Muziek / Algemeen / Technisch de 'beste' artiesten
zoeken in:
0
geplaatst: 17 oktober 2007, 14:31 uur
MichelDumoulin schreef:
Cynic (topper binnen het deathmetal segment)
Cynic (topper binnen het deathmetal segment)
Ik ben benieuwd, moet ze maar even gaan checken

0
EVANSHEWSON
geplaatst: 17 oktober 2007, 16:48 uur
Waarschijnlijk moeten de muzikanten van TOTO de technisch beste artiesten ooit zijn, maar hun muziek doet me niet zoveel (een paar uitzonderingen uitgesloten, die ik wèl geweldig goed vind : Africa en Rosanna bijvoorbeeld).
De heren van TOTO werden al vaak als studiomuzikant gevraagd om ook andere artiesten te ondersteunen, vandaar.
De heren van TOTO werden al vaak als studiomuzikant gevraagd om ook andere artiesten te ondersteunen, vandaar.
0
geplaatst: 20 oktober 2007, 22:36 uur
0
geplaatst: 20 oktober 2007, 22:46 uur
Jordan Rudess: Een mirakel op de keyboards, speelt in veel bandjes en heeft ook nog eens absoluut gehoor.
Noem bij hem eens een foute noot
Noem bij hem eens een foute noot

0
geplaatst: 20 oktober 2007, 23:17 uur
MichelDumoulin schreef:
U bedoelt Jaki Liebezeit
(quote)
U bedoelt Jaki Liebezeit

Jazekers die bedoel ik Jaki Liebezeit

0
lambf
geplaatst: 21 oktober 2007, 00:29 uur
- Dysrythmia
- Ephel Duath
- The Dillinger Escape Plan, Car bomb, Cephelic Carnage en andere aanverwante Math-core bandjes.
Maar zeker die eerste is aan te raden, ook als je niet van metal houd
- Ephel Duath
- The Dillinger Escape Plan, Car bomb, Cephelic Carnage en andere aanverwante Math-core bandjes.

0
geplaatst: 21 oktober 2007, 00:33 uur
lambf schreef:
- Dysrythmia
- Ephel Duath
- Dysrythmia
- Ephel Duath

WTF, Ik houd van metal, maar heb werkelijk nog nooit gehoord van Dysrythmia. Thanks Lambf, for the tip!
0
geplaatst: 21 oktober 2007, 17:02 uur
lambf schreef:
- Dysrythmia
- Ephel Duath
- Dysrythmia
- Ephel Duath

Cephalic Carnage

0
geplaatst: 16 augustus 2008, 15:11 uur
Bij Radiohead - OK Computer (1997):
Metal kan wel heel ingewikkelde structuren hebben overigens. Maar het wordt vaak zo ondergedoopt in extremiteit dat je daar niks meer van merkt.
Metal kan wel heel ingewikkelde structuren hebben overigens. Maar het wordt vaak zo ondergedoopt in extremiteit dat je daar niks meer van merkt.
0
geplaatst: 16 augustus 2008, 16:40 uur
Smiechtel schreef:
Precies. Het is vaak alleen maar hard en bruut, mist elke stemmingswisseling of nuance. En ik ben redelijk thuis in metal. Zelfs de betere metalbands missen toch vaak wat een Radiohead wel heeft: finesse, gevoel voor understatement, emotie.
0
geplaatst: 16 augustus 2008, 18:56 uur
Ik denk eerder dat metal een andere manier van luisteren vereist dan de muziek van Radiohead. Finesse en emotie kunnen op verschillende manieren naar voren komen. Er bestaat onder veel luisteraars blijkbaar een soort van vooroordeel dat finesse en emotie op een bepaalde manier muzikaal vertolkt moeten worden. Dat is in hun hoofd dan goed. Bands die deze kenmerken niet op diezelfde manier in hun muziek vertonen missen in hun beleving deze kenmerken blijkbaar. Als gevolg hiervan word deze band of de muziekstroming die het vertegenwoordigd als inferieur en beperkt gezien door de luisteraar. En dat is jammer.
0
geplaatst: 16 augustus 2008, 22:50 uur
Nicholas123 schreef:
Ik denk eerder dat metal een andere manier van luisteren vereist dan de muziek van Radiohead. Finesse en emotie kunnen op verschillende manieren naar voren komen. Er bestaat onder veel luisteraars blijkbaar een soort van vooroordeel dat finesse en emotie op een bepaalde manier muzikaal vertolkt moeten worden. Dat is in hun hoofd dan goed. Bands die deze kenmerken niet op diezelfde manier in hun muziek vertonen missen in hun beleving deze kenmerken blijkbaar. Als gevolg hiervan word deze band of de muziekstroming die het vertegenwoordigd als inferieur en beperkt gezien door de luisteraar. En dat is jammer.
Nee hoor, als ik naar de meeste metalbands luister mis ik letterlijk enkele aspecten die een band als Radiohead wel heeft. Een duidelijk basgeluid (wat bij metal altijd wegvalt tegenover overstemde gitaren) bijvoorbeeld, een helder gescheiden stemgeluid van de rest van de instrumentatie, allerlei onderscheidbare lagen, etc. Metal is gewoon een stuk groffer als muziekgenre. Zelfs bands als Opeth of Neurosis hebben daar last van. Gewoon het risico van het genre. Bijgevolg is ook dat veel metal oppervlakkig gehoord meer op elkaar lijkt dan andere soorten rock. Het wordt vaak allemaal door die strakke gitaarmuurbuis gedrukt zodat het er hoe dan ook altijd een beetje hetzelfde uitkomt. Liefhebbers zijn er gek van, ik wordt er zo langzamerhand een beetje moe van. Luister ook zelden tot nooit meer metalplaten, terwijl ik vroeger wel fan was (was ook nog zo'n jong agressief knulleke natuurlijk
).En nu inderdaad weer verder met OK Peecee, de wereldceedee!
0
geplaatst: 19 augustus 2008, 14:59 uur
Spijtig dat dat beeld van de jonge agressieve knullen er altijd bij moet komen als het over metal gaat. Hoe een geluid overkomt zegt niets over waar het om gaat...
Als je de werkelijke jonge agressieve knullen wil zien ga dan naar een dancing.
Als je de werkelijke jonge agressieve knullen wil zien ga dan naar een dancing.
0
Zigstar
geplaatst: 19 augustus 2008, 21:13 uur
Helemaal gelijk, Devro. En Orbit: dat wat jij nu zegt over metal - dat het allemaal op elkaar lijkt - kan nu echt wel eens over élk genre gezegd worden. New-wave rock waar jij van houdt bijvoorbeeld (mensen die the cure, joy division en the sound helemaal hetzelfde vinden klinken komt evenvaak voor als mensen die metal allemaal hetzelfde vinden klinken), rap, electronic, indie. Het kan over elke stroming gezegd worden.
En zeggen dat muziek van zo'n stroming op elkaar lijkt is zo gek nog niet, want uiteindelijk is dat ook hetgeen waar je naar zoekt - eens je je ding gevonden hebt: méér van hetzelfde...
En zeggen dat muziek van zo'n stroming op elkaar lijkt is zo gek nog niet, want uiteindelijk is dat ook hetgeen waar je naar zoekt - eens je je ding gevonden hebt: méér van hetzelfde...
0
stuart
geplaatst: 19 augustus 2008, 21:39 uur
..het wordt eentonig maar, uhh weer de spijker op zijn kop.
(iets voor genre topic of iets dergelijks?)
(iets voor genre topic of iets dergelijks?)
0
geplaatst: 19 augustus 2008, 22:01 uur
Zigstar schreef:
Helemaal gelijk, Devro. En Orbit: dat wat jij nu zegt over metal - dat het allemaal op elkaar lijkt - kan nu echt wel eens over élk genre gezegd worden. New-wave rock waar jij van houdt bijvoorbeeld (mensen die the cure, joy division en the sound helemaal hetzelfde vinden klinken komt evenvaak voor als mensen die metal allemaal hetzelfde vinden klinken), rap, electronic, indie. Het kan over elke stroming gezegd worden.
Hmm, veel new wave vind ik maar slappe aftreksels hoor.. er zijn maar zo'n tiental platen gemaakt die van wereldklasse zijn. Maar van die muziek en ook deze kan ik toch nog steeds beweren dat er meer details doorklinken en niet worden overstemd door een monotone gitaarmuur. Dat was mijn argument over metal. Nogmaals: ik ben erg goed thuis in metal! Ken heel erg veel platen uit dat genre. Ik kan er dus wel degelijk heel erg goed over oordelen

0
Stijn_Slayer
geplaatst: 20 augustus 2008, 12:10 uur
Necrophagist. Technisch zijn dat stuk voor stuk muzikanten van een ongekend hoog niveau.
0
geplaatst: 20 augustus 2008, 15:38 uur
Stijn_Slayer schreef:
Necrophagist. Technisch zijn dat stuk voor stuk muzikanten van een ongekend hoog niveau.
Inderdaad ook de eerste naam die mij te binnen schiet als het gaat over technische muziek. Wat kunnen die gasten er wat van!
0
Misterfool
geplaatst: 21 augustus 2008, 11:55 uur
ELP. wat kunnen ze toch goed spelen. neem nou bijvoorbeeld Keith emerson. hij kan een snel nummer als bijv Hoedown nog geweldig laten klinken. 
en ze zijn ook nog eens een geweldige liveband!!!!
laatst heb ik trouwens nog een geweldige band leren kennen MBV. veel herrie maar gek genoeg wel brilliant mooi.

en ze zijn ook nog eens een geweldige liveband!!!!

laatst heb ik trouwens nog een geweldige band leren kennen MBV. veel herrie maar gek genoeg wel brilliant mooi.

0
geplaatst: 25 augustus 2008, 19:16 uur
Technisch de beste artiesten:
Vanwege hun technische vaardigheden, maar de capaciteit om deze te gebruiken in allerlei stijlen en emoties: Dream Theater
The Mahavishnu Orchestra: McLaughlin speelt in deze band op een ongelooflijk niveau, en de fusie met jazz klinkt heerlijk.
Liquid Tension Experiment: Theater zonder Myung, maar met Tony Levin.
ELP: misterfool Right on
Emerson zou ik bijna de Hendrix der keyboards durven noemen
En Carl Palmer, ja daar moet zelf niets bij gezegd worden 
Rush: Alledrie formidabele muzikanten die een zeer wijdgespreide discography hebben kunnen achterlaten.
Andere noemenswaardige bands:
Symphony X, Planet X, The Dixie Dregs, Primus, Frans Bauer
Vanwege hun technische vaardigheden, maar de capaciteit om deze te gebruiken in allerlei stijlen en emoties: Dream Theater
The Mahavishnu Orchestra: McLaughlin speelt in deze band op een ongelooflijk niveau, en de fusie met jazz klinkt heerlijk.
Liquid Tension Experiment: Theater zonder Myung, maar met Tony Levin.
ELP: misterfool Right on
Emerson zou ik bijna de Hendrix der keyboards durven noemen
En Carl Palmer, ja daar moet zelf niets bij gezegd worden 
Rush: Alledrie formidabele muzikanten die een zeer wijdgespreide discography hebben kunnen achterlaten.
Andere noemenswaardige bands:
Symphony X, Planet X, The Dixie Dregs, Primus, Frans Bauer
0
clutch
geplaatst: 25 augustus 2008, 20:59 uur
Dragonforce ook. (een absoute schijtband, maar dat terzijde)
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 31 augustus 2008, 12:30 uur
clutch schreef:
Ik heb meerdere malen vernomen dat ze het live niet kunnen.
0
Misterfool
geplaatst: 4 september 2008, 11:11 uur
robert fripp en hendrix. bijden weten geniaal veel mooie tonen uit hun gitaren te halen.
0
geplaatst: 4 september 2008, 12:45 uur
Hendrix is natuurlijk de grootste, maar te vroeg gestorven en velen hebben hem niet live kunnen zien.
Ik heb mijn artiesten uitgekozen om hun platen en die ik live ook heb kunnen beoordelen.
Het is wel jammer dat Robert Fripp zo gesloten en contact"gestoord "is , maar Belew is dan wel weer zo lekker enthousiast bij huidige King Crimson.
Doug Wimbish is ook top en blijft je verrassen.
Ik heb mijn artiesten uitgekozen om hun platen en die ik live ook heb kunnen beoordelen.
Het is wel jammer dat Robert Fripp zo gesloten en contact"gestoord "is , maar Belew is dan wel weer zo lekker enthousiast bij huidige King Crimson.
Doug Wimbish is ook top en blijft je verrassen.
0
geplaatst: 8 september 2008, 12:13 uur
hendrix
kurt cobain
cliff burton
john bonham
zou een mooie line-up zijn als ze nog allemaal leefde
kurt cobain
cliff burton
john bonham
0
geplaatst: 8 september 2008, 12:20 uur
joepsiez schreef:
hendrix
kurt cobain
cliff burton
john bonham
hendrix
kurt cobain
cliff burton
john bonham
Enkel Cobain mag ik niet.
Moest ik zo'n lijst maken van technisch sterkste artiesten zou deze er zo uit zien:
- Rob Halford (Vocals)
- Cliff Burton (Bass)
- Dave Lombardo (Drums)
- Tony Iommi (Gitaar)
- Dave Mustaine (Gitaar)
Zal er wellicht nooit van komen:
- burton is al 22 jaar dood
- DAVE MUSTAINE en samenwerken past niet in 1 zin. Het is oftewel mee werken of tegen werken.

* denotes required fields.