MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Mooie hoezen

zoeken in:
Ziegler schreef:
(afbeelding)

(afbeelding)

Ook erg leuk!

Hoes van Prince is geinspireerd op

(afbeelding)

sxesven schreef:
We vatten elkanders esthetiek niet allemaal in dit topic (ik de jouwe niet, bijvoorbeeld), het is niet anders. [...] zo vind ik die van Bitches Brew weer erg matig en neigen naar kitsch, maar ik snap dat die jou aanspreekt.

Ik zie dat kitscherige ook wel in de hoes van Bitches Brew maar vind ze daarom nog niet lelijk. De drie hoezen die jij hebt geplaatst vind ik ook mooi, maar die dreigen dan weer wat te neigen naar arty farty.

Maar wat ik eigenlijk wilde opmerken is dat bij mij de muziek ook erg meespeelt bij het waarderen van een hoes. Ik besef maar al te goed dat die typische metal hoezen, zoals deze, niet bepaald getuigen van verfijnde smaak, maar ik ben met die muziek opgegroeid en zo'n oude liefde roest niet. De associatie maakt dat ik ook van de hoezen geniet. Een nog beter voorbeeld is deze van Fates Warning. Op zichzelf vind ik dat een kitscherig new age plaatje en daar heb ik een vreselijke hekel aan. Maar als hoes van deze cultklassieker vind ik het toch mooi.

(afbeelding)

Deze vind ik prachtig... Mojo Makers. Wat een grandeur.

Die vind ik redelijk Don Cappuccino. Komt eigenlijk beter tot zijn recht als je de andere afbeeldingen uit het cd-boekje er ook bij hebt.

Ziegler
@thelion
Inderdaad. Dat is exact dezelfde stijl.

Ziegler schreef:

Inderdaad. Dat is exact dezelfde stijl.

Viel mij gelijk op, beide hoezen hangen uitvergroot 100x100 in de hal

Escheriaans, denk 8 heads als inspiratie.......

Kronos schreef:
Die vind ik redelijk Don Cappuccino. Komt eigenlijk beter tot zijn recht als je de andere afbeeldingen uit het cd-boekje er ook bij hebt.

Klopt, al vind ik de hoes op zichzelf staand al fantastisch. Ik heb hem al op CD, maar vorige week heb ik hem ook op vinyl besteld, vooral voor het artwork.

Leuk!

De muziek is natuurlijk ook de moeite.

De plaat verschijnt eind deze maand, maar ik kan niet wachten om deze op vinyl te hebben:

http://theobelisk.net/obelisk/wp-content/uploads/2015/01/ruby-the-hatchet-valley-of-the-snake1.jpg

Niet zo mooi, te weinig Van Dyck Brown...

RuudC schreef:
De plaat verschijnt eind deze maand, maar ik kan niet wachten om deze op vinyl te hebben:

Doet wel erg denken aan Molly Hatchet, zowel naam als hoes.

Voor de geïnteresseerden: Van 1 t/m 7 april kun je stemmen op je favoriete platenhoezen ooit gemaakt via Platendraaier. Vanaf 8 april wordt de Platenhoezen Top 10 bekend gemaakt. Voor inspiratie is er per decennium een overzicht te vinden van een aantal bekende hoezen. Je kunt je persoonlijke top 3 doorgeven via het stemformulier.

(afbeelding)
Keith Rowe - The Room

Op deze pagina vind ik Ruby the Hatchet er bovenuit stijgen. Die laatste doet me denken aan die stomme schilderijtjes die voor miljoenen worden verkocht.

Sietse
Liever die stomme schilderijtjes dan die hoes van Ruby the Hatchet, wat een oerlelijke gedrocht is dat zeg.

Misterfool
Ik vind beide hoezen lelijk; Abstracte nonsens versus kitsch.

Waarom is dat abstracte nonsens? Lijkt me gewoon een horizon met blauwe lucht en groene weide.

Ik vind het wel mooi die kleuren, zulke hoezen zie je niet vaak.

Misterfool
Ja inderdaad.

(afbeelding)
2814 - Birth of a New Day

Ja is kitsch, maar wel mooie kitsch.

Mooi ja, en dus niet kitsch.

Ik vroeg me ook af waarom het dan kitsch zou zijn.

Lichtreclames, felpaars en glittertjes. Eerder kitsch dan kunst. Of je het mooi vindt of niet heeft daar niets mee te maken.

Precies wat Kronos zegt.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:04 uur

geplaatst: vandaag om 08:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.