MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Misverstane teksten

zoeken in:

Vandaag hoorde ik m bij toeval op de radio en moest meteen aan dit topic denken.
Want bij Judy in disguise heb ik vroeger heel vaak gezongen Judy in the sky

JonnieBrasco
Als klein kind zong ik altijd met Henk Wijngaard mee: "Ik Moet Nog Met Marianne Mee", maar dat moest natuurlijk zijn: "Ik Moet Nog Wat Jaren Mee".

Hehe ik zong bij You're The Inspiration altijd Johnny Inspiration, vond het al zo'n rare tekst

Haha, ik zong vroeger altijd Inner Circle's "Sweat" fonetisch mee zonder een idee te hebben waar het eigenlijk betekende:

I want to make you sweat
sweat 'til you can't sweat no more
And if you cry out I'm gonna push it
push it push it some more

BoordAppel schreef:

Bij Smells Like Teen Spirit van Nirvana als hij op het eind de hele tijd dat zinnetje herhaald, ik versta dan dus altijd: MAG IK NA JOU! MAG IK NA JOU! MAG IK NA JOU!

Ik had precies hetzelfde.

Zegt ie dat niet dan?

"A Denial"

Bij Rat in my kitchen van UB40 verstond ik altijd iets met fiets, fietsenmaker dacht ik altijd....

Ik zoek het nu op, en het blijkt dit te zijn:
I'm gonna FIX that rat...

Wel erg onduidelijk gezongen... Volgens mij zingt ie echt iets met fiets

tom
Bij het nummer Plug in baby van Muse denk ik steeds weer dat ze met nog 1 minuut 46 te gaan telkens weeeer zingen.

Er schiet mij er ook ineens een te binnen. In de tijd dat Walk Like An Egyptian van The Bangles een hit was presenteerde Lex Harding de top 40. Ergens is het nummer lijken ze Lex Harding Knows oweeehoo te zingen.

Life is hard you know (oh whey oh)

Nog eentje dan: In het buitengewoon slappe hiphopdeuntje I Don't Wanna Know van Mario Winans zitten raps van de heer P. Diddy. In een van die raps hoorde ik constant:

And I don't wanna let you leave
Can't say I didn't let you breathe
I gave you extra cheese

Nou leek me dat zelfs voor P. Diddy altijd wat raar. Opnoemen wat hij allemaal voor zijn playende vriendinnetje gedaan heeft en dan roepen dat hij haar extra veel kaas heeft gegeven. Later kwam ik erachter dat P. Diddy iets anders rapt:

I gave you extra G's

Mijn kennis van hiphopslang is te gebrekkig om precies te begrijpen wat P. Diddy daarmee in deze context bedoeld, maar het zal wel iets algemeen positiefs zijn.

1 G = 1 grant = 1000$

Hij zegt volgens mij wel "I gave you extra cheese".

De kaas-soort "cheddar" staat synoniem voor geld. Wat deze tekst niet minder slecht maakt, overigens

Kos
Ja, er zijn nogal wat verschillende termen voor geld .

Word_Play schreef:

Haha, ik zong vroeger altijd Inner Circle's "Sweat" fonetisch mee zonder een idee te hebben waar het eigenlijk betekende:

I want to make you sweat
sweat 'til you can't sweat no more
And if you cry out I'm gonna push it
push it push it some more

Is het iemand trouwens ooit opgevallen hoe ongelofelijk fout deze tekst eigenlijk is? Als dit een rapplaatje was geweest waren er rechtszaken en boze politici geweest.

Toen ik de titel van Art Brut - Formed a Band nog niet kende, dacht ik altijd dat er "We're from the band!" gezongen werd...Look at us, we're from the band! Vond het ook zo'n maffe tekst toen.

dutch2
Ik heb vroeger het refrein van Across the Universe altijd verkeerd begrepen. Ik dacht dat ze zongen "Jackaroo gave us hope". Wie Jackaroo was (Australische krokodillenjager?) en waarom hij ons hoop gaf wist ik niet en ik vond het ook wel een beetje vreemd aangezien de rest van de tekst wel redelijk normaal is. Maar goed, ze blijken dus te zingen: 'Jai Guru De Va Om'. Een Indiase goeroe (denk ik) in plaats van een Australische krokodillenjager. Maar ik mis hem wel een beetje, Jackaroo.

Inderdaad een goeroe (heb het even opgezocht).

dutch2
Thnx. Dan kan ik nu de krokodillenjager definitief begraven

Jackaroo LOL

Edris
Jordy schreef:

Hij zegt volgens mij wel "I gave you extra cheese".

De kaas-soort "cheddar" staat synoniem voor geld. Wat deze tekst niet minder slecht maakt, overigens

Klopt volledig.

Ps. G's kan ook guys betekenen.

JonnieBrasco
Dat liedje "Per Spoor" (kedeng kedeng) van Guus Meeuwis & Vagant, is eens gecoverd met een iets extravagantere (wat een dubbelzinnige betekenis toch) tekst. Ik wist niet dat het om 2 verschillende versies ging, dus als ik Guus' originele versie hoorde, zong ik met de radio mee: "stoephoooooerrrrr". Terwijl ik merkte dat hij dat toch helemaal niet zong dacht ik "hoe kan dat nou!", om vervolgens aan mijn eigen koosjere geest te gaan twijfelen.

Zavo schreef:

En Bruce Springsteen heeft het over pindakaas in één van z'n nummers. Weet niet meer zo snel welke, maar het staat op Born in the USA.

Klopt. De eerste regel uit "Working on the Highway":
Friday night's pay night guys fresh out of work.

Skik is ook altijd zo lekker te verstaan (da's logisch). Maar in het liedje Nie Veur Spek en Bonen verstond ik altijd: "... vandage is de dag da'k met een paar debielen ene ronde houden mag" . Dat bleek "Da'k met de botte biele, in 't ronde houwen mag" te zijn.

En wat betekent "t Liefst gao 'k op de rekken" eigenlijk. Ik neem aan dat dat niets te maken heeft met zijn voorkeur in de speeltuin

JonnieBrasco
Aah! In "The Sidewinder Sleeps Tonite" van R.E.M. zingen ze niet "Coming to the baker eh-eh" of zoiets, maar "Call me when you try to wake her"... (Ik kan het niet nazingen!)

In Purple Haze van Jimi Hendrix dacht ik vroeger altijd dat hij while I kiss this guy zei, ipv while I kiss the sky.

Yak
Koenr schreef:

In Purple Haze van Jimi Hendrix dacht ik vroeger altijd dat hij while I kiss this guy zei, ipv while I kiss the sky.

HAHA!

Skee-Lo - I Wish

..I wish I was a little bit taller
I wish I was a baller
I wish I had a girl with a dick I would call her..

Gast
geplaatst: vandaag om 07:31 uur

geplaatst: vandaag om 07:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.