MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / 3FM Serious Request

zoeken in:
dEUS komt morgen Music for Life op Studio Brussel afsluiten met een optreden op het dak!
Misschien daarom?

Zou kunnen.
Ik dacht echter dat Herman het had over de actie zelf. Ik heb namelijk zelf ook naar de Belgische variant gekeken, maar dat vond ik vrij stijf. Doe mij maar de Nederlandse variant.

DjFrankie (moderator)
Ik ga er vanavond heen, wil het wel eens zien vanaf de buitenkant.
Lijkt me ook wel een gezellig sfeertje.

herman schreef:
En als je er al naar luistert, dan via Studio Brussel en niet via 3FM. Die Belgen doen het echt 10 keer beter.

Nynke94 schreef:
Waarom vind je dat?

Vanwege de muziek en ik vind de toon van onze zuiderburen ook iets prettiger. Wat minder schreeuwerig, zegmaar.

Toen ik vorig jaar via TV een stukje zag van de Belgische Serious Request voelde ik me als Nederland wel een beetje bekocht. Stond de heleboel daar uit zijn dak te gaan op een paar van mijn favoriete nummers van dat moment, terwijl de Nederlandse tv vaak items heeft die ik helemaal niet interessant vind.

Kos schreef:
Laat ik 1 ding zeggen, iedereen die voor dit kabinet heeft gestemd, maar wel 'gezellig' Serious Request volgt is een enorme hypocriet cq lul-de-behanger.
Ik zie het verband niet.

herman schreef:
Je moet er ook niet naar kijken, maar naar luisteren. Op TV is er echt geen zak aan door al die flauwekul-items tussendoor.
Luisteren is juist geen zak aan. Het zijn die TV-items en het beeld van de actie die het juist zo leuk maken.

Kan zijn. Ben sowieso niet echt een fan van televisie.

Kos
chevy93 schreef:
Ik zie het verband niet.

Bewust 3kwart miljard op ontwikkelingshulp bezuinigen, maar wel gezellig plaatjes aanvragen en gek doen voor een paar lousy centen. .

Kos schreef:
Laat ik 1 ding zeggen, iedereen die voor dit kabinet heeft gestemd, maar wel 'gezellig' Serious Request volgt is een enorme hypocriet cq lul-de-behanger.

Eens!

Gisteren langs geweest, 15 Euro gedoneerd en 'Ik weet niet hoe' aangevraagd.
Een beetje een filosofische verwoording van de kinderen die zich geen raad weten.

Ben blijkbaar ook met mijn gezicht op tv geweest.

Kos schreef:
Bewust 3kwart miljard op ontwikkelingshulp bezuinigen, maar wel gezellig plaatjes aanvragen en gek doen voor een paar lousy centen. .
Die ontwikkelingshulp komt vanuit de regering en niet vanuit de mensen. De regering geeft dit jaar 0,0 aan Serious Request en al het geld komt van de Nederlanders zelf, dus...

Kos schreef:
voor een paar lousy centen. .
Teller staat pas op ruim 3 miljoen, inderdaad.

Volgens mij had Kos het over de individuele giften, niet over de totale poet.

@Chevy93:

Ik hoop dat je toch wel weet dat de regering de mensen vertegenwoordigen?Veel mensen hebben hun stem uitgebracht op deze politieke partijen en hebben zich dus achter hun standpunten geschaard. Ze zijn het dus eens met de punten die de politieke partijen willen invoeren/bewerken/afschaffen/bezuinigen/enzovoorts. De regering wil 3 kwart miljard op ontwikkelingshulp bezuinigen, een absurd bedrag. En iedereen in Nederland die vervolgens vind dat we eerst ons eigen land moeten redden en klaagt over dat we dan maar op ontwikkelingshulp moeten bezuinigen, maar die wel geld kunnen opbrengen voor 3FM, snappen dus niet helemaal waar ze mee bezig zijn. Wel helemaal 'lousy' en zelfvoldaan doen omdat ze ontwikkelingshulp steunen, terwijl ze een tijdje eerder een veel gigantischer bedrag hebben laten korten door de regering te steunen.

Die 3 miljoen staat heel leuk en aardig, maar als je het vergelijkt met die 3 kwart miljard die werd bezuinigd, en waar dezelfde mensen ook daadwerkelijk achter stonden, is dat wel heel scheef te noemen, toch?

@Masimo, je begrijpt toch ook wel dat het nou niet echt goed gaat (zeer zacht uitgedrukt) met de Nederlandse economie. Of denk jij dat er ook maar één regering was geweest die NIET bezuinigd had?

maar die wel geld kunnen opbrengen voor 3FM
Het geld wat er nu is, komt van het volk zelf en niet vanuit de staat. Het is de staat die schuld heeft, niet het volk.

Ravenous
Volgens mij had Masimo het over bezuinigen op ontwikkelingshulp en de hypocrisie van sommigen, niet om bezuinigen in het algemeen.

Overigens denk ik niet dat er nu zoveel mensen zijn die voor dit kabinet zijn, om vervolgens hard te juichen daar in Eindhoven en wat centen doen doneren. Niet zo'n beste zin maar dat kan me even niet zo veel schelen, eigenlijk.

Casartelli (moderator)
Los daarvan kun je verdedigen dat geld aan goede doelen in het algemeen door burgers opgebracht moet worden en niet door overheden, omdat de mensen oud en wijs genoeg zijn om zelf uit te maken naar welk nobel doel hun zuurverdiende geld gaat. Niet mijn mening... maar 't is wel verdedigbaar en je kunt vanuit die opvatting ook zonder hypocrisie zowel het huidige kabinet als de Serious Request actie steunen.

herman schreef:
(quote)

(quote)

Vanwege de muziek en ik vind de toon van onze zuiderburen ook iets prettiger. Wat minder schreeuwerig, zegmaar.

Toen ik vorig jaar via TV een stukje zag van de Belgische Serious Request voelde ik me als Nederland wel een beetje bekocht. Stond de heleboel daar uit zijn dak te gaan op een paar van mijn favoriete nummers van dat moment, terwijl de Nederlandse tv vaak items heeft die ik helemaal niet interessant vind.

Okee, duidelijk!
Dat 'schreeuwerige' ligt me juist wel. Het is overigens zo dat ik het Belgisch niet zo fijn vind om naar te luisteren (no offence naar de Belgen hiero), maar ieder zo zijn ding

chevy93 schreef:

(quote)
Het geld wat er nu is, komt van het volk zelf en niet vanuit de staat. Het is de staat die schuld heeft, niet het volk.

Het volk moet helemaal niets meer geven . Geen ene euro cent .
Hoe meer het volk geeft des te meer kan het kabinet weer bezuinigen want er is dan toch geld genoeg . En lekker weer met oudjaarsavond voor miljoenen de lucht in knallen .
Zolang we geven en knallen kan er nog meer bezuinigd worden.

Ravenous

Inderdaad geen rooie cent meer geven die overheid, dan kan er voor klaagmuren als jij ook geen zorg meer worden uitgedragen.

Ravenous schreef:

Inderdaad geen rooie cent meer geven die overheid, dan kan er voor klaagmuren als jij ook geen zorg meer worden uitgedragen.

Wij moesten eens met zn allen 4 dagen niet meer tanken en geen boodschappen meer doen .
Gewoon 4 dagen geen geld uitgeven .
Moet je opletten wat er dan veranderd in dit pokkeland .

Ravenous schreef:

dan kan er voor klaagmuren als jij ook geen zorg meer worden uitgedragen.

Zal mij een ZORG zijn .

Ravenous
Hoe onnozel zeg. Je zou eens voor een tijdje moeten functioneren in de maatschappij zonder zorg, politie, rechtspraak, evt. bijstand, etc etc etc

Ravenous schreef:
Hoe onnozel zeg. Je zou eens voor een tijdje moeten ondervinden hoe het is, geen zorg, politie, rechtspraak, evt. bijstand, etc etc etc

Hoe onnozel zeg . Jij zou eens voor een jaartje moeten ondervinden hoe het is om van de voedselbank te moeten leven .

Kos
NL met de 3de wereld vergelijken .

Berichten verwijderd. No politics please

edit herman: en nog eentje

ik zie nog het ene na het andere politieke statement staan maar goed.

Ten eerste: ik vind het ook een hele sympathieke actie van 3FM. Met deze actie weten zij de aandacht op de minder bedeelden te vestigen. Een stukje bewustzijn wordt gecreëerd onder de mensen, waaronder ook de verwende kinderen en jongeren. Dit kan niet vaak genoeg gebeuren. De gehele actie volg ik met veel plezier via de Radio en de TV.

Ten tweede: iedereen zijn eigen voorkeur voor 3FM of Studio Brussel, 't zal mij om het even zijn. Alleen heeft Studio Brussel wel drie retestrakke acts weten te strikken. Waar 3FM het moet doen met Marco Borstato, Blof, Willie en een paar van die Voice of Holland gasten, nemen de zuiderburen het iets serieuzer op. dEUS (!), Triggerfinger én een surprise act van Editors. Maar Lucille Werner is ook niet verkeerd

Ten derde: waarom zou je hypocriet moeten zijn indien je 3FM volgt/steunt én op het kabinet hebt gestemd? Volgens mij kun je het onmogelijk eens zijn met alle standpunten van één partij. Je zou dan ook moeten kunnen stemmen op standpunten in plaats van partijen (maar dat is een andere discussie).

Maar al met al vind ik het gewoon een toffe actie

Thomzic schreef:
Maar Lucille Werner is ook niet verkeerd

Ze zingt het nummer Paradise, van Dashboard Light

Magick1
Het eindbedrag in Vlaanderen: 5.020.747 euro

Bijna 1 euro per inwoner

Goed gedaan!
Ben benieuwd hoeveel Nederland heeft opgehaald

Jezus christus! Zonder overheidssteun. Wat geweldig dit!

€7.135.707 EIND BEDRAG!

WOW!

Gast
geplaatst: vandaag om 00:59 uur

geplaatst: vandaag om 00:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.