MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Valt over smaak te twisten?

zoeken in:
Genre aanduidingen zeggen mij erg weinig. Juist voor de muziek die nergens onder te plaatsen valt kun je net zo goed vernieuwend noemen, of genre loos

deric raven schreef:
Genre aanduidingen zeggen mij erg weinig. Juist voor de muziek die nergens onder te plaatsen valt kun je net zo goed vernieuwend noemen, of genre loos

avant-garde dus

spoon schreef:
(quote)

avant-garde dus

Precies
Al zijn de meningen ook verdeeld over wat daaronder te plaatsen valt.

Mssr Renard
spoon schreef:
(quote)

avant-garde dus

Wereld/world is ook zo leuk.

Dan noemen we Mammal Hands voortaan avantgarde/wereld. Klaar.

Mssr Renard schreef:
(quote)

Op discogs hebben ze een failsafe: contemporary jazz. Ik noem het filmische muziek. Maar die hele ECM, ACT en Edition kliek is toch ook geen jazz meer?

Huiswerk: Wat is jazz? even googlen (juiste sites uiteraard) en je weet welke muziek (ook) jazz genoemd kan worden

Genoemde labels hebben muziek uitgebracht die volgens "de regels" geen jazz genoemd kunnen worden. Maar 95% lijkt mij wel jazz. (ACT is duitse jazz, dus per definitie zielloos, maar wel jazz )

Maar dit topic gaat niet over jazz...

Mssr Renard schreef:
(quote)

Wereld/world is ook zo leuk.

Dan noemen we Mammal Hands voortaan avantgarde/wereld. Klaar.

klaar!!! totdat het tegendeel beweert gaat worden

Mssr Renard schreef:
Er zijn er wel meer op de site die ik zie als kenners, maar heb geen zin om teveel te gaan namedroppen.

Beetje jammer dit...

Mssr Renard
Tony schreef:
(quote)

Beetje jammer dit...

Hoe kon ik Tony nou vergeten. Sorry makker.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:33 uur

geplaatst: vandaag om 14:33 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.