MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Help! ik zoek een nummer

zoeken in:
In Muziek > Algemeen > mix casette tape:

Hallo wie kan mij helpen.
Ik had vroeger in mijn jonge jaren (80's) een cassette tape met een mix van new wave en/of postpunk muziek.
Het enige wat ik mij helaas daar nog van kan herinneren is dat The Neon judgement met chinese black + Jah wobble met how much are they en ik dacht ook new order met blue monday erin voorkwamen.

Iemand die toevallig die nog weet over welke mix het hier gaat ?

Geen idee of dit het juiste topic is, maar ik zat dus net naar Soon You'll Get Better te luisteren van Taylor Swift & the (Dixie) Chicks. Daar zit een stukje in met de tekst 'Ooh-ah, soon you'll get better'. Maar dat ooh-ah stukje komt me zo bekend voor, maar ik kan er gewoon niet opkomen.

Volgens mij zit er iets in de tekst van 'there will be no stop' of zo, maar ook daar weet google geen raad mee.

Het is volgens mij van een jaren 80/90 vrouwen groep, ik zat al te googlen op the Bangles, maar dat is het volgens mij niet. Ook No More I Love You's van Annie Lennox is het niet.

Gretz misschien weet jij meer?

harm1985 schreef:
Geen idee of dit het juiste topic is, maar ik zat dus net naar Soon You'll Get Better te luisteren van Taylor Swift & the (Dixie) Chicks. Daar zit een stukje in met de tekst 'Ooh-ah, soon you'll get better'. Maar dat ooh-ah stukje komt me zo bekend voor, maar ik kan er gewoon niet opkomen.

Volgens mij zit er iets in de tekst van 'there will be no stop' of zo, maar ook daar weet google geen raad mee.

Het is volgens mij van een jaren 80/90 vrouwen groep, ik zat al te googlen op the Bangles, maar dat is het volgens mij niet. Ook No More I Love You's van Annie Lennox is het niet.

Het klopt niet precies met wat je aangeeft, maar de volgende song heeft wel een paar keer die identieke twee tonen na elkaar (ooh-ah), maar dan in de tekst.

https://www.youtube.com/watch?v=SqdWTeXWvOg

Dat is hem. Nu kan ik vredig sterven.

Ik ben op zoek naar een nummer dat ik vroeger luisterde op een CDtje. Volgens mij was het een house/happy hardcore achtige nummer met vervormde stemmetje en ging iets in de trant van: Ik weet het niet, ik weet het niet, ik weeeeet het niet.

Iemand een idee?

Ik weet het ook niet.

Ergens begin jaren tachtig heb ik ooit eens een Nederlandstalig liedje opgenomen van de radio - wellicht de elpeeshow of iets in die richting. Maar net de aankondiging gemist, dus nooit geweten wie of wat het was. Het enige wat ik nog weet is de tekst van het refrein:

"dat is de he-man, de hijger, de papieren tijger"

Weet iemand het? oh wat ik nog bijna vergeet te zeggen, het bandje is al een jaar of dertig kwijt...

blurp194 schreef:
Ergens begin jaren tachtig heb ik ooit eens een Nederlandstalig liedje opgenomen van de radio - wellicht de elpeeshow of iets in die richting. Maar net de aankondiging gemist, dus nooit geweten wie of wat het was. Het enige wat ik nog weet is de tekst van het refrein:

"dat is de he-man, de hijger, de papieren tijger"

Weet iemand het? oh wat ik nog bijna vergeet te zeggen, het bandje is al een jaar of dertig kwijt...

Als ik de tekst google, kom ik op een Facebookpagina van Jacques Schmitz, die schrijft over een band Roodvonk die politieke teksten zong, o.a. het lied Papieren tijger. Ik vermoed dat je dit niet online kunt beluisteren.

[embed]https://www.facebook.com/jacques.schmitz.7/[/embed]

Dank ranboy, dat is het!

Waarom ik dat dan niet vind met google... en hmm, de laatste post van die Jacques Schmitz op Fb is van ruim een jaar geleden, en daarin schrijft hij dat hij aan zijn hartkleppen geopereerd gaat worden. Dat lijkt wat zorgelijk dus...

Maar wellicht kan ik met de extra info nog wat meer vinden. Tx

In Genres > Rock > Iggy POp:

Een vriendin zoekt Iggy Pop zijn Ep Wild America. Daar staan een nummer op : Sodom. Dat valt nergens terug te vinden. Heeft iemand een link, en/of de lyrics?

Ik heb een tijdje gezocht, maar ik kan het inderdaad niet vinden. Bij alle verschillende versies van de EP Wild America wordt het nummer Sodom maar één keer genoemd, op de website van Discogs . Daar staat Sodom als vijfde en laatste track genoemd, maar er staat niet eens een tracklengte achter, zoals bij de vier andere songs. Dus dat is vreemd. Maar goed, ik ben geen expert waar het Iggy Pop aangaat, misschien dat iemand anders het verlossende woord kan spreken?

Ik ben op zoek naar een nummer uit de jaren '90. Kan er niet opkomen. Het is van een zangeres die al overleden is. Zangeres en het nummer waren niet heel bekend. Dit is volgens mij wel haar bekendste nummer. Genre R&B-achtig / soul-pop.

In het eerste couplet zit iets qua tekst van 'with a suitcase in your hand'. Je huidige omgeving achter laten voor iets nieuws. Het begint rustig maar het refrein is wat meer up-tempo. Zangeres heeft een goede schreeuwstem a la jaren 90 power ballad.

Jaren '90
Zangeres
Niet heel bekend
Overleden
Bekendste nummer
R&B/Pop

Wellicht Phyllis Hyman - Don't Wanna Change the World?

NewYorkCityLight schreef:
Ik ben op zoek naar een nummer uit de jaren '90. Kan er niet opkomen. Het is van een zangeres die al overleden is. Zangeres en het nummer waren niet heel bekend. Dit is volgens mij wel haar bekendste nummer. Genre R&B-achtig / soul-pop.

In het eerste couplet zit iets qua tekst van 'with a suitcase in your hand'. Je huidige omgeving achter laten voor iets nieuws. Het begint rustig maar het refrein is wat meer up-tempo. Zangeres heeft een goede schreeuwstem a la jaren 90 power ballad.

Hij heeft op dat album gestemd.

pureshores schreef:
(quote)

(embed)

Aah top, bedankt!

trebremmit schreef:
Hij heeft op dat album gestemd.

Dat wist ik nog inderdaad, helaas weinig blijvende indruk gemaakt. Gaat wellicht de herkansing in.

In Muziek > Algemeen > Ik zoek al zo lang dit dance/ trance nummer:

Op vakantie in Turkije werd het vaak gedraaid. Een dance nummer....wat begint met een soort lange toeter( lijkt een boot) geluid en bij het hoogste punt wordt er ' babbie' gezegd.
Wie o wie?? Heb al op alles gezocht!
Was rond 2018-2020 denk ik ongeveer.
Thnx alvast!

panjoe (moderator)
Aaabbb schreef:

Op vakantie in Turkije werd het vaak gedraaid. Een dance nummer....wat begint met een soort lange toeter( lijkt een boot) geluid en bij het hoogste punt wordt er ' babbie' gezegd.
Thnx alvast!

Deze misschien? Ik hoor geen 'babbie' maar verder past het redelijk precies, ook qua tijdperk.

Aaabbb schreef:

Thnx alvast!

Turkisch of andere taal?

Er is een Suske en Wiske boek waarin Jerom de zin "Mama Told Me Not To Come" zingt. Ik dacht altijd dat dat Jeromba de Griek was, vlak nadat Jerom door de bliksem getroffen was. Maar ik kon dat toch niet meer terugvinden. Weet iemand welk boek het wel is?

https://favorieta3.weebly.com/uploads/2/4/3/0/24305621/jerom_orig.jpg
Gevonden! In 'De Kale Kapper'. Hèhè, ik kan weer rustig slapen.

AdrieMeijer schreef:
(afbeelding)
Gevonden! In 'De Kale Kapper'. Hèhè, ik kan weer rustig slapen.

Hoi allemaal,

Ik kreeg vanmorgen een flashback van een videoclip maar ik kan er gewoon niet meer opkomen hoe het nummer gaat en van wie het is...
Ik gok dat het rond 1995 is, in de Clip is een kindje (ik geloof Aziatisch?) dat ergens komt (op het strand) en het waait heel hard dus hij/zij strekt zijn armen uit als een vliegtuig. Ik geloof dat het kind de zangeres (en er staat mij vaag bij dat ze paars haar heeft) volgt en dat het nummer gaat over vrijheid? Maar ik weet het allemaal dus niet zeker en ik ben al de hele dag aan het zoeken maar ik kom nergens.

Gisteren klikte ik op YouTube een nummer aan, en heb vluchtig wat gelezen over de artiest, onder andere hier op de site. Maar: incognito venster, weggeklikt, dus niet meer terug te vinden! Wie kan me helpen? Ik weet nog vrij veel en de albums waren door gebruikers best uitgebreid besproken, dus het kan niet moeilijk zijn:

- Het betreft hier folkmuziek - lage stem, gitaar, niet veel meer;
- Het nummer duurde 17 (!) minuten en stamde van een jaar of tien geleden;
- Het ging over verloren liefde of zo;
- Het stond op een album met als hoes een (geschilderd?) interieur met op de achtergrond een vrouwfiguur;
- De muzikant (Amerikaan, man alleen, baardje) brengt sinds de late jaren negentig platen uit, hij zal inmiddels een jaar of vijftig zijn;
- Zijn muziek werd door gebruikers hier steevast omschreven als depressief, melancholisch, “kruipt onder de huid”, dat werk
.
Wie weet mij artiest en nummer opnieuw in herinnering te brengen?

De beschrijving klinkt als Bonnie Prince Billy, maar daar kan ik niet zo'n hoes van vinden. Maar misschien staat de artiest ergens op https://www.last.fm/music/Bonnie+%27Prince%27+Billy/+similar ?

Helaas, Bonnie kende ik al en de desbetreffende artiest niet. Ik zal je last.fm-tip eens uitpluizen, wie weet komt er wat uit. Thanks!

Gevonden: Matt Elliott - Only Myocardial Infarction Can Break Your Heart (2013) - MusicMeter.nl.
Het is een Brit en geen Amerikaan, maar verder had ik het allemaal behoorlijk goed onthouden. The Right To Cry is het nummer dat ik bedoelde, en dat is nog even hartverscheurend mooi als gisteren.

ik heb dit nummer zelf geschreven en opgenomen maar ik ben benieuwd of jullie kunnen horen waar ik de mosterd vandaan heb gehaald voor dit liedje "the most peculiar thing" geschreven als verjaardagskado voor mijn vriendin
the most peculiar thing | Conrad Freling - conradfreling.bandcamp.com

wie het raad krijgt een cd gratis

Daar ben ik wat minder bedreven in, maar wat ik wel kan zeggen, dat het een toffe track is, Conrad.
Fijn om naar te luisteren.

Geldt ook voor Through the Glass of a Radiostore en Sonya from Yugoslavia.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:19 uur

geplaatst: vandaag om 14:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.