Muziek / Algemeen / Help! ik zoek een nummer
zoeken in:
0
geplaatst: 5 juli 2025, 10:48 uur
muziekobsessie schreef:
ik heb dit nummer zelf geschreven en opgenomen maar ik ben benieuwd of jullie kunnen horen waar ik de mosterd vandaan heb gehaald voor dit liedje "the most peculiar thing" geschreven als verjaardagskado voor mijn vriendin
the most peculiar thing | Conrad Freling - conradfreling.bandcamp.com
wie het raad krijgt een cd gratis
ik heb dit nummer zelf geschreven en opgenomen maar ik ben benieuwd of jullie kunnen horen waar ik de mosterd vandaan heb gehaald voor dit liedje "the most peculiar thing" geschreven als verjaardagskado voor mijn vriendin
the most peculiar thing | Conrad Freling - conradfreling.bandcamp.com
wie het raad krijgt een cd gratis
Radiohead en Tom Waits?
Goed nummer!
1
geplaatst: 6 juli 2025, 10:28 uur
haha ja je kent me al aardig Poles Apart en bedankt, de bas is wel Tom Waits achtig en mijn zang wordt vaker vergeleken met Radiohead. Ik vindt Radiohead wel mooi (een aantal platen) maar ben niet echt fan meer het zoeken naar verrassende overgangen zonder dat het avangardistisch wordt daar gaat de vergelijking wel op
0
geplaatst: 6 juli 2025, 20:52 uur
DoubleU schreef:
Ik ben op zoek naar een nummer dat ik vroeger luisterde op een CDtje. Volgens mij was het een house/happy hardcore achtige nummer met vervormde stemmetje en ging iets in de trant van: Ik weet het niet, ik weet het niet, ik weeeeet het niet.
Iemand een idee?
eternity van snapIk ben op zoek naar een nummer dat ik vroeger luisterde op een CDtje. Volgens mij was het een house/happy hardcore achtige nummer met vervormde stemmetje en ging iets in de trant van: Ik weet het niet, ik weet het niet, ik weeeeet het niet.
Iemand een idee?
0
geplaatst: 6 juli 2025, 21:13 uur
panjoe schreef:
Mijn vader stuurde me dit:
Een cliënt van mij is op zoek naar een lied, Engelstalig, wat begint met een wekkerradio alarm dat afgaat. Daarna wordt due afgeslagen en hoor je het afstellen van radiozenders. Daarna begint het lied.
Iemand een idee?
zou het news of the world van elo kunnen zijnMijn vader stuurde me dit:
Een cliënt van mij is op zoek naar een lied, Engelstalig, wat begint met een wekkerradio alarm dat afgaat. Daarna wordt due afgeslagen en hoor je het afstellen van radiozenders. Daarna begint het lied.
Iemand een idee?
1
geplaatst: 6 juli 2025, 22:18 uur
muziekobsessie, het begin lijkt best veel op Mercy van Nick Cave and the Bad Seeds, verder lekker mystiek. Het zit een beetje in die Oosterse new wave hoek, waar ook Siouxsie and the Banshees, The Cure en The Mission een tijdje hun inspiratie uit halen, een vleugje duister Calexico, maar ook wat Beirut. Maar ik heb geleerd om niet meer met andere artiesten te vergelijken, het is vooral jouw geluid 

1
geplaatst: 7 juli 2025, 07:09 uur
deric raven schreef:
muziekobsessie, het begin lijkt best veel op Mercy van Nick Cave and the Bad Seeds, verder lekker mystiek. Het zit een beetje in die Oosterse new wave hoek, waar ook Siouxsie and the Banshees, The Cure en The Mission een tijdje hun inspiratie uit halen, een vleugje duister Calexico, maar ook wat Beirut. Maar ik heb geleerd om niet meer met andere artiesten te vergelijken, het is vooral jouw geluid
ja grappig, mercy vanwege die piano denk ik, de new wave hoek hoor ik er niet in terug(wel vroeger naar geluisterd) misschien vanwege de backings, Calexico misschien vanwege de feel en het rytme. De vergelijking met Beirut snap ik wel vanwege het einde
leuke is dat ik dit nummer al een paar jaar als schets op mijn telefoon had staan en vlak voor de verjaardag van mijn vriendin in een mum van tijd had opgenomen(in een andere toonhoogte) en als verrassing laten horen in de auto. Het is voornamelijk contrabas, piano en drum heel leeg
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 8 juli 2025, 12:50 uur
Zo te zien is dat geen bestaand nummer - wellicht bedoel je Here Is the News of From the End of the World, maar geen van beide begint met een wekkerradio en het afstellen van radiozenders.
1
geplaatst: 8 juli 2025, 14:54 uur
Bij het zoeken naar radiostations waarna het eigenlijke nummer begint denk ik meteen aan Wish you were here van Pink Floyd (het titelnummer van het album dus), maar daar zit geen wekker vóór.
0
geplaatst: 8 juli 2025, 19:06 uur
panjoe schreef:
Mijn vader stuurde me dit:
Iemand een idee?
Iets meer info bekend? Genre, band, zanger, zangeres?Mijn vader stuurde me dit:
Iemand een idee?
0
geplaatst: 10 juli 2025, 13:30 uur
Ik zit dus naar het basispakket op Radio Veronica te luisteren en dit doet mij zo erg denken aan een cassettebandje volgens mij een dubbele die ik bij muziekles in begin jaren 90 in de brugklas kreeg bij de rest van de leerstof.
Ik wil nu heel graag weten wat er op dat bandje stond maar het lukt mij dit niet te vinden in Google of met ChatGPT volgens mij was de basis geel met een wereldbol!
Ik wil nu heel graag weten wat er op dat bandje stond maar het lukt mij dit niet te vinden in Google of met ChatGPT volgens mij was de basis geel met een wereldbol!
1
geplaatst: 16 juli 2025, 23:41 uur
BoyOnHeavenHill schreef:
Bij het zoeken naar radiostations waarna het eigenlijke nummer begint denk ik meteen aan Wish you were here van Pink Floyd (het titelnummer van het album dus), maar daar zit geen wekker vóór.
Wel bij dat plaatje ervoor: Time op dat vage album met een prisma. Misschien dat 2 albums per ongeluk gekoppeld zijn?
0
geplaatst: 4 augustus 2025, 05:44 uur
Okay, bij wie gaat een lampje branden?
Ik zoek een (zeer bescheiden) radiohit uit 2000-2004. Een vrouw. Het begint eerder lief en timide en eindigt in wat nog het meest aan gospel doet denken waarbij de refrein-zin steeds herhaald is. "More" zit volgens mij in de titel. Ze zingen iets als "I need more, I need more, I need mooohoore" ... 't is geen pop, rock, dance, ... Waarschijnlijk iets Europees en mogelijk een one-hit-wonder.
Ik zoek een (zeer bescheiden) radiohit uit 2000-2004. Een vrouw. Het begint eerder lief en timide en eindigt in wat nog het meest aan gospel doet denken waarbij de refrein-zin steeds herhaald is. "More" zit volgens mij in de titel. Ze zingen iets als "I need more, I need more, I need mooohoore" ... 't is geen pop, rock, dance, ... Waarschijnlijk iets Europees en mogelijk een one-hit-wonder.
0
geplaatst: 26 augustus 2025, 19:42 uur
ik ben op zoek naar liedje met raptekst boyz to men erin en hij niet van de groep boyz to men
0
geplaatst: 26 augustus 2025, 22:28 uur
sander75 schreef:
ik ben op zoek naar liedje met raptekst boyz to men erin en hij niet van de groep boyz to men
Deze?
1
Onweerwolf
geplaatst: 26 augustus 2025, 22:43 uur
esteban schreef:
Gala - Freed From Desire?
1
geplaatst: 26 augustus 2025, 23:39 uur
esteban schreef:
I Want More van Faithless wellicht?
Forever More van Moloko?
't is wel dance, maar je weet maar nooit.
0
geplaatst: 26 augustus 2025, 23:53 uur
Dank voor de poging jongens. Helaas, totaal niet in die categorie, 't Is geen dance. Ik heb het enkel ergens op een zelf gebrande CD staan, maar die weigert af te spelen.
0
geplaatst: 27 augustus 2025, 00:15 uur
Misschien deze?
Stacie Orrico - (There's Gotta Be) More to Life
https://www.youtube.com/watch?v=PGF-Kc49gE0&ab_channel=HDmjuzik
Stacie Orrico - (There's Gotta Be) More to Life
https://www.youtube.com/watch?v=PGF-Kc49gE0&ab_channel=HDmjuzik
0
geplaatst: 28 augustus 2025, 20:55 uur
0
geplaatst: 5 november 2025, 23:58 uur
Simone Sandammeer - Kuilen in het Zand (2007)
Long shot, maar heeft toevallig iemand deze legendarische zomerhit bewaard als MP3? Kom er dus net achter dat ie van YouTube verwijderd is en nergens anders meer op het internet te vinden is. Ik dacht dit anthem ook ooit als MP3 in bezit te hebben gehad , maar blijkbaar verloren gegaan bij een HD-crash
Edit
(15 minuten later): Spotlight was blijkbaar nog aan het indexeren, alsnog snel de mp4 gevonden die ik godzijdank in 2023 nog had opgeslagen 
Direct maar weer even opnieuw op YouTube gezet voor de liefhebbers
Long shot, maar heeft toevallig iemand deze legendarische zomerhit bewaard als MP3? Kom er dus net achter dat ie van YouTube verwijderd is en nergens anders meer op het internet te vinden is. Ik dacht dit anthem ook ooit als MP3 in bezit te hebben gehad , maar blijkbaar verloren gegaan bij een HD-crash

Edit
(15 minuten later): Spotlight was blijkbaar nog aan het indexeren, alsnog snel de mp4 gevonden die ik godzijdank in 2023 nog had opgeslagen 
Direct maar weer even opnieuw op YouTube gezet voor de liefhebbers

0
geplaatst: 10 december 2025, 13:37 uur
Dit nummer komt mij zo bekend voor, heb heel sterk het idee dat het een cover is of op zijn minst een sample bevat. Iemand enig idee?
2
geplaatst: 10 december 2025, 13:54 uur
Ik vind het wel wat weg hebben van Gérard Lenorman - Voici Les Clés, maar zie verder niemand op het internet die link leggen.
2
geplaatst: 10 december 2025, 14:10 uur
Verder krijg ik sterke associaties met Elenore van The Turtles en Merry Xmas Everybody van Slade.
1
geplaatst: 10 december 2025, 14:47 uur
't Heeft inderdaad wel iets kerstigs. Leuke ontdekking trouwens, Mausie, ik luister nu al een uur met plezier naar de muziek van Alaska Y Dinarama.
1
geplaatst: 10 december 2025, 15:25 uur
Misschien een hele serie samples gebruikt en met AI in elkaar gezet. Vervolgens de vocals later toegevoegd misschien? Het begin lijkt wel op die gitaar bij Iggy Pop. Ook nog een sausje ELO. Weet alleen niet zo snel het nummer.
5
geplaatst: 10 december 2025, 15:53 uur
Michiel Cohen schreef:
Misschien een hele serie samples gebruikt en met AI in elkaar gezet.
Misschien een hele serie samples gebruikt en met AI in elkaar gezet.
Dit komt uit 1984, mister AI.
0
geplaatst: 10 december 2025, 17:47 uur
Zo klonk het wel. Kan het zijn dat er een nieuwe versie is uitgebracht? Klinkt namelijk vrij modern.
0
Onweerwolf
geplaatst: 10 december 2025, 18:22 uur
Mausie schreef:
(embed)
Dit nummer komt mij zo bekend voor, heb heel sterk het idee dat het een cover is of op zijn minst een sample bevat. Iemand enig idee?
(embed)
Het deed mij direct hier aan denken:
1
geplaatst: 11 december 2025, 17:25 uur
ELO moest ik ook aan denken. Maar het lijkt erop dat het gewoon een origineel nummer is dat instant herkenbaar klinkt, dat is ook een kunst 

* denotes required fields.