MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Misverstane teksten

zoeken in:
JonnieBrasco
Je hebt ook vast wel eens gehad dat je na jaaaren erachter kwam dat de zanger(es) eigenlijk heel wat anders zong dan je altijd dacht.

Zo kon ik bijvoorbeeld al op vroege leeftijd dat nummer van Cream meezingen: "In a white room, with black Curtis...". Ik stelde me dan dus altijd een negroïde persoon voor (Curtis Mayfield bijv.) in een witte kamer. Totdat ik iets ouder was en begreep dat het om curtains ging, in plaats van Curtis.

Het licht staat op groen - vertel wat jullie altijd verkeerd opgevat hebben!

Pfoe vroeger zong ik altijd nummers van Queen mee, geen idee wat ik allemaal zong .

Bij Smells Like Teen Spirit van Nirvana als hij op het eind de hele tijd dat zinnetje herhaald, ik versta dan dus altijd: MAG IK NA JOU! MAG IK NA JOU! MAG IK NA JOU!

Ik wist natuurlijk dat dit niet goed kon zijn maar ik had geen idee wat hij nu eigenlijk echt zong. Het blijkt A DENIAL te zijn.

Kos
JonnieBrasco schreef:

Zo kon ik bijvoorbeeld al op vroege leeftijd dat nummer van Cream meezingen: "In a white room, with black Curtis...". Ik stelde me dan dus altijd een negroïde persoon voor (Curtis Mayfield bijv.) in een witte kamer. Totdat ik iets ouder was en begreep dat het om curtains ging, in plaats van Curtis.

Ik moet hier even over nadenken, dit is me ook wel eens voorgekomen.

Yak
De eerste keer dat ik Stuart Murdoch 'Now the centre of my so called being is' hoorde zingen in My wandering days are over, dacht ik dat hij 'The centre of my so called penis' zong.

Bij De Sjonnies dacht ik altijd dat ze bij Annemarie zongen: Ik denk toch heel even.
Totdat ik naar een grote show van ze ging met op de achtergrond de songtekst geprojecteerd. Bleek het te zijn: In wind of in regen.

Dat was wel een beetje een genant moment.
En val me nu niet aan over de muziek want die vind ik maar niets.

Kos
Ik dacht dat Bob Marley met 'No woman, no cry' altijd bedoelde: 'als je geen vrouw hebt, hoef je niet te treuren' .

Maar je bent vast niet de enige.

Ruby1966
Is dat niet zo dan ?

Ik heb ook een misverstand, althans dat denk ik, want ik weet nog steeds niet wat ze nu écht zeggen. Het gaat om het nummer 'Het regent zonnestralen' (heet het zo?) van Acda & De Munnik.

Op een gegeven moment, als het nummer zo op 3/4 is, dan zeggen ze tweestemmig: kam het schaamhaar in m'n bek. Ik weet echt NOG steeds niet wat ze nu echt zeggen, want ik kan me niet voorstellen dat ze dit echt zeggen. Ik heb het nummer vorige week na lange tijd nog een keer gehoord en ik hoor echt gewoon niets anders.

Medestanders?

Edit: volgens mij is het de laatste zin van het coupletje als herman 100 x de krant leest

Op een terras ergens in Frankrijk in de zon
Zit een man die het tot gisteren nooit won
Maar zijn auto vloog hier vlakbij uit de bocht
Zonder hem, zonder Herman,
Want die had 'em net verkocht

Herman in de zon op een terras
Leest in 't AD dat 'ie niet meer in leven was
Zijn auto was volledig afgebrand
En die man die hem gekocht had,
Stond onder zijn naam in de krant

[CHORUS]:
O, o, o,
Even rustig ademhalen
O, o, o,
Lijkt of het regent als altijd
Maar het regent, en het regent zonnestralen

Een week geleden, in een park in Amsterdam
Had 'ie z'n leven overzien en schrok zich lam
Hij was een man wiens leven nu al was bepaald
En van al zijn jongensdromen
Was alleen het oud worden gehaald

[CHORUS]

Op een bankje in het park kwam het besluit
Noem het dapper, noem het vluchten maar ik knijp er tussenuit
Nu een week geleden en hier zat 'ie dan maar weer
Met meer vrijheid dan hem lief was en nou wist 'ie het niet meer

Herman leest wel honderd keer de krant
't staat er echt, pagina tien, zwartomrand
Hield 'ie vroeger al zijn meningen
En al zijn dromen stil
Nu was 'ie niks niet niemand nergens meer
Kan dus gaan waar 'ie maar wil

Herman rekent af en staat dan op
Hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop
'Ik heb een tweede kans gekregen
En da's meer dan ik verdien
Maar als dit het is dit het , als dit het is dit het, als dit het is dit het,
En we zullen het wel zien'

[CHORUS] 2x

en het regent zonnestralen

en nu de grote vraag welke zin hiervan op kam het schaamhaar in m'n bek lijkt

JonnieBrasco
Ja precies, wel een erg moeilijke puzzel zo hoor tovenaar, ik zie geen rijmende of gelijkklinkende zinnen ertussen...
(Overigens is dit een nummer dat ergens op de bodem in mijn Bottom-10 ligt.)

tovenaar schreef:

Ik heb ook een misverstand, althans dat denk ik, want ik weet nog steeds niet wat ze nu écht zeggen. Het gaat om het nummer 'Het regent zonnestralen' (heet het zo?) van Acda & De Munnik.

Op een gegeven moment, als het nummer zo op 3/4 is, dan zeggen ze tweestemmig: kam het schaamhaar in m'n bek. Ik weet echt NOG steeds niet wat ze nu echt zeggen, want ik kan me niet voorstellen dat ze dit echt zeggen. Ik heb het nummer vorige week na lange tijd nog een keer gehoord en ik hoor echt gewoon niets anders.

Medestanders?

Edit: volgens mij is het de laatste zin van het coupletje als herman 100 x de krant leest

Ik ben je medestander!!! Ik hoorde er ook altijd iets van 'schaamhaar in mijn bed' o.i.d. in. Het blijkt dus gewoon de zin 'kan dus gaan waar ie maar wil te zijn'!

brooklyn schreef:

Kan dus gaan waar 'ie maar wil

Moet deze wel zijn.

titan (crew)
Je moet wel een erg grote dirty mind hebben om daar "kam het schaamhaar in m'n bek" in te horen .

Don't Tread On Me van Metallica klinkt als "Kap d'r dan mee!", ik kan het echt niet anders meer horen.

Ruby1966
Ik had het jaren geleden met een nummer van Donna Summer, State Of Independence. Ze zingt daarin iets van Shablamidi, shablamida, een aantal keren achter elkaar. Ik verstond altijd, ze komen niet, ze komen wel, ze komen niet, ze komen wel.....:-)

Ruby1966 schreef:

Ik verstond altijd, ze komen niet, ze komen wel, ze komen niet, ze komen wel.....:-)

Wij kunnen handen schudden, zing ik nu nl nog steeds als ik dat nummer hoor.

T.O. schreef:
(quote)

Moet deze wel zijn.

Ja dat is hem! Luister maar terug! Thanks dat ik nu eindelijk weet wat ze zingen.

Ergens in het liedje The Final Countdown zingt Europe: Cause maybe they've seen us, maar als 8-jarige versta je dan gewoon 'cause maybe they've sinas'. Leek me toen erg logisch.

JonnieBrasco
Dat hoorde ik er ook altijd in

Michael Jackson heeft het in een nummer op een gegeven moment over appelsap. Welk nummer is dat ook alweer?

En Bruce Springsteen heeft het over pindakaas in één van z'n nummers. Weet niet meer zo snel welke, maar het staat op Born in the USA.

AHWA
Come and join the mass debate

Dat is van Silverchair en bij dat laatste verstond ik toch altijd iets anders

Volgens mij verstond ik hetzelfde.

Daarom zijn boekjes met songteksten zo verdomd handig!

De band Nile zingt op het nummer Kudurru Maglu (Catacombs...) over "bandeplakke."
Niettemin staat dit in het boekje gewoon genoteerd als 'upon the black earth'

BoordAppel schreef:

Michael Jackson heeft het in een nummer op een gegeven moment over appelsap. Welk nummer is dat ook alweer?

Ik zong vroeger altijd bij Smooth Criminal van M. Jackson: Anywere you're walking, ipv Annie are you oke? Sowieso een bijna niet verstaanbaar liedje.

Bij Frank Boeijen versta ik meestal ook wat anders, maar wat?

wavanbuuren
BoordAppel schreef:

Dat moet bijna wel MaMaSe, MaMaSa, MaMaCooSa zijn uit Wanna be startin somethin, Boordappel....

Wanne Be Startin Somethin! Dat is m idd! Ja daar zingen ze gewoon MaMaSe, MaMaSa, MaMappelsap .

Gast
geplaatst: vandaag om 21:14 uur

geplaatst: vandaag om 21:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.