MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Top 40 vergaarbak van troep?

zoeken in:
Ligt het aan mij of wordt de top 40 steeds slechter?
Probeer nog wel eens naar de radio te luisteren, maar hoor 75% troep.
De muziekzenders gooien je dood met hiphop, wat vreselijk is als je daar niet van houdt. Goede bands worden ondergesneeuwd door commerciele troep, simpele dancenummers, of irritante rappers. Wat kunnen we doen om het tij te keren?

Radio Ri Ri luisteren

sebas__71 schreef:
Ligt het aan mij of wordt de top 40 steeds slechter?

Ik vind het de laatste jaren juist beter geworden.

Sietse
gewoon geen radio luisteren.

Radio moet je zowiezo al vermijden.

titan (crew)
Radio kan best leuk zijn hoor. Om even on-topic te blijven: Ik ben het met Herman eens, al blijft de meerderheid uit "troep" bestaan (altijd al zo geweest, zal ook altijd wel zo blijven).

Des te blij zijn we als er weer iets artistieks bijkomt.

fastpulseboy
mwah, volgens mij moet je de top 40 gewoon vermijden... de top 40 is puur bedoeld voor kinderen met teveel zakgeld. De commerciele platenmaatschappijtjes bepalen door grof geld te betalen de top 40 en ook wat er op de radio gedraaid wordt. Het heeft niks meer te maken met hoeveel iets verkocht wordt...en zo krijg je dat kinderen rihanna leuk vinden en ze radiohead nooit horen...

Het is maar goed dat er mensen zijn die die "troep" wel mooi vinden

Al luister ik NOOIT naar de radio, als er iets is waar ik een hekel aan heb is het wel de radio

jowietje schreef:
Het is maar goed dat er mensen zijn die die "troep" wel mooi vinden

Al luister ik NOOIT naar de radio, als er iets is waar ik een hekel aan heb is het wel de radio

en dat terwijl het qua muziek voor jou tussen radio en cd geen verschil heeft.

fastpulseboy schreef:
mwah, volgens mij moet je de top 40 gewoon vermijden... de top 40 is puur bedoeld voor kinderen met teveel zakgeld. De commerciele platenmaatschappijtjes bepalen door grof geld te betalen de top 40 en ook wat er op de radio gedraaid wordt. Het heeft niks meer te maken met hoeveel iets verkocht wordt...en zo krijg je dat kinderen rihanna leuk vinden en ze radiohead nooit horen...

Of dat ze Rihanna gewoon sowieso beter vinden dan Radiohead, Rihanna is ondertussen een bergip geworden zeg terwijl ze in NL niet eens zo'n hype is ofzo

Reijersen schreef:
(quote)

en dat terwijl het qua muziek voor jou tussen radio en cd geen verschil heeft.

Wat een onzin, op de radio komt ook Keane, kane anouk en al die (voor mij) Troep!

jowietje schreef:
(quote)

Wat een onzin, op de radio komt ook Keane, kane anouk en al die (voor mij) Troep!

nee hoor. 13 in een dozijn R&B viert hoogtij deze tijd op de radio. Dus geen onzin.

De Top 40 luister ik sowieso niet, de radio zet ik ook nooit aan.

Reijersen schreef:
(quote)

nee hoor. 13 in een dozijn R&B viert hoogtij deze tijd op de radio. Dus geen onzin.

Wel onzin, want op de radio kun je niet de volgende aanzetten en alleen maar horen wat je zelf wil, dat kun je wel bij een CD waar je ALLEEN maar nummers opzet die je zelf leuk vind. Dat is dan ook de rede waarom ik een hekel heb aan de radio.

En sowieso luister ik meestal geen muziek die al in NL uit is.

fastpulseboy
jowietje schreef:
(quote)

Wel onzin, want op de radio kun je niet de volgende aanzetten en alleen maar horen wat je zelf wil, dat kun je wel bij een CD waar je ALLEEN maar nummers opzet die je zelf leuk vind. Dat is dan ook de rede waarom ik een hekel heb aan de radio.

En sowieso luister ik meestal geen muziek die al in NL uit is.

toch weinig verschil tussen jouw cd's en de radio.......alleen de volgorde is anders....

fastpulseboy schreef:
(quote)

toch weinig verschil tussen jouw cd's en de radio.......alleen de volgorde is anders....

Toch grappig dat iedereen al voor mij hier invult wat voor Cd's ik samenstel.

Ben benieuwd of er iemand is die exact een dezelfde lijst kan maken, verras me zou ik zeggen. Sucses jullie weten het toch allemaal zo goed...

fastpulseboy
hmmmm, jij stelt cd's samen......nog meer overeenkomst met de radio. Het wordt tijd dat je hele albums gaat luisteren. en misschien ook albums met een ietsiepietsie meer diepgang, maar dat komt misschien wel als je van de basisschool af bent.

fastpulseboy schreef:
hmmmm, jij stelt cd's samen......nog meer overeenkomst met de radio. Het wordt tijd dat je hele albums gaat luisteren. en misschien ook albums met een ietsiepietsie meer diepgang, maar dat komt misschien wel als je van de basisschool af bent.

Die grappenmakers hier op MuMe Zo flauw dat ik er niet eens op in ga, grow up!

jowietje schreef:
(quote)

Precies zoals je het zegt, troep

Keane

Kane

Anouk

Rihanna

jowietje schreef:
(quote)

Toch grappig dat iedereen al voor mij hier invult wat voor Cd's ik samenstel.

Ben benieuwd of er iemand is die exact een dezelfde lijst kan maken, verras me zou ik zeggen. Sucses jullie weten het toch allemaal zo goed...

Hm Laat mij raden Led Zeppelin,Joy Division of The Cure !

the viking schreef:

fastpulseboy
jowietje schreef:
(quote)

Die grappenmakers hier op MuMe Zo flauw dat ik er niet eens op in ga, grow up!

grappen? ik ben bloedserieus, wie begint er hier nou met grappen?

fastpulseboy schreef:
(quote)

grappen? ik ben bloedserieus, wie begint er hier nou met grappen?

Je bent 31, gedraag je er dan ook naar

Mojo Pin
the viking schreef:

Vergeet David Bowie niet

Ik dacht dat het hier over de top 40 ging en niet over radio luisteren.

fastpulseboy
jowietje schreef:
(quote)

Je bent 31, gedraag je er dan ook naar

je bent 16 (volgens wat je ingevult hebt dan) dan heeft de gemiddelde puber toch al iets meer smaak ontwikkeld. gedraag je daar nou eens naar.

jowietje schreef:
grow up!

fastpulseboy

Slechte lijsten zijn er tegenwoordig, Rihanna staat slechts op de 12e plek. Terwijl die aap van een Marco B. bovenaan staat.

http://www.megacharts.nl/full.jsp?

Gast
geplaatst: vandaag om 07:03 uur

geplaatst: vandaag om 07:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.