MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / In Memoriam: Bökröt Rödebröt Trio

zoeken in:
Yann Samsa

Yann Samsa
Vreemd eigenlijk. Want ik meen een jaartje terug iets te hebben gelezen over hoe ze de drukte van toen nog steeds beu waren. Eén van de leden zou naar Frankrijk zijn getrokken om z'n eigen wijn te produceren.

Weet iemand hier meer van?

Zoiets heb ik ook wel eens gehoord. Per Ulmqvist was dat dacht ik, maar het fijne weet ik er ook niet van. Moet ook eerlijk zeggen dat ik de laatste jaren nauwelijks nog naar Bökröt heb geluisterd. Maar goed, als ze in de buurt komen ga ik toch wel weer kijken.

New Age Steppers (met Ari Up van The Slits) is wel leuk...

Per Ulmqvist vorige week in de Vogezen ontmoet. Daar in de buurt, nabij Colmar, verbouwd hij nu mooie Elzas-wijn. De kriebel naar het maken van muziek er wel weer. Maar de overige bandleden heeft hij nog niet zover kunnen krijgen. Hij heeft wel wat solo demo's gemaakt, onder de naam Per Vin. Ben benieuwd of het trio ooit weer een nieuw album zal maken.

Lang niet geluisterd. Vanavond maar weer eens opzetten. Prima popmuziek voor in bed.

Kom ik laatst in zo'n biologisch winkeltje in Rotterdam, valt mijn oog ineens op een fles wijn met op het etiket een klein plaatje van konijnen in de sneeuw. Een sneeuwplaatje op een fles wijn is nogal ongewoon natuurlijk, maat ik herkende het plaatje meteen als de hoes van het tweede album van deze Zweden. De wijn van Per Ulmqvist heeft blijkbaar ook Nederland bereikt. Maar 56,50 per fles vond ik wel heel erg duur, was de duurste wijn uit de winkel. Zou het het waard zijn of betaal je extra vanwege de schuld die ze schijnen te hebben door dat wurgcontract met die muziekuitgever? De geruchten over de reunietour verwijzen ook steeds naar die schulden.

Linda Catelijnsson schijnt achter Burial te zitten...

Gast
geplaatst: vandaag om 19:29 uur

geplaatst: vandaag om 19:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.