MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Technisch de 'beste' artiesten

zoeken in:
Ik ben nogal geintereseerd in hele snelle en moeilijk speelbare muziek. En ik vroeg me af of jullie een aantal bands kennen die dat soort muziek spelen.
Ik ken al:

- Dream Theater
- Ekseption
- Frank Zappa
- Steve Vai

Alvast bedankt,
RemcoG

Omayyad
Ga eens een 'kijkje' nemen bij muziek uit de jazzrock of fusion.

Ik kan me overigens totaal niet vinden in enkele van deze door jou aangehaalde voorbeelden, maar dat terzijde.

Probeert eens Meshuggah. Volgens mij vrij lastig te spelen.
Snel, complex enzo.

Metal is altijd snel, maar niet echt complex Jazper maar toch bedankt.

@ Omayyad: Luister maar eens naar Instrumedly en Stream of Consciousness van Dream Theater en de Peace Planet (badinerie) van Ekseption...
Dan piept gij wel anders

RemcoG schreef:
Metal is altijd snel, maar niet echt complex Jazper maar toch bedankt.

Metal is toch helemaal niet altijd snel? Neem nou Crowbar... Dat is toch metal. En vooral log, maar toch niet snel...

En metal is toch soms best complex? Neem nou Meshuggah...
Dat is toch metal. Niet echt log, maar wel snel

Ik moet zeggen in het nummer 'Sickening' van Meshuggah zat best een moeilijk ritme.

Zie je nou wel

Trouwens, geen metal en wellicht ook niet zo eenvoudig. Steely dan. Is dat wat?

Omayyad
RemcoG schreef:
Luister maar eens naar Instrumedly en Stream of Consciousness van Dream Theater en de Peace Planet (badinerie) van Ekseption...
Dan piept gij wel anders

Ik kan je verzekeren dat ik nog steeds hetzelfde piep...

Joy
frank zappa was technisch - ik neem aan dat je zijn gitaargebruik bedoeld - niet eens zo goed

hij volgde zijn gevoel en wat in zijn kop zat

luister maar eens naar vroeger werk, apastrophe enzo, das toch echt geen technisch fatsoenlijk gitaarspel te noemen, zon 2 decennia later begon het ergens op te lijken

maar zappa brengt zon onnoemelijk veel noten en klanken per seconde voort, die hele brei klinkt gewoon supervet en was zijn handelsmerk

compositorisch gezien was het eerder perfectionistisch dan technisch

steve vai daarentegen, en dat is zijn tekortkoming, is 100 % techniek en geen emotie

In het rijtje dat je noemt passen Jehtro Tull, Supersister, Focus en Jan Akkerman ook wel thuis.

Oh ja, King Crimson

Casartelli (moderator)
Technisch, metal en goed? Neem eens een kijkje bij dit album...

Ik denk dat Michael Angelo Batio ook wel in het rijtje thuispast.

En als je het jezelf echt moeilijk wilt maken speel je het op dezelfde manier als hem.

shappy1010
Das helemaal in mijn straatje:

Genesis (Tony Banks/Steve Hacket en de mega drumpartijen van Collins)
Vooral de album Wind & Wuthering & Duke hebben ongelooflijke hoogstandjes

Yes (Steve Howe)
Luister eens het nummer awakenings

Toto (Steve Lukather) - Luister maar eens naar de album Mindfields, met name Caught in the Balance & Better world knappe jongen als je dat kan spelen..
Steely Dan
Dreamtheater was al genoemd, de cd an evening with Joe Petrucci & Jordan Rudess is ook aan te raden...

Dan nog een heel zwikkie zoals:
Weather Report, Chad Wackerman, Herbie Hancock, Coltrane etc. etc.

Robert Trujillo (suicidal tendencies)
John Frusciante (peppers)
Steward Copeland (police)
Randy Rhoades (ozzy osbourne)
Dave Lombardo (slayer)

en nog wel een waslijst..

Ringo Starr. De zang alleen al.

Als je niks te melden heb reageer dan niet...

Ekseption lijkt me erg lastig na te spelen.

avdj schreef:
Als je niks te melden heb reageer dan niet...

Uhh jij bent de nieuwe moderator? Pleur zelf anders even op als je je niet lekker voelt.

Yak
Hu peerd!

dream theater? dan moet je deze eens proberen:

http://www.musicmeter.nl/album/16496

zeer technische band, gekkenwerk.

HiLL schreef:
(quote)

Uhh jij bent de nieuwe moderator? Pleur zelf anders even op als je je niet lekker voelt.

Last van stress HiLL? Depressief misschien?

Sietse
gevoel mensen, gevoel...

al kun je 17934 noten per seconde spelen op zo'n manier dat de gemiddelde conservatorium docent een dubbele errectie van krijgt die een constant orgasme levert, zo lang er geen gevoel is, is het waardeloos.

(die punt is groter dan de genoemde errectie)

Sietse schreef:
gevoel mensen, gevoel...

al kun je 17934 noten per seconde spelen op zo'n manier dat de gemiddelde conservatorium docent een dubbele errectie van krijgt die een constant orgasme levert, zo lang er geen gevoel is, is het waardeloos.

(die punt is groter dan de genoemde errectie)

Eens!

Omayyad
Al ben ik het voor een deel met jou eens, Sietse, wil ik er wel even aan toevoegen dat techniek weinig met snelheid te maken heeft.

Sietse
klopt, het was maar een voorbeeld.

Music4ever schreef:
(quote)

Last van stress HiLL? Depressief misschien?

Ja!

Mahavishnu orchestra
Atheist
Dillinger Escape Plan
Gentle Giant
Confessor (condemned album) die drummer!!

ik noem maar wat

Ach ja, depressies afreageren is nou eenmaal lastig met dit warme weer.... Neem volgende keer iemand anders a.u.b. HiLL.

patrick_p72
ik denk dat je voor de echt moeilijk te spelen stukken toch naar de klassieke muziek moet gaan. Mijn vrouw kan aardig piano spelen maar er zijn stukken van bepaalde composities die zij in nog geen 100 jaar goed zal leren spelen.

De beste muzikant allertijden is dan volgens mij ook een violist Niccolò Paganini (1782-1840).

Hij heeft veel muziek gecomponeerd die na zijn dood nooit meer gespeeld is..... Simpelweg omdat niemand het kon spelen.

In de popmuziek de beste muzikant ik zou het niet het heeft teveel met persoonlijke smaak te maken.

Sietse
patrick_p72 schreef:

In de popmuziek de beste muzikant ik zou het niet het heeft teveel met persoonlijke smaak te maken.

techniek heeft niks met smaak te maken.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:59 uur

geplaatst: vandaag om 08:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.