Muziek / Algemeen / Mooie hoezen
zoeken in:
0
geplaatst: 4 januari 2015, 12:50 uur
0
geplaatst: 4 januari 2015, 13:09 uur
sxesven schreef:
We vatten elkanders esthetiek niet allemaal in dit topic (ik de jouwe niet, bijvoorbeeld), het is niet anders. [...] zo vind ik die van Bitches Brew weer erg matig en neigen naar kitsch, maar ik snap dat die jou aanspreekt.
We vatten elkanders esthetiek niet allemaal in dit topic (ik de jouwe niet, bijvoorbeeld), het is niet anders. [...] zo vind ik die van Bitches Brew weer erg matig en neigen naar kitsch, maar ik snap dat die jou aanspreekt.
Ik zie dat kitscherige ook wel in de hoes van Bitches Brew maar vind ze daarom nog niet lelijk. De drie hoezen die jij hebt geplaatst vind ik ook mooi, maar die dreigen dan weer wat te neigen naar arty farty.
Maar wat ik eigenlijk wilde opmerken is dat bij mij de muziek ook erg meespeelt bij het waarderen van een hoes. Ik besef maar al te goed dat die typische metal hoezen, zoals deze, niet bepaald getuigen van verfijnde smaak, maar ik ben met die muziek opgegroeid en zo'n oude liefde roest niet. De associatie maakt dat ik ook van de hoezen geniet. Een nog beter voorbeeld is deze van Fates Warning. Op zichzelf vind ik dat een kitscherig new age plaatje en daar heb ik een vreselijke hekel aan. Maar als hoes van deze cultklassieker vind ik het toch mooi.
0
geplaatst: 4 januari 2015, 13:52 uur
Dit vond ik toch wel de mooiste hoes van 2014:
http://www.metal-fi.com/wp-content/uploads/2014/03/MorbusChron-Sweven-Cover.jpg
http://www.metal-fi.com/wp-content/uploads/2014/03/MorbusChron-Sweven-Cover.jpg
0
geplaatst: 4 januari 2015, 13:56 uur
Die vind ik redelijk Don Cappuccino. Komt eigenlijk beter tot zijn recht als je de andere afbeeldingen uit het cd-boekje er ook bij hebt.
0
geplaatst: 4 januari 2015, 15:57 uur
Viel mij gelijk op, beide hoezen hangen uitvergroot 100x100 in de hal
0
geplaatst: 4 januari 2015, 19:00 uur
Kronos schreef:
Die vind ik redelijk Don Cappuccino. Komt eigenlijk beter tot zijn recht als je de andere afbeeldingen uit het cd-boekje er ook bij hebt.
Klopt, al vind ik de hoes op zichzelf staand al fantastisch. Ik heb hem al op CD, maar vorige week heb ik hem ook op vinyl besteld, vooral voor het artwork.

0
geplaatst: 3 februari 2015, 14:20 uur
De plaat verschijnt eind deze maand, maar ik kan niet wachten om deze op vinyl te hebben:
http://theobelisk.net/obelisk/wp-content/uploads/2015/01/ruby-the-hatchet-valley-of-the-snake1.jpg
http://theobelisk.net/obelisk/wp-content/uploads/2015/01/ruby-the-hatchet-valley-of-the-snake1.jpg
0
geplaatst: 3 februari 2015, 16:43 uur
RuudC schreef:
De plaat verschijnt eind deze maand, maar ik kan niet wachten om deze op vinyl te hebben:
Doet wel erg denken aan Molly Hatchet, zowel naam als hoes.
0
geplaatst: 3 april 2015, 19:35 uur
Voor de geïnteresseerden: Van 1 t/m 7 april kun je stemmen op je favoriete platenhoezen ooit gemaakt via Platendraaier. Vanaf 8 april wordt de Platenhoezen Top 10 bekend gemaakt. Voor inspiratie is er per decennium een overzicht te vinden van een aantal bekende hoezen. Je kunt je persoonlijke top 3 doorgeven via het stemformulier.
0
geplaatst: 11 augustus 2015, 17:10 uur
Op deze pagina vind ik Ruby the Hatchet er bovenuit stijgen. Die laatste doet me denken aan die stomme schilderijtjes die voor miljoenen worden verkocht.
0
Sietse
geplaatst: 11 augustus 2015, 23:25 uur
Liever die stomme schilderijtjes dan die hoes van Ruby the Hatchet, wat een oerlelijke gedrocht is dat zeg.
0
Misterfool
geplaatst: 11 augustus 2015, 23:28 uur
Ik vind beide hoezen lelijk; Abstracte nonsens versus kitsch. 

0
geplaatst: 11 augustus 2015, 23:30 uur
Waarom is dat abstracte nonsens? Lijkt me gewoon een horizon met blauwe lucht en groene weide. 
Ik vind het wel mooi die kleuren, zulke hoezen zie je niet vaak.

Ik vind het wel mooi die kleuren, zulke hoezen zie je niet vaak.
1
geplaatst: 20 september 2015, 13:14 uur

2814 - Birth of a New Day
Ja is kitsch, maar wel mooie kitsch.

0
geplaatst: 20 september 2015, 16:40 uur
Lichtreclames, felpaars en glittertjes. Eerder kitsch dan kunst. Of je het mooi vindt of niet heeft daar niets mee te maken.
* denotes required fields.