MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Mooie hoezen

zoeken in:
Waarschijnlijk al een keer geplaatst hier (misschien zelfs door mijzelf) maar na die afgrijselijke hoezen van Jasper is het tijd voor wat nazorg:

(afbeelding)

Het spijt me. Maar nu kan ik aan niets anders dan aan dit denken:

(afbeelding)

O, dan ga ik heel duidelijk voor de bovenste...

Sietse
Vinyl

(afbeelding)

CD

(afbeelding)

Ok de vinyllen uitgave dus. Duidelijk.

Edwynn schreef:
Het spijt me. Maar nu kan ik aan niets anders dan aan dit denken:

(afbeelding)

Wilde toevallig net wat van Burzum plaatsen! De prachtige cover van Filosofem, van oorsprong de tekening 'Op Under Fjeldet Toner en Lur' van Theodor Kittelsen. Ik geloof uit 1909.

(afbeelding)

Een canvas van de originele tekening hangt over een week 100x75 centimeter in mijn woonkamer

Mooie hoezen van Burzum.

GrafGantz schreef:
Waarschijnlijk al een keer geplaatst hier (misschien zelfs door mijzelf) maar na die afgrijselijke hoezen van Jasper is het tijd voor wat nazorg:

(afbeelding)

Ook een prachtige hoes die terecht in de top 10 van het hoesmeter topic staat.

Ik vind hem ook erg gaaf. Het is een intigrerend beeld, ik kan er niet helemaal de vinger op leggen.

Die filosofem heb ik in A5 uitgave. Ik houd er ook wel van. Deze is ook van een Kittelsen prent.

(afbeelding)

Mooi hoor.

Dat kan haast geen slechte muziek zijn.

Ik vind het mooie sfeervolle albums. Maar ze hebben wel een hoog 'je moet ervan houden' gehalte volgens mij.

Burzum is toch die band met die gestoorde kerel, moordenaar enzo?

Je beschrijving bij Filosofem wekt mijn interesse wel. Ik zal het eens beluisteren.

Die bossen ken ik nou wel bij blackmetal... of was Burzum de aanjager van dat soort hoezen?

Eén van de grondleggers was het wel. En ja, hij is gestoord. Een moordenaar en een nazi. Maar daar hoor je op zijn platen niets van terug.

Edwynn schreef:
Die filosofem heb ik in A5 uitgave. Ik houd er ook wel van. Deze is ook van een Kittelsen prent.

(afbeelding)

Die is erg beeldig inderdaad. Uit m'n hoofd gezegd: The Pauper. Wilde ik ook op doek hebben maar het paste niet helemaal volledig.

Owl City - All Things Bright and Beautiful

(afbeelding)

Vreselijk... teletubbieland in de Photoshop-hel.

Ik vind hem ook spuuglelijk.

Ik vind hem wel mooi. Wel duidelijk nep, maar erg lieflijk.

itchy schreef:
Vreselijk... teletubbieland in de Photoshop-hel.

jasper1991 schreef:
Ik vind hem wel mooi. Wel duidelijk nep, maar erg lieflijk.

En waarom verbaast me dit niet?

Stijn_Slayer
Edwynn schreef:
Eén van de grondleggers was het wel. En ja, hij is gestoord. Een moordenaar en een nazi. Maar daar hoor je op zijn platen niets van terug.

Eens een cd van Burzum van ma gekregen: ''als ik wist wat die engerd allemaal gedaan heeft, had ik hem niet voor je meegenomen.''

Ik vind 't ook mooie hoezen.

Photoshop staat gelijk aan moord volgens mij... ik vind dat je met Photoshop of andere animatietechnieken nog heel creatief te werk kunt gaan.

Creatieve mogelijkheden garanderen nog geen smaakvol eindresultaat. En daar gaat het al te vaak mis met photoshop.

Het hoesje van Owl City kan daar voorbeeld voor staan. In de ijver alles bright and beautiful te willen maken is de afbeelding tot een levenloos plastic landschap verworden. Op die manier staat photoshop inderdaad gelijk aan moord.

Sietse
Uhm, deze hoes is duidelijk handwerk (iemand die heel ijverig heeft zitten tekenen en schilderen (evt. digitaal), maar dit is geen foto).

Neemt niet weg dat ik hem tevens ook niet mooi vind.

Ik weet niet of deze al geplaatst zijn (ik ben maar 10blz teruggegaan), maar ik vind deze hoezen alleszins erg knap:

Light Bearer - Lapsus

(afbeelding)

Kingdom - Hemeltraan

(afbeelding)

Eerste:
Tweede:

JSPR_G schreef:
Ik weet niet of deze al geplaatst zijn

Dat lijkt me sterk, dit is het Mooie hoezen topic.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:49 uur

geplaatst: vandaag om 11:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.