MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / In Memoriam: Bökröt Rödebröt Trio

zoeken in:
JonnieBrasco schreef:
In de Musicmeter-room op Soulseek is het idee geboren om op 8 december met de auto (of bus) en boot naar Stockholm te gaan om daar deze heren live te bewonderen en er gewoon een gezellig MuMe-uitje van te maken. De groep bestaat nu al uit 'maar liefst' zes personen. Dat kan groter! Meer liefhebbers?

Ik ga mee Wie zijn de andere gegadigden?

JonnieBrasco
Zachary Glass schreef:
(quote)

Ik ga mee Wie zijn de andere gegadigden?

Ah, kijk eens aan!! Scientist, obsessed, Paalhaas, ElMeroMero, bonothecat, JB & Zach. Het wordt al gezelliger.

titan (crew)
Ik hou me wel aanbevolen voor praktische Stockholmtips mochten jullie daar beheofte aan hebben .

ElMeroMero
Hoewel de kinetische warmte die de muziek van dit zooitje ongeregeld uitstraalt genoeg moet zijn voor iedere normale sterveling, neem ik zeker een dikke trui en warme handschoenen mee naar Zweden.

Je kan nooit voorbereid genoeg zijn voor een optreden zoals dit, zeg ik maar

Aap
Goh, klinkt reuze interessant allemaal. Toch even geprobeerd te traceren, uit voorzorg met de zweedse google, en zie daar, wel 99 treffers, waarvan 97 op MuM.
Zelfs het label schijnt ze niet te kennen, en bij navraag kreeg ik dit:

"I have never heard about it and it is not released on Moserobie.

Regards,
Jonas
Moserobie"

Is dit allemaal een grap of zo?

Vaag hoor..... ik heb deze cd gewoon van het internet geplukt. Maar deze cd heeft waarschijnlijk niet zo'n lange houdbaarheidsdatum.....er zijn wat nummers die behoorlijk gaan tegenstaan! Halfje eraf!

bonothecat schreef:
Vaag hoor..... ik heb deze cd gewoon van het internet geplukt. Maar deze cd heeft waarschijnlijk niet zo'n lange houdbaarheidsdatum.....er zijn wat nummers die behoorlijk gaan tegenstaan! Halfje eraf!

Merkwaardig, ik ga 'm juist steeds beter vinden. Zit er zelfs over te denken om 'm naar 5 sterren te gooien, al lijkt het me daar toch nog wat vroeg voor.

Aap schreef:
Goh, klinkt reuze interessant allemaal. Toch even geprobeerd te traceren, uit voorzorg met de zweedse google, en zie daar, wel 99 treffers, waarvan 97 op MuM.
Zelfs het label schijnt ze niet te kennen, en bij navraag kreeg ik dit:

"I have never heard about it and it is not released on Moserobie.

Regards,
Jonas
Moserobie"

Is dit allemaal een grap of zo?

Die indruk kreeg ik ook een beetje Aap. Maar omdat het toch allemaal reuze interessant klinkt, geef ik ze alvast een halve punt.....

0,5*

JonnieBrasco
Het heeft nu niet langer zin meer om vol te houden dat het echt is. Het was inderdaad een grap, ontstaan op de MuMe-community van Soulseek. We hebben er daar (vooral de eerste dagen) een hoop lol om gehad, en er zijn een aantal prachtige fantasierecensies en -discussies geboren. In ieder geval is het beste in o.a. Zachary, ElMeroMero en Paalhaas naar boven gekomen. Complimenten ook aan Lebowski die (als eerste?) heel zeker van zijn zaak in het "Wat draai je nu"-topic subtiel liet merken dat hij hem doorhad. En ik, ik vrees alvast voor mijn baan als crew-member...

Zijn er nog mensen geweest die in de winkel met een mond vol tanden deze cd probeerden te bestellen?

Haha! een geniale grap! Ik vond het al vreemd hoe jullie aan zulke obscure muziek kwamen, ik heb me rot gezocht op het net en niets gevonden.

Weg met die dromen om al headbangend met de rastaharen in de Ikea-kast vast te geraken.

leuk hoor!

Vanwaar komt die cover eigenlijk?

dutch2

Mooie grap!

En van wie was die prachtige hoes?

Edit: Stevie was me net voor.

JonnieBrasco
pietjepuk6546 schreef:
(quote)

Zoek eens naar de kunstenaar Roger Raveel (dorpsgenoot van mij trouwens), het is compleet zijn stijl!

De hoes? Zachary loodste me naar de site van kunstenaar Roger Raveel, dorpsgenoot van pietje puk dus, daar viel mijn oog op dit plaatje. Plaatje uitgeknipt, en met Paint wat text op het bordje geschreven.

dutch2
*Niet op elke versie van dit album aanwezig

Stelletje mafketels

Wist je eigenlijk dat dit label gewoon bestond JB?

JonnieBrasco
BoordAppel schreef:
Wist je eigenlijk dat dit label gewoon bestond JB?

Nu je het zegt... Was om het geloofwaardiger te maken, laten we het snel weer veranderen. Niet gedacht dat iemand het zou navragen bij de labelmaatschappij.

Zo, het hoge woord is er dus eindelijk uit Ik kan de anderen aanraden om de fantastische berichten (vooral inderdaad die van Paalhaas en Zachary) van de vorige pagina nu nog eens door te lezen. Het word allemaal nog een stuk amusanter als je weet dat het allemaal uit de duim gezogen is

Yak
We zullen dit album met het oog op 'MuMe-folklore' maar gewoon laten staan.

4,5* voor deze grap.

Is de titel "worst kept secret" een stille hint?

ElMeroMero
stevie schreef:
Is de titel "worst kept secret" een stille hint?

Hahahaha! Ontzettend LOL. Ik heb dus de hele tijd op Soulseek zitten zoeken naar deze cd en alle berichten hier gelezen. Al die berichten waren zo overtuigend dat er vol intrapte (vooral die discussie tussen Paalhaas en The Scientist is geniaal, achteraf gezien). Ik heb geen moment ook maar gedacht dat dit een grap zou zijn. En dan denk je achteraf aan al die aanwijzingen die ik kreeg voor het niet-bestaan van deze band en plaat:
- Ik zocht er naar op Google: bijna geen resultaten.
- Ik zocht er naar op SoulSeek: helemaal geen resultaten.
- Zweedse avantgardistische reggae? Yeah, right.
- If Only One Sparrow is volgens Paalhaas "anderhalve minuut lang een slide-gitaar die bol staat van de feedback met op de achtergrond kakafonisch potten- en pannengerammel, terwijl de zanger niet eens zijn best lijkt te doen om de hogen noten te halen", maar is desondanks volgens The Scientist het beste nummer van de cd en als eerste single uitgebracht.

Echt geniaal!

titan (crew)
Goede grap! Ik begon al wat nattigheid te krijgen doordat er niets over deze band te vinden was op internet, een groepje zelfs helemaal naar Zweden wilde afreizen en de o met umlaut nauwelijks voorkomt in het Zweeds, maar toch leuk verzonnen. 4* voor de grap . En nu allemaal een heel hoog cijfer geven, staat ie straks hoog in alle lijstjes .

Hier misschien nog twee mogelijke hints :

- De bonustrack
- Is het niet toevallig dat precies de mensen die hier hadden gestemd ook altijd in soulseek in het musicmeter channel bij elkaar zaten.

JonnieBrasco schreef:
Complimenten ook aan Lebowski die (als eerste?) heel zeker van zijn zaak in het "Wat draai je nu"-topic subtiel liet merken dat hij hem doorhad.

Dank je, echt een formidabele grap. Paalhaas versprak zich zonder dattie het doorhad

Yak
Het was natuurlijk helemaal geweldig geweest als hij op één in de rotatielijst had gestaan, en daarmee op de homepage van MuMe.

hij heeft wel ff op de voorpagina gestaan als aankomende release, maar we waren niet met genoeg man om hem hoog in de rotatielijst te krijgen

Ruby1966
Tsss!!! En Jonnie mij maar lekker maken met dat het precies muziek was waar ik van hield enzo. Heb ook nog gegoogled en toen ik niks kon vinden dacht ik: ik vraag eerdaags wel even paar mp3-tjes aan hem. Zo ver was het gelukkig nog niet gekomen
Goeie grap jongens !

obsessed schreef:

- Is het niet toevallig dat precies de mensen die hier hadden gestemd ook altijd in soulseek in het musicmeter channel bij elkaar zaten.

Dat wisten de mensen hier natuurlijk niet .

Een aantal zijn langsgekomen een aantal keer, en hebben het toch niet gelijk doorgehad

En toch blijf ik het een goede cd vinden.......toch maar weer een halfje erbij

Gast
geplaatst: vandaag om 15:28 uur

geplaatst: vandaag om 15:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.