menu

Mijn Updates +
Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival

zoeken in:
Over het daadwerkelijke festival maar weer een topic.

Ik begin met mijn traditionele voorspelling van de tien landen die zometeen doormogen:

Cyprus
Zwitserland
Tsjechie
Noorwegen
Malta
Andorra
Hongarije
Slovenie
Turkije
Letland.

Persoonlijk vond ik Cyprus, Georgie, Andorra en Hongarije de fijnste inzendingen hebben.

Edsilia heeft meer kans dan Treble vorig jaar, maar ze gaat het niet redden. Belgie is volkomen kansloos denk ik.

Ik kan hier helaas de tv horen en dat is allemaal niet fraai wat ik daar voorbij hoor komen. Zo te horen is dat nummer van Edsilia (wat ik al een matig nummer vind) nog een van de beste.

Yak
Servië! Lekker melodramatisch, en wat mij betreft het fraaiste nummer.

België was ook cool!

Kut, een beetje vergeten, maar Servie vond ik ook een van de mooiste en die gaat natuurlijk ook door. Ik schrap Malta:

Cyprus
Zwitserland
Tsjechie
Noorwegen
Servie
Andorra
Hongarije
Slovenie
Turkije
Letland

Dit wordt m echt

Hongarije

Yak
L_T_B schreef:
Hongarije

Doooor.

Ze komen gewoon allemaal uit het Oost-Blok.
Pff..

Het is wel heel Oost-Europees dit keer. 5 uit 10 goed. Ik ben vooral verbaasd dat Zwitserland niet door is.

Ik dus ook ..

Vond het een van de ergste nummers, dat wel, maar het klonk en oogde als een top 5 klant voor zaterdag.

Van de door mij voorspelde landen (Cyprus, Wit-Rusland, Zwitserland, Servië, Noorwegen, Andorra, Hongarije, Slovenië, Turkije en Letland) haalden 6 het.

Mijn persoonlijke top 10 van de halve finale (* is daadwerkelijk door naar de finale), Nederland niet meegeteld:

12 Servië *
10 Hongarije *
08 Georgië *
07 Andorra
06 Cyprus
05 België
04 Denemarken
03 Wit-Rusland *
02 Israel
01 Bulgarije *

Veel van mijn cd favorieten bleven dus aardig overeind en met de helft wat door is kan ik prima leven.
Nederland had ik van te voren verwacht, maar was wel een van de sterkere kandidaten vanavond.

Mijn top 5 voorspelling voor de finale:

1. Zweden (de gevaarlijke outsider zorgt voor Stockholm 2008)
2. Servië (het beste nummer, ook grote kanshebber voor de eerste plaats)
3. Oekraïne (de opvallendste act)
4. Wit-Rusland (makkelijk nummer voor iedereen)
5. Turkije (met de bekende 12 punten vanuit Nederland en Duitsland)

Ook Georgië zie ik ver komen in de finale (en terecht).

titan (crew)
Het verhaal van de stemblokken (het balkanblok, het vikingenblok en het oost-europese blok) is al zo oud als de weg naar Rome, maar deze halve finale is een nieuw dieptepunt.

Van de 28 deelnemers komen de 10 die doorgaan naar de finale allemaal uit Oost-Europa. Voor een aantal nummers best begrijpelijk (Servië, Hongarije en Slovenië zitten er terecht bij), maar dat zelfs het dieptrieste kattengejank van Bulgarije doorgaat (in vergelijking hiermee zijn de dames van Double date ware nachtegaaltjes) en goede nummers van Andorra, België en toch ook wel Nederland niet verder komen is toch op zijn minst dubieus te noemen.

Mijn "favorieten" van vanavond (Nederland niet meegerekend)

12 Andorra
10 Servië
08 Hongarije
07 België
06 Denemarken
05 Turkye
04 Cyprus
03 Moldavië
02 Malta
01 Slovenië

We doen weer niet mee

Wat een Oostblok onderonsje weer zeg!

Ja joh, vriendjespolitiek. Het wordt steeds erger.. Wie wil hier nog naar kijken? (behalve die oostbloklanden).

aERodynamIC schreef:
Van de door mij voorspelde landen (Cyprus, Wit-Rusland, Zwitserland, Servië, Noorwegen, Andorra, Hongarije, Slovenië, Turkije en Letland) haalden 6 het.
Ook Georgië zie ik ver komen in de finale (en terecht).

Toch nog een paar last-minute veranderingen gedaan?
Zo zie ik dat Bulgarije, Denemarken en Malta plaats hebben moeten maken voor Andorra, Noorwegen en Letland.
Maar het verandert in feite niet zoveel.

Ik had voorspeld:

Israël
Georgië *
Zwitserland
Moldavië *
Hongarije *
Servië *
Macedonië *
België
Malta
Turkije *

Waarvan dus ook 6 door. Mwah, niet slecht

Nicolage Rico schreef:
Ja joh, vriendjespolitiek. Het wordt steeds erger.. Wie wil hier nog naar kijken? (behalve die oostbloklanden).

Ik ga zeker kijken Rico. Altijd leuk zo een songfestival. Je moet je niet druk maken over die vriendjespolitiek. Je wist vantevoren dat Nederland kansloos was met Edsilia. Ik vond Bulgarije erg goed. En Georgië. We zullen zien.

Hoezo? Edsilia werd nog 4e een jaar of 8 - 10 geleden. Beste prestatie van de laatste 25 (?) jaar...

Oost en West Europa scheiden als het om een liedjeswedstrijd gaat.
Andere optie is er niet wil NL weer kans maken

Nicolage Rico schreef:
Hoezo? Edsilia werd nog 4e een jaar of 8 - 10 geleden. Beste prestatie van de laatste 25 (?) jaar...

Toen had ze een goed nummer.

En zong ze in het Nederlands. En destijds hoefde ze zich niet te plaatsen voor de finale want daar stond ze al in.

Ja, maar is ze nu 4e geworden dan, Tom?

Op zich scheelt het nummer niet zoveel van toen. Het heeft vooral te maken met het stemmen.

Nu doen er 14 landen meer mee Rico. Dat Edsilia Rombley destijds vierde werd had ze mede te danken omdat het gros van de Balkan en Sovjet landen niet meededen. Ze behoorde gisteren duidelijk niet tot de Top-10. Maar jouw vaderlandsliefde is denk ik te groot om dat te erkennen.

Joy4ever schreef:
Nu doen er 14 landen meer mee Rico. Dat Edsilia Rombley destijds vierde werd had ze mede te danken omdat het gros van de Balkan en Sovjet landen niet meededen. Ze behoorde gisteren duidelijk niet tot de Top-10. Maar jouw vaderlandsliefde is denk ik te groot om dat te erkennen.

Absoluut niet. Ik heb de rest niet eens gezien, dus daar oordeel ik niet over. Het enige dat ik zeg (wat algemeen bekend is) dat er vaak vriendjespolitiek is. Daardoor was ik een aantal jaren geleden al afgehaakt.

Ik heb wel het nummer van Edsilia gezien en ik vond het zo slecht nog niet (voor Eurosong-festivalbegrippen). Ze was iig stukken beter dan Treble vorig jaar.

Treble Zelfs als ze naakt op het podium hadden gestaan waren we niet naar de finale gegaan. Wat een aanfluiting was dat. Ik opteer voor een band ipv zanger of zangeres. En dat die band ZELF zijn nummer schrijft.
Nederland moet een keer zijn nek uitsteken en groots
uitpakken. Met Within Temptation bijvoorbeeld.

Joy4ever schreef:
Treble Zelfs als ze naakt op het podium hadden gestaan waren we niet naar de finale gegaan. Wat een aanfluiting was dat. Ik opteer voor een band ipv zanger of zangeres. En dat die band ZELF zijn nummer schrijft.
Nederland moet een keer zijn nek uitsteken en groots
uitpakken. Met Within Temptation bijvoorbeeld.

NL neemt het erg serieus met al die voorrondes enzo (behalve dit jaar), maar we liggen er altijd na een minuut of 4 uit...

Within Temptation zou een goede keuze zijn, maar zullen zij zich zo gaan verlagen?

Zat ook aan te denken maar het tijdperk dat een Songfestival je kan maken of breken zijn we wel voorbij. Daarnaast is Within Temptation zo succesvol internationaal dat ze het er best op kunnen wagen. Of anders the Gathering met Anneke van Giersbergen

Nederland kan het best een statement maken. Gewoon niet meer meedoen. De uitslag is precies wat ik van verwacht had. 9 oost-europese landen, en Turkije die overal mensen hebben zitten.

bonothecat schreef:
Nederland kan het best een statement maken. Gewoon niet meer meedoen. De uitslag is precies wat ik van verwacht had. 9 oost-europese landen, en Turkije die overal mensen hebben zitten.

Idd, net als Italië.. Maar wat schiet je er mee op? Ze zullen NL missen als kiespijn.

Ik niet iig

Nicolage Rico schreef:
(quote)

Idd, net als Italië.. Maar wat schiet je er mee op? Ze zullen NL missen als kiespijn.

Maar iets als de eer aan jezelf houden is toch ook wel iets. Vrijwillig ieder jaar naar de slachtbank gaan is ook niet wat.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:52 uur

geplaatst: vandaag om 10:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.