menu

Muziek / Algemeen / Help! ik zoek een nummer

zoeken in:
Alles wat jullie noemen is veel rustiger, deprimerender dan het vrolijke nummer wat ik zoek. Frustrerend wel.

Haha, klinkt goed! Hij gaat op repeat vanavond. Een antwoord heb ik helaas nog niet voor je.

Ik geef het op. Bedankt allemaal voor het meedenken. Ik laat wel van me horen als ik m gevonden heb.

Joe Jackson - Different for Girls?

Nope.

Toevallig iemand die rond kwart voor vijf naar 3fm luisterde? Ik hoorde er een live nummer, wat best een tof hardcore/hardstyle achtig nummer was, helaas hoorde ik niet van wie het was, en op de playlist is het niet terug te vinden. Iemand die het weet?

trebremmit schreef:
Toevallig iemand die rond kwart voor vijf naar 3fm luisterde? Ik hoorde er een live nummer, wat best een tof hardcore/hardstyle achtig nummer was, helaas hoorde ik niet van wie het was, en op de playlist is het niet terug te vinden. Iemand die het weet?

Nee, maar als je even wacht komt de uitzending hier te staan.

Who! van Modeselektor! Nooit geweten dat ze zulke harde nummers maakten,lekker zeg!

Poek bedankt!

'MKtje schreef:
Hoi,
Ik ben op zoek naar een nummer (Weet niet hoe oud). Het wordt heel laag gezongen, en in refrein eindigen de zinnen op iets van "Marilee.." of iets dergelijks. Welk nummer is dit. Je hoort m af en toe nog op de radio.

Marieke van Jacques Brel

Ook niet.

Maar het komt goed mensen. Ik heb het nummer voor het laatst gehoord 1,5 week geleden op een feest waar ik was. Ik heb nu contact gehad met die DJ die daar draaide, en hij is nu op vakantie, maar als hij terug is dan gaat hij even kijken of de playlist er nog is, en als dat zo is dat weet ik het.

Ik heb m niet meer op de radio gehoord, en de melodie zakt steeds verder weg, maar als ik m weer hoor dan zal ik m wel meteen herkennen, dus het zou super zijn als die DJ inderdaad de playlist heeft bewaard. Als dat zo is dan laat ik het hier weten.

'MKtje schreef:
Hoi,
Ik ben op zoek naar een nummer (Weet niet hoe oud). Het wordt heel laag gezongen, en in refrein eindigen de zinnen op iets van "Marilee.." of iets dergelijks. Welk nummer is dit. Je hoort m af en toe nog op de radio.

toch even eigenwijs proberen, ik dacht aan deze

Barry Ryan - Eloise - YouTube

Nope. Maar wat een moeite doet iedereen hier om elkaar te helpen. "Ik heb een liedje in mijn hoofd" is toch een beetje suf probleem. Maar fijn dat het serieus genomen wordt. Jullie horen snel van mij de titel (hoop ik).

Ik ben op zoek naar een Engelstalig nummer van Nederlandse bodem. Ik ben de naam van de band/artiest en het nummer vergeten (eendagsvlieg). Het is een grote hit geweest (volgens mij eind jaren '90). Het is een soort nummer dat hier op MusicMeter ongetwijfeld wordt vergruisd. Het werd gezongen door twee mannen. Beetje ballade-achtig. In de clip liep er één met een gitaar geloof ik.

NewYorkCityLight schreef:
Ik ben op zoek naar een Engelstalig nummer van Nederlandse bodem. Ik ben de naam van de band/artiest en het nummer vergeten (eendagsvlieg). Het is een grote hit geweest (volgens mij eind jaren '90). Het is een soort nummer dat hier op MusicMeter ongetwijfeld wordt vergruisd. Het werd gezongen door twee mannen. Beetje ballade-achtig. In de clip liep er één met een gitaar geloof ik.

Toch niet dit vreselijke nummer?

Haha ja, het is wel een beetje een draak inderdaad. Ik moet toch wat op m'n zaterdagavond. Ff trip down memory lane. 20 jaar alweer .

Ik heb m gevonden. "Ma Quale Idea" van Pino D' Angino.

Dat laatste bericht ging over mezelf. Ik zocht begin deze maand een nummer. Het kwam eindelijk langs op de radio. Yes.

'MKtje schreef:

Moeilijke taal, Italiaans

Maar als je het een goed nummer vindt vanwege de bas, luister ook eens naar Madison Avenue - Don't Call Me Baby - YouTube (en eventueel ook Aint No Stopping Us Now Mcfadden and Whitehead - YouTube )

Hopelijk kan iemand me helpen met het volgende.
Afgelopen week hoorde ik op NPO2 soul& jazz of Sublime (dat is het probleem ik weet niet eens meet de zender, laat staan het tijdtip) een Cubaans klinkend nummer met jazz invloeden, met daarin kort verwerkt een stuk van de Obama's speech in Cuba. Het nummer duurt redelijk lang en swingt als een malle.

Ik weet het niet, maar beide zenders hebben gewoon hun playlist online staan. Gewoon kijken op de dag dat je het hebt gehoord

'MKtje schreef:

Haha, ik ken dat nummer zeer goed (topnummer), maar met jouw beschrijving was ik daar nooit op gekomen

Titmeister schreef:
Ik weet het niet, maar beide zenders hebben gewoon hun playlist online staan. Gewoon kijken op de dag dat je het hebt gehoord

Dankje, dat had ik al geprobeerd voor wat betreft de tijdstippen die ik vermoed, maar ik heb het niet kunnen achterhalen.

Minneapolis schreef:
Hopelijk kan iemand me helpen met het volgende.
Afgelopen week hoorde ik op NPO2 soul& jazz of Sublime (dat is het probleem ik weet niet eens meet de zender, laat staan het tijdtip) een Cubaans klinkend nummer met jazz invloeden, met daarin kort verwerkt een stuk van de Obama's speech in Cuba. Het nummer duurt redelijk lang en swingt als een malle.
DIMMI feat. Lacoste - Promesses wellicht?

Edgar18 schreef:
(quote)
DIMMI feat. Lacoste - Promesses wellicht?

Bedankt voor het meedenken Edgar, maar nee. Ik vond deze ook bij het zoeken op samples, maar dit is 'm niet. Geen dance achtig iets. Het was een nummer met echte Cubaanse ritmes en de nodige jazzy blazers.

Dan heb ik vooralsnog geen idee. Als je op whosampled.com kijkt komt er ook niks naar voren dat aan jouw omschrijving voldoet.

In Genres > Overigen > Foute Franse song:

Hallo muziekkenners ik ben al tijden op zoek naar een song die ik ooit is op 192tv heb gezien. Het is Frans en in de clip zie je een dame met vuurrode lipstick en spierwit haar. Volgens mij hoor je alleen een piano of keyboard met een simpele melodie erg fout wie weet wie het is en hoe die singel heet?

Groetjes john

Ik zoek een soort techno nummer met een heel aanstekelijke melodie.
Was populair voor een bepaalde tijd op TMF ongeveer 10 jaar geleden.
Zat niet veel tekst in, alleen iets als “drop down like” en dan begon die melodie.
Melodie begon met een hoge toon en dan steeds lagere tonen en eindigde weer met opbouwend hogere tonen.
Ik kan me ook iets herinneren met gekleurde palmbomen maar dat heeft volgens mij iets met de clip te maken.

Mark rutte schreef:
Ik zoek een soort techno nummer met een heel aanstekelijke melodie.
Was populair voor een bepaalde tijd op TMF ongeveer 10 jaar geleden.
Zat niet veel tekst in, alleen iets als “drop down like” en dan begon die melodie.
Melodie begon met een hoge toon en dan steeds lagere tonen en eindigde weer met opbouwend hogere tonen.
Ik kan me ook iets herinneren met gekleurde palmbomen maar dat heeft volgens mij iets met de clip te maken.

Geen techno en geen palmbomen maar ik moet toch hieraan denken. Wel een TMF-plaatje van tien jaar geleden.

Wel verrassend wat Rutte voor muziek blijkt te luisteren. Ik zie hem er al helemaal los op gaan.

@arrie je bent een held, dit is m!!! Dat wordt een jaar belastingvrij leven voor jou!

Gast
geplaatst: vandaag om 19:19 uur

geplaatst: vandaag om 19:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.