Muziek / Algemeen / Popprijs (Noorderslag)
zoeken in:
0
geplaatst: 17 januari 2016, 12:15 uur
GrafGantz schreef:
Vooral opmerkelijk dat veel van de klagers vervolgens zeggen dat Kensington had moeten winnen. Maar goed, misschien ben ik die enige die dat erg grappig vind.
Vooral opmerkelijk dat veel van de klagers vervolgens zeggen dat Kensington had moeten winnen. Maar goed, misschien ben ik die enige die dat erg grappig vind.
Nee, zeker niet. Ook heel typerend voor de gemiddelde klager. Ik zie dat het 'echte instrumenten'-argument ook weer tevoorschijn wordt gehaald.

0
geplaatst: 17 januari 2016, 12:38 uur
Verbijstering over Popprijs 2015 : 'stampende malloten' | NOS
Typhoon zou nog wel iets terechte zijn aangezien zijn muziek nog breder wordt gewaardeerd. Bovendien heeft hij op live-gebied opgelopen 1,5 jaar een zegetocht achter de rug: overtuigd zo'n beetje op alle grote festivals. Dat kun je van New Wave toch nog niet zeggen. Ik heb het idee dat zij vooral de prijs hebben gewonnen door 1 extreem populair nummer op YouTube.
Typhoon zou nog wel iets terechte zijn aangezien zijn muziek nog breder wordt gewaardeerd. Bovendien heeft hij op live-gebied opgelopen 1,5 jaar een zegetocht achter de rug: overtuigd zo'n beetje op alle grote festivals. Dat kun je van New Wave toch nog niet zeggen. Ik heb het idee dat zij vooral de prijs hebben gewonnen door 1 extreem populair nummer op YouTube.
0
buizen
geplaatst: 17 januari 2016, 13:12 uur
Gretz schreef:
Ik heb het idee dat zij vooral de prijs hebben gewonnen door 1 extreem populair nummer op YouTube.
Ik heb het idee dat zij vooral de prijs hebben gewonnen door 1 extreem populair nummer op YouTube.
Voor beginnende (of lang bestaande) bands: doe daar uw voordeel mee.
Een gratis enorm podium. Geen platenmaatschappij nodig om je te promoten.
0
geplaatst: 17 januari 2016, 15:20 uur
Vind ik trouwens onzin, dat ze de popprijs door één nummer hebben gewonnen. Sowieso was New Wave al haast een enorme hit voordat het uitkwam, en het was al heel groot voordat ze de eerste top 40-hit scoorden (Zeg Dat Niet). Bovendien zie ik het echt niet als een prijs voor Drank en Drugs, maar als een prijs voor ten eerste het project an sich, ten tweede voor hun draai aan de Nederlandstalige hiphop, ten derde voor hoe groot ze de moderne Nederlandstalige hiphop dit jaar hebben gekregen zonder steun van de radio, en ten vierde hoe ze daarmee ook veel hebben betekend voor andere groepen als Broederliefde en SBMG.
Toen het uitkwam, wist ik wel dat New Wave enorm zou worden, maar ik dacht dat dat vooral binnen een specifieke groep zou zijn. Dat ze ermee de populariteit mee zouden hebben om een Top 40-hit te scoren, vermoedde ik ook wel, maar dat gold ook al voor een Broederliefde. Dat ze die Top 40 daadwerkelijk zouden halen, leek mij uitgesloten. Zulke muziek kwam gewoon niet in de Nederlandse hitlijsten en werd genegeerd door veel Nederlandse media. Wat ze daarin hebben bereikt, vind ik daarom razend knap, en daarmee hebben ze zeker de Popprijs verdiend.
Toen het uitkwam, wist ik wel dat New Wave enorm zou worden, maar ik dacht dat dat vooral binnen een specifieke groep zou zijn. Dat ze ermee de populariteit mee zouden hebben om een Top 40-hit te scoren, vermoedde ik ook wel, maar dat gold ook al voor een Broederliefde. Dat ze die Top 40 daadwerkelijk zouden halen, leek mij uitgesloten. Zulke muziek kwam gewoon niet in de Nederlandse hitlijsten en werd genegeerd door veel Nederlandse media. Wat ze daarin hebben bereikt, vind ik daarom razend knap, en daarmee hebben ze zeker de Popprijs verdiend.
0
geplaatst: 17 januari 2016, 16:35 uur
Volgens yearinmusic.spotify.com was New Wave m'n meest geluisterde album in 2015 (volgens het meer accurate last.fm overigens niet), dus ik ben alleen maar aangenaam verrast door de Popprijs
.
.
0
buizen
geplaatst: 17 januari 2016, 16:42 uur
De popprijs is deze hiphopband van harte gegund.
Een genre dat in Nederland aan de weg timmert.
Een genre dat in Nederland aan de weg timmert.
0
geplaatst: 17 januari 2016, 20:35 uur
De eerste keer dat de popprijs gaat naar een "band" waar ik werkelijk nog nooit van gehoord had. Word ik dan toch oud?
1
geplaatst: 20 januari 2019, 00:04 uur
Kensington vorig jaar toch?
Deze prijs is de laatste jaren net zo hard gedevalueerd als de 3voor12-song van het jaar.
Deze prijs is de laatste jaren net zo hard gedevalueerd als de 3voor12-song van het jaar.
3
geplaatst: 20 januari 2019, 00:42 uur
Ik vind het volledig terecht. Je kan het kutmuziek vinden maar Ronnie is nou eenmaal één van de belangrijkste artiesten binnen de huidige Nederlandse muziekcultuur. Ik heb het wel vaker gezegd: deze prijs draait niet om smaak of om 'kwaliteit'. Nou vind ik hem ook ern prima artiest maar je moet je eigen smaak hierbij loslaten.
0
geplaatst: 20 januari 2019, 11:03 uur
Ik hoop voor het publiek dat er betere muziek was dan dat wat ze op tv lieten zien. Neem nu dat Ronde, wat is dat voor een gemaakte act zeg. En dan een groepje wat gewoon jaren 90 gitaarrock van the breeders en sonic youth na zit te doen, ze zijn zelfs zo onder handen genomen door de visagie dat het lijkt alsof ze uit die periode komen.
Nee, dan was Ronnie Flex tenminste nog iets van deze tijd, ook al is het niet zo mijn ding.
Nee, dan was Ronnie Flex tenminste nog iets van deze tijd, ook al is het niet zo mijn ding.
0
geplaatst: 20 januari 2019, 13:31 uur
Terechte winnaar, maar niet echt mijn muziek (hoewel dat hij fan van spinvis is, mij wel voor hem inneemt). Er waren ook geen andere serieuze kanshebbers dit jaar. Dat de Staat volgend jaar gaat winnen staat nu ook al vast. Benieuwd wie in 2021 gaat winnen...
0
geplaatst: 20 januari 2019, 13:34 uur
Ik had zelf het idee om hem aan een hiphopproducer te geven (ja oké, Ronnie produceert ook wel) zoals Jack Shirak, Esko of Yung Felix. Die zijn haast nog wel belangrijker dan de rappers zelf, en komen ook steeds prominenter op de voorgrond. Maar Ronnie is ook een prima keuze.
0
geplaatst: 20 januari 2019, 13:49 uur
Tja, als het om popmuziek gaat kun je toch moeilijk om Kensington en Ronnie Flex heen. Logische winnaars. Het zou wel een beetje een gotspe zijn geweest als ie Ronnie hem niet had gewonnen dit jaar.
0
geplaatst: 20 januari 2019, 14:00 uur
Don Diablo had van mij ook wel mogen winnen, is wereldwijd gezien wel een stuk bekender dan Ronnie Flex. Maar qua impact in Nederland misschien niet zo groot, alhoewel Arling en Cameron ook een keer gewonnen hebben en die waren volgens mij ook niet zo groot in Nederland.
0
geplaatst: 20 januari 2019, 14:03 uur
Het gaat toch om de popcultuur in Nederland volgens mij, ik weet niet of DD daar afgelopen jaar zoveel aan heeft bijgedragen. Van A&C was ook wel een beetje raar destijds. Maar misschien was dat verder geen best jaar voor de Nedrelandse popmuziek.
0
geplaatst: 20 januari 2019, 14:16 uur
Meest gedraaide producer ter wereld volgens tracklist en een uitverkochte afas. Maar goed, misschien volgend jaar. 

0
geplaatst: 20 januari 2019, 14:19 uur
Ah, dat zijn wel mooie wapenfeiten. Ik wist niet dat 'ie zó populair was wereldwijd. Maar volgend jaar zal wel de Staat worden vrees ik.
0
geplaatst: 20 januari 2019, 14:20 uur
trebremmit schreef:
Meest gedraaide producer ter wereld volgens tracklist en een uitverkochte afas. Maar goed, misschien volgend jaar.
Wat is tracklist?
0
geplaatst: 20 januari 2019, 14:34 uur
Ik zie dat Tiësto gewoon op 6 staat in die lijst. Ik wist niet dat hij überhaupt weleens wat produceerde. 

0
geplaatst: 21 januari 2019, 22:21 uur
Bij Ronnie Flex - Nori (2018):
Een vraag. Waarschijnlijk een domme zelfs. Maar ik moet het even kwijt en ik zoek iemand die hier meer van snapt dan ik.
Komt ie: "Waarom wint Ronnie Flex de popprijs? "
Ik vind het persoonlijk niks, maar das natuurlijk geen criterium. En er zijn logischerwijs wel meer artiesten die ik niets vind die m wonnen. Kensington bijvoorbeeld, of New wave of Common linnets. Maar van die acts begreep ik wel dat ze m wonnen. CL deed het internationaal goed, Kensington zet een supergoed massaproduct neer, en New Wave (incl. Flex) was vernieuwend en maakte bovendien goed gebruik van nieuwe media en streams, (wat toen heel vernieuwend was).
Maar wat is nu de (super)kracht van Ronnie Flex? Wat maakt dat hij deze prijs wel verdient maar al die andere autotunetrapperdekleprappers niet? Hij is succesvol, maar niet succesvoller dan een Boef of Kraantje of zelfs Famke Louise. Hij heeft beats die drie jaar terug vast nog vernieuwend waren maar in mijn oren nu precies zo klinken als de rest van Youtube. Hij gebruikt net als tig anderen irritant veel autotune, etc. Hij roept dus niet meer of minder irritatie/bewondering bij me op dan heel veel genre- en leeftijdsgenoten.
Dus waar zit het onderscheid nu? Wat hoor (of zie?) ik niet wat er kennelijk wel te horen valt??
Een vraag. Waarschijnlijk een domme zelfs. Maar ik moet het even kwijt en ik zoek iemand die hier meer van snapt dan ik.
Ik vind het persoonlijk niks, maar das natuurlijk geen criterium. En er zijn logischerwijs wel meer artiesten die ik niets vind die m wonnen. Kensington bijvoorbeeld, of New wave of Common linnets. Maar van die acts begreep ik wel dat ze m wonnen. CL deed het internationaal goed, Kensington zet een supergoed massaproduct neer, en New Wave (incl. Flex) was vernieuwend en maakte bovendien goed gebruik van nieuwe media en streams, (wat toen heel vernieuwend was).
Maar wat is nu de (super)kracht van Ronnie Flex? Wat maakt dat hij deze prijs wel verdient maar al die andere autotunetrapperdekleprappers niet? Hij is succesvol, maar niet succesvoller dan een Boef of Kraantje of zelfs Famke Louise. Hij heeft beats die drie jaar terug vast nog vernieuwend waren maar in mijn oren nu precies zo klinken als de rest van Youtube. Hij gebruikt net als tig anderen irritant veel autotune, etc. Hij roept dus niet meer of minder irritatie/bewondering bij me op dan heel veel genre- en leeftijdsgenoten.
Dus waar zit het onderscheid nu? Wat hoor (of zie?) ik niet wat er kennelijk wel te horen valt??
1
geplaatst: 22 januari 2019, 01:24 uur
Verschrikkelijk die autotune rappers. Wekt bij mij huizenhoge irritatie op. En ik vrees dat ik het nog lang moet aanhoren die shit.
Die popprijs zou natuurlijk naar echte muzikanten moeten gaan. Ik begrijp er ook niks van.
Die popprijs zou natuurlijk naar echte muzikanten moeten gaan. Ik begrijp er ook niks van.
0
geplaatst: 22 januari 2019, 05:59 uur
Bert Wasbeer schreef:
Ronnie Flex wint Popprijs 2018 - NPO 3FM - npo3fm.nl
0
geplaatst: 22 januari 2019, 08:08 uur
Tja, dit is vreselijk off-topic maar liggen we nu nog écht wakker van die popprijs? Ik hoor/ lees het en haal m'n schouders op.
0
geplaatst: 22 januari 2019, 08:10 uur
Nou, daar heb je het dus:
Even een kleine opsomming van zijn jaar: hij won een Edison voor zijn album Rémi, bracht een heus trap-album uit onder zijn alter ego Flonti Stacks, zette een fantastische show met zijn Deuxperience Band neer op Pinkpop, verkocht de AFAS Live uit en scoorde hit na hit met als hoogtepunten 'Fan' met Famke Louise en natuurlijk 'Omarm Me' met BLØF.
2018 was zijn jaar! Maar als je het aan Ronnie zelf zou vragen, vallen deze hoogtepunten natuurlijk in het niet bij de geboorte van zijn dochter.
Dat laatste maakt hem dan toch wel weer sympathiek, niet dan?
Nee, als oude man van 55 jaar begrijp ik het ook niet, Zoals ik sowieso niets begrijp van dat massaal gedeelde waanidee dat die autotune-rap moet doorgaan voor muziek. Maar ja, dat is mijn perceptie, en ik besef gewoon dat ik oud wordt en dat zich eenzelfde proces aan het herhalen is als ik vroeger met mijn ouders beleefde: 'Die takkeherrie kun je toch geen muziek noemen?'.
Feit is dat-ie het afgelopen jaar heel wat gepresteerd heeft, in elk geval qua verkoop en populariteit. Lijkt me toch terecht dat-ie die prijs heeft gekregen.
Maar we gaan wel behoorlijk off-topic, ja. Misschien moet een moderator de laatste paar posts even overhevelen naar de artiestenpagina van Ronnie Flex.
Even een kleine opsomming van zijn jaar: hij won een Edison voor zijn album Rémi, bracht een heus trap-album uit onder zijn alter ego Flonti Stacks, zette een fantastische show met zijn Deuxperience Band neer op Pinkpop, verkocht de AFAS Live uit en scoorde hit na hit met als hoogtepunten 'Fan' met Famke Louise en natuurlijk 'Omarm Me' met BLØF.
2018 was zijn jaar! Maar als je het aan Ronnie zelf zou vragen, vallen deze hoogtepunten natuurlijk in het niet bij de geboorte van zijn dochter.
Dat laatste maakt hem dan toch wel weer sympathiek, niet dan?

Nee, als oude man van 55 jaar begrijp ik het ook niet, Zoals ik sowieso niets begrijp van dat massaal gedeelde waanidee dat die autotune-rap moet doorgaan voor muziek. Maar ja, dat is mijn perceptie, en ik besef gewoon dat ik oud wordt en dat zich eenzelfde proces aan het herhalen is als ik vroeger met mijn ouders beleefde: 'Die takkeherrie kun je toch geen muziek noemen?'.
Feit is dat-ie het afgelopen jaar heel wat gepresteerd heeft, in elk geval qua verkoop en populariteit. Lijkt me toch terecht dat-ie die prijs heeft gekregen.
Maar we gaan wel behoorlijk off-topic, ja. Misschien moet een moderator de laatste paar posts even overhevelen naar de artiestenpagina van Ronnie Flex.
4
geplaatst: 22 januari 2019, 11:02 uur
WillemM schreef:
Je begrijpt er inderdaad niks van. Ronnie is een echte muzikant.
Ik wil vanavond wel in m'n toetsenbord klimmen om wat te schrijven over Ronnie, mijn waardering voor hem en zijn m.i. terechte winst van de Popprijs.

0
geplaatst: 22 januari 2019, 11:06 uur
Arrie schreef:
Ik wil vanavond wel in m'n toetsenbord klimmen om wat te schrijven over Ronnie, mijn waardering voor hem en zijn m.i. terechte winst van de Popprijs.
Mwoah..hoeft van mij niet hoor. ?Ik wil vanavond wel in m'n toetsenbord klimmen om wat te schrijven over Ronnie, mijn waardering voor hem en zijn m.i. terechte winst van de Popprijs.
* denotes required fields.