Muziek / Algemeen / Top 40 vergaarbak van troep?
zoeken in:
0
geplaatst: 19 juni 2006, 20:48 uur
0
Mojo Pin
geplaatst: 19 juni 2006, 20:56 uur
jowietje schreef:
Niet dat ik weet, dan kan ik je bij deze The 411 ook aanraden ook niet te vinden in onze hitlijsten
Niet dat ik weet, dan kan ik je bij deze The 411 ook aanraden ook niet te vinden in onze hitlijsten

In ieder geval bedankt voor de tip

0
geplaatst: 19 juni 2006, 21:13 uur
Mojo Pin schreef:
(quote)

Asje

0
geplaatst: 19 juni 2006, 21:27 uur
Reijersen schreef:
als je van Prince houdt moet je Van Hunt zeker ook eens uitproberen. Bij deze een tip voor je the Viking. Daar is deze site immers voor
(quote)
als je van Prince houdt moet je Van Hunt zeker ook eens uitproberen. Bij deze een tip voor je the Viking. Daar is deze site immers voor

Classic rock en New Wave ben ik mee opgegroeid en zijn ook mijn favoriete muziekperiodes,denk dat Van Hunt's muziek daar niet onder valt !

Van Prince vond ik alleen zijn eerste drie platen de moeite waard,de rest bagger ! Zijn nieuwste schijnt wel weer de moeite waard te zijn ?

0
fastpulseboy
geplaatst: 19 juni 2006, 21:28 uur
the viking schreef:
Classic rock en New Wave ben ik mee opgegroeid en zijn ook mijn favoriete muziekperiodes,denk dat Van Hunt's muziek daar niet onder valt !
Van Prince vond ik alleen zijn eerste drie platen de moeite waard,de rest bagger ! Zijn nieuwste schijnt wel weer de moeite waard te zijn ?
(quote)

eerste drie van prince???
ben jij helemaal op de hoogte van de discografie?
ik kan me niet voorstellen dat je "for you" (1978) plaatst boven parade bijvoorbeeld.
(ride op 2 pleit erg voor je)
0
Sietse
geplaatst: 19 juni 2006, 21:41 uur
maar goed, top 40 muziek is inderdaad over het algemeen inwisselbaar. Vandaag top, morgen flop das het motto.
De kinders kopen het allemaal en de platenmaatschappijen lachen zich te pletter met hun steeds dikker wordende portomonee.
Dat mensen zo makkelijk te pakken zijn....verbazingwekkend.
En ff voor de duidelijkheid...de meest interessante vraag die men kan stellen in dit opzicht, wordt de muziek op de radio gespeeld omdat mensen het leuk vinden OF vinden de mensen het leuke muziek omdat het op de radio komt.
Ik zou iedereen bij deze dan ook willen vragen om hier eens over na te denken...(en denk daarbij ook aan de zin "It's hip to be square" en dan is square in dit geval NIET vierkant)
De kinders kopen het allemaal en de platenmaatschappijen lachen zich te pletter met hun steeds dikker wordende portomonee.
Dat mensen zo makkelijk te pakken zijn....verbazingwekkend.
En ff voor de duidelijkheid...de meest interessante vraag die men kan stellen in dit opzicht, wordt de muziek op de radio gespeeld omdat mensen het leuk vinden OF vinden de mensen het leuke muziek omdat het op de radio komt.
Ik zou iedereen bij deze dan ook willen vragen om hier eens over na te denken...(en denk daarbij ook aan de zin "It's hip to be square" en dan is square in dit geval NIET vierkant)
0
geplaatst: 19 juni 2006, 21:41 uur
Bedoelde eigenlijk Controversy,Purple Rain ,Around The World In A Day en Sign of The Times (vier dus)na de discografie bestudeerd te hebben ! Alle vier redelijke cd's !
0
geplaatst: 19 juni 2006, 21:56 uur
the viking schreef:
Bedoelde eigenlijk Controversy,Purple Rain ,Around The World In A Day en Sign of The Times (vier dus)na de discografie bestudeerd te hebben ! Alle vier redelijke cd's !
Nummer 4, nummer 6, nummer 7 en nummer 9 dus

En een schande dat deze titels in een topic als deze terecht komen.....

0
geplaatst: 19 juni 2006, 22:02 uur
aERodynamIC schreef:
(quote)

Hoezo in de begin jaren tachtig stond er behalve rotzooi ook geweldige muziek in de top 40 !
0
fastpulseboy
geplaatst: 19 juni 2006, 22:27 uur
aerodynamic heeft een punt......
maar ik kan er genoeg over ouwehoeren maar misschien een ander topic....
"de briljantie van prince" ofzo
0
geplaatst: 19 juni 2006, 22:30 uur
fastpulseboy schreef:
Of gewoon de artiestenpagina van Prince, lijkt me net zo makkelijk

0
sxesven
geplaatst: 19 juni 2006, 22:44 uur
Sietse schreef:
Dat is voor mij ook het interessantste vraagstuk, verwonder me er wel vaker over. Ik gok meestal op het tweede.
0
handsome_devil
geplaatst: 19 juni 2006, 22:47 uur
Ik luister nooit naar de radio, dus ik hoef me ook nergens aan te ergeren
Ik luister altijd alleen de top2000
Ik luister altijd alleen de top2000
0
Sietse
geplaatst: 19 juni 2006, 23:14 uur
sxesven schreef:
Dat is voor mij ook het interessantste vraagstuk, verwonder me er wel vaker over. Ik gok meestal op het tweede.
(quote)
ik gok ook tweede. Ik zou graag eens een wetenschappelijk onderzoek willen doen waar langzaam aan de muziek op de radio en (m)tv veranderd naar iets wat nu totaal niet populair is onder de radioluisterende groep mensen (jongeren, kinderen) bijvoorbeeld moderne folk (banhart, cocorosie, espers enz.) of indietronics (dingen van labels zoals Morr en City Centre Offices). Laten we zeggen in een jaar tijd van de 0% die het nu is naar 75% playtime, waarmee dus de meeste r&b dus wordt "verdreven" van de radio.
Ik zou graag willen zien wat de uitkomsten zijn van dit soort acties.
Ik vermoed persoonlijk dat er een zeer grote populariteit zal ontstaan voor deze muziek, gewoon puur door airplay...en ik denk dat r&b vrij snel zal afnemen in populariteit.
0
geplaatst: 20 juni 2006, 00:37 uur
Dus draai enkel Merzbow op de radio en iedereen vind het tof? Nou, nee, zo simpel is het dus niet.
0
geplaatst: 20 juni 2006, 02:03 uur
Reijersen schreef:
nee hoor. 13 in een dozijn R&B viert hoogtij deze tijd op de radio. Dus geen onzin.
(quote)
nee hoor. 13 in een dozijn R&B viert hoogtij deze tijd op de radio. Dus geen onzin.
Ik weet niet naar welke radio jij luistert, maar op 3FM valt dat alleszins mee. Natuurlijk, het is nog steeds wachten op Ministry bij de Arbeidsvitaminen, maar het kan erger.
0
geplaatst: 20 juni 2006, 02:32 uur
BoordAppel schreef:
Dus draai enkel Merzbow op de radio en iedereen vind het tof? Nou, nee, zo simpel is het dus niet.
Nu is Merzbow wel heel erg extreem, maar met zoiets als indietronics jaag de mensen niet zo snel de stuipen op het lijf toch? Of heb ik nu een te positief mensbeeld...

0
sxesven
geplaatst: 20 juni 2006, 10:04 uur
herman schreef:
Nu is Merzbow wel heel erg extreem, maar met zoiets als indietronics jaag de mensen niet zo snel de stuipen op het lijf toch? Of heb ik nu een te positief mensbeeld...

Inderdaad, Merzbow is dermate a-muzikaal dat dat nooit en te nimmer zou aanslaan - hetzelfde geldt voor alle andere noise artiesten, alle grindcore bands, en het gros van de death- en black metal bands.
Echter, ik sluit me aan bij herman: iets als indietronics is toch weinig schokkend, evenals gewone indie. En laten we wel wezen, je kunt volgens mij makkelijk een radiodagje vullen met alles van Sufjan Stevens tot Antony & The Johnsons, van Architecture in Helsinki tot The Arcade Fire, vul maar in. Om mijn zusje als voorbeeld te noemen: ze is dan wel een echt radio/media-kind (fan van No Doubt, U2, Raffaëla), maar als ik Sufjan Stevens draai krijg ik toch wel het verzoek om er wat van op haar MP3 speler te zetten. Zo zijn er uiteraard nog talloze voorbeelden.
In ieder geval, ik sluit me aan bij Sietse en herman - ik ben ook erg benieuwd wat de reactie zou zijn op echt alternatieve radio.
0
fastpulseboy
geplaatst: 20 juni 2006, 10:06 uur
herman schreef:
(quote)

nee ik denk dat als je niet iets te extreems neemt en je draait het regelmatig op de radio dat mensen het best wel gaan waarderen. het is vaak gewoon onwetendheid (of heb ik een te negatief mensbeeld)
0
geplaatst: 20 juni 2006, 10:33 uur
Het is toch al lang bekend dat Labels / platenmaatschappijen betalen om hun artiesten op de radio te krijgen. En daarbij moet je denken aan artiesten als Madonna, Britney en die andere koekebakkers.
Daarbij beslist de politiek hier in Nederland welke radiozender wat mag uitzenden (bv. Veronica mag alleen maar jaren '80 en '90 uitzenden) en laten we het dan nog maar niet hebben over de publieke omroepen, alhoewel die toch iets verbetering tonen.
Daarbij beslist de politiek hier in Nederland welke radiozender wat mag uitzenden (bv. Veronica mag alleen maar jaren '80 en '90 uitzenden) en laten we het dan nog maar niet hebben over de publieke omroepen, alhoewel die toch iets verbetering tonen.
0
geplaatst: 20 juni 2006, 11:37 uur
Velen lijken wel te vergeten dat Radiohead ook gewoon stukgedraaid werd op posten als MTV (klote Paranoid Android!). In België heb je dan weer Studio Brussel. Toffe post voor de alternatieve fan waarschijnlijk, maar evenzeer kontlikmuziek, net als op de echt commerciële stations. Rock en electro. Gedurfd 
Daarbij beseffen mensen met een slecht mensbeeld waarschijnlijk dat wanneer hun indie stuff populair wordt, het tijd is voor hen om andere muziek op te zoeken omdat het te commercieel geworden is.

Daarbij beseffen mensen met een slecht mensbeeld waarschijnlijk dat wanneer hun indie stuff populair wordt, het tijd is voor hen om andere muziek op te zoeken omdat het te commercieel geworden is.
0
Sietse
geplaatst: 20 juni 2006, 12:50 uur
BoordAppel schreef:
je kunt het overdrijven....er zijn genoeg dingen die gewoon niet voor het grote publiek zijn weggelegd omdat het totaal niet toegankelijk is of wat dan ook.
Maar ik praat dus over dingen die dat wel zijn, maar nu gewoon geen aandacht krijgen.
0
geplaatst: 20 juni 2006, 17:12 uur
Ok,deze topic is volgens mij een beetje uit de rails gelopen.
Kan denk ik wel afgesloten worden.
Kan denk ik wel afgesloten worden.

0
geplaatst: 20 juni 2006, 18:48 uur
the viking schreef:
(quote)

Ik doelde op de mix van Prince die hij maakt met funk, R&B en Soul.
0
geplaatst: 20 juni 2006, 18:51 uur
herman schreef:
Ik weet niet naar welke radio jij luistert, maar op 3FM valt dat alleszins mee. Natuurlijk, het is nog steeds wachten op Ministry bij de Arbeidsvitaminen, maar het kan erger.
Sinds kort heb ik mijn baas ervan kunnen overtuigen dat 3FM moet opstaan tijdens het werk. Dit is echt een 100% verbetering tov Q-Music. Er komen zelfs nummers voorbij die ik zelf ook wel eens draai! En af en toe zitten er geinige tracks bij die je helemaal was vergeten. Vandaag kwam 20 Fingers - Short Dick Man voorbij, heerlijk om weer eens te horen.
0
Mojo Pin
geplaatst: 20 juni 2006, 21:43 uur
Q-Music is verschrikkelijk.
Kink FM en Arrow Classic Rock genieten mijn voorkeur.
Kink FM en Arrow Classic Rock genieten mijn voorkeur.
0
geplaatst: 20 juni 2006, 21:52 uur
0
geplaatst: 23 juni 2006, 12:36 uur
jowietje schreef:
Radio is verschrikkelijk
(quote)
Radio is verschrikkelijk
Kortom, de meesten zijn het wel met me eens!

* denotes required fields.