Muziek / Algemeen / Nummers die op elkaar lijken
zoeken in:
0
Yann Samsa
geplaatst: 4 oktober 2012, 19:42 uur
Het begin van Clover Over Dover (Blur) doet me denken aan een bepaald deel van Turn of a Friendly Card van The Alan Parsons Project, welk deel weet ik niet meer zo.
0
Yann Samsa
geplaatst: 4 oktober 2012, 19:48 uur
Het begin van Clover Over Dover (Blur) doet me denken aan een bepaald deel van Turn of a Friendly Card van The Alan Parsons Project, welk deel weet ik niet meer zo.
0
geplaatst: 4 oktober 2012, 20:53 uur
Ferre's bericht van 19:48 doet me denken aan dat van 19:42. Ik zie duidelijke overeenkomsten.
0
geplaatst: 4 oktober 2012, 23:29 uur
Plagiaat, dat lijkt me duidelijk. Hier kan toch geen misverstand over zijn?
0
geplaatst: 4 oktober 2012, 23:32 uur
Joren999 schreef:
Dat vind ik te vergezocht. Uiteindelijk lijkt toch alles op The Beatles.
0
Yann Samsa
geplaatst: 5 oktober 2012, 03:23 uur
Slowgaze schreef:
Ferre's bericht van 19:48 doet me denken aan dat van 19:42. Ik zie duidelijke overeenkomsten.
The internet works in mysterious ways.Ferre's bericht van 19:48 doet me denken aan dat van 19:42. Ik zie duidelijke overeenkomsten.
0
geplaatst: 5 oktober 2012, 20:11 uur
dix schreef:
Dat is waar. Ik ben ook al vergeleken met George.(quote)
0
geplaatst: 27 oktober 2012, 00:28 uur
Let op de oorlogstaal en de heroïek in
zowel de plukkende bas als de bloeddorstige gitaren.
Pluspunt in de Killing Joke track zijn de broeierige keyboards.
The Human League - The Lebanon (1984)
Killing Joke - Love Like Blood (1985)
zowel de plukkende bas als de bloeddorstige gitaren.
Pluspunt in de Killing Joke track zijn de broeierige keyboards.
The Human League - The Lebanon (1984)
Killing Joke - Love Like Blood (1985)
0
geplaatst: 22 november 2012, 15:11 uur
YouTube - The Rapture - How Deep Is Your Love
YouTube - Sisqo - Thong Song
Refreinen zijn eigenlijk hetzelfde.
YouTube - Sisqo - Thong Song
Refreinen zijn eigenlijk hetzelfde.

0
geplaatst: 14 februari 2013, 21:39 uur
Volgens mij heeft Motorpsycho tijdens Timothy's Monster goed naar Loveless geluisterd:
Sometimes/Feel
Sometimes/Feel
0
geplaatst: 14 februari 2013, 21:42 uur
Come In Alone/On My Pillow
Het begin van On My Pillow zijn dezelfde akkoorden als Come In Alone maar dan sneller.
Het begin van On My Pillow zijn dezelfde akkoorden als Come In Alone maar dan sneller.
0
Yann Samsa
geplaatst: 4 april 2013, 20:51 uur
Riff zo'n twintig seconden na het begin, en weer rond 3:40 doet me echt aan iets denken, maar aan wat? Zo frustrerend, help!
[embed]https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Z-NHr6kS_vw#at=55[/embed]
[embed]https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Z-NHr6kS_vw#at=55[/embed]
0
geplaatst: 19 april 2013, 22:07 uur
Ik ben waarschijnlijk de enige ter wereld die bij Phantom Limb steeds aan The Things I miss moet denken...
0
geplaatst: 19 april 2013, 22:19 uur
Patti Smith's (en haar "Summer Cannibals")....
en James Dean Bradfield (Manic Street Preachers) die uit hetzelfde kosmische vijvertje gevist hebben:
en James Dean Bradfield (Manic Street Preachers) die uit hetzelfde kosmische vijvertje gevist hebben:
0
geplaatst: 21 april 2013, 16:54 uur
De melodie van dit alternatieve koningslied doet me aan een ander nummer denken, maar dat schiet me niet te binnen. Met name het refrein. Het is waarschijnlijk een Nederlandstalig nummer. Iemand enig idee of is Je bent een Koning wel volledig origineel?
[embed]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=S46pT8uEafg#![/embed]
[embed]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=S46pT8uEafg#![/embed]
0
geplaatst: 9 mei 2013, 14:34 uur
Gretz schreef:
De melodie van dit alternatieve koningslied doet me aan een ander nummer denken, maar dat schiet me niet te binnen. Met name het refrein. Het is waarschijnlijk een Nederlandstalig nummer. Iemand enig idee of is Je bent een Koning wel volledig origineel?
Leenwerk, van Herman van Veen's Anne:
0
geplaatst: 4 juni 2013, 21:21 uur
Inmiddels is The Ruling Class overigens verder gegaan als Sulk, ook daar zijn heel duidelijk invloeden van (het eerste album van) The Stone Roses te horen.
* denotes required fields.