MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Geniaal gefreak? (Of: Beatles vs. Zappa)

zoeken in:

Stalin schreef:

Die teksten zijn toch wel behoorlijk briljant !

Zappa was briljant in velerlei opzicht , denk ik.

Stijn_Slayer schreef:
We moeten niet vergeten dat Zappa in zijn carrière ook daadwerkelijk zelf klassieke muziek componeerde. Ik denk dat zijn rol in de klassieke wereld nog gaat toenemen de komende jaren.

Dat waag ik sterk te betwijfelen. Zoals ook het klassieke werk van Paul McCartney , waarvan ik persoonlijk zijn Ecce Cor Meum het best geslaagd vind.

Stijn_Slayer
Ik ken dat album van McCartney niet, dus ik weet niet hoe erg dat afwijkt van zijn popmuziek. In zijn popmuziek hoor ik niet echt composities die ik graag door een klassiek orkest uitgevoerd zou horen. Zoals die orkesten die Sgt. Pepper spelen, afschuwelijk...

Maartenn (crew)
George schreef:
Dat waag ik sterk te betwijfelen. Zoals ook het klassieke werk van Paul McCartney , waarvan ik persoonlijk zijn Ecce Cor Meum het best geslaagd vind.

Een album waar ik super benieuwd naar ben, maar ik kom het overal waar ik ga voor meer dan 20 euro tegen. Dat is me de gok dan meestal toch niet waard..

Stijn_Slayer schreef:
We moeten niet vergeten dat Zappa in zijn carrière ook daadwerkelijk zelf klassieke muziek componeerde. Ik denk dat zijn rol in de klassieke wereld nog gaat toenemen de komende jaren.

George schreef:
Dat waag ik sterk te betwijfelen.

De tijd zal het leren, ik ben nu 27 en denk dat er nog wel een aantal decennia overheen gaan alvorens Zappa echt op waarde geschat gaat worden.

Stijn_Slayer schreef:
Ik ken dat album van McCartney niet, dus ik weet niet hoe erg dat afwijkt van zijn popmuziek.

Service vanuit het Hoge Noorden , speciaal voor Stijn en andere geinteresseerden.

YouTube - Paul McCartney - Pt 1 / 2 Ecce Cor Meum DVD long ver.

YouTube - Paul McCartney - Pt 2 / 2 Ecce Cor Meum DVD long ver.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:46 uur

geplaatst: vandaag om 22:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.