MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Wie is je favoriete artiest?

zoeken in:
dollie schreef:
(quote)

goede smaak

Jij ook

Uhm...jullie ook!!

Conway Twitty schreef:
(quote)

Jij ook

CaliLove
Mijn absolute favoriet is 2pac.
Verder luister ik ook veel(dagelijks) naar:
-Eazy-E
-Snoop Dogg
-Dr.Dre
-Ice Cube
-N.W.A.
-Wu-tang Clan
-50 Cent
-The Game
-Eminem
-Nate Dogg
-Biggie (niet veel)
-Michael Jackson (ook niet zo vaak, maar vind ik zeker ook goed)
- en soms wat nederhop zoals Ali B en DHC en Franse rap (Booba,Akro)

Duncan James, Simon Webbe, Lee Ryan, Antony Costa, Blue

Eigenlijk niet goed te doen dit, daarom maar eens gekeken naar artiesten van wie ik meer dan 5 cd's in de kast heb staan;-)

Adam Ant / Adam & the Ants, Marc Almond, Tori Amos, Belle & Sebastian, Kate Bush, Nick Cave & the Bad Seeds, The Doors, Echo & the Bunnymen, Jimi Hendrix, Madonna, Metallica, Charles Mingus, Joni Mitchell, Morrissey, Pearl Jam, Prince, Queen, R.E.M., Radiohead, Red Hot Chili Peppers, Rolling Stones, Smashing Pumpkins, The Smiths, Sufjan Stevens, Suede, U2, Tom Waits, Zita Swoon.

Ook veel artiesten van wie ik er 5 had zag ik

sxesven
aERodynamIC schreef:
Eigenlijk niet goed te doen dit, daarom maar eens gekeken naar artiesten van wie ik meer dan 5 cd's in de kast heb staan;-)

Ha, leuk idee. Precies vijf of meer heb ik er van Joni Mitchell, Iron & Wine, Air, Bad Religion, Deftones, Shiina Ringo, Ayumi Hamasaki, Merzbow, U2. Niet bijzonder representatief, moet ik zeggen - sommige zijn echt favorieten (Iron & Wine, Joni Mitchell, Shiina Ringo, Merzbow), andere heb ik een tijdlang erg goed gevonden en er toen veel van aangeschaft (U2, Air, Bad Religion, Deftones, Ayumi Hamasaki). Van andere favorieten bestaan niet meer dan twee of drie releases (maar die heb ik dan ook wel allemaal). Zou leuk zijn om ook kijken van welke artiesten je procentueel gezien het meest hebt.

Klopt, veel artiesten halen dit aantal niet eens, dus helemaal representatief is het zeker niet, maar wel leuk om te zien

of van andere heb je er per toeval een 5tal, terwijl je ze maar matig vindt & er 5 uit een enorm grote discografie hebt geprobeerd (de Stones...)

Omayyad
sxesven schreef:
Ha, leuk idee.

Inderdaad en daarom volgen hier de namen van bands en artiesten waar ik zes of meer albums (geen ep's) van heb: 5uu's, After Crying, The Alan Parsons Project, The Allman Brothers Band, Tori Amos, Anathema, Anekdoten, Art Bears, Art Zoyd, Banco Del Mutuo Soccorso, The Band, Syd Barrett, The Beatles, Jeff Beck, David Bowie, Kate Bush, Camel, Caravan, Eric Clapton, Cream, Deep Purple, Depeche Mode, Dire Straits, Djam Karet, Don Caballero, The Doors, Dream Theater, The Eagles, Earth & Fire, Echolyn, Eloy, Emerson, Lake And Palmer, Fates Warning, Fish, The Flower Kings, Focus, Fruitcake, Peter Gabriel, Rory Gallagher, The Gathering, Genesis, Gentle Giant, IQ, Iron Maiden, Isildurs Bane, Jean-Michel Jarre, Jethro Tull, King Crimson, Led Zeppelin, John Lennon, Marillion, Miriodor, Mogwai, The Moody Blues, Motorpsycho, Mike Oldfield, Opeth, Ozric Tentacles, Pain Of Salvation, Pendragon, Pink Floyd, The Police, Porcupine Tree, Premiata Forneria Marconi, Present, Queensrÿche, Radio Massacre International, Radiohead, Roxy Music, Rush, Santana, Joe Satriani, Savatage, The Smashing Pumpkins, Sonic Youth, Spock's Beard, Steely Dan, Supersister, Supertramp, Talk Talk, Tangerine Dream, Thinking Plague, Throwing Muses, Tiamat, Univers Zero, Steve Vai, Van Der Graaf Generator, Stevie Ray Vaughan And Double Trouble, Suzanne Vega, Roger Waters, The Who en Yes.

Oh? hoeveel live-albums heeft Anekdoten dan? dacht altijd dat dat er maar 1 was...

Omayyad
Waldo Jeffers schreef:
Oh? hoeveel live-albums heeft Anekdoten dan? dacht altijd dat dat er maar 1 was...

http://www.musicmeter.nl/artist/725

Omayyad schreef:
(quote)

http://www.musicmeter.nl/artist/725

hmm ik zie het, ik dacht dat Waking The Dead de enige was...

Lieden bij wie ik een muzikale piek ervaring had: pink floyd, genesis, jethro tull, siouxsie and the banshees, john coltrane, grant green, wes montgomery, john mc cauglin, nusrat fateh ali khan, camel, Shostakowich, Bach, Morton Feldman.
Tja en dan een favoriet.... Uiteindelijk vind ik Bach de alfa en de omega van de muziek. Diep in de groef met J.S!
Begin met de viool sonates door victoria mullova... adem in en dan.....

shappy1010
Tering waarom noemt iedereen honderd artiesten op, topic wie is je favourite ARTIEST enkelvoud, hoeft niet de hele top 40 of indie scene op te noemen.

Misschien omdat de topicstarter zich daar al niet aan heeft gehouden?
Ik zou niet een artiest op kunnen noemen die duidelijk eruitspringt als favoriet. Zelfs met een pistool tegen mijn kop zou ik nog twijfelen

heej
mij favoriete muziek is Rihanna,
béyonce
ne-yo
ashanti
pussycat dolls
sean paul
en nog veel meer
xxx

Op het moment Tim Buckley, maar m'n all-time favoriet is denk ik toch Zappa.

Ik vind Kelly Clarkson erg goed ,wie vind dat ook ??

Sanniej schreef:
heej
mij favoriete muziek is Rihanna,
béyonce
ne-yo
ashanti
pussycat dolls
sean paul
en nog veel meer
xxx

Rihanna ,béyonce en the PCD vind ik ook nie mis

Spinvis! Al vanaf het eerste album, direct. Mijn nummer 1 en ben nooit iets beter tegen gekomen, en zal dat naar mijn denken nooit doen ook.

The Light
Luke Woudt schreef:
Op het moment Tim Buckley, maar m'n all-time favoriet is denk ik toch Zappa.

Radiohead, Pink Floyd, Muse en Pearl Jam zijn mijn alltime favorieten. Op het moment vind ik: dEUS, The Mars Volta, Bloc Party, Arcade Fire, Sigur Ros, Tool en Kyuss erg leuk om te beluisteren om het zo maar te zeggen =]

Ja, toch wel Anouk. Ben al een hele tijd fan van haar. Ze is live echt heel erg goed en ik krijg vaak kippenvel van haar stem. Dat zegt toch wel iets...

Coldplay, heeft me geholpen in moeilijke tijden en sommige nummers zijn zo mooi en emotioneel, dat ik er kippenvel van krijg en dat ik soms wel kan huilen. Aan veel nummers kleven ook persoonlijke herinneringen. Ben nog geen band tegengekomen die deze band overtreft naar mijn mening.

Jah Coldplay kan wel een impact hebben op mensen,heb ik zelf gezien bij een paar mensen;en hun heb ik maar 1 keer in me hele leven zo emotioneel zien doen en was dus op coldplay weet nie meer welke album dat was...

Ikzelf heb een paar favoriete artiesten:
Pink Floyd,heb nog niet eens alles gehoord maar DSOTM is toch wel de ultieme spacing plaat voor mij en Saucerful hoort ook bij een van de beste;

Beatles wat valt daarvan te zeggen?Nou genoeg maar vooral hun psychedelische periode is goed

En Metallica natuurlijk alleen hun oude werk dan eigenlijk.
In die periode hebben ze een paar klassiekers voortgebracht,onder andere de beste nummer ooit voor mij: One, en ook nog eens de meest gevoellige nummer ooit Fade to Black(waarschuwing:als u het leven niet ziet zitten luister hem dan niet )

Hun zijn nou wel de top drie voor mij kan nie echt een beste kiezen daaruit.

Emin3m
Big L
Rakim
Sadat X
Nas
Chino XL
Gangstarr
Wu-Tang Clan
Vakill
Afu-Ra
Royce 5'9''
Canibus

T.L.
Er is niet echt een artiest die mijn grote favoriet is, dat verandert bijna elke dag.

Nas
Dr. Dre
2Pac
Snoop (Doggy) Dogg
N.W.A.
Canibus
The Notorious B.I.G.
Ice Cube
Talib Kweli
DMX
Eminem
The Game
Jean Grae
...

Dit wordt een verwarrend topicje op deze manier; heb niet eerder gereageerd vanwege die vreemde invulling van wat toch een duidelijke topic is:

Wie is je favoriete artiest?

Dat gaat om een mens, 1 persoon

Anders had de topic wel geheten: Wat is je favoriete band?

Bovendien; gaat het om 1 artiest? Dat wordt wel gevraagd

Of zou het moeten zijn: Wat zijn je favorieten artiesten?

Zo lang dat mij in ieder geval niet duidelijk is, blijf ik gewoon lezen wat jullie allemaal mooi vinden.

Oldfart schreef:
Dit wordt een verwarrend topicje op deze manier; heb niet eerder gereageerd vanwege die vreemde invulling van wat toch een duidelijke topic is:

Wie is je favoriete artiest?

Dat gaat om een mens, 1 persoon

Anders had de topic wel geheten: Wat is je favoriete band?

Bovendien; gaat het om 1 artiest? Dat wordt wel gevraagd

Of zou het moeten zijn: Wat zijn je favorieten artiesten?

Zo lang dat mij in ieder geval niet duidelijk is, blijf ik gewoon lezen wat jullie allemaal mooi vinden.

Kijk eens naar de allereerste bericht op deze topic

Gast
geplaatst: vandaag om 05:00 uur

geplaatst: vandaag om 05:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.