Muziek / Algemeen / Misverstane teksten
zoeken in:
0
JonnieBrasco
geplaatst: 5 oktober 2004, 23:29 uur
Je hebt ook vast wel eens gehad dat je na jaaaren erachter kwam dat de zanger(es) eigenlijk heel wat anders zong dan je altijd dacht.
Zo kon ik bijvoorbeeld al op vroege leeftijd dat nummer van Cream meezingen: "In a white room, with black Curtis...". Ik stelde me dan dus altijd een negroïde persoon voor (Curtis Mayfield bijv.) in een witte kamer. Totdat ik iets ouder was en begreep dat het om curtains ging, in plaats van Curtis.
Het licht staat op groen - vertel wat jullie altijd verkeerd opgevat hebben!
Zo kon ik bijvoorbeeld al op vroege leeftijd dat nummer van Cream meezingen: "In a white room, with black Curtis...". Ik stelde me dan dus altijd een negroïde persoon voor (Curtis Mayfield bijv.) in een witte kamer. Totdat ik iets ouder was en begreep dat het om curtains ging, in plaats van Curtis.

Het licht staat op groen - vertel wat jullie altijd verkeerd opgevat hebben!
0
geplaatst: 5 oktober 2004, 23:48 uur
Pfoe vroeger zong ik altijd nummers van Queen mee, geen idee wat ik allemaal zong
.
Bij Smells Like Teen Spirit van Nirvana als hij op het eind de hele tijd dat zinnetje herhaald, ik versta dan dus altijd: MAG IK NA JOU! MAG IK NA JOU! MAG IK NA JOU!
Ik wist natuurlijk dat dit niet goed kon zijn maar ik had geen idee wat hij nu eigenlijk echt zong. Het blijkt A DENIAL te zijn.
.Bij Smells Like Teen Spirit van Nirvana als hij op het eind de hele tijd dat zinnetje herhaald, ik versta dan dus altijd: MAG IK NA JOU! MAG IK NA JOU! MAG IK NA JOU!
Ik wist natuurlijk dat dit niet goed kon zijn maar ik had geen idee wat hij nu eigenlijk echt zong. Het blijkt A DENIAL te zijn.
0
geplaatst: 6 oktober 2004, 00:39 uur
JonnieBrasco schreef:

Ik moet hier even over nadenken, dit is me ook wel eens voorgekomen.
0
geplaatst: 6 oktober 2004, 02:29 uur
De eerste keer dat ik Stuart Murdoch 'Now the centre of my so called being is' hoorde zingen in My wandering days are over, dacht ik dat hij 'The centre of my so called penis' zong. 

0
geplaatst: 6 oktober 2004, 10:14 uur
Bij De Sjonnies dacht ik altijd dat ze bij Annemarie zongen: Ik denk toch heel even.
Totdat ik naar een grote show van ze ging met op de achtergrond de songtekst geprojecteerd. Bleek het te zijn: In wind of in regen.
Dat was wel een beetje een genant moment.
En val me nu niet aan over de muziek want die vind ik maar niets.
Totdat ik naar een grote show van ze ging met op de achtergrond de songtekst geprojecteerd. Bleek het te zijn: In wind of in regen.
Dat was wel een beetje een genant moment.
En val me nu niet aan over de muziek want die vind ik maar niets.

0
geplaatst: 6 oktober 2004, 11:34 uur
Ik dacht dat Bob Marley met 'No woman, no cry' altijd bedoelde: 'als je geen vrouw hebt, hoef je niet te treuren' . 

0
geplaatst: 6 oktober 2004, 17:41 uur
Ik heb ook een misverstand, althans dat denk ik, want ik weet nog steeds niet wat ze nu écht zeggen. Het gaat om het nummer 'Het regent zonnestralen' (heet het zo?) van Acda & De Munnik.
Op een gegeven moment, als het nummer zo op 3/4 is, dan zeggen ze tweestemmig: kam het schaamhaar in m'n bek. Ik weet echt NOG steeds niet wat ze nu echt zeggen, want ik kan me niet voorstellen dat ze dit echt zeggen. Ik heb het nummer vorige week na lange tijd nog een keer gehoord en ik hoor echt gewoon niets anders.
Medestanders?
Edit: volgens mij is het de laatste zin van het coupletje als herman 100 x de krant leest
Op een gegeven moment, als het nummer zo op 3/4 is, dan zeggen ze tweestemmig: kam het schaamhaar in m'n bek. Ik weet echt NOG steeds niet wat ze nu echt zeggen, want ik kan me niet voorstellen dat ze dit echt zeggen. Ik heb het nummer vorige week na lange tijd nog een keer gehoord en ik hoor echt gewoon niets anders.
Medestanders?

Edit: volgens mij is het de laatste zin van het coupletje als herman 100 x de krant leest
0
geplaatst: 6 oktober 2004, 17:54 uur
Op een terras ergens in Frankrijk in de zon
Zit een man die het tot gisteren nooit won
Maar zijn auto vloog hier vlakbij uit de bocht
Zonder hem, zonder Herman,
Want die had 'em net verkocht
Herman in de zon op een terras
Leest in 't AD dat 'ie niet meer in leven was
Zijn auto was volledig afgebrand
En die man die hem gekocht had,
Stond onder zijn naam in de krant
[CHORUS]:
O, o, o,
Even rustig ademhalen
O, o, o,
Lijkt of het regent als altijd
Maar het regent, en het regent zonnestralen
Een week geleden, in een park in Amsterdam
Had 'ie z'n leven overzien en schrok zich lam
Hij was een man wiens leven nu al was bepaald
En van al zijn jongensdromen
Was alleen het oud worden gehaald
[CHORUS]
Op een bankje in het park kwam het besluit
Noem het dapper, noem het vluchten maar ik knijp er tussenuit
Nu een week geleden en hier zat 'ie dan maar weer
Met meer vrijheid dan hem lief was en nou wist 'ie het niet meer
Herman leest wel honderd keer de krant
't staat er echt, pagina tien, zwartomrand
Hield 'ie vroeger al zijn meningen
En al zijn dromen stil
Nu was 'ie niks niet niemand nergens meer
Kan dus gaan waar 'ie maar wil
Herman rekent af en staat dan op
Hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop
'Ik heb een tweede kans gekregen
En da's meer dan ik verdien
Maar als dit het is dit het , als dit het is dit het, als dit het is dit het,
En we zullen het wel zien'
[CHORUS] 2x
en het regent zonnestralen
Zit een man die het tot gisteren nooit won
Maar zijn auto vloog hier vlakbij uit de bocht
Zonder hem, zonder Herman,
Want die had 'em net verkocht
Herman in de zon op een terras
Leest in 't AD dat 'ie niet meer in leven was
Zijn auto was volledig afgebrand
En die man die hem gekocht had,
Stond onder zijn naam in de krant
[CHORUS]:
O, o, o,
Even rustig ademhalen
O, o, o,
Lijkt of het regent als altijd
Maar het regent, en het regent zonnestralen
Een week geleden, in een park in Amsterdam
Had 'ie z'n leven overzien en schrok zich lam
Hij was een man wiens leven nu al was bepaald
En van al zijn jongensdromen
Was alleen het oud worden gehaald
[CHORUS]
Op een bankje in het park kwam het besluit
Noem het dapper, noem het vluchten maar ik knijp er tussenuit
Nu een week geleden en hier zat 'ie dan maar weer
Met meer vrijheid dan hem lief was en nou wist 'ie het niet meer
Herman leest wel honderd keer de krant
't staat er echt, pagina tien, zwartomrand
Hield 'ie vroeger al zijn meningen
En al zijn dromen stil
Nu was 'ie niks niet niemand nergens meer
Kan dus gaan waar 'ie maar wil
Herman rekent af en staat dan op
Hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop
'Ik heb een tweede kans gekregen
En da's meer dan ik verdien
Maar als dit het is dit het , als dit het is dit het, als dit het is dit het,
En we zullen het wel zien'
[CHORUS] 2x
en het regent zonnestralen
0
geplaatst: 6 oktober 2004, 18:38 uur
en nu de grote vraag welke zin hiervan op kam het schaamhaar in m'n bek lijkt 

0
JonnieBrasco
geplaatst: 6 oktober 2004, 18:52 uur
Ja precies, wel een erg moeilijke puzzel zo hoor tovenaar, ik zie geen rijmende of gelijkklinkende zinnen ertussen...
(Overigens is dit een nummer dat ergens op de bodem in mijn Bottom-10 ligt.)
(Overigens is dit een nummer dat ergens op de bodem in mijn Bottom-10 ligt.)
0
geplaatst: 6 oktober 2004, 19:06 uur
tovenaar schreef:
Ik heb ook een misverstand, althans dat denk ik, want ik weet nog steeds niet wat ze nu écht zeggen. Het gaat om het nummer 'Het regent zonnestralen' (heet het zo?) van Acda & De Munnik.
Medestanders?
Medestanders?

Ik ben je medestander!!! Ik hoorde er ook altijd iets van 'schaamhaar in mijn bed' o.i.d. in. Het blijkt dus gewoon de zin 'kan dus gaan waar ie maar wil te zijn'!
0
geplaatst: 6 oktober 2004, 19:14 uur
0
titan (crew)
geplaatst: 6 oktober 2004, 20:29 uur
Je moet wel een erg grote dirty mind hebben om daar "kam het schaamhaar in m'n bek" in te horen
.
.
0
geplaatst: 7 oktober 2004, 16:57 uur
Don't Tread On Me van Metallica klinkt als "Kap d'r dan mee!", ik kan het echt niet anders meer horen. 

0
Ruby1966
geplaatst: 7 oktober 2004, 17:04 uur
Ik had het jaren geleden met een nummer van Donna Summer, State Of Independence. Ze zingt daarin iets van Shablamidi, shablamida, een aantal keren achter elkaar. Ik verstond altijd, ze komen niet, ze komen wel, ze komen niet, ze komen wel.....:-)
0
geplaatst: 7 oktober 2004, 18:37 uur
Ruby1966 schreef:
Ik verstond altijd, ze komen niet, ze komen wel, ze komen niet, ze komen wel.....:-)
Ik verstond altijd, ze komen niet, ze komen wel, ze komen niet, ze komen wel.....:-)
Wij kunnen handen schudden, zing ik nu nl nog steeds als ik dat nummer hoor.
0
geplaatst: 7 oktober 2004, 19:47 uur
T.O. schreef:
Moet deze wel zijn.
(quote)
Moet deze wel zijn.
Ja dat is hem! Luister maar terug! Thanks dat ik nu eindelijk weet wat ze zingen.
0
geplaatst: 9 oktober 2004, 16:54 uur
Ergens in het liedje The Final Countdown zingt Europe: Cause maybe they've seen us, maar als 8-jarige versta je dan gewoon 'cause maybe they've sinas'. Leek me toen erg logisch. 

0
geplaatst: 9 oktober 2004, 17:58 uur
Michael Jackson heeft het in een nummer op een gegeven moment over appelsap. Welk nummer is dat ook alweer?
0
geplaatst: 9 oktober 2004, 20:05 uur
En Bruce Springsteen heeft het over pindakaas in één van z'n nummers. Weet niet meer zo snel welke, maar het staat op Born in the USA.
0
AHWA
geplaatst: 14 oktober 2004, 10:13 uur
Come and join the mass debate
Dat is van Silverchair en bij dat laatste verstond ik toch altijd iets anders
Dat is van Silverchair en bij dat laatste verstond ik toch altijd iets anders

0
geplaatst: 14 oktober 2004, 12:30 uur
Volgens mij verstond ik hetzelfde. 
Daarom zijn boekjes met songteksten zo verdomd handig!

Daarom zijn boekjes met songteksten zo verdomd handig!
0
geplaatst: 17 oktober 2004, 21:52 uur
De band Nile zingt op het nummer Kudurru Maglu (Catacombs...) over "bandeplakke."
Niettemin staat dit in het boekje gewoon genoteerd als 'upon the black earth'
Niettemin staat dit in het boekje gewoon genoteerd als 'upon the black earth'

0
geplaatst: 19 oktober 2004, 11:12 uur
BoordAppel schreef:
Michael Jackson heeft het in een nummer op een gegeven moment over appelsap. Welk nummer is dat ook alweer?
Ik zong vroeger altijd bij Smooth Criminal van M. Jackson: Anywere you're walking, ipv Annie are you oke? Sowieso een bijna niet verstaanbaar liedje.
0
geplaatst: 19 oktober 2004, 12:05 uur
Bij Frank Boeijen versta ik meestal ook wat anders, maar wat? 

0
wavanbuuren
geplaatst: 19 oktober 2004, 12:15 uur
BoordAppel schreef:
Dat moet bijna wel MaMaSe, MaMaSa, MaMaCooSa zijn uit Wanna be startin somethin, Boordappel....

0
geplaatst: 19 oktober 2004, 12:36 uur
Wanne Be Startin Somethin! Dat is m idd! Ja daar zingen ze gewoon MaMaSe, MaMaSa, MaMappelsap
.
.* denotes required fields.