MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Technisch de 'beste' artiesten

zoeken in:
Autechre.

Deep Purple gezien Made in Japan. Eng goed in technisch opzicht.

Victor Wooten

Goh ja die kan ook wel fijn spelen!

Jornaquin
Jonsi Birgisson!

eazyfan
Canibus qua skills. Maarja dan op lyrisch niveau qua moeilijkheidsgraad.

Gene Hoglan

patrick_p72 schreef:

De beste muzikant allertijden is dan volgens mij ook een violist Niccolò Paganini (1782-1840).

Hij heeft veel muziek gecomponeerd die na zijn dood nooit meer gespeeld is..... Simpelweg omdat niemand het kon spelen.

Vervang die gast door "Cliff Burton (1962 - 1986)" en je bekomt een situatie die bij Metallica jarenlang een probleem is geweest. J
ason was belange niet zo goed als de beste bass-gitarist ter wereld.
Misschien is dat ook de reden waarom Anesthesia-Pulling teeth niet meer gespeelt is sinds 1986?

live 1986
live 1983

Ge moet die gast zijn vingers eens zien bewegen. Unbelievable

Na schijnt zat in in zijn kindertijd dagelijks 6 uur te oefenen met zijn Bass-gitaar.

Daarnaast hebt ge ook nog Kirk Hammet. Ge moet die eens de solo's zien doen. Ook een muziekgenie.

Hm, even denken:
Opeth
Children of Bodom
Mastodon
Meshuggah
zijn zo de eerste namen die me te binnen schieten.

mic
Dream Theater.
Band die gewoon complete elpees live "covered".
Vooral als gehele band technisch perfect.

Bij Tool is met name de drummer geniaal.

ongetwijfeld Dream Theater inderdaad. Al kunnen de heren van Opeth er ook wat van.

Wat een wereld drummer! Vooral in zijn Death en Dark Angel periode!!

Joy
-Daarnaast hebt ge ook nog Kirk Hammet. Ge moet die eens de solo's zien doen. Ook een muziekgenie.-

-in welke zin?

snelheid? want echt creatief is meneer hammet niet bepaald

Meshuggah - Drummer Tomas Haake en (bass)Gitarist Fredrik Thordendal
Tool - de drummer en bassgitarist
Jimmi Hendrix - Gitaar

Odelay
Prince, Brian May en Gary Moore zijn volgens mij ook virtuoos. Zo zijn er nog wel meer te noemen.

En het valt me als beginnend drummer op dat bepaalde partijen van Dave Grohl lastig zijn.

Bobiej
Death - Technisch, hard, rauw - heerlijk! Technisch strakke riffs, solo's en fills.

Opeth - Opeth's muziek is 1 van de meest technische bands, om zulke riffs en tempowisselingen te beheersen en in de maat te blijven moet je behoorlijk technisch vernufd zijn. Mij lukt het niet. Maar daar heb ik nog jaren de tijd voor;).

Slayer - Drummer Dave Lombardo is een van 's werelds beste drummers, zijn fills zijn heerlijk!

Mastodon - Same story hier, deze band moet het vooral hebben van het ijzerharde en strakkeredrumwerk dan de leren broeken van Judas Priest in combinatie met gruwelijke riffs.

Persoonlijk vind ik Severed Savior toch de meest technische band,
ze spelen technische Brutal Death Metal, en ze doen het dan nog eens ongelooflijk goed ook

The Locust, totaal gestoord.

John Bonham

Cynic (topper binnen het deathmetal segment)

Keith Jarret...

Lee Ritenour.
--> Geweldige gitarist. Live zal hijniet snel gaan freestylen, maar haalt een hoge standaard.

En qua electronica, live: Technasia, was veruit het zuiverste wat ik heb gehoord.

BoordAppel schreef:
Als je de stem als instrument wil beschouwen.

In dat kader: Lisa Gerrards

In dat kader: ken de namen uwer idolen.

Lisa Gerrard

simon phillips drummer van toto

Gentle Giant mag er ook wel wezen....

potjandikkie zeg, heeft nog geen enkele harry hier de beste drummer all time opgenoemd?
Jaki Leibezeit natuurlijk!!

Clyde Stubblefield (drummer James Brown/The J.B.'s)
Zigaboo Modeliste (drummer The Meters)

Gast
geplaatst: vandaag om 19:10 uur

geplaatst: vandaag om 19:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.