuurlijk kan hiphop party zijn ... leuk zelfs soms ... maar waarom bestaat die term party-hop dan ??
Waarom niet? Maakt het geheel toch alleen maar duidelijker. Je hebt toch ook al termen als gangsta rap en jazz rap.
doch wie van hier als neutraal muziekliefhebber had toen al echt van bep gehoord ? bitter weinig mensen denk ik
Dat denk ik ook. Heb de clip toen wel eens voorbij zien komen maar bedenk wel dat hiphop toen lang niet zo populair was als nu het geval is.
Volgens mij is Request + Line een bescheiden hitje geweest in NL. En dat zonder Fergie!
0
geplaatst: 7 mei 2005, 18:59 uur
tuurlijk maar gangsta rap of jazz rap kan ook party zijn ... dan kunnen we nog wat meer onzinnige tussentermen verzinnen ... doch voor dit gebeurt ga ik eerst voor mijn lokale platenboer een voorschrift valium halen ... Die dag in de platenwinkel : ik zoek de nieuwe delasoul graag ? zoekt u eens bij de oldschoolhippyneoparty hop meneer ...
Een hit in nl zonder fergie ? Vandaar dat de hit bescheiden was waarschijnlijk ... en omdat de R&B en hiphop je nog niet de oren uitkwam in die tijd
Een hit in nl zonder fergie ? Vandaar dat de hit bescheiden was waarschijnlijk ... en omdat de R&B en hiphop je nog niet de oren uitkwam in die tijd
0
geplaatst: 7 mei 2005, 19:50 uur
knowledge schreef:

(al vond ik ze in het begin als J5-achtig bandje best leuk)
0
geplaatst: 16 juli 2005, 16:10 uur
The Beatles zijn mijn favoriete artiesten.
Uitleg is overbodig.
Uitleg is overbodig.

0
geplaatst: 17 juli 2005, 13:33 uur
U2 en Lenny Kravitz all time favorites.
Madonna en Michael jackson zullen altijd een speciaal plekje houden, was hier mega fan vroeger. MJ zal helaas nooit meer iets fantsoenlijks uit brengen en voor Madonna wordt het wel weer eens tijd, daar heb ik de hoop nog niet voor op gegeven.
Verder vind ik heel veel verschillende stylen en artiesten goed.
Madonna en Michael jackson zullen altijd een speciaal plekje houden, was hier mega fan vroeger. MJ zal helaas nooit meer iets fantsoenlijks uit brengen en voor Madonna wordt het wel weer eens tijd, daar heb ik de hoop nog niet voor op gegeven.
Verder vind ik heel veel verschillende stylen en artiesten goed.
0
geplaatst: 17 juli 2005, 17:11 uur
Om het maar in Music4ever termen te zeggen: The Rolling Stones zijn mijn favoriete artiesten. Uitleg lijkt me overbodig

0
geplaatst: 17 juli 2005, 18:12 uur
sinds gisteravond:
Mostly Autumn 
wat die daar allemaal deden in Zoetermeer.. heb er geen woorden voor..
Mostly Autumn 
wat die daar allemaal deden in Zoetermeer.. heb er geen woorden voor..
* denotes required fields.