Muziek / Algemeen / Technisch de 'beste' artiesten
zoeken in:
0
geplaatst: 14 december 2006, 08:57 uur
Deep Purple gezien Made in Japan. Eng goed in technisch opzicht.
0
geplaatst: 14 december 2006, 16:29 uur
0
eazyfan
geplaatst: 15 december 2006, 22:24 uur
Canibus qua skills. Maarja dan op lyrisch niveau qua moeilijkheidsgraad.
0
geplaatst: 15 december 2006, 23:54 uur
patrick_p72 schreef:
De beste muzikant allertijden is dan volgens mij ook een violist Niccolò Paganini (1782-1840).
Hij heeft veel muziek gecomponeerd die na zijn dood nooit meer gespeeld is..... Simpelweg omdat niemand het kon spelen.
De beste muzikant allertijden is dan volgens mij ook een violist Niccolò Paganini (1782-1840).
Hij heeft veel muziek gecomponeerd die na zijn dood nooit meer gespeeld is..... Simpelweg omdat niemand het kon spelen.
Vervang die gast door "Cliff Burton (1962 - 1986)" en je bekomt een situatie die bij Metallica jarenlang een probleem is geweest. J
ason was belange niet zo goed als de beste bass-gitarist ter wereld.
Misschien is dat ook de reden waarom Anesthesia-Pulling teeth niet meer gespeelt is sinds 1986?

live 1986
live 1983
Ge moet die gast zijn vingers eens zien bewegen. Unbelievable

Na schijnt zat in in zijn kindertijd dagelijks 6 uur te oefenen met zijn Bass-gitaar.
Daarnaast hebt ge ook nog Kirk Hammet. Ge moet die eens de solo's zien doen. Ook een muziekgenie.
0
geplaatst: 19 december 2006, 16:49 uur
Hm, even denken:
Opeth
Children of Bodom
Mastodon
Meshuggah
zijn zo de eerste namen die me te binnen schieten.
Opeth
Children of Bodom
Mastodon
Meshuggah
zijn zo de eerste namen die me te binnen schieten.
0
geplaatst: 22 december 2006, 11:58 uur
Dream Theater.
Band die gewoon complete elpees live "covered".
Vooral als gehele band technisch perfect.
Bij Tool is met name de drummer geniaal.
Band die gewoon complete elpees live "covered".
Vooral als gehele band technisch perfect.
Bij Tool is met name de drummer geniaal.
0
geplaatst: 23 december 2006, 19:40 uur
ongetwijfeld Dream Theater inderdaad. Al kunnen de heren van Opeth er ook wat van.
0
geplaatst: 23 december 2006, 19:40 uur
MichelDumoulin schreef:
Gene Hoglan
Wat een wereld drummer! Vooral in zijn Death en Dark Angel periode!!Gene Hoglan
0
Joy
geplaatst: 27 december 2006, 17:36 uur
-Daarnaast hebt ge ook nog Kirk Hammet. Ge moet die eens de solo's zien doen. Ook een muziekgenie.-
-in welke zin?
snelheid? want echt creatief is meneer hammet niet bepaald
-in welke zin?
snelheid? want echt creatief is meneer hammet niet bepaald
0
geplaatst: 27 december 2006, 18:25 uur
Meshuggah - Drummer Tomas Haake en (bass)Gitarist Fredrik Thordendal
Tool - de drummer en bassgitarist
Jimmi Hendrix - Gitaar
Tool - de drummer en bassgitarist
Jimmi Hendrix - Gitaar
0
Odelay
geplaatst: 20 mei 2007, 21:31 uur
Prince, Brian May en Gary Moore zijn volgens mij ook virtuoos. Zo zijn er nog wel meer te noemen.
En het valt me als beginnend drummer op dat bepaalde partijen van Dave Grohl lastig zijn.
En het valt me als beginnend drummer op dat bepaalde partijen van Dave Grohl lastig zijn.
0
Bobiej
geplaatst: 20 mei 2007, 22:10 uur
Death - Technisch, hard, rauw - heerlijk! Technisch strakke riffs, solo's en fills.
Opeth - Opeth's muziek is 1 van de meest technische bands, om zulke riffs en tempowisselingen te beheersen en in de maat te blijven moet je behoorlijk technisch vernufd zijn. Mij lukt het niet. Maar daar heb ik nog jaren de tijd voor;).
Slayer - Drummer Dave Lombardo is een van 's werelds beste drummers, zijn fills zijn heerlijk!
Mastodon - Same story hier, deze band moet het vooral hebben van het ijzerharde en strakkeredrumwerk dan de leren broeken van Judas Priest in combinatie met gruwelijke riffs.
Opeth - Opeth's muziek is 1 van de meest technische bands, om zulke riffs en tempowisselingen te beheersen en in de maat te blijven moet je behoorlijk technisch vernufd zijn. Mij lukt het niet. Maar daar heb ik nog jaren de tijd voor;).
Slayer - Drummer Dave Lombardo is een van 's werelds beste drummers, zijn fills zijn heerlijk!
Mastodon - Same story hier, deze band moet het vooral hebben van het ijzerharde en strakkeredrumwerk dan de leren broeken van Judas Priest in combinatie met gruwelijke riffs.
0
geplaatst: 21 mei 2007, 18:12 uur
Persoonlijk vind ik Severed Savior toch de meest technische band,
ze spelen technische Brutal Death Metal, en ze doen het dan nog eens ongelooflijk goed ook
ze spelen technische Brutal Death Metal, en ze doen het dan nog eens ongelooflijk goed ook

0
geplaatst: 12 juni 2007, 19:54 uur
Lee Ritenour.
--> Geweldige gitarist. Live zal hijniet snel gaan freestylen, maar haalt een hoge standaard.
En qua electronica, live: Technasia, was veruit het zuiverste wat ik heb gehoord.
--> Geweldige gitarist. Live zal hijniet snel gaan freestylen, maar haalt een hoge standaard.
En qua electronica, live: Technasia, was veruit het zuiverste wat ik heb gehoord.
0
geplaatst: 23 juni 2007, 02:35 uur
BoordAppel schreef:
Als je de stem als instrument wil beschouwen.
Als je de stem als instrument wil beschouwen.
In dat kader: Lisa Gerrards
0
geplaatst: 17 oktober 2007, 12:21 uur
potjandikkie zeg, heeft nog geen enkele harry hier de beste drummer all time opgenoemd?
Jaki Leibezeit natuurlijk!!
Jaki Leibezeit natuurlijk!!
0
geplaatst: 17 oktober 2007, 14:05 uur
Clyde Stubblefield (drummer James Brown/The J.B.'s)
Zigaboo Modeliste (drummer The Meters)
Zigaboo Modeliste (drummer The Meters)
* denotes required fields.