Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival
zoeken in:
0
geplaatst: 11 mei 2007, 12:22 uur
Goh, we mogen niet meedoen aan een flutfestival met de slechtste liedjes van het jaar. jammer zeg.
0
geplaatst: 11 mei 2007, 12:56 uur
Ik sluit me aan, wat een belachelijk evenement is het geworden zeg! Dat openings nummer is ook nog door, en mijn hemel wat was dat slecht, eveneens als zoveel andere acts.. Ik zou zeggen gewoon nooit meer meedoen! 
Jammer voor Edsilia, want wat is dat een leuke zangeres, met een goede stem en uitstraling!!! Wat mij betreft was ze 1 van de betere (al dan niet de beste) act.
Als we nog eens meedoen dan zou ik zeggen, pluk Dries Roelvink uit de sportschool, trek hem een starwars-pak aan en laat hem jonglerend met drie meloenen "altijd is kortjakje ziek" zingen in het chinees, op een housebeat!!!!
Die landen die engelse nummers insturen en je kunt het niet eens verstaan!!
Gatver! "Ghellow Vampires Ov Hellllsinkiee!!! Mijn hemel 
Ik wil mijn avond terug!!
Wat bezielde mij om er nog naar te kijken, voorspelbaar...

Jammer voor Edsilia, want wat is dat een leuke zangeres, met een goede stem en uitstraling!!! Wat mij betreft was ze 1 van de betere (al dan niet de beste) act.
Als we nog eens meedoen dan zou ik zeggen, pluk Dries Roelvink uit de sportschool, trek hem een starwars-pak aan en laat hem jonglerend met drie meloenen "altijd is kortjakje ziek" zingen in het chinees, op een housebeat!!!!
Die landen die engelse nummers insturen en je kunt het niet eens verstaan!!
Gatver! "Ghellow Vampires Ov Hellllsinkiee!!! Mijn hemel 
Ik wil mijn avond terug!!
Wat bezielde mij om er nog naar te kijken, voorspelbaar...
0
geplaatst: 11 mei 2007, 12:58 uur
Justinx schreef:
Toch nog een paar last-minute veranderingen gedaan?
Zo zie ik dat Bulgarije, Denemarken en Malta plaats hebben moeten maken voor Andorra, Noorwegen en Letland.
Maar het verandert in feite niet zoveel.
Toch nog een paar last-minute veranderingen gedaan?
Zo zie ik dat Bulgarije, Denemarken en Malta plaats hebben moeten maken voor Andorra, Noorwegen en Letland.
Maar het verandert in feite niet zoveel.
Dit waren de landen die ik had aangestreept nadat ze allemaal aan bod waren gekomen, dus niet gebaseerd op de cd maar puur op het optreden zelf

0
geplaatst: 11 mei 2007, 13:22 uur
Kos schreef:
Goh, we mogen niet meedoen aan een flutfestival met de slechtste liedjes van het jaar. jammer zeg.
Dat was ook mijn gedachte. Gisteren even langs gezapt en een stukje van Albanië gezien. Om te huilen.
0
geplaatst: 11 mei 2007, 13:25 uur
herman schreef:
Dat was ook mijn gedachte. Gisteren even langs gezapt en een stukje van Albanië gezien. Om te huilen.
(quote)
Je hebt wel een beroerde timing dan. Erger was er gisteren de hele avond niet.
0
geplaatst: 11 mei 2007, 13:27 uur
Idd, kwam na NL, dus heb ik ook gezien. Was al bang dat zij wel doorwaren en NL niet.
0
geplaatst: 11 mei 2007, 13:27 uur
Als dat gebeurt, kijk ik ook weer eens.

Volgens mij maak je daar nog best kans mee.

0
geplaatst: 11 mei 2007, 13:28 uur
DJ Bobo deed anders ook erg zijn best
. Van het woord evolutie heeft hij blijkbaar nog nooit gehoord.
. Van het woord evolutie heeft hij blijkbaar nog nooit gehoord.
0
geplaatst: 11 mei 2007, 13:32 uur
herman schreef:
Deed DJ Bobo mee?
Deed DJ Bobo mee?
Voor Zwitserland (iets met vampieren, maar dan niet in de stijl van Cradle of Filth). En het was vals (zoals de helft van de inzendingen
).
0
geplaatst: 11 mei 2007, 14:10 uur
Geef mij die jochies van Andorra dan maar. Daar werd ik echt even gelukkig van na een paar weinig interessante dingen op een rij.
Ik was verbaasd dat DJ Bobo eruit vloog, maar terecht was het wel.
Ik was verbaasd dat DJ Bobo eruit vloog, maar terecht was het wel.
0
geplaatst: 11 mei 2007, 15:03 uur
Op basis van de live-prestaties heb ik mijn rangschikking wat moeten herzien, en van de tien landen die ik tijdens de uitzending had getipt als "kanshebber op de finale" zijn er uiteindelijk 8 van naar de finale gegaan.
Enkel Bulgarije en Turkije had ik vervangen door IJsland en Malta.
Dat het wederom een Oostblokfeestje is geworden had je al van de verste verte zien aankomen, maar dit jaar lijkt het me wel terecht. Landen als Georgië, Servië, Slovenië en Hongarije moesten gewoon naar de finale want het staat imho buiten kijf dat die nummers gewoon goed waren.
Wit-Rusland en nog wat andere zijn kantje-boordje.
De inzendingen van de Westerse landen was echter andere koek. Portugal en Noorwegen waren nogal saai, Zwitserland trok op niet veel en Oostenrijk klinkt stukken beter op plaat dan live.
Onze arme Belgische inzending was ook erg droevig. Terecht uitgeschakeld me dunkt, het was nogal euhm, naast de toon om het zacht uit te drukken en het kwam ook totaal niet over.
Ook van het Nederlandse nummer krijg ik het niet warm, maar die dame kan wel een potje zingen en stond duidelijk met veel plezier op het podium, wat niet gezegd kon worden van dat juffertje van Polen. 't Kind leek weggelopen uit een slechte horrorfilm, bleek velletje en zwartomrande ogen, niet meteen iets dat je 's avonds wil zien, evenals Evridiki van Cyprus wiens nummer me op plaat nog wel weet te bekoren maar live was het ook vrij pijnlijk.
Wat ook pijn begon te doen aan de ogen waren de flitsende lichtshows en al het vuurwerk (dat soms helemaal misplaatst was, getuige de kooi van Polen). Het optreden van de Hongaarse Magdi was dan ook een verademing. Het was zo simpel, een koffertje, een busstop, geen dure kostuums of schoentjes (zelfs geen schoenen) en dan die stem. Memorabel door zijn eenvoud en dan ook verdiend naar de finale.
Ik hoop dan ook op Boekarest 2008.
Enkel Bulgarije en Turkije had ik vervangen door IJsland en Malta.
Dat het wederom een Oostblokfeestje is geworden had je al van de verste verte zien aankomen, maar dit jaar lijkt het me wel terecht. Landen als Georgië, Servië, Slovenië en Hongarije moesten gewoon naar de finale want het staat imho buiten kijf dat die nummers gewoon goed waren.
Wit-Rusland en nog wat andere zijn kantje-boordje.
De inzendingen van de Westerse landen was echter andere koek. Portugal en Noorwegen waren nogal saai, Zwitserland trok op niet veel en Oostenrijk klinkt stukken beter op plaat dan live.
Onze arme Belgische inzending was ook erg droevig. Terecht uitgeschakeld me dunkt, het was nogal euhm, naast de toon om het zacht uit te drukken en het kwam ook totaal niet over.
Ook van het Nederlandse nummer krijg ik het niet warm, maar die dame kan wel een potje zingen en stond duidelijk met veel plezier op het podium, wat niet gezegd kon worden van dat juffertje van Polen. 't Kind leek weggelopen uit een slechte horrorfilm, bleek velletje en zwartomrande ogen, niet meteen iets dat je 's avonds wil zien, evenals Evridiki van Cyprus wiens nummer me op plaat nog wel weet te bekoren maar live was het ook vrij pijnlijk.
Wat ook pijn begon te doen aan de ogen waren de flitsende lichtshows en al het vuurwerk (dat soms helemaal misplaatst was, getuige de kooi van Polen). Het optreden van de Hongaarse Magdi was dan ook een verademing. Het was zo simpel, een koffertje, een busstop, geen dure kostuums of schoentjes (zelfs geen schoenen) en dan die stem. Memorabel door zijn eenvoud en dan ook verdiend naar de finale.
Ik hoop dan ook op Boekarest 2008.
0
geplaatst: 11 mei 2007, 16:11 uur
Zat gisteren naar de selectie voor de finale te kijken, maar er zat niet veel soeps bij.
Die riverdance tijdens de break was echter niet zo slecht
Nederland zat er niet bij, maar ik ben niet zo'n nationalist die vindt dat zijn land er perse bij moet zijn.
Tenslotte, Edsilia Rombley, daar heb ik ook niet echt een hoge pet van op.
Maar het meeste irriteerde ik me nog aan mr macho, de presentator
Alsjeblieft zeg.
Het wordt dus weer aanpoten dit jaar, ben benieuwd...
Die riverdance tijdens de break was echter niet zo slecht

Nederland zat er niet bij, maar ik ben niet zo'n nationalist die vindt dat zijn land er perse bij moet zijn.
Tenslotte, Edsilia Rombley, daar heb ik ook niet echt een hoge pet van op.
Maar het meeste irriteerde ik me nog aan mr macho, de presentator
Alsjeblieft zeg.
Het wordt dus weer aanpoten dit jaar, ben benieuwd...
0
kArIzMa_TuRk
geplaatst: 11 mei 2007, 23:44 uur
Geef toe...
Was Turkije niet een van de beste?
(Ik vond van wel.
)
Ik zag 1 optreden van een man die als een vrouw is verkleed en ook nog eens een vrouwenstem had
(een beetje dan) Zo gek 
Was Turkije niet een van de beste?
(Ik vond van wel.
)Ik zag 1 optreden van een man die als een vrouw is verkleed en ook nog eens een vrouwenstem had
(een beetje dan) Zo gek 
0
geplaatst: 12 mei 2007, 21:36 uur
Zal ik eens wat notuleren.
1e nummer (Bosnië) heb ik gemist.
Spanje; Boysbandje
Wit Rusland: niemendalletje. Vond dat ze eigenlijk niet doormochten. Had als Starbright gehoopt op Andorra.
Ierland: Ierse folk, best aardig, maar zwakke zang. Te laag voor het bereik van de maar zozo zangeres. En ze kunnen het daar zo goed.
Finland GothicRock. Niet te extreem en melodisch ok.
FYR Macedonia: een van de mindere uit de halve finale. Songfestivalgemiddelde.
Slovenië: Een van de beste uit de halve, vond ik. 'Opera' stem met een gezellig ritme eronder. Komt ver, verwacht ik.
Hongarije: Blueszangeres, maar de compositie is maar zozo. Maar ze heeft het zelf geschreven en het is weer eens wat anders.
1e nummer (Bosnië) heb ik gemist.
Spanje; Boysbandje
Wit Rusland: niemendalletje. Vond dat ze eigenlijk niet doormochten. Had als Starbright gehoopt op Andorra.
Ierland: Ierse folk, best aardig, maar zwakke zang. Te laag voor het bereik van de maar zozo zangeres. En ze kunnen het daar zo goed.
Finland GothicRock. Niet te extreem en melodisch ok.
FYR Macedonia: een van de mindere uit de halve finale. Songfestivalgemiddelde.
Slovenië: Een van de beste uit de halve, vond ik. 'Opera' stem met een gezellig ritme eronder. Komt ver, verwacht ik.
Hongarije: Blueszangeres, maar de compositie is maar zozo. Maar ze heeft het zelf geschreven en het is weer eens wat anders.
0
geplaatst: 12 mei 2007, 21:57 uur
Litouwen (hoe schrijf je dat?) Relaxt, beetje Jazzy singer songwriter. Best goed. Zangeres met personality.
Griekenland. Would-be Ricky Martin, en dat vind ik ook al niks. Maar t is een mooi jongetje. Haalt wel punten.
Georgië: Vergelijking met ´Ray of Light´ van Madonna wordt gemaakt, en dat hoor ik er ook wel in. Toch ook wel fraaie folky accenten, goed nummer, en dat vond ik in de halve ook al.
Zweden. Glitterrock die me een beetje aan de Sweet doet denken. Toch wel erg ´gemaakt´.
Griekenland. Would-be Ricky Martin, en dat vind ik ook al niks. Maar t is een mooi jongetje. Haalt wel punten.
Georgië: Vergelijking met ´Ray of Light´ van Madonna wordt gemaakt, en dat hoor ik er ook wel in. Toch ook wel fraaie folky accenten, goed nummer, en dat vond ik in de halve ook al.
Zweden. Glitterrock die me een beetje aan de Sweet doet denken. Toch wel erg ´gemaakt´.
0
geplaatst: 12 mei 2007, 22:12 uur
Frankrijk: Typisch Frans vlot popdeuntje. Het lijkt zelfs wel een beetje op ´Non non .. van de Poppy´s.
Letland: de verrassende Italiaanstalige inzending uit de halve finale met 6 zangers. een van de beste vondsten van de laaste jaren.
Rusland: 3 dames die zichzelf wel erg wild vinden. Doet me heel erg denken aan ik weet even niet wat.
Duitsland: Ouderwetse Swing in traditionele bezetting en - kleding. t Kan me n iet zo boeien, maar ik krijg er ook geen krultenen van.
Servië: een van de beste uit de halve finale, vond ik. Hymne-melodie met een goede zangeres.
Letland: de verrassende Italiaanstalige inzending uit de halve finale met 6 zangers. een van de beste vondsten van de laaste jaren.
Rusland: 3 dames die zichzelf wel erg wild vinden. Doet me heel erg denken aan ik weet even niet wat.
Duitsland: Ouderwetse Swing in traditionele bezetting en - kleding. t Kan me n iet zo boeien, maar ik krijg er ook geen krultenen van.
Servië: een van de beste uit de halve finale, vond ik. Hymne-melodie met een goede zangeres.
0
geplaatst: 12 mei 2007, 22:32 uur
Oekraïne. De betere ski-hut-stamp. Glitterende travestie op het podium. Wordt afgekraakt door ons Nederlandse commentaar maar dit kan zomaar een hit worden.
Engeland: Recht op en neer antimuziek. Hier krijg ik echt jeuk en puistjes van. Ik ben het eens met Paul de Leeuw. (!)
Roemenië: Speelse bonte stoet van internationale kwinkslagen op een Russische georiënteerde deun. Vrolijk, maar wel wat rommelig.
Bulgarijë: Niet alledaagse mengeling van traditionele Bulgaarse zang en percussie/housebeat. Zeg maar het Safri-duo, maar dan leuk.
Engeland: Recht op en neer antimuziek. Hier krijg ik echt jeuk en puistjes van. Ik ben het eens met Paul de Leeuw. (!)
Roemenië: Speelse bonte stoet van internationale kwinkslagen op een Russische georiënteerde deun. Vrolijk, maar wel wat rommelig.
Bulgarijë: Niet alledaagse mengeling van traditionele Bulgaarse zang en percussie/housebeat. Zeg maar het Safri-duo, maar dan leuk.
0
geplaatst: 12 mei 2007, 22:46 uur
Turkije: Natuurlijk krijgt Turkije altijd veel stemmen, maar dit vind ik helemaal niet zo slecht als iedereen wel beweert. Een van de meest dansbare nummers van het festival.
Armenië: Moet een gevoelige ballad voorstellen. Gekweel en een verschrikkelijke tekst.
Moldavië: Gothic-Rock (is daarmee als genre het meest vertegenwoordigd!). Ik vind deze minder dan bijvoorbeeld Finland, maar ze heeft wel een heel spannend pakje aan. Komt ver.
Armenië: Moet een gevoelige ballad voorstellen. Gekweel en een verschrikkelijke tekst.
Moldavië: Gothic-Rock (is daarmee als genre het meest vertegenwoordigd!). Ik vind deze minder dan bijvoorbeeld Finland, maar ze heeft wel een heel spannend pakje aan. Komt ver.
0
geplaatst: 12 mei 2007, 22:51 uur
sq schreef:
Oekraïne. De betere ski-hut-stamp. Glitterende travestie op het podium. Wordt afgekraakt door ons Nederlandse commentaar maar dit kan zomaar een hit worden.
Toen er allemaal kreten uit de kamer kwamen moest ik toch even kijken
. Dat ze maar mogen winnen.
0
geplaatst: 12 mei 2007, 23:11 uur
Tsja, tis wel een hele show. Apocalyptica ook best wel goed, trouwens.
0
geplaatst: 12 mei 2007, 23:27 uur
sq schreef:
Tsja, tis wel een hele show. Apocalyptica ook best wel goed, trouwens.
Had maar pas ingeschakeld en wist niet dat 't apocalyptica was, best ok. Nu mijn favoriete deel, de punten Tsja, tis wel een hele show. Apocalyptica ook best wel goed, trouwens.

0
titan (crew)
geplaatst: 13 mei 2007, 00:09 uur
De trend van de halve finale is doorgezet. In de top 10 zitten 8 landen uit Oost-europa. Het hoogst genoteerde land uit West-europa is Finland op een schamele 17e plaats (van de 24). Het is dat Spanje, Engeland, Frankrijk en Duitsland altijd mee mogen doen, anders zouden we volgend jaar waarschijnlijk geen enkel West-europees land in de finale hebben staan. Als er niet ingegrepen wordt is dit het failliet van het Eurovisie songfestival.
0
geplaatst: 13 mei 2007, 00:12 uur
Ik heb ook alleen maar de punten gezien, was achteraf ook wel benieuwd naar Apocalyptica.
0
geplaatst: 13 mei 2007, 00:13 uur
Wat losse observeringen :
UK, Spanje en Armenie waren dramatisch slecht.
Zweefteef is inderdaad een terechte benaming voor de zangeres van Ierland.
Ondanks het stemgedrag waar je de kriebels van krijgt heeft het beste nummer gewonnen.
Nederland is terecht niet doorgegaan naar de finale.
Ik heb voor het eerst sinds een paar jaar weer gekeken en vond het niveau erg meevallen. Goeie variatie aan nummers ook.
De leadzangeres van Rusland zag er erg goed uit
UK, Spanje en Armenie waren dramatisch slecht.
Zweefteef is inderdaad een terechte benaming voor de zangeres van Ierland.
Ondanks het stemgedrag waar je de kriebels van krijgt heeft het beste nummer gewonnen.
Nederland is terecht niet doorgegaan naar de finale.
Ik heb voor het eerst sinds een paar jaar weer gekeken en vond het niveau erg meevallen. Goeie variatie aan nummers ook.
De leadzangeres van Rusland zag er erg goed uit

0
basketballerke
geplaatst: 13 mei 2007, 00:17 uur
Niet gezien, maar met Servië is er eindelijk eens een fatsoenlijk nummer dat wint en niet een act.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.