MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Lelijke hoezen

zoeken in:

Ik heb veel slechtere hoezen gezien dan deze; ik ben genegen om het met Kramer eens te zijn.

Mssr Renard
Kronos schreef:
(quote)

Ik heb DALL·E 2 eens gevraagd een kleurrijke hoes voor een progband te maken. Dit vond ik het beste (minst slechte) resultaat:

klik

Wat een leuke app om mee te spelen. Hold my beer.

Edit: ik moet credits kopen en wilde nog wel deze string invoeren: "An album cover for an progressive rock band featuring science fiction, dragons and other excessive attributes with a bandlogo featuring a sword and the bandname must have the word Samurai of Prog in it"

Echt balen, zo'n hoes...

https://www.musicmeter.nl/images/cover/865000/865979.jpg?cb=1676553845
De prog(metal)hoek blijft een onuitputtelijke bron van slechte smaak.

Mssr Renard
Ja nogal vreselijk ja.

Mssr Renard schreef:
Speciaal voor itchy:

(afbeelding)

Prachtig! Schitterend!
"Er moeten nog meer vleugels op". "Nou, dan plak je die toch gewoon aan de g"

Mssr Renard
itchy schreef:
(quote)

Prachtig! Schitterend!
"Er moeten nog meer vleugels op". "Nou, dan plak je die toch gewoon aan de g"

Mensen met zes ledematen, het zijn net heel grote insecten.

tnf
Professioneel vervaardigd (Robby Valentine lijkt me sowieso iemand die weinig aan het toeval overlaat), maar toch kitsch.

Het geheel doet me, mede door de kleurstelling, denken aan die posters die je in de jaren 90 kon kopen bij de Expo en dergelijke.

https://www.musicmeter.nl/images/cover/884000/884541.jpg

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/8/85/R.E.M._-_Automatic_for_the_People.jpg

Is R.E.M. al genoemd? Ik vind bijna alle platenhoezen van deze band lelijk. Saai, goedkoop, smakeloos en af en toe ook totaal onbegrijpelijk.
Bovenstaand is een mooi voorbeeld van het laatste. Wat is het? Wat doet het? En wat heeft het van doen met de muziek? Ook trouwens een goed voorbeeld van "mooie muziek, jammer van die spuuglelijke hoes".

Nitsfan schreef:
(afbeelding)

Is R.E.M. al genoemd? Ik vind bijna alle platenhoezen van deze band lelijk. Saai, goedkoop, smakeloos en af en toe ook totaal onbegrijpelijk.
Bovenstaand is een mooi voorbeeld van het laatste. Wat is het? Wat doet het? En wat heeft het van doen met de muziek? Ook trouwens een goed voorbeeld van "mooie muziek, jammer van die spuuglelijke hoes".

Nooit zo bij stilgestaan, maar al hun hoezen zijn lelijk, inderdaad. Misschien kan New Adventures er nog net mee door...

tnf
Het grootste deel van het hoezen-ouvre van R.E.M. valt wmb in de categorie 'ik snap het niet, kan de vinger er niet op leggen, en toch heeft het wat'.

Echt lélijk vind ik de meeste ook weer niet.

De hoes van Document vind ik zelfs prachtig. Dat is wel de uitzondering. Van de rest vind alleen de hoezen van Up, Around the Sun (zo ontzettend cheap) en Collapse Into Now écht lelijk. De rest is redelijk middelmaat.

Mssr Renard
Nietszeggend en middelmaat maakt toch niet direct lelijk?

De uitvoering is toch okay?

Ik bedoelde lelijk ipv nietszeggend. Post inmiddels aangepast.

Mssr Renard
Ik snap het. Slechte en goedkope uitvoering kan behoorlijk lelijk zijn. Maar soms verrast een budget hoes wel, zoals de debuut-lp van Kokoroko.

Ik vind vaak hoezen met het hoofd van de uitvoerder (vaak solo-artiesten) oninteressant. Ben geen liefhebber van portretfotografie. Ik denk dan aan '80s Phil Collins of al die hoezen van Madonna, Kylie, Cher, etc. Vooral anno nu erg gefotoshopt.

itchy schreef:
De hoes van Document vind ik zelfs prachtig.

Ben ik het wel mee eens. Document is nog wel te pruimen. Maar toch: rommelig, onduidelijk...

tnf schreef:
Het grootste deel van het hoezen-ouvre van R.E.M. valt wmb in de categorie 'ik snap het niet, kan de vinger er niet op leggen, en toch heeft het wat'.

Echt lélijk vind ik de meeste ook weer niet.

De meeste hoezen die hierboven in vol ornaat worden getoond (wat ze nóg erger maakt ) vallen voor mij óf in de categorie smakeloos óf in de categorie smakeloos en lelijk. Maar dat is misschien gevoelsmatig.

Mssr Renard schreef:
Ik vind vaak hoezen met het hoofd van de uitvoerder (vaak solo-artiesten) oninteressant. Ben geen liefhebber van portretfotografie. Ik denk dan aan '80s Phil Collins of al die hoezen van Madonna, Kylie, Cher, etc. Vooral anno nu erg gefotoshopt.

Ja, ben ik het mee eens. Zo'n hoofd dat "nou, en dit ben ik" roept, plompverloren op de gevoelige plaat gezet zonder enige opsmuk (hoezo, gefotoshopt - was het maar waar!) Behalve als, het nou ja, mooie/kunstzinnige hoezen zijn. Die van Björk, bijvoorbeeld. Of Grace Jones. Gevoel voor stijl en schoonheid.

Mssr Renard schreef:
Ik vind de stomme foto's vaak nog beter (Jan Smit) dan de zogenaamd artistieke (Phil Collins) of sexy (Cher of Kylie)

Ik niet, want hoewel de portretfoto van Jan Smit op zich best oké is, is die goedkope amateuristische digitale bewerking voor mij zowat het ergste wat er is in de fotografie. Zo zielloos en geestdodend dat ik er bijna fysiek onwel van word. Doe mij dan maar Cher. Ook nep, maar aangenamer voor het oog.

Wat is er "zogenaamd artistiek" aan de foto van Phil Collins? Wat bedoel je daar dan mee?
Ik zie een redelijk neutrale bijna pasfoto-achtige foto met hoog contrast. Beetje saai, dus ook nog perfect ondersteunend aan de muziek. Juist het tegenovergestelde van artistiek whatever that may be.

Mssr Renard
Ik heb geen verstand van fotografie. Ik dacht dat.

Ik vraag je dat niet om je voor het blok te zetten ofzo. Ik ben gewoon geïnteresseerd in hoe mensen kijken en vind het fascinerend dat beelden zulke verschillende percepties kunnen oproepen.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:41 uur

geplaatst: vandaag om 12:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.