Muziek / Algemeen / Mooie hoezen
zoeken in:
0
geplaatst: 22 juli 2012, 22:16 uur
0
geplaatst: 22 juli 2012, 22:23 uur
Typo had denk ik juist de hoes verpest, of het zou wel erg mooie typo moeten zijn.
0
sxesven
geplaatst: 22 juli 2012, 22:32 uur
Maar de kunst van een mooie hoes maken ligt deels juist in mooie typografie verzorgen.
0
geplaatst: 22 juli 2012, 22:41 uur
Vind ik niet. De kunst ligt wat mij betreft in het zorgen voor een beeld dat bij de muziek past. En dan nog een mooi beeld ook.
0
geplaatst: 22 juli 2012, 23:22 uur
Ik neem een middenpositie in tussen Sven en Rick
.
Zowel beeld als tekst maken de hoes die - als het goed is- bij de muziek past. Bij de hoes van Phelan Shepperd had eventueel ook typo gemogen (klein/rechtboven) al moet die idd. erg mooi zijn om de boel niet te verpesten. Ik durf de stelling aan dat elke hoes typo kan verdragen.
. Zowel beeld als tekst maken de hoes die - als het goed is- bij de muziek past. Bij de hoes van Phelan Shepperd had eventueel ook typo gemogen (klein/rechtboven) al moet die idd. erg mooi zijn om de boel niet te verpesten. Ik durf de stelling aan dat elke hoes typo kan verdragen.
0
geplaatst: 22 juli 2012, 23:39 uur
Ik denk wel dat elke hoes typo kan verdragen, al zal het wat mij betreft niet altijd wat toevoegen. En als je niet de goede typo kan vinden om een hele mooie hoes te ondersteunen vind ik dat je het ook maar beter weg kan laten.
0
geplaatst: 22 juli 2012, 23:59 uur
Was typo geen typfout? Ik heb typografie het liefst aanwezig, dan maar ergens weggestopt op een onopvallende manier. Ik vind dat er uit iets moet blijken dat je naar een CD-hoes kijkt... een waar kunstwerk zou een CD-hoes niet staan.
Soms wordt het bandlogo er in koeienletters opgezet, maar dat kun je bands die moeite hebben brood op de plank te krijgen nauwelijks kwalijk nemen - hun muziek moet wel verkocht worden en een stukje herkenbaarheid als het bandlogo draagt bij aan de marketing. Hoezen van klassieke werken staan ook vol met informatie, maar de uitvoerders zijn zeer variabel en daarom is zoiets ook onvermijdelijk. (Een paar pagina's terug ging het hierover.)
Soms wordt het bandlogo er in koeienletters opgezet, maar dat kun je bands die moeite hebben brood op de plank te krijgen nauwelijks kwalijk nemen - hun muziek moet wel verkocht worden en een stukje herkenbaarheid als het bandlogo draagt bij aan de marketing. Hoezen van klassieke werken staan ook vol met informatie, maar de uitvoerders zijn zeer variabel en daarom is zoiets ook onvermijdelijk. (Een paar pagina's terug ging het hierover.)
0
geplaatst: 23 juli 2012, 00:33 uur
Dat laatste dat je zegt snap ik wel, maar ik zal zo'n hoes dan nog niet mooi vinden.
Als je echt een mooie hoes wil creëren hoeft er wat mij betreft mij niet per se typografie of een logo aanwezig te zijn.
Als je echt een mooie hoes wil creëren hoeft er wat mij betreft mij niet per se typografie of een logo aanwezig te zijn.
0
geplaatst: 23 juli 2012, 00:43 uur
Dat vind ik toch wel makkelijk. Het is toch wel wat waard als je een hoes er ook als een hoes uit ziet en niet als een willekeurig mooi plaatje. Typografie zorgt toch wel voor een flinke meerwaarde.
Al zijn er uitzonderingen:

Hier past de hoes wel goed bij de muziek en songtitels (zeker als je de achtergrond van de foto kent).
Al zijn er uitzonderingen:

Hier past de hoes wel goed bij de muziek en songtitels (zeker als je de achtergrond van de foto kent).
0
geplaatst: 23 juli 2012, 00:57 uur
herman schreef:
Dat vind ik toch wel makkelijk. Het is toch wel wat waard als je een hoes er ook als een hoes uit ziet en niet als een willekeurig mooi plaatje. Typografie zorgt toch wel voor een flinke meerwaarde.
Ik kan ik sommige hoezen zonder typografie toch wel zien dat er werk aan is besteed. Dat het dus niet zomaar een willekeurig mooi plaatje is. Daarnaast kunnen hoezen zonder typografie er best uitzien als hoezen.
Ik zal de achtergrond van die hoes die jij hebt geplaatst binnenkort wel opzoeken. Al vind ik het nu ook al een mooie hoes.
0
geplaatst: 24 juli 2012, 22:18 uur
0
geplaatst: 24 juli 2012, 22:21 uur
Die van Iron Savior heb ik als wallpaper, groot komen deze hoezen het best tot hun recht (vind ik). 

0
geplaatst: 24 juli 2012, 22:33 uur
0
geplaatst: 24 juli 2012, 22:38 uur
Terug ontopic. 

Jesca Hoop maakt niet alleen mooie en aparte muziek, ook de hoesjes zijn
soms echt prachtig.

Jesca Hoop maakt niet alleen mooie en aparte muziek, ook de hoesjes zijn
soms echt prachtig.

0
Ponty Mython
geplaatst: 25 juli 2012, 00:29 uur