MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Wie is je favoriete artiest?

zoeken in:
mugken
judas priest en iron maiden voor de rest vind ik led zeppelin en de peppers ook heel goed.

Mojo Pin
The Strokes

Ben eigenlijk best geobsedeerd door Eva Cassidy.

Lastig.....Queen, Neil Young, Jimi Hendrix of Led Zeppelin. Als ik egt moet kiezen ga ik voor Led Zeppelin. Ik kan 't eindeloos luisteren

Nick Drake

dani
Is natuurlijk af te bakenen, maar er zijn artiesten waar ik toch telkens naar teruggrijp. Bonnie 'Prince' Billy is daar een van, een man die me telkens weet te raken, onuitlegbaar. De andere is dan denk ik toch Joanna Newsom. Een artieste waar ik telkens naar teruggrijp.

En dan hebben we nog Christian Fennesz, die mij bijna de avond van mijn leven heeft bezorgt met zijn prachtige performance tijdens Spire... Ook hij behoort tot de grootheden (in mijn ogen dan).

zonder een seconde na te hoeven denken; Pink Floyd. muziek die ik elke dag luister, en gewoonweg nooit gaat vervelen. Elk album is anders, maar het zijn allemaal juweeltjes.

Van huidige artiesten ben ik eigelijk alleen fan van The Shins, sublieme band. Nieuwe album is ook zeer geslaagd, kan natuurlijk niet typpen aan Oh Inverted World.

Pink Floyd Freak schreef:
zonder een seconde na te hoeven denken; Pink Floyd. muziek die ik elke dag luister, en gewoonweg nooit gaat vervelen. Elk album is anders, maar het zijn allemaal juweeltjes.

Van huidige artiesten ben ik eigelijk alleen fan van The Shins, sublieme band. Nieuwe album is ook zeer geslaagd, kan natuurlijk niet typpen aan Oh Inverted World.

Als ik koppijn wil hebben dan is Pink Floyd ook mijn favoriete artiest.

Shangri-la schreef:
Nick Drake

Heel erg mooi

moeilijk, eerlijk gezegd; pink floyd, led zeppelin, hope of the states, ... eindeloos goede artiesten met enorm veel goede nummers

Nouja kijk maar naar mijn top10 ... Coldplay tot de AROBTTH periode blijft mijn favo. Verder Radiohead en Pinback

jaa,, Stacie Orrico natuurlijk!

Nick Cave & the bad seeds

Jolanda-mannen hebben honger

de drie b's :

Beatles
Beach Boys
Byrds

en oh ja:

Brank Zappa
Biles Davis
Bohn Coltrane

en natuurlijk :

Brosby Bills and Bash+ Beil Young
Bing Crimson
Bink Floyd

Rolling Stones
Pink Floyd

Led Zeppelin begint aan de deur te kloppen bij mij..

lloyd banks
tony yayo
young buck
nelly
mario vazquez
chamillionare
juelz santana
bowwow
sean paul
t.i.
omarion
ray-j
t-pain
paul wall
ne-yo
marques houston
lil wayne
ginuwine
diddy
justin.t
cassie
chingy
bobby v.
baby bash

k vind hun allemaaal heel erg goed!!
maar het meest 50cent!

01|Morrissey/The Smiths
02|Sigur Rós
03|dEUS

Art Of Noise vind ik echt geweldig. Het is elektronische muziek, maar heeft zeer weinig met Jean Michel Jarre of Vangelis te maken. Misschien ontoegankelijk, maar ik word vrolijk als ik ernaar luister. Het is lekker spontaan en draait voornamelijk om improvisatie. Het is niet diepzinnig, ik bedoel dat er geen bepaald verhaal of boodschap aan vastzit. Het voordeel daarvan is dat je helemaal vrij bent in het voelen van emoties en dat je zélf het verhaal of boodschap kan bedenken. En tegelijkertijd, in de simpelste liedjes (bijvoorbeeld The Army Now op Daft) kan je wel iets interessants ontdekken.

(in willekeurige volgorde)
R.E.M.
dEUS
Muse
Radiohead

eminem vind ik tog de beste maar er is niks miss met chamillionare en al die andere maar de gene waar ik egt niks van vind is ja rule

PRINCE! Verreweg de beste live artiest aller tijden, geef de man van nog geen 1.60 meter een gitaar of een ander instrument en hij wordt 3 keer zo groot. Ik ben vooral fan van Prince live (Funky As Hell!!), de cd's vind ik wat minder maar nog steeds van hoog niveau. Helaas ben ik zelf te jong (17 jaar) om ooit echt naar een concert van Prince geweest te kunnen zijn. Hoop dat hij ooit nog een optreden geeft in Nederland. No matter the price, I'll be there!!

Een andere artiest waar ik grote fan van ben is D'Angelo, ook een zeer getalenteerde artiest. Zeer funky/soulvol, echte aanrader, vooral zijn tweede CD 'Voodoo'.
Tip: Type op youtube 'Chicken Grease Live' in, dan krijg je een hele goede impressie van D'angelo. Funky as hell!!

mugken
1.Iron Maiden(ken ik nog geen albums van )
2.Judas Priest
3.Guns N' Roses
4.Led Zeppelin
5.Nirvana

Raekwon the chef
1. Raekwon
2. Ghostface Killah
3. Wu-Tang Clan
4. GZA
5. In Flames
6. Gorillaz
7. Deicide
8. Toni Braxton
9. Nightwish
10. Paul de Leeuw

verrassende nummer één

Momenteel is binnen hiphop Nas mijn favo. Hij heeft het toch gepresteerd om 5 goede albums te maken, waarvan 1 een classic is (Illmatic, Lost Tapes, Stillmatic, God's Son, It Was Written.)
Op gebied van Rock is Metallica mijn favo en dan vooral de jaren 80.
Op elektronic is Aphex Twin de beste, in triphop Massive Attack en.... tja zo kan ik wel door blijven gaan maar hiphop is mijn favo stroming dus ga ik voor Nas

ajp
Ach, kan natuurlijk alleen maar Tom waits zijn. Al zo lang aan de top staan, met een constant hoge kwaliteit, weet eigenlijk niemand anders die er ook maar een beetje in de buurt komt. Maar uiteraard, smaken verschillen.

1. Wu-Tang Clan
2. A Tribe Called Quest (Q-Tip)
3. The Roots
4. Opgezwolle
5. Common (Sense)
6. Lauryn Hill
7. Gang Starr
8. U2 (wordt opvallend weinig genoemd)
9. Gorillaz
10. Alicia Keys

Niet te veel waarde hechten aan de rangschikking.

The Cure absoluut op nr. 1.

Enkele andere favorieten zijn:

Punk-rock:
Siouxsie & the Banshees / Joy Division

Gothic:
Bauhaus / Fields of the Nephilim / Tiamat / The Sisters of Mercy

Elektronisch
Depeche Mode / Kraftwerk / Jean Michel Jarre

Pop/Rock
Nick Cave & the Bad Seeds / Lou Reed / Tom Waits / David Bowie / The Beatles / Frank Zappa / Van Morrison

EBM:
Front 242 / Calva Y Nada

Metal:
Metallica

Gast
geplaatst: vandaag om 22:28 uur

geplaatst: vandaag om 22:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.