Muziek / Algemeen / In Memoriam: Bökröt Rödebröt Trio
zoeken in:
0
geplaatst: 27 juni 2006, 00:19 uur
lebowski schreef:
Alsof een Zweedse avantgardeformatie zich zorgen maakt over toegankelijkheid. Ik geef Underpantsfun een goede kans.
(quote)
Alsof een Zweedse avantgardeformatie zich zorgen maakt over toegankelijkheid. Ik geef Underpantsfun een goede kans.
Ik las dan wel weer toevallig (welke tracklist is het nou? Weten we dat al?) dat de titel Underpantsfun niet is wat ie lijkt. Dit schijnt namelijk in het Zweeds ook iets te betekenen, al is me even ontschoten wat.
0
JonnieBrasco
geplaatst: 27 juni 2006, 01:05 uur
Onderhond schreef:
Of misschien wordt het wel Laughing With Your Own Jokes is Not Funny, die ik vreemd genoeg niet in de lijst zie staan.
Of misschien wordt het wel Laughing With Your Own Jokes is Not Funny, die ik vreemd genoeg niet in de lijst zie staan.
Staat er volgens mij wel op hoor, misschien wat beter kijken.
0
aslan (crew)
geplaatst: 27 juni 2006, 07:21 uur
Bij Bökröt Rödebröt Trio - Why God Painted the Grass Green and Then Forever Covered It with Snow (2006):
uiteindelijk dan toch in eigen beheer opgenomen, blijkbaar
uiteindelijk dan toch in eigen beheer opgenomen, blijkbaar
0
geplaatst: 27 juni 2006, 07:56 uur
Oei, parental advisory, oppassen deze keer dus.
Ik kan me het bijna niet voorstellen dat deze trio nèt iets te fulgaire teksten heeft.
Ik kan me het bijna niet voorstellen dat deze trio nèt iets te fulgaire teksten heeft.
0
geplaatst: 27 juni 2006, 08:08 uur
Ten schreef:
Maar the ballad of the frozen underpants.... je weet maar nooit wat onze Zweedse vrienden daar overschrijven.
0
aslan (crew)
geplaatst: 27 juni 2006, 08:27 uur
ben erg benieuwd naar de inbreng van linda catelijnsson
0
geplaatst: 27 juni 2006, 09:28 uur
aslan schreef:
Is dat eigenlijk de dochter van Johann Catelijnsson..... it runs in the family
0
geplaatst: 27 juni 2006, 09:31 uur
Moelijk te doorgronden dit, maar hoogst intrigerend. King of Kötfjörd is het enige niemendalletje hier.
0
geplaatst: 27 juni 2006, 11:07 uur
0
geplaatst: 27 juni 2006, 12:24 uur
T.O. schreef:
Zijn de reggae-invloeden achterwege gelaten deze keer?
Lijkt me niet aangezien er een gastrol is voor Linda CatelijnssonZijn de reggae-invloeden achterwege gelaten deze keer?
0
geplaatst: 27 juni 2006, 12:28 uur
Och ja, bijna over het hoofd gezien.
Ben benieuwd, in die toasting van Linda kun je toch iets teveel haar Goteborgse accent terughoren vind ik, afgaande op haar solowerk en de duetten met haar vader. Maar goed, we zullen zien wat het ons deze keer brengt.
Ben benieuwd, in die toasting van Linda kun je toch iets teveel haar Goteborgse accent terughoren vind ik, afgaande op haar solowerk en de duetten met haar vader. Maar goed, we zullen zien wat het ons deze keer brengt.
0
geplaatst: 27 juni 2006, 12:41 uur
Ben benieuwd hoe deze plaat zich verhoudt tot zijn voorganger. Ik moet die nog steeds een keer in zijn geheel beoordelen. Ik ken wel drie nummers, Thor in Jail, Reincarnated?, Worst Kept Secret en Jah, maar aan de andere nummers ben ik nog nooit gekomen. Iemand die die toevallig nog beschikbaar heeft (via pm graag melden!)??
WGPTGGATFCIWS vind ik overigens aardig klinken, maar het voldoet net niet aan de hooggespannen verwachtingen die ik naar aanleiding van de drie tracks die ik al kende had. Zipy och Zopy klinkt heel goed, ik meen dat Linda overigens al eerder op het album te horen is. Tussen de 4.30 en de 5.15 hoor je een zacht gehum op de melodie van Chiquitita in Abba Frozen in a Jukebox, en volgens mij is zij dat.
WGPTGGATFCIWS vind ik overigens aardig klinken, maar het voldoet net niet aan de hooggespannen verwachtingen die ik naar aanleiding van de drie tracks die ik al kende had. Zipy och Zopy klinkt heel goed, ik meen dat Linda overigens al eerder op het album te horen is. Tussen de 4.30 en de 5.15 hoor je een zacht gehum op de melodie van Chiquitita in Abba Frozen in a Jukebox, en volgens mij is zij dat.
0
geplaatst: 27 juni 2006, 13:08 uur
Dat kan je zo toch nauwelijks beoordelen? Ik had natuurlijk ook wel Chiquitita herkend maar dat kan toch evengoed een sample zijn van willekeurig welke stem! Ik ken Chiquitita in een mooie acapella versie van Sinead o'Connor, en die kan het net zo goed wezen wat mij betreft. Overigens vind ik het ABBAnummer wel geweldig; is echt een eerbetoon. Is feitelijk ook het eerste nummer dat ik heb beluisterd. Ik zie ook wel symboliek in het feit dat dat uitgerekend 'Like an Angel Passing Through my Room' in het steeds terukerende thema is gebruikt (= laatste nummer van t laatste ABBA album!).
0
geplaatst: 27 juni 2006, 13:29 uur
Cyber stereo listening is ook erg mooi. Het nummer roept op om simultaan muziek te gaan luisteren. Dus dat je met een groep mensen afspreekt om bijvoorbeeld om acht uur een bapaalde cd te gaan draaien. Grappig zou natuurlijk zijn als mensen nu dit nummer cyber stereo gaan luisteren. Dan wordt het iets van Cyber stereo listening in het kwadraat 
[edit]Het artwork van deze cd is trouwens een stuk beter dan dat van zijn voorganger[/edit]

[edit]Het artwork van deze cd is trouwens een stuk beter dan dat van zijn voorganger[/edit]
0
geplaatst: 27 juni 2006, 13:32 uur
bonothecat schreef:
Cyber stereo listening is ook erg mooi. Het nummer roept op om simultaan muziek te gaan luisteren. Dus dat je met een groep mensen afspreekt om bijvoorbeeld om acht uur een bapaalde cd te gaan draaien. Grappig zou natuurlijk zijn als mensen nu dit nummer cyber stereo gaan luisteren. Dan wordt het iets van Cyber stereo listening in het kwadraat

Vanavond kan ik niet, ik moet trainen!
sq schreef:
Ik zie ook wel symboliek in het feit dat dat uitgerekend 'Like an Angel Passing Through my Room' in het steeds terukerende thema is gebruikt (= laatste nummer van t laatste ABBA album!).
Ik zie ook wel symboliek in het feit dat dat uitgerekend 'Like an Angel Passing Through my Room' in het steeds terukerende thema is gebruikt (= laatste nummer van t laatste ABBA album!).
Zo goed heb ik me nooit in Abba verdiept, zal het eens luisteren.
0
geplaatst: 27 juni 2006, 13:43 uur
Een stuk minder grappig dan de eerste plaat. Waar ze toen nog fris en origineel klonken, heb ik nu het gevoel naar een enorm uitgekauwd werkje te luisteren. Een volkomen overbodige release dus, daar kan ook de onverwachte gastbijdrage van Linda Catelijnsson niets aan veranderen.
0
geplaatst: 27 juni 2006, 13:45 uur
HammerHead schreef:
Een stuk minder grappig dan de eerste plaat. Waar ze toen nog fris en origineel klonken, heb ik nu het gevoel naar een enorm uitgekauwd werkje te luisteren. Een volkomen overbodige release dus, daar kan ook de onverwachte gastbijdrage van Linda Catelijnsson niets aan veranderen.
Is een halve ster dan niet wat overdreven. Het blijft toch muzikaal wel van niveau lijkt me...
0
geplaatst: 27 juni 2006, 13:55 uur
Nee, ik vind het helemaal niets meer. Ik hoop dan ook van harte dat dit het laatste is wat we van deze "band" horen.
0
geplaatst: 27 juni 2006, 13:57 uur
Ben het wel met Hammerhead eens, heb ook het gevoel dat we naar een herhaling van zetten luisteren. Het trucje was een keer leuk, maar een tweede album is teveel van het goede. Toch een paar hoogtepuntjes en natuurlijk prachtige albumtitel: 2,0 *
0
geplaatst: 27 juni 2006, 13:58 uur
Wat een mooie titel is dat zeg, en de cover past er perfect bij. Erg mooi hoor, met die poolhaasjes. Nu nog kijken of het muzikaal in orde zit.
0
geplaatst: 27 juni 2006, 14:22 uur
VanDeGriend schreef:
(quote)
Lijkt me niet aangezien er een gastrol is voor Linda CatelijnssonIk heb wel gehoord dat zij groot fan van Tool is, dus misschien een reggae-bijdrage met Tool-invloeden daarin

0
geplaatst: 27 juni 2006, 20:16 uur
Wat is dit voor iets?!
Tiga heeft wel 's creatievere namen bedacht voor zijn remixen...
Tiga heeft wel 's creatievere namen bedacht voor zijn remixen...
0
geplaatst: 27 juni 2006, 20:30 uur
Ik vind het toch allemaal redelijk fris klinken. Het debuutalbum was mij iets te 'gemaakt en ver gezocht', moeilijkdoenerij op niks af. Maar op dit album klinkt alles wat compacter, poppiër zelfs (op hun eigen manier dan hè). Ik ben overigens wel blij dat ze de reggae-ritme's enigzins achterwege hebben gelaten (alleen in track 11 hoor je er iets in terug), want dat stoorde me af en toe op het debuutalbum. Ik begin met 3*, met uitzicht op meer!
0
geplaatst: 27 juni 2006, 22:07 uur
Opvallend die lage scores. Tuurlijkwas het debuutalbum vele male origineler dan dit, maar er is niets tegen zelfplagiaat indien het goed wordt uitgevoerd. En dat wordt het absoluut.
Kent iemand trouwens het solo-album van Linda Catelijnsson?
Kent iemand trouwens het solo-album van Linda Catelijnsson?
0
geplaatst: 27 juni 2006, 22:13 uur
In mezelf probeer ik de naam uit te spreken van deze mensen, maar het wil niet echt lukken 

0
geplaatst: 27 juni 2006, 23:36 uur
Duidelijk een kniebuiging naar de commercie, spijtig ik had hier hoge verwachtingen van...
Het begint nochtans zeer sterk
en die Linda Catelijnsson, mijn kat kan beter zingen!
Het begint nochtans zeer sterk
en die Linda Catelijnsson, mijn kat kan beter zingen!
* denotes required fields.