Muziek / Algemeen / In Memoriam: Bökröt Rödebröt Trio
zoeken in:
0
geplaatst: 2 november 2005, 20:04 uur
Nutteloze info, althans niet terzake, dacht ik bij nader inzien...
0
JonnieBrasco
geplaatst: 2 november 2005, 20:18 uur
On-topic: Wat vinden jullie trouwens van de hoes? Ik vind hem briljant.
Dat armpje van de vierde persoon is zeker van de free-jazz-maniak?
0
geplaatst: 2 november 2005, 20:21 uur
Ik vind hem ook erg leuk. Het doorgestreepte Quartet op het bord en het armpje, aanwijzingen richting het vierde lid, maar waarom op de cover gelaten? Lekker mysterieus allemaal. Maakt het allemaal nog interessanter. Geniale cover dus inderdaad.
0
geplaatst: 2 november 2005, 20:23 uur
Ik moet er wel om lachen die poppekes, maar om het geniaal te noemen? En dat van dat vierde bandlid, dat vind ik gewoon ongegeneerd natrappen in het openbaar. 

0
geplaatst: 2 november 2005, 20:27 uur
Paalhaas schreef:
Ik moet er wel om lachen die poppekes, maar om het geniaal te noemen? En dat van dat vierde bandlid, dat vind ik gewoon ongegeneerd natrappen in het openbaar.

Nou geniaal ... maar het is toch werkelijk origineel. Frisse, kauwgumachtige kleuren en een vervreemdend tafereel

En dat natrappen ... sja: daar valt niemand over ... behalve jij (trouwens, die detailkritiek, PH - waar slaat dat op?
)
0
geplaatst: 2 november 2005, 23:26 uur
Ja heerlijk he, ik vind deze hoes ook echt geniaal om zijn eenvoud, en als ze die free-jazz gast een schop na willen geven moeten ze dat vooral doen.
0
geplaatst: 3 november 2005, 00:27 uur
Zachary Glass schreef:
En dat natrappen ... sja: daar valt niemand over ... behalve jij
En dat natrappen ... sja: daar valt niemand over ... behalve jij
Mag de rest van de wereld misschien voor zichzelf spreken??
(trouwens, die detailkritiek, PH - waar slaat dat op?
)
)Welke detailkritiek, heb je er soms problemen mee dat ik af en toe wat dieper op de stof inga??
0
geplaatst: 3 november 2005, 17:29 uur
Paalhaas schreef:
Ik geef toe, ik liet me gaan. Ik reageerde nogal schofterig. Waarschijnlijk zat ik in een enthousiasme-roes geëvoceerd door dit werkje.
Welke detailkritiek, heb je er soms problemen mee dat ik af en toe wat dieper op de stof inga??
Helemaal niet. Alleen, bekruipt me soms de indruk dat jij deze plaat té veel wil analyseren. Laat het gewoon gebeuren, zou ik zeggen.
0
geplaatst: 4 november 2005, 00:46 uur
Zachary Glass schreef:
Helemaal niet. Alleen, bekruipt me soms de indruk dat jij deze plaat té veel wil analyseren. Laat het gewoon gebeuren, zou ik zeggen.
(quote)
Soms? Ik heb het nochtans pas éénmaal gepoogd. Ik analyseer mijns inziens echt niet overdadig, en ik snap dus echt niet wat je bedoelt. Platen laat ik altijd gebeuren, en dan beschrijf ik mijn bevindingen. Zo simpel ligt het.
0
geplaatst: 4 november 2005, 00:50 uur
Ik vind het juist wel interessant om te lezen. Het is toch wat boeiender dan mensen die alleen maar schreeuwen "Fantastisch album" of "Waardeloze commerciele troep" (dit is trouwens volgens mij ook typisch zo'n album dat je of fantastisch of helemaal niks vind).
0
JonnieBrasco
geplaatst: 5 november 2005, 14:10 uur
Hij groeit en hij groeit en hij groeit. Willy Goris' Begging Old Man Blues had blijkbaar het meeste tijd nodig om te rijpen, wat een prachtig stuk avant-garde, niet in woorden beet te grijpen.
0
geplaatst: 6 november 2005, 09:53 uur
0
geplaatst: 6 november 2005, 12:12 uur
Weer een keer geluisterd, en t wordt weer ietsjes beter, The Xypticon Parade begint me nu ook te pakken, toch wel een erg mooi nummer. 3*
0
geplaatst: 6 november 2005, 12:35 uur
The Scientist schreef:
The Xypticon Parade begint me nu ook te pakken, toch wel een erg mooi nummer. 3*
The Xypticon Parade begint me nu ook te pakken, toch wel een erg mooi nummer. 3*
Zie je wel, uiteindelijk blijkt dit muziek te wezen met een groot doelpubliek

Heeft er iemand trouwens iemand iets gehoord of gelezen van de komende concerttournee? Naar wat ik vernam, zijn het Motorpsycho-eske concerten: een paar covers van Suede ("Metal Mickey", By the Sea), een ode aan King Tubby, en natuurlijk hun eigen nummers. En het blijft allemaal coherent klinken. Faut-le-faire

Betreurenswaardig nieuws is dat Bökröt Rödebröt Trio in Zweden beschuldigd wordt van plagiaat. Zo eist de Finse componist Larsse Värtinnen z'n deel van de royalties op i.v.m. het nummer The Xypticon Parade.
0
geplaatst: 6 november 2005, 12:40 uur
Hmm als dat echt zo is ben ik wel erg benieuwd naar het nummer waarop Xypticon Parade is geinspireerd dan 

0
geplaatst: 6 november 2005, 12:44 uur
obsessed schreef:
Hmm als dat echt zo is ben ik wel erg benieuwd naar het nummer waarop Xypticon Parade is geinspireerd dan

Een beetje Googlen doet wonderen obsessed

0
geplaatst: 6 november 2005, 15:45 uur
Dit moet toch wel een van de geniaalste platen van de afgelopen jaren zijn. Hoewel ik eigenlijk een grondige hekel aan de muziekstroming reggae heb, trek ik deze avangardistische geluidsfreakshow verbazend goed.
In "Thor in Jail, Reincarnated?" zijn zelfs metal-invloeden te horen. Vooral de als een donderslag bij heldere hemel vallende gitaar-riff van Benne Helson (uiteraard bekend om zijn voorliefde voor met name de Noorse black-metalscene) na zo'n 2 minuten is fenomenaal duister. Een schril contrast met de rest van de plaat en eigenlijk ook de rest van het nummer.
Een nummer als The Xypticon Parade is zelfs een beetje een vreemde eend in deze bizarre bijt. Je zou dit nummer in verhouding tot de rest van het album bijna mainstream kunnen noemen.
Als ik dan toch een reggae (al hoor je eigenlijk een vloed van verschillende stijlen) album in mijn kast moet hebben staan is het zeker deze. Dit maakt alles van Bob Marley compleet achterhaald en eigenlijk volledig overbodig.
In "Thor in Jail, Reincarnated?" zijn zelfs metal-invloeden te horen. Vooral de als een donderslag bij heldere hemel vallende gitaar-riff van Benne Helson (uiteraard bekend om zijn voorliefde voor met name de Noorse black-metalscene) na zo'n 2 minuten is fenomenaal duister. Een schril contrast met de rest van de plaat en eigenlijk ook de rest van het nummer.
Een nummer als The Xypticon Parade is zelfs een beetje een vreemde eend in deze bizarre bijt. Je zou dit nummer in verhouding tot de rest van het album bijna mainstream kunnen noemen.
Als ik dan toch een reggae (al hoor je eigenlijk een vloed van verschillende stijlen) album in mijn kast moet hebben staan is het zeker deze. Dit maakt alles van Bob Marley compleet achterhaald en eigenlijk volledig overbodig.
0
geplaatst: 6 november 2005, 16:01 uur
bubbachups schreef:
Niemand een link naar een mp3 of een geluidsfragment ofzo? Google lijkt ze nog niet te kennen.
Niemand een link naar een mp3 of een geluidsfragment ofzo? Google lijkt ze nog niet te kennen.

0
geplaatst: 6 november 2005, 16:16 uur
't Is ook nog nauwelijks te vinden. Kijk anders even op slsk in de Musicmeter room. Daar zijn vast wel een aantal users die je verder kunnen helpen.
0
geplaatst: 6 november 2005, 18:48 uur
Zachary Glass schreef:
Heeft er iemand trouwens iemand iets gehoord of gelezen van de komende concerttournee? Naar wat ik vernam, zijn het Motorpsycho-eske concerten: een paar covers van Suede ("Metal Mickey", By the Sea), een ode aan King Tubby, en natuurlijk hun eigen nummers. En het blijft allemaal coherent klinken. Faut-le-faire

Ook een reggae-spacerock-crossover van Gloria Gaynor's 'I will survive' en een hyperpsychedelische suite in 4 delen (die somtijds klinkt als een mix tussen 'Kerosene' van Big black (!!) en 'The carny' van Nick Cave) schijnen onderdeel te zijn van hun live-repertoire. Ben erg benieuwd!
0
geplaatst: 7 november 2005, 20:25 uur
JonnieBrasco schreef:
Dat armpje van de vierde persoon is zeker van de free-jazz-maniak?Zoek eens naar de kunstenaar Roger Raveel (dorpsgenoot van mij trouwens), het is compleet zijn stijl!
0
JonnieBrasco
geplaatst: 9 november 2005, 10:58 uur
pietjepuk6546 schreef:
Zoek eens naar de kunstenaar Roger Raveel (dorpsgenoot van mij trouwens), het is compleet zijn stijl!
(quote)
Zoek eens naar de kunstenaar Roger Raveel (dorpsgenoot van mij trouwens), het is compleet zijn stijl!
De wereld lijkt net zo klein als deze nu al grootse band.

Er is overigens aangekondigd dat ze nog dit jaar in Nederland komen, en in het voorprogramma staan van een grote rock/avant-garde band. Welke dat is, is nog niet bekend.
Zou het misschien 14 december in het voorprogramma van Broken Social Scene (in de Melkweg) kunnen zijn?
0
geplaatst: 9 november 2005, 11:00 uur
Word wel angstvallig stilgehouden dan. Zou een mooie stunt zijn om dat gewoon onaangekondigd te houden 

0
geplaatst: 9 november 2005, 11:03 uur
Stunt, stunt, voor een band met zo bar weinig media-aandacht, lijkt me dat wel mee te vallen.
0
JonnieBrasco
geplaatst: 9 november 2005, 11:08 uur
Paalhaas schreef:
Stunt, stunt, voor een band met zo bar weinig media-aandacht, lijkt me dat wel mee te vallen.
MusicMeter valt toch inmiddels ook wel onder de "media"?
Volgens mij is het deze site die weer eens een Scandinavische band op de wereldkaart zet. Eigenlijk het zelfde met het Deense Saybia, zelfs allmusic.com kent ze nog steeds niet eens, terwijl de band hier al tijden fier met 2 albums in de top-100 staat.
[edit: ééntje nog dan]
0
JonnieBrasco
geplaatst: 12 november 2005, 18:14 uur
In de Musicmeter-room op Soulseek is het idee geboren om op 8 december met de auto (of bus) en boot naar Stockholm te gaan om daar deze heren live te bewonderen en er gewoon een gezellig MuMe-uitje van te maken. De groep bestaat nu al uit 'maar liefst' zes personen. Dat kan groter! Meer liefhebbers?
0
titan (crew)
geplaatst: 12 november 2005, 18:24 uur
Jammer dat mijn vakantiedagen al op zijn en ik van de zomer nog naar Stockholm ben geweest.
* denotes required fields.