Muziek / Algemeen / Lukas en Musicfriek (voorheen Jelle) lopen de top2000 langs
zoeken in:
0
geplaatst: 20 januari 2008, 16:26 uur
Ach, als je 2000 nummers bespreekt, bestaat de kans dat er eens een smaakverschilletje naar boven komt. Maakt verder niet uit toch. 
Het is verder een erg leuk topic en ik ben blij dat er de laatste tijd weer wat vaart in zit.

Het is verder een erg leuk topic en ik ben blij dat er de laatste tijd weer wat vaart in zit.
0
geplaatst: 20 januari 2008, 16:27 uur
Geniaal of geweldig gaat me ook te ver, maar Drs. P is best leuk. 

0
geplaatst: 20 januari 2008, 16:34 uur
starbright boy schreef:
En als de pont dan weer zijn weg zoekt door het ruime sop
Dan komen er werktuiglijk gedachten bij me op
Zo denk ik dikwijls over het geheim van het bestaan
En dat ik op de wereld ben om heen en weer te gaan
Wij zien hier voor ons oog een onverbiddelijke wet
Want ik als ik niet de veerman was, dan was een ander het
En zulke overdenksels heb ik nu de hele dag
Soms met een zucht van weemoed, dan weer met een holle lach
En als de pont dan weer zijn weg zoekt door het ruime sop
Dan komen er werktuiglijk gedachten bij me op
Zo denk ik dikwijls over het geheim van het bestaan
En dat ik op de wereld ben om heen en weer te gaan
Wij zien hier voor ons oog een onverbiddelijke wet
Want ik als ik niet de veerman was, dan was een ander het
En zulke overdenksels heb ik nu de hele dag
Soms met een zucht van weemoed, dan weer met een holle lach
Precies Starbright Boy,
dit zijn toch coupletten waar je spontaan een lach van op je gezicht krijgt

0
geplaatst: 20 januari 2008, 16:53 uur
musicfriek schreef:
Zoals ik al zei: simpel. Met deze tekst erbij helemaal
Blijft veruit het slechtste nummer wat ik tot nu toe in de lijst gehoord heb
Zoals ik al zei: simpel. Met deze tekst erbij helemaal

Blijft veruit het slechtste nummer wat ik tot nu toe in de lijst gehoord heb

Kan nooit erger worden dan Kelly Family, Friek!

Staat dat gedrocht van een I Can't Help Myself er trouwens ook nog in?
0
geplaatst: 20 januari 2008, 16:54 uur
Ik kan hem ook wel waarderen, prachtige komische teksten heeft die man geschreven.

0
geplaatst: 20 januari 2008, 16:57 uur
Ruby1966 schreef:
Ik breng de mensen heen, ik breng weer anderen terug
Mijn pont is als het ware ongeveer een soort van brug
En als de pont zo lang was als de breedte van de stroom
Dat kon hij blijven liggen, zei me laatst een econoom
Maar dat zou dan weer lastig zijn voor het rivierverkeer
Zodoende is de pont dus kort en gaat hij heen en weer
Ik breng de mensen heen, ik breng weer anderen terug
Mijn pont is als het ware ongeveer een soort van brug
En als de pont zo lang was als de breedte van de stroom
Dat kon hij blijven liggen, zei me laatst een econoom
Maar dat zou dan weer lastig zijn voor het rivierverkeer
Zodoende is de pont dus kort en gaat hij heen en weer

0
geplaatst: 25 januari 2008, 14:14 uur
Kijk, poezie en filosofie in olijke combi. Drs P dichter des vaderlands!!!
0
geplaatst: 29 januari 2008, 19:45 uur
Nou, Meneer Muziekfriek, ben je al een beetje over je Drs. P-shock heen?
Waar blijven de resterende paar nummers, heren?

Waar blijven de resterende paar nummers, heren?

0
geplaatst: 30 januari 2008, 11:47 uur
Vanavond werken, moeten toevallig ook allebei maar net online zijn, want we willen de meeste nummers wel samen luisteren. Misschien morgenavond ofzo, komt wel 

0
geplaatst: 16 februari 2008, 03:59 uur
Ik zal er hier dit weekend weer eens een beetje werk van gaan maken. Van de volgende 10 heb ik de cijfers van Lukas al, ik zal die nummers eens gaan luisteren morgen of overmorgen 

0
geplaatst: 17 februari 2008, 20:17 uur
1670. Simon & Garfunkel - My Little Town (1975)
Een nummer uit de nadagen van dit duo. Ik had deze nog niet zo heel veel gehoord, dit is gewoon een mooie popsong en mensen die van piano houden moeten dit ook eens luisteren. En mooie samenzang zoals alleen Simon & Garfunkel dat kunnen.
Cijfer Lukas: 6.5
Cijfer Friek: 6,5
1669. The Rolling Stones - Tumbling Dice (1972)
Een nummer van hun beroemde album Exile on Main St. Ik kan vrij weinig met dat album (3 sterren) en ook dit nummer kan me niet echt boeien. Het klinkt me te rommelig ofzo. Wat mij betreft hebben ze veel betere.
Cijfer Lukas: 5.5
Cijfer Friek: 4,5
1668. The Three Degrees - Dirty Ol' Man (1973)
Ach, de drie dames die vrij populair zijn in de gayscene. In het begin van hun carriere was het vooral soul wat ze maakten, later haakten ze in op de discorage midden jaren zeventig. En dat leverde ook mooie nummers zoals The Runner. Dit nummer is gewoon wel aardig. Ik loop er niet gillend mee weg
Cijfer Friek: 6
1667. Falco - Rock Me Amadeus (1985)
Zanger uit Oostenrijk die in de jaren 80 een aantal hits had, waaronder deze. Heb dit nummer altijd al vrij irritant gevonden, de manier waarop hij zingt vind ik echt niks. Vind het Duits niet echt fijn hier. Jeanny vind ik ook al niet veel beter, maar wel beter dan dit.
Cijfer Lukas: 6
Cijfer Friek: 4
1666. The Rolling Stones - Beast of Burden (1978)
De versie van Bette Midler werd de grote hit, maar natuurlijk geschreven door Mick Jagger. Eigenlijk pas de 2e of 3e keer dat ik deze versie hoor. Het klinkt wel erg mellow als je het gaat vergelijken met Bette. Lukas vind dit blijkbaar wel erg goed.
Cijfer Lukas: 8.5
Cijfer Friek: 5
Een nummer uit de nadagen van dit duo. Ik had deze nog niet zo heel veel gehoord, dit is gewoon een mooie popsong en mensen die van piano houden moeten dit ook eens luisteren. En mooie samenzang zoals alleen Simon & Garfunkel dat kunnen.
Cijfer Friek: 6,5
1669. The Rolling Stones - Tumbling Dice (1972)
Een nummer van hun beroemde album Exile on Main St. Ik kan vrij weinig met dat album (3 sterren) en ook dit nummer kan me niet echt boeien. Het klinkt me te rommelig ofzo. Wat mij betreft hebben ze veel betere.
Cijfer Friek: 4,5
1668. The Three Degrees - Dirty Ol' Man (1973)
Ach, de drie dames die vrij populair zijn in de gayscene. In het begin van hun carriere was het vooral soul wat ze maakten, later haakten ze in op de discorage midden jaren zeventig. En dat leverde ook mooie nummers zoals The Runner. Dit nummer is gewoon wel aardig. Ik loop er niet gillend mee weg

1667. Falco - Rock Me Amadeus (1985)
Zanger uit Oostenrijk die in de jaren 80 een aantal hits had, waaronder deze. Heb dit nummer altijd al vrij irritant gevonden, de manier waarop hij zingt vind ik echt niks. Vind het Duits niet echt fijn hier. Jeanny vind ik ook al niet veel beter, maar wel beter dan dit.
Cijfer Friek: 4
1666. The Rolling Stones - Beast of Burden (1978)
De versie van Bette Midler werd de grote hit, maar natuurlijk geschreven door Mick Jagger. Eigenlijk pas de 2e of 3e keer dat ik deze versie hoor. Het klinkt wel erg mellow als je het gaat vergelijken met Bette. Lukas vind dit blijkbaar wel erg goed.
Cijfer Lukas: 8.5
Cijfer Friek: 5
0
geplaatst: 17 februari 2008, 20:34 uur
1665 Eric Clapton - Forever Man (1985)
Dit is een van de weinige nummers van Clapton die ik erg goed vind. Mijn ouders hadden het album waar dit nummer op stond en dit nummer kan ik toen en nu wel waarderen. Pretending vind ik ook erg mooi van hem. Prominente rol voor de gitaar hier.
Cijfer Friek: 7
1664 Elton John - I'm Still Standing (1983)
Elton John heb ik altijd wel een zwak voor gehad. Wat een muzikale historie heeft die man, respect! Maar het is vooral de muziek uit de jaren 70 die de meeste indruk maakt. Dit is een vrolijk niemandalletje uit de 80's en dat hoor je ook al duidelijk aan het nummer af.
Cijfer Friek: 5,5
1663 John Lennon & Plastic Ono Band - Happy X-Mas (War Is Over) (1972)
Heb ik met kerst vorig jaar alle kerstnummers weten te ontwijken, zit ik hier in februari naar te luisteren
Typische Lennon-song dit, en ik krijg het erg benauwd van dat kinderkoor in dit nummer. Vooral aan het einde word ik letterlijk agressief. En veel teveel gehoord ook. Gelukkig is Lukas het wel eens zie ik.
Cijfer Lukas: 4.5
Cijfer Friek: 3,5
1662 Conny Vandenbos - Sjakie van de Hoek (1975)
Pfff, hier kan ik dus echt helemaal niks mee. Het klinkt heel lieflijk allemaal, maar het ene oor in, het andere weer uit. Snel vergeten dit.
Cijfer Lukas: 4
Cijfer Friek: 3
1661 André Hazes - 'n Vriend (1980)
Mijn muziek zal het nooit worden en dit nummer brengt daar ook geen verandering in. Maar half Nederland hing aan zijn voeten getuige zijn begrafenis op de televisie (wat ik te tenenkrommend voor woorden vond
)
Cijfer Lukas: 3
Cijfer Friek: 2,5
Dit is een van de weinige nummers van Clapton die ik erg goed vind. Mijn ouders hadden het album waar dit nummer op stond en dit nummer kan ik toen en nu wel waarderen. Pretending vind ik ook erg mooi van hem. Prominente rol voor de gitaar hier.
1664 Elton John - I'm Still Standing (1983)
Elton John heb ik altijd wel een zwak voor gehad. Wat een muzikale historie heeft die man, respect! Maar het is vooral de muziek uit de jaren 70 die de meeste indruk maakt. Dit is een vrolijk niemandalletje uit de 80's en dat hoor je ook al duidelijk aan het nummer af.
Cijfer Friek: 5,5
1663 John Lennon & Plastic Ono Band - Happy X-Mas (War Is Over) (1972)
Heb ik met kerst vorig jaar alle kerstnummers weten te ontwijken, zit ik hier in februari naar te luisteren
Typische Lennon-song dit, en ik krijg het erg benauwd van dat kinderkoor in dit nummer. Vooral aan het einde word ik letterlijk agressief. En veel teveel gehoord ook. Gelukkig is Lukas het wel eens zie ik.Cijfer Lukas: 4.5
Cijfer Friek: 3,5
1662 Conny Vandenbos - Sjakie van de Hoek (1975)
Pfff, hier kan ik dus echt helemaal niks mee. Het klinkt heel lieflijk allemaal, maar het ene oor in, het andere weer uit. Snel vergeten dit.
Cijfer Lukas: 4
1661 André Hazes - 'n Vriend (1980)
Mijn muziek zal het nooit worden en dit nummer brengt daar ook geen verandering in. Maar half Nederland hing aan zijn voeten getuige zijn begrafenis op de televisie (wat ik te tenenkrommend voor woorden vond
)Cijfer Lukas: 3
Cijfer Friek: 2,5
0
geplaatst: 18 februari 2008, 20:53 uur
En 4,5 en 3,5 voor een briljant kerstnummer. Ik zou er meer voor geven dan de twee heren samen. 

0
geplaatst: 22 februari 2008, 23:03 uur
Tribal Gathering schreef:
jongens toch, 5,5 en 4,5 voor het heerlijke Tumbling Dice.
jongens toch, 5,5 en 4,5 voor het heerlijke Tumbling Dice.
Ben het er ook niet mee eens, maar kan er wel een beetje inkomen.
Het is een single die niet zo goed op eigen benen staat buiten het Exile On Main St. album om, en dat geldt ook voor de andere nummers op die steengoede plaat, vreemd genoeg.
0
geplaatst: 22 februari 2008, 23:40 uur
Dat klopt wel inderdaad. Als geheel een fantastisch album, maar de nummers zijn los een stuk minder.
0
geplaatst: 23 februari 2008, 10:36 uur
Hmm, wat betreft Tumbling Dice ben ik het er niet mee eens en er zijn er nog wel een aantal die op zichzelf erg goed zijn, maar wat betreft zeker de helft van het album kan ik er wel in meegaan.
0
geplaatst: 17 maart 2008, 22:51 uur
Ik moet van Friek zeggen dat hij alle MuMe-users ontzettend mist!
En daarbij:
1660 The Police - Don't Stand So Close to Me
The Police is bijna altijd leuk. Nooit geweldig vind ik, maar wel fijne popliedjes. Don't Stand So Close to Me vind ik voor Police-begrippen een middenmoter, nummers als Every Little Thing She Does Is Magic en Walking on the Moon doen het hier beter. Toch wel een ruime voldoende natuurlijk.
Cijfer Friek: 6.5
1659 Bintangs - Travelling the USA
Weer zo'n nummer waarvan ik niet snap dat ook maar iemand dit bij de beste tien nummers allertijden vindt horen. Beetje standaardbluesrocknummertje, soms onderhoudend, maar wel erg rechttoe-rechtaan. Friek ergert zich zelfs, maar zo ver wil ik ook weer niet gaan.
1658 Doe Maar - 1 Nacht Alleen
Ik vind Doe Maar altijd wel leuk voor een nummertje, dat synthloopje is bijvoorbeeld best lekker hier. De gespeelde ademnooduithalen van de heer Vrienten neem ik dan wel voor lief, net als de fadeout op het eind die niet van grote creativiteit getuigt. Ook hier een lage score van Friek. Zou ie verbitterd zijn
Cijfer Friek: 2.5
1657 Ry Cooder - Little Sister
Fijn nummer dit. Heerlijk onderhoudend niets-aan-de-handgevalletje met geweldig gitaarwerk. Typisch zo'n stoffige naam waar ik nog nooit iets van gehoord had, maar dit bevalt aardig. Misschien eens wat van opzoeken, al weet ik niet of een heel album me echt zou kunnen bekoren. Toch wel een behoorlijk cijfer hier.
Cijfer Lukas: 7
1656 Paul Simon - Kodachrome
Past aardig in het verlengde van Ry Cooder net. Uptempo, onderhoudend en erg aardig. Leuke climax vooral met veel instrumentjes. Toch ontkomt ook dit niet aan het stempel 'aardig', om eerlijk te zijn.
En daarbij:
1660 The Police - Don't Stand So Close to Me
The Police is bijna altijd leuk. Nooit geweldig vind ik, maar wel fijne popliedjes. Don't Stand So Close to Me vind ik voor Police-begrippen een middenmoter, nummers als Every Little Thing She Does Is Magic en Walking on the Moon doen het hier beter. Toch wel een ruime voldoende natuurlijk.
1659 Bintangs - Travelling the USA
Weer zo'n nummer waarvan ik niet snap dat ook maar iemand dit bij de beste tien nummers allertijden vindt horen. Beetje standaardbluesrocknummertje, soms onderhoudend, maar wel erg rechttoe-rechtaan. Friek ergert zich zelfs, maar zo ver wil ik ook weer niet gaan.
1658 Doe Maar - 1 Nacht Alleen
Ik vind Doe Maar altijd wel leuk voor een nummertje, dat synthloopje is bijvoorbeeld best lekker hier. De gespeelde ademnooduithalen van de heer Vrienten neem ik dan wel voor lief, net als de fadeout op het eind die niet van grote creativiteit getuigt. Ook hier een lage score van Friek. Zou ie verbitterd zijn

Cijfer Friek: 2.5
1657 Ry Cooder - Little Sister
Fijn nummer dit. Heerlijk onderhoudend niets-aan-de-handgevalletje met geweldig gitaarwerk. Typisch zo'n stoffige naam waar ik nog nooit iets van gehoord had, maar dit bevalt aardig. Misschien eens wat van opzoeken, al weet ik niet of een heel album me echt zou kunnen bekoren. Toch wel een behoorlijk cijfer hier.
1656 Paul Simon - Kodachrome
Past aardig in het verlengde van Ry Cooder net. Uptempo, onderhoudend en erg aardig. Leuke climax vooral met veel instrumentjes. Toch ontkomt ook dit niet aan het stempel 'aardig', om eerlijk te zijn.
0
geplaatst: 17 maart 2008, 23:08 uur
1655 Nils Lofgren - Shine Silently
Favoriet van de heer Friek, maar afgezien van het instrumentale loopje vind ik er niet heel veel aan. Beetje zeikerig zelfs.
Cijfer Friek: 8.5
Cijfer Lukas: 5
1654 Herman van Veen - Opzij Opzij Opzij
Ik heb altijd wel een zwak voor deze man, waarvan mijn moeder enigszins fan is. Hoewel ik haar samen met mijn vader vaak plaagde als dit bij het kerstontbijt de cd-speler inging (Herman van Veenimitatie is een van mijn favoriete persiflages), is het toch altijd wel leuk om te horen. 'Geniaal nummer eigenlijk', merkte Friek net op. Ik ben het daar eigenlijk wel mee eens.
Cijfer Friek: 7.5
Cijfer Lukas: 7.5
1653 America - Sister Golden Hair
Tweede Sister van de avond al, nu eentje met goud haar. Friek kende dit nog niet, maar toch ook weer wel van een dancenummer uit 1994. 'Haha zing het zo mee', merkt hij op. Ik vind het wel een gezellig nummertje eigenlijk, leuk om te horen.
Cijfer Friek: 8
1652 Commodores - Nightshift
Dit nummer voerde trots de top 40 aan en stond vijftien weken in de lijst, weet mijn medeluisteraar te vertellen. Ik ken het weer eens niet, overigens niet iets waar ik heel rouwig om ben. Beetje standaard Skyradiosoulpop. Ik had ook eigenlijk niet anders verwacht.
1651 Moody Blues - The Story in Your Eyes
Weer zoiets waarvan ik eigenlijk maar een enkel nummertje ken (Nights in White Satin uiteraard). Dit is misschien wel beter, want waar voornoemd nummer nogal een gedrocht kan zijn als je er niet voor in de stemming bent, is dit altijd wel goed aan te horen. Lekker vlot.
Favoriet van de heer Friek, maar afgezien van het instrumentale loopje vind ik er niet heel veel aan. Beetje zeikerig zelfs.
Cijfer Friek: 8.5
1654 Herman van Veen - Opzij Opzij Opzij
Ik heb altijd wel een zwak voor deze man, waarvan mijn moeder enigszins fan is. Hoewel ik haar samen met mijn vader vaak plaagde als dit bij het kerstontbijt de cd-speler inging (Herman van Veenimitatie is een van mijn favoriete persiflages), is het toch altijd wel leuk om te horen. 'Geniaal nummer eigenlijk', merkte Friek net op. Ik ben het daar eigenlijk wel mee eens.
Cijfer Friek: 7.5
Cijfer Lukas: 7.5
1653 America - Sister Golden Hair
Tweede Sister van de avond al, nu eentje met goud haar. Friek kende dit nog niet, maar toch ook weer wel van een dancenummer uit 1994. 'Haha zing het zo mee', merkt hij op. Ik vind het wel een gezellig nummertje eigenlijk, leuk om te horen.
1652 Commodores - Nightshift
Dit nummer voerde trots de top 40 aan en stond vijftien weken in de lijst, weet mijn medeluisteraar te vertellen. Ik ken het weer eens niet, overigens niet iets waar ik heel rouwig om ben. Beetje standaard Skyradiosoulpop. Ik had ook eigenlijk niet anders verwacht.
1651 Moody Blues - The Story in Your Eyes
Weer zoiets waarvan ik eigenlijk maar een enkel nummertje ken (Nights in White Satin uiteraard). Dit is misschien wel beter, want waar voornoemd nummer nogal een gedrocht kan zijn als je er niet voor in de stemming bent, is dit altijd wel goed aan te horen. Lekker vlot.
0
geplaatst: 24 april 2008, 00:02 uur
Ben het roerend eens over The Commodores.
Wat een zielloze muziek, eigenlijk...
Wat een zielloze muziek, eigenlijk...

0
geplaatst: 2 mei 2008, 14:51 uur
Inderdaad. Van iets wat over het werken in de nacht gaat verwacht je toch wel iets spannends op zijn minst. Niet iets waarbij het gevaar groot is dat je er bij in slaap kan gaan vallen. Wat op zich wel makkelijk geld verdienen is.
* denotes required fields.