MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / 3FM Serious Request

zoeken in:
Ik ook, maar ik hoorde het gisterenavond op 3FM, daar werd deze ook getipt.
Ik denk dat Pauw en Witteman het ook daar van hebben.
Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat Witteman zelf iets met dit nummer zou hebben.

Persoonlijk vind ik het wel wat weg hebben van Galvanize van The Chemical Brothers qua sfeer, welk het eerste jaar Glazen Huis veel werd aangevraagd.

Denk dat Tsunami van DVBBS & Borgeous ook vaak langs gaat komen. Net zoals Formidable.

Ik vind het leuke van die avonden/nachten dat het echt lekker oppep-/springmuziek is.
's Ochtends de gezinnen, 's avonds de studenten.

Ik ben nu toevallig veel vrij, maar andere jaren zat ik tijdens deze periode in de nachtdienst.
Heerlijke televisie, vooral tijdens de moeilijke uurtjes ( tussen 03.00 uur en 05.00 uur).
Voor mij het evenement van het jaar.

Ik vind de doelen elk jaar goed gekozen, nu ook weer, kindersterfte t.g.v. diarree.

Survival, Imagine, Sultans of Swing, We Are the World en nu The Seed 2.0 van The Roots. Dat vind ik ook zo leuk aan Serious Request, ze houden niet alleen vast aan hun doorsnee programmering, maar maken van SR echt een evenement voor iedereen.

Vanwege het thema verwacht ik echter nog een hoop shit platen, tot nu toe valt het inderdaad mee.

Zo is de allerjongste stemmer - gemiddelde geboortejaar is 1979 en een beetje - Jill uit Venray. Negen is ze en ze stemde op zes platen. Hier zie je de eerste drie:

8 zinloze, maar daarom niet minder interessante feitjes over de Top 100 3FM Classics - Nieuws - NPO 3FM - Serious Radio

Doelgroep zou 15-35 jaar moeten zijn. De gemiddelde stemmer op de Top 100 allertijden is al ouder. Dit geeft wel aan dat 3fm haar doel voorbij geschoten is en dat ze tegenwoordig precies in het zelfde segment zitten als 538, Q-music, Radio 2 en al die andere inwisselbare zenders. Leve de eenheidsworst.

Opvallend dat er aanzienlijk meer vrouwen stemmen!

Ja, vind ik ook wel erg verrassend die percentages. Ben wel benieuwd of er bij andere allertijdenlijsten van de radio (Q Top 1000, Veronica, Radio 2 Top 2000) ook zoveel meer vrouwen stemmen, of dat dit typisch is voor het huidige profiel van 3FM.

NPO Radio 2 - Nieuwsbericht - Mannen versus vrouwen - radio2.nl

Het aantal mannen dat op de Top 2000 stemt is nog altijd groter dan het aantal vrouwen die hun stem uitbrengt op hun favoriete nummers; 59.1% versus 40.9%. Het percentage vrouwen dat stemt stijgt wel gestaag. In 2012 was slechts 35,6% van de stemmers een vrouw.
Radio Veronica is bij uitstek een mannenzender, dus daar zal de verhouding nog schever lopen, denk ik.

Arrie schreef:
Opvallend dat er aanzienlijk meer vrouwen stemmen!

Het blijft niet alleen bij spelfouten op de site, schijnbaar waren in de 'chaos' ook de percentages omgedraaid. Nu staat er:

Mannen: 61,83%
Vrouwen: 38,17%

Maakt alles wel weer logischer. Onder de mannelijke bevolking zitten meer lijstjesfreaks dus die zenden ook eerder wat in.

https://www.destentor.nl/apeldoorn/dit-jaar-gewoon-weer-drie-dj-s-in-glazen-huis-3fm~a3d85e3f/

Dat 3FM terugkeert naar het oude format, heeft volgens woordvoerder Anneke de Vries echter niets te maken met eventuele kritiek. ,,We zijn een jongerenzender en we willen zoveel mogelijk blijven vernieuwen. Daarom zitten er dit jaar weer drie in plaats van twee dj's in het Glazen Huis.
Dus teruggaan naar je oude aantal van drie dj's valt onder de noemer "vernieuwing"?

Kwam er zojuist achter dat deze actie nog steeds of alweer bestaat (ben geen 3FM) luisteraar. Het schijnt dat nu een aantal DJ's "in lockdown" gaan.

Ik wens ze veel succes, maar aangezien heel Nederland momenteel zit opgesloten in hun huis, komt het wel een beetje onbedoeld ironisch over.

"Op 18 december gaan de 3FM-DJ's in lockdown!"
"Dan pas?!"

Sandokan-veld schreef:
Kwam er zojuist achter dat deze actie nog steeds of alweer bestaat (ben geen 3FM) luisteraar. Het schijnt dat nu een aantal DJ's "in lockdown" gaan.

Ik wens ze veel succes, maar aangezien heel Nederland momenteel zit opgesloten in hun huis, komt het wel een beetje onbedoeld ironisch over.

"Op 18 december gaan de 3FM-DJ's in lockdown!"
"Dan pas?!"

Ze zitten in een hangar op de voormalige vliegbasis Twente.

Onweerwolf

Deze (voormalige) radiodeejay moet wel een klap van de molen hebben gehad. Wat een debiel door deze conclusies te trekken

Patrick Kicken: Rellende jongeren, mede de schuld van een falend 3FM - Spreekbuis.nl

Onweerwolf
Die gast is al jaren op social media de totaalmongool aan het uithangen. Sneuer vind je ze nauwelijks.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:55 uur

geplaatst: vandaag om 07:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.