MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / In Memoriam: Bökröt Rödebröt Trio

zoeken in:
Het begint veel belovend, maar uiteindelijk is zo'n klein uur toch nog een flinke zit. 3*, maar misschien dat het nog meer wordt.

jowietje schreef:
In mezelf probeer ik de naam uit te spreken van deze mensen, maar het wil niet echt lukken

Gewoon beukreutreudebreut trio, simpel toch?

De geruchten worden steeds hardnekkiger dat ze dit jaar naar Lowlands komen!

Electro_
Geweldige live-band! Mede door het succes van het eerste album heb ik deze even beluisterd. Op de CD komt de muziek wat minder tot z'n recht vind ik, maar desondanks kom ik toch uit op een verdiende 3,5*.
Maar dit schijnt dus wel een groeiplaat te zijn, stemmen gaan van 2 naar 5* dus wie weet gebeurt dat ook bij mij

andré schreef:
De geruchten worden steeds hardnekkiger dat ze dit jaar naar Lowlands komen!

En wie heeft er een kaartje voor Lowlands ......dat gaat me een feest worden in de Alpha-tent

Als dit een recensie zou zijn die enkel over de titel zou gaan,kunnen we niets anders dan lovende woorden hebben. Meestal gebeurt het dat je al aangetrokken word door een bepaald aspect in de muziek en de omkadering van een plaat,alvorens je het hele verhaal van noten en ritmes gehoord hebt. Zij het de titel, de mooie hoes of de blonde schone die in de platenzaak staat.
In mijn geval was het een combinatie van die drie.

Ik zat te kniezen op mijn kamertje, zoveel schoonheid dat me in de schoot geworpen werd. De plaat moest wel tegenvallen. Ik mag me niet vastpinnen aan fossielachtige omzwervingen zoals kansberekening en de soms ietwat pessimistische perspectieven van de muziekliefhebber die ergens in mijn aderen rondwaart. De koffie stond klaar, een flinke dosis cafeïne om mijn slaapduivels te verdrinken en mijn zintuigen scherp te stellen.Ik zou op ontdekking gaan vooraleer deze plaat wegzonk in de krochten van mijn platencollectie.
Henne Anderson, hij liet zich niet echt lovend uit over de nieuwe plaat. Het was begrijpelijk. Een Amerikaans spion zal ook geen lovende woorden over hebben voor de baas van de KGB.
Zijn mening kon ik meteen catalogeren in de prullenbakschuif.
De klanken komen de kamer binnengeslopen, en ik voel me alsof ik vanachter bij de keel word gegrepen en versmacht word. Hier had ik niet op gehoopt. De vorige plaat was een venster op de wereld. Waaruit met veel hoongelach werd gewezen naar de rondkuierende menigte die zich vergaapte aan de nutteloosheid van een zinloos leven. Hier leek je zelf door het venster gesleurd te worden, en keek je met argusogen naar de dreiging die zich aan de andere kant afspeelde. Is het zelfprojectie van een groep muzikanten met groeipijnen? De titel zou je doen denken dat de levensgrote vraag over het 'waarom' van uitgestrekte sneeuwtapijten over een zuchtende aarde die door God vergeten was, zou beantwoord worden. De muziek geeft zijn geheimen niet prijs. De instrumentale doorreizen razen je dan weer omver, nemen je mee op sleeptouw of laten je met de mond vol tanden staan, het gegeven met de handen in de haren nagapend.
Het werd een crisis! Ik nam ontslag op het werk en ik dook onder. Een duistere bunker bood me verschuiling, waar ik dagenlang mijn oren tot bloedens geteisterd aan dit fenomeen blootstelde. Het spreekwoordelijke licht ging aan, in de duisternis van de bunker begreep ik de hele boodschap. Ik had eindelijk door waar ik mee bezig was, en ik begreep de hele opzet. Deze plaat gaat over DE ontdekkingstocht, die je leidt naar de innerlijke wandelgangen van je geest. Iedereen zal deze plaat op zijn speciale manier ervaren. De boodschap zat verborgen in de titel, er worden geen oplossingen geboden voor het ‘waarom’ maar de zoektocht is belangrijker dan de aankomst zelf. Een dikke vijf voor deze plaat, die mijn leven op korte tijd overhoop had gegooid. Ik stuur u mijn doornenkroon op met de post, want mijn lijdensweg is ten einde. Ik heb het licht gezien : het is groen, bedekt met sneeuw.

Weet er iemand waar je dit album kunt luisteren/kopen???

titan (crew)
In de nieuwsbrief van de fanclub las ik dit weekend dat het onlangs opgenomen concert in het stijf uitverkochte stadion van de Stockholmse ijshockeyclub ISF Störebro in november van dit jaar als live-album wordt uitgebracht.

Hierop zal o.a. een versie van ruim een kwartier van The Female Catch Pole Skater Pt. 1 [Fängepolar Interluder] komen te staan, dat op dit album nog geen minuut duurt.

Yak
Na even goed gelachen te hebben moeten we toch de serieuze draad weer oppikken op MuMe, en daar horen twee zelfverzonnen 'tongue in cheek' releases gewoon niet bij. Dit wordt de thread voor al uw steunbetuigingen voor wat betreft het verdwijnen van de albums, of voor het terugblikken op deze slsk-grap van jewelste.

(Topic blijft nog even op slot totdat ik alles verplaatst heb).

Yak
Hier tot slot de tracklistings en artwork voor beide releases

Bökröt Rödebröt Trio - Bökröt Rödebröt Trio (2005)

1. If Only One Sparrow 1:47
2. C'est une Vie! 5:49
3. The Xypticon Parade 4:10
4. Jah 3:37
5. Bus to Böstrop 4:13
6. Willy Goris' Begging Old Man Blues 8:32
7. Thor in Jail, Reincarnated? (met Kurt Hanne, Benne Helson) 5:09
8. Talking About Cereals at the Breakfast Table 4:01
9. Jah [Reprise] 3:45
10. Higher Gear F.M. 3:31
11. Plausible 4:55
12. Worst Kept Secret* 5:12

Artwork

Bökröt Rödebröt Trio - Why God Painted the Grass Green and Then Forever Covered It with Snow (2006)

1. The Hunt for the Last Pole Hare 4:01
2. Who the # Is Willy Goris? 3:33
3. The Female Catch Pole Skater Pt. 1 [Fängepolar Interluder] 0:37
4. Tre Hares På Sne 2:51
5. When Was the Last Time You Saw You Mother Dance? 3:45
6. Abba Frozen in the Jukebox 8:19
7. Lucrative Lion's Perm 3:10
8. Watching Curling 3:59
9. Why God Painted the Grass Green and Then Forever Covered It with Snow 7:21
10. King of Kötfjörd 3:00
11. Cyber Stereo Listening (CSL) 4:11
12. The Ballad of the Frozen Underpants [Unplugged] 2:23
13. Seeking Souls 3:44
14. Zipy Och Zopy (met Linda Catelijnsson) 3:30
15. Laughing About Your Own Jokes Is Not Funny 0:09
16. The Xypticon Parade [Tiga Dub Mix]* 4:14

Artwork

Yak
Nog wel altijd geopend: de Bökröt Rödebröt Shop.

Deze is voor The Viking:

(afbeelding)

Geniaal!

Yak schreef:
Nog wel altijd geopend: de Bökröt Rödebröt Shop.

Haha

stevie schreef:
een recensie
Mooi

JonnieBrasco
Ik heb even de moeite genomen om het artwork in te scannen, omdat nog nergens op internet een plaatje groter dan 200x200 te vinden was:

(afbeelding)

Prachtige hoes zeg!

fastpulseboy
heerlijk!
ik heb me een tijdje goed zitten verwonderen om dit mooie trio
hahaha

JonnieBrasco
De webshop is inmiddels uit de lucht en het is erg stil geworden rond deze band... Mysterieus!

Het gerucht gaat dat de mannen van Bokrot Rodebrot weer bij elkaar zijn geweest. En dat er een korte reünie tour zit aan te komen.

SelmaDuim
bonothecat schreef:
Het gerucht gaat dat de mannen van Bokrot Rodebrot weer bij elkaar zijn geweest. En dat er een korte reünie tour zit aan te komen.

Leuke gelegenheid voor een MuMe-meeting.

Lin
bonothecat schreef:

eindelijk!!

Ik was helaas te laat om deze hype gevolgd te kunnen hebben

Is helaas niet meer met het orginele hoesje; blijkbaar is daar moeilijk aan te komen. Ik vond die Clockwork Orange achtige hoes ook een stuk mooier; al past hij minder bij de muziek.

aslan (crew)
The Scientist schreef:
Helden... ze bestaan nog

JonnieBrasco schreef:
Ik heb even de moeite genomen om het artwork in te scannen, omdat nog nergens op internet een plaatje groter dan 200x200 te vinden was:
(afbeelding)

prachtige hoes overigens
het is inderdaad jammer dat ze verder nergens meer te vinden is

Er gaan geruchten over een reünie-tour...

Lukas schreef:
Er gaan geruchten over een reünie-tour...

fantastisch nieuws! al blijft het afwachten natuurlijk...

Gast
geplaatst: vandaag om 19:30 uur

geplaatst: vandaag om 19:30 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.