Muziek / Algemeen / 3FM Serious Request
zoeken in:
0
geplaatst: 19 december 2012, 16:16 uur
Ja hier bij ons hebben we een speciale zender op 14 dat de hele tijd Serious Request aanstaat.
Is wel leuk om te kijken vooral als je eten aan het koken bent
Is wel leuk om te kijken vooral als je eten aan het koken bent

0
Magick1
geplaatst: 19 december 2012, 18:50 uur
herman schreef:
De laatste keer dat ik 3FM luisterde was volgens mij vorig jaar tijdens Serious Request, maar toen stonden ze hier bijna op de stoep.
Wat doet Studio Brussel eigenlijk dit jaar, aangezien zij vorig jaar met SR gestopt zijn?
De laatste keer dat ik 3FM luisterde was volgens mij vorig jaar tijdens Serious Request, maar toen stonden ze hier bijna op de stoep.
Wat doet Studio Brussel eigenlijk dit jaar, aangezien zij vorig jaar met SR gestopt zijn?
Ze zijn inderdaad gestopt met fundraising, nu willen ze enkel de aandacht vestigen op een thema. Dit jaar is dit Dementie.
Het enige wat ze verkopen zijn badges, en daarmee worden acties gedaan. Bv. Iedereen met een badge die in de buurt van het park is krijgt een chocomelk. Zo'n acties.
Hetgene waar meest aandacht op gevestigd waren was 'de Betties' een groep dementerenden die Follow Me mochten zingen in het voorprogramma van Muse. Dit werd aangekondigd door lange reclamespots die vele malen op tv zijn verschenen. Zie hieronder:
Deel 1:
Deel 2:
Deel 3:
0
geplaatst: 23 december 2012, 01:51 uur
Ik zit er elke nacht toch nog zeker wel een uurtje naar te kijken, wel zo fijn als je niet zo vroeg kunt slapen.
0
geplaatst: 23 december 2012, 14:07 uur
Verwacht dat ze dit jaar over de 10.000.000 gaan..............
0
geplaatst: 23 december 2012, 14:54 uur
laxus11 schreef:
En dat in deze tijden.
Ik denk eerlijk gezegd juist in deze tijden. Mensen worden zich veel meer bewust van mensen in een slechte situatie. Of mensen hebben juist in deze tijd wat leuks en een opbeuring nodig. Denk ik. En dat in deze tijden.
En steeds meer bedrijven doen natuurlijk mee. Ik vraag me af welk percentage nou echt van de consument komt.
0
geplaatst: 23 december 2012, 22:07 uur
Kun je ergens ook alle beelden terugkijken of is er ergens een (handig!!) overzicht van alle gedraaide nummers. Ben altijd benieuwd wanneer Muse is langs gekomen en wat de DJ's er dan over zeggen.
0
Misterfool
geplaatst: 23 december 2012, 22:30 uur
Vertel eens Schnee, wat heeft u tegen deze actie?
0
Schnee
geplaatst: 23 december 2012, 22:38 uur
nou ja, zo ontzettend veel geld wat verdwijnt in de zakken van 3fm en de aldaar zeer 'altruistische' ' dj's'
0
geplaatst: 23 december 2012, 22:46 uur
Van het hier ingezamelde geld verdwijnt durf ik te wedden niets in de zakken van die mensen, dit is vanuit hun eigen budget georganiseerd en geeft hen veel publiciteit..
Tuurlijk, ook zij verdienen veel geld en zouden zich de vraag kunnen stellen of ze daar niet een deel van zouden kunnen missen, maar wie niet? En is dit niet hetzelfde bij alle 'goede doelen'?.. De oplossing is in ieder geval niet dit soort dingen maar helemaal boycotten.
Kortom: of de radioDJs en de bazen van 3fm 'goede mensen' zijn weet ik niet en het is ook niet aan mij om erover te oordelen, maar dat dit daarom geen goede actie zou zijn vind ik onzin.
Tuurlijk, ook zij verdienen veel geld en zouden zich de vraag kunnen stellen of ze daar niet een deel van zouden kunnen missen, maar wie niet? En is dit niet hetzelfde bij alle 'goede doelen'?.. De oplossing is in ieder geval niet dit soort dingen maar helemaal boycotten.
Kortom: of de radioDJs en de bazen van 3fm 'goede mensen' zijn weet ik niet en het is ook niet aan mij om erover te oordelen, maar dat dit daarom geen goede actie zou zijn vind ik onzin.
0
Schnee
geplaatst: 23 december 2012, 22:56 uur
nah, dat verhaal klopt niet helemaal... Er gaat toch een heleboel geld naar plekken waar je niet voor wil doneren.
Maar goed, het is ook niet verkeerd dat er daadwerkelijk mensen geholpen worden door zo'n actie. Al is het dan met de meest verschrikkelijke muziek en zelfverheerlijkende mensen.
Ik stort liever direct naar een goed doel.
Maar goed, het is ook niet verkeerd dat er daadwerkelijk mensen geholpen worden door zo'n actie. Al is het dan met de meest verschrikkelijke muziek en zelfverheerlijkende mensen.
Ik stort liever direct naar een goed doel.
0
geplaatst: 24 december 2012, 10:01 uur
Schnee schreef:
nah, dat verhaal klopt niet helemaal... Er gaat toch een heleboel geld naar plekken waar je niet voor wil doneren.
En is dat nog ergens op gebaseerd? Behalve wat narcistische krantenartikels die volgens mij vrijwel unaniem de grond in geboord worden door simpelweg wat feiten te weerleggen?nah, dat verhaal klopt niet helemaal... Er gaat toch een heleboel geld naar plekken waar je niet voor wil doneren.
Zie bv.:
'Waarom ik niets geef aan Serious Request' - opinie - VK - volkskrant.nl
vs.
'Serious Request helpt als een malle!' - Tech & Media - VK - volkskrant.nl
0
geplaatst: 25 december 2012, 11:43 uur
Zeker, mooi bedrag. Ik hoop alleen wel dat ze dit jaar over een half jaar eens uitzenden wat er met het geld gebeurt is. In 6 jaar tijd namelijk nog nooit gezien wat er nou is gebeurt met het geld. Kan het ook gemist hebben? Vind het verder wel een mooie en originele actie en de onderwerpen van de actie vind ik ook altijd erg goed.
0
geplaatst: 25 december 2012, 14:48 uur
Het was dit jaar in mijn thuisstad Enschede
Wel trots op het feestje en de belangstelling (ruim 2x zoveel mensen en 1,5x zoveel opbrengst als vorig jaar - en dat was in het centrum van de wereld, de Randstand. (sorry, beetje flauw
)
@Schnee: Dat heb je toch met alle goede doelen?
Ik denk dat van alle doelen het Rode Kruis nog een van de betrouwbare is.
Het blijft een lastig doel. Veel mensen zeggen dat wanneer je de kindersterfte probeert te beperken, het probleem in Afrika alleen maar groter wordt omdat er nog meer overbevolking komt.
Maar als je logisch nadenkt, ben je moraal verplicht om onze kennis met andere wereldbewoners te delen. Als er minder mensen onnodig sterven, zal het voor de Afrikaan ook eenvoudiger worden om beter na te denken over andere zaken. Wij hebben er ook eeuwen over gedaan om op dit "niveau" te komen en dit is voornamelijk te denken aan onze geologische ligging. In minder vruchtbare en hete werelddelen, gaat de ontwikkeling gewoon veel minder snel.
Daarbij, wie bepaalt dat Afrikanen zielig zijn? Ik kan me voorstellen dat de gemiddelde Afrikaan gelukkiger is dan wij in onze volvreetmaatschappij.
Wel trots op het feestje en de belangstelling (ruim 2x zoveel mensen en 1,5x zoveel opbrengst als vorig jaar - en dat was in het centrum van de wereld, de Randstand. (sorry, beetje flauw
)@Schnee: Dat heb je toch met alle goede doelen?
Ik denk dat van alle doelen het Rode Kruis nog een van de betrouwbare is.
Het blijft een lastig doel. Veel mensen zeggen dat wanneer je de kindersterfte probeert te beperken, het probleem in Afrika alleen maar groter wordt omdat er nog meer overbevolking komt.
Maar als je logisch nadenkt, ben je moraal verplicht om onze kennis met andere wereldbewoners te delen. Als er minder mensen onnodig sterven, zal het voor de Afrikaan ook eenvoudiger worden om beter na te denken over andere zaken. Wij hebben er ook eeuwen over gedaan om op dit "niveau" te komen en dit is voornamelijk te denken aan onze geologische ligging. In minder vruchtbare en hete werelddelen, gaat de ontwikkeling gewoon veel minder snel.
Daarbij, wie bepaalt dat Afrikanen zielig zijn? Ik kan me voorstellen dat de gemiddelde Afrikaan gelukkiger is dan wij in onze volvreetmaatschappij.
0
geplaatst: 25 december 2012, 21:55 uur
Ja inderdaad, ik zocht het net even op. Leiden dus. Ik had het kunnen weten. De stad van Herman.
0
geplaatst: 18 december 2013, 19:30 uur
Liefhebbers van Serious Request zouden eens in hun zenderpakket moeten kijken. Heel veel aanbieders doen in deze maand 101TV erbij.
0
geplaatst: 18 december 2013, 20:02 uur
Altijd gezellig met de feestdagen, jammer dat Gerard Ekdom niet in het huis zit.
0
geplaatst: 18 december 2013, 20:47 uur
Nee niet in het huis maar er tegenover runt Ekdom een eetcafe voor het goede doel.
0
geplaatst: 18 december 2013, 22:34 uur
Ik verwacht dat dit nummer het de komende dagen goed gaat doen.
Fatboy Slim, Riva Starr & Beardyman - Eat Sleep Rave Repeat (Calvin Harris Remix) [Official Video]
0
geplaatst: 18 december 2013, 22:44 uur
deric raven schreef:
(embed)
Fatboy Slim, Riva Starr & Beardyman - Eat Sleep Rave Repeat (Calvin Harris Remix) [Official Video]
Jij hebt ook Pauw & Witteman gekeken?(embed)
0
geplaatst: 18 december 2013, 22:45 uur
Ja dat is lekker stampen maar wat hebben Pauw en Witteman hier mee te maken?
0
geplaatst: 18 december 2013, 22:46 uur
Daar werd dit nummer ook genoemd, als zijn de dat die het wel eens goed zou kunnen doen gedurende SR.
* denotes required fields.