Muziek / Algemeen / Misverstane teksten
zoeken in:
0
geplaatst: 3 september 2009, 14:43 uur
0
geplaatst: 20 februari 2010, 23:44 uur
bubbachups schreef:
(embed)
dit vind ik wel interessant. voor een engelsman klinkt het nederlands als onduidelijk gebrabbel en bij ons zit nederlands én engels in het systeem dus als je even je best doet kun je het engels ín het nederlands ontdekken, best aardig(embed)
0
geplaatst: 20 februari 2010, 23:50 uur
dit fenomeen heeft een naam: monthegreen
het komt van iemand die ooit zei i'm on the green, ik weet het precieze verhaal niet maar dat heeft zich dus ontwikkeld als "monthegreen"
de bekendste monthegreen is die van jimi hendrix. hei zingt in het echt in het nummer purple haze: excuse me while i kissed the sky
en dit wordt hier en daar verstaan: excuse me wile i kiss this guy
www.kissthisguy.com is een site met alleen maar monthegreens
het komt van iemand die ooit zei i'm on the green, ik weet het precieze verhaal niet maar dat heeft zich dus ontwikkeld als "monthegreen"
de bekendste monthegreen is die van jimi hendrix. hei zingt in het echt in het nummer purple haze: excuse me while i kissed the sky
en dit wordt hier en daar verstaan: excuse me wile i kiss this guy
www.kissthisguy.com is een site met alleen maar monthegreens
0
geplaatst: 23 februari 2010, 18:40 uur
Er was ooit een Calvé-pindakaas reclame. Daar hoorde je Muddy Waters met Mannish Boy. Bij de eerste regels dacht ik dat ie in het Nederlands zong. (Toen was ik nog jong natuurlijk.
)
)
0
geplaatst: 23 februari 2010, 18:47 uur
Bij een aflevering van Doe Maar Normaal hadden ze de vertaling van:
'The beautiful people'.
ingeruild voor:
'De billen van Pipo'.
Nou vond ik die nou niet de leukste maar het is er wel een.
'The beautiful people'.
ingeruild voor:
'De billen van Pipo'.
Nou vond ik die nou niet de leukste maar het is er wel een.
0
geplaatst: 20 maart 2010, 16:44 uur
0
geplaatst: 12 april 2010, 13:24 uur
0
geplaatst: 28 april 2010, 09:53 uur
Love, Building On Fire van de Talking Heads.
De ode aan de Snotlap en hij blijft er maar over doorzingen.....
De ode aan de Snotlap en hij blijft er maar over doorzingen.....

0
geplaatst: 8 november 2010, 18:45 uur
Ik hoor continu 'Richting de Maas' waar Nick Drake 'Lifting The Mask' zingt in het nummer Parasite. Vreemd, dit is de eerste keer ooit dat ik iets Nederlands in een nummer hoor zonder dat het in een Mama Appelsap filmpje is ofzo.
0
geplaatst: 8 november 2010, 19:54 uur
Vandaag gelezen op de site die Jasper al vermeldde:
"Jeremy's smoking crack today..." ipv "Jeremy spoke in class today..."

"Jeremy's smoking crack today..." ipv "Jeremy spoke in class today..."

0
geplaatst: 9 november 2010, 02:02 uur
Mja, vrij matige interpretatie, maar dat 'If I blow myself' heb ik er ook altijd in gehoord

0
geplaatst: 22 januari 2011, 14:34 uur
YouTube - Yes - Siberian Khatru (Studio Version)
Siberian Khatru van Yes:
beauty begins at the foot of you
Verstaan als beauty begins with a good review.
Ik vind mijn tekst beter.
Siberian Khatru van Yes:
beauty begins at the foot of you
Verstaan als beauty begins with a good review.
Ik vind mijn tekst beter.
0
geplaatst: 4 februari 2011, 19:02 uur
Als ik Nena & Kim Wilde's Anyplace, Anywhere, Anytime hoor op het werk versta ik in plaats van 'Ich bau dir ein Schloss aus Sand' ich hab weer ein slappe band... 

0
zalwelnikszijn!
geplaatst: 15 augustus 2013, 16:31 uur
Killerbee schreef:
Ik versta wat maar weet mijn god niet wat het echt is.
GZA - Shadowboxin'
Ik hoor steeds Ome henk op de achtergrond, om de 4 tellen. Weet iemand wat het echt is? Ik heb net heel goed geluisterd en misschien kan het On the end zijn. Zeker ben ik echt totaal niet.
Ik versta wat maar weet mijn god niet wat het echt is.
GZA - Shadowboxin'
Ik hoor steeds Ome henk op de achtergrond, om de 4 tellen. Weet iemand wat het echt is? Ik heb net heel goed geluisterd en misschien kan het On the end zijn. Zeker ben ik echt totaal niet.
Google dit omdat ik het ook hoor en kom vervolgens hier uit; apart. Volgens mij is het weldegelijk Ome Henk. Let wel ''Op de Camping'' was een hit rond dezelfde tijd en ik dicht dit nummer een zekere cross-over-potentie toe. Misschien is RZA fan van Ome Henk..
Maar serieus: 'hold my hand' dacht ik dat het is.
0
BrotherJohn
geplaatst: 27 augustus 2013, 18:28 uur
In de brug van het nummer Humiliation van The National wordt gezongen:
Bij de laatste zin zong ik tot voor kort altijd hard mee: "I was in Guns n' Roses"
As a free fall advances
I'm the moron who dances
I was teething on roses
I was in guns and noses
I'm the moron who dances
I was teething on roses
I was in guns and noses
Bij de laatste zin zong ik tot voor kort altijd hard mee: "I was in Guns n' Roses"

0
geplaatst: 27 augustus 2013, 19:10 uur
Bij: Four Tet - Pyramid hoor ik de hele tijd: "Blijf van mij". 
En bij Burial - Broken Home hoorde ik vroeger steeds (en aan Youtube comments te zien nog mensen) Who farts, no one but myself maar nu ik de echte tekst eens heb ontdekt hoor ik het nu weer zoals het is: Whose fault no one but myself.

En bij Burial - Broken Home hoorde ik vroeger steeds (en aan Youtube comments te zien nog mensen) Who farts, no one but myself maar nu ik de echte tekst eens heb ontdekt hoor ik het nu weer zoals het is: Whose fault no one but myself.
0
geplaatst: 8 september 2013, 15:41 uur
Ik wist niet dat Tom Smith van Editors zo van een vette lekkernij hield. Hij zingt meerdere keren "chipszak" in A Ton Of Love:
Ongeveer bij 2:30 kun je het horen.
Ongeveer bij 2:30 kun je het horen.
0
geplaatst: 15 september 2014, 22:54 uur
Ik kan er toch echt niet overheen komen:
"I don't even think to make erections" in England van the National.
"I don't even think to make erections" in England van the National.
0
geplaatst: 1 februari 2017, 23:49 uur
Bij dat bekende nummer van Paul Carrack 'Everytime that you...' hoorde ik vervolgens '...oh Kangaroo' in plaats van '....walk in the Room', toen ik het voor het eerst hoorde.
Bij I'll be over you van Toto verstond ik eerst zinnen zoals ' there are no Halo of Flies ( moet zijn 'alibi's'),
'the last while ( Don't ask why), en 'and Tears are fading' ( anticipating)
Bij 'België' van het Goede Doel had ik heel lang geleden toen ik het voor het eerst hoorde een 'omgekeerd' mama-appelsapje'. Ik luisterde niet zo scherp en ging er vanuit dat het een Engelstalige plaat was en verstond 'Sit up, Sit up', terwijl dat ' Dansen op de Maan' moest zijn.
En van Marco Borsato 'Binnen, binnen in m'n hart, binnen imbeciel van binnen'. Maar dat maakte ik er later van.
Bij I'll be over you van Toto verstond ik eerst zinnen zoals ' there are no Halo of Flies ( moet zijn 'alibi's'),
'the last while ( Don't ask why), en 'and Tears are fading' ( anticipating)
Bij 'België' van het Goede Doel had ik heel lang geleden toen ik het voor het eerst hoorde een 'omgekeerd' mama-appelsapje'. Ik luisterde niet zo scherp en ging er vanuit dat het een Engelstalige plaat was en verstond 'Sit up, Sit up', terwijl dat ' Dansen op de Maan' moest zijn.
En van Marco Borsato 'Binnen, binnen in m'n hart, binnen imbeciel van binnen'. Maar dat maakte ik er later van.
0
geplaatst: 1 februari 2017, 23:51 uur
Hoe kan je 'sit up, sit up' horen in de tekst 'dansen op de maan'?
0
geplaatst: 2 februari 2017, 00:10 uur
Misschien was mijn musicale gehoor toen nog niet zo ontwikkeld. Ik was elf.
0
geplaatst: 2 februari 2017, 06:48 uur
Bij het nummer Life Goes On van The Kinks heb ik jaren gedacht dat Ray Davies zong: "Life will get you in your underwear".
Pas jaren later kwam ik er achter dat het "Life will get you when you aren't aware" moest zijn.
Pas jaren later kwam ik er achter dat het "Life will get you when you aren't aware" moest zijn.
0
geplaatst: 2 februari 2017, 09:51 uur
Arrie schreef:
Ik snap 'm wel hoor. "Is er leven op Pluto... Kun je dan sit up, sit up..." Altijd één van hun mooiste teksten gevonden.
0
geplaatst: 2 februari 2017, 12:00 uur
Kramer schreef:
Ik snap 'm wel hoor. "Is er leven op Pluto... Kun je dan sit up, sit up..." Altijd één van hun mooiste teksten gevonden.
(quote)
Daar heeft een lokale dienstverleningsdame een aardige variant op gemaakt: we schrijven eind jaren 80 en Henk W. woont op de Weerdsingel (Utr), heeft nog geen rijbewijs en verplaatst zich per trein en dan lopend naar huis. Bij de Asch van Wijcksbrug komt een dame hem tegemoet getippeld en die begint prompt te zingen: Is er leven op de Maan, kun je neuken op Pluto, is er een plaats tussen mijn benen waar jij heen wilt gaan . Henk moest lachen en bedankte vriendelijk voor de uitnodiging.
Henk maakt trouwens graag gebruik van de zgn juxtapositie: "alles kan een mens gelukkig maken, de zon die doorbreekt, een vers kopje thee" of "was ik maar een gijzelaar, dan stond altijd mijn eten klaar".
De meest geciteerde regel - zij het in aangepaste vorm - is wel het refrein van "Sinterklaas" - wie kent 'em niet?
1
geplaatst: 11 februari 2017, 19:22 uur
Mjuman schreef:
Daar heeft een lokale dienstverleningsdame een aardige variant op gemaakt: we schrijven eind jaren 80 en Henk W. woont op de Weerdsingel (Utr), heeft nog geen rijbewijs en verplaatst zich per trein en dan lopend naar huis. Bij de Asch van Wijcksbrug komt een dame hem tegemoet getippeld en die begint prompt te zingen: Is er leven op de Maan, kun je neuken op Pluto, is er een plaats tussen mijn benen waar jij heen wilt gaan . Henk moest lachen en bedankte vriendelijk voor de uitnodiging.
Henk maakt trouwens graag gebruik van de zgn juxtapositie: "alles kan een mens gelukkig maken, de zon die doorbreekt, een vers kopje thee" of "was ik maar een gijzelaar, dan stond altijd mijn eten klaar".
De meest geciteerde regel - zij het in aangepaste vorm - is wel het refrein van "Sinterklaas" - wie kent 'em niet?
(quote)
Ouwe horzel, muzikale Socrates van Mume; geen juxtapositie zonder gifbeker. Santé!
1
buizen
geplaatst: 11 februari 2017, 19:56 uur
Man met stijl. Synthesizers. Lekker basgitaartje. Verhalen. Kennis.
Weet ook niet waarom maar moest er ineens aan denken, aan die quote:
Robert Palmer:
Geldt natuurlijk evenzeer voor MuMe.
Al kan het heftig gaan, sluit geen mensen uit.
Weet ook niet waarom maar moest er ineens aan denken, aan die quote:
Robert Palmer:
It takes every kind of people to make the world go round.
Geldt natuurlijk evenzeer voor MuMe.
Al kan het heftig gaan, sluit geen mensen uit.
0
geplaatst: 12 februari 2017, 17:59 uur
Mogelijk is ook dit zo'n geval:
Je t'adore..
U zegt?
Me?
Ah, shut the door!
Niet vergeten.
Je t'adore..
U zegt?
Me?
Ah, shut the door!