MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Mooie hoezen

zoeken in:
Die van Sietse vind ik vrij goed.

Misterfool

(afbeelding)

Heb je die ook zelf gemaakt n.a.v. mijn opmerking? Ik hoop het wel eigenlijk

Misschien word je blijer van een kattenhoes.

(afbeelding)

Misterfool
GrafGantz schreef:
Heb je die ook zelf gemaakt n.a.v. mijn opmerking? Ik hoop het wel eigenlijk

Nope vond dit altijd wel een sterke hoes, maar door de discussie op de vorige pagina moest ik er wel aan denken.

Ik vind het ook een gedrocht overigens... hoewel de muziek van Pain of Salvation me steeds meer begint te hebben.

(afbeelding)

Mooie kleuren en een enigszins mysterieuze afbeelding. Waar staan de bandleden eigenlijk? Is dat vuur op de achtergrond? Staan ze nou in een laagje water? Het zijn dit soort hoezen die mij nieuwsgierig maken naar de muziek.

Overigens vind ik dit:

(afbeelding)

en dit:

(afbeelding)

ook erg mooie hoezen. Beide hebben ook iets mysterieus over zich en laten heel wat te raden over. Dat zijn toch de hoezen die ik het mooist vind. Hoewel een stijlvolle foto van de band of artiest ook erg mooi kan zijn. Met name in de jaren 60 zijn hiervan enkele prachtige voorbeelden verschenen. Dan denk ik bijvoorbeeld aan dit:

(afbeelding)

of dit:

(afbeelding)

Wel mooi ja.

Ozric Spacefolk
Ik kwam erachter dat een aantal hoezen van the Fixx van George Underwood waren. Na even verder neuzen, kwam ik erachter dat deze kunstenaar ook voor Gentle Giant, David Bowie het één en ander heeft ontworpen. Ik plaats ze hieronder.

Ik vind ze bijna allemaal erg mooi, met name die van Fixx en Bowie. Die van Dare vind ik dan niet mooi. Die van Procol Harum kende ik nog nooit. Die van Gentle Giant is eigenlijk een uitklaphoes, maar ik weet niet of ik zomaar mag linken vanaf een andere site.

Via deze link, meer van Underwood's artwork: Album covers - George Underwood Art - georgeunderwood.com

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Ik ga voor Phantoms en die van Procol Harum, waartegenover de laatste staat als gedrocht.

Ik kan er niks aan doen, maar vind ze allemaal even lelijk. Maar dat is een kwestie van smaak uiteraard...

Ozric Spacefolk
Kwestie van smaak it is. Mooi of niet, blijkbaar heeft Underwood nogal wat hoezen ontworpen voor wereldberoemde platen.

Alleen die van Bowie vind ik mooi.

Ozric Spacefolk
Ik de drie Fixx-hoezen, maar de Bowie hoezen ook. De uitklap hoes van Gentle Giant is ook wel leuk.

Wel interessant om te onderzoeken, welke kunstenaars meerdere artiesten heeft bediend. Sowieso Rodney Matthews en Roger Dean, maar dat is allemaal fantasy, daar houdt niet iedereen van, en het is ook nogal kitcherig.

Onweerwolf
Ynoskire schreef:
(afbeelding)

Prachtig deze!

Heel behoorlijk!

panjoe (moderator)
Dit vind ik een mooie... Alleen jammer van die witte rand.

(afbeelding)

Met een dikke Havanna tussen z'n vingers was die beter geweest.

sxesven
Vind John Powell-Jones z'n ontwerpen voor de Reel Torque serie echt geniaal, hier allemaal uitgebreid te bekijken

Also:

http://i.imgur.com/pXYAp9g.jpg

http://i.imgur.com/uAIFvuI.jpg

http://i.imgur.com/JDeiV90.jpg

Ziegler

Nu is het wachten op flauwe 'verkeerde topic'-grappen. Die tweede...

Die laatste van Ziegler vind ik dan wel weer aardig.

sxesven
Tja, uiteraard mag je ervan vinden wat je wil, al is de grap inmiddels wel een beetje gemaakt natuurlijk. We vatten elkanders esthetiek niet allemaal in dit topic (ik de jouwe niet, bijvoorbeeld), het is niet anders. De tweede hoes is van de recente LP van Stine Janvin Motland getiteld 'In Labour'; die hele kwetsbare sfeer die daarmee gesuggereerd wordt ('in labour'; Stine zonder opsmuk, onder water, een titel die de suggestie van kwetsbare setting versterkt) vind ik erg mooi, ook in combinatie met (thema van) de LP zelf:

The recordings were made at various outdoor and indoor locations in Norway during the summer and autumn of 2013. The idea was to place Stine in challenging sonic environments, and to explore how the surroundings affected the performances. [...] In Labour is both a solo voice and a field-recording album at the same time, but it is quite different from what either of these usually sound like.

Ook puur esthetisch vind ik 'm overigens erg mooi; de sobere kleurstelling spreekt me aan, evenals de ietwat Jandekiaanse kwaliteit (ook die hoezen zijn voor sommigen magie en voor sommigen rommel). Tja, smaken... zo vind ik die van Bitches Brew weer erg matig en neigen naar kitsch, maar ik snap dat die jou aanspreekt.

Ziegler
Nog één van Davis die ik wel aardig vind:

http://666kb.com/i/bhml5098plpp5ymiu.jpg

Bitches Brew heeft wel iets Kitcherigs, maar in het echt zijn ze mooier . . .

Wat mij betreft de hoes van 2014

(afbeelding)

panjoe (moderator)
Ziegler schreef:
Nog één van Davis die ik wel aardig vind:

(afbeelding)

Bitches Brew heeft wel iets Kitcherigs, maar in het echt zijn ze mooier . . .

Inderdaad héél mooi. Evenals Bitches Brew.

Ik vind die eerste twee hoezen van sxesven wel mooi hoor. Vooral die van Menche is prachtig.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:09 uur

geplaatst: vandaag om 13:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.