MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Mooie hoezen

zoeken in:
DutchViking schreef:
Die van Steve Thorne is inderdaad mooi, Iceman. Persoonlijk vind ik deze, van Sonata Arctica (leuke band trouwens), erg apart:

(afbeelding)

Apart is het zeker.....

DutchViking
Daar heb je gelijk in

Bola - Soup; overzicht van artwork:

(afbeelding)

Aphex Twin - Selected Ambient Works; esthetisch logo:

(afbeelding)

Aphex Twin & µ-ziq - Expert Knob Twiddlers; erg leuk gemaakte humoristische:

(afbeelding)

Autechre - Amber; de vinyl hoes opengeklapt:

(afbeelding)

Autechre - Tri Repetae; 4 stukken artwork, de allermooiste vind ik die linksonder, jammergenoeg niet groter kunnen vinden (op 1 na):

(afbeelding)

(afbeelding)

(De andere mooie van Autechre zijn al gepost)

The Prodigy - The Fat Of The Land; frisse kleuren, mooi wezen, veel actie, mooi effect:

(afbeelding)

Deze niet vergeten, Mike Oldfield - Tubular Bells:

(afbeelding)

Toine Rorije
John Doe schreef:
Deze niet vergeten, Mike Oldfield - Tubular Bells

hmm, hoort die niet in dat andere hoezen-topic thuis?

deze vind ik dan weer erg mooi.

(afbeelding)

Haha, ieder zijn smaak

Die van New Order vind ik nou echt niet mooi, maar zoals John Doe al zei, ieder z;n smaak natuurlijk

Toine Rorije
ja, bij sommigen heb ik het idee dat ze een hoes pas mooi vinden als er met een vette helvetica op staat:
"Dit is een mooie hoes".
Dat het er te dik bovenop ligt. En die ik dan vaak weer wanstaltig vind.
maar zoals John Doe al zei, ieder z;n smaak natuurlijk

maar zoals John Doe al zei, ieder z;n smaak natuurlijk
Deze opmerking is jammergenoeg wel vaak een dooddoener voor verdere discussie. Nu je wat meer feedback geeft, kan ik wel iets zeggen.
Toine Rorije schreef:
ja, bij sommigen heb ik het idee dat ze een hoes pas mooi vinden als er met een vette helvetica op staat:
"Dit is een mooie hoes".
Dat het er te dik bovenop ligt. En die ik dan vaak weer wanstaltig vind.
Ik snap wel wat je bedoeld. Je wilt liever bij 'specialere' covers (meer) zelf iets er inzien. Leuk opzich.

Bij opvallend weinig hoezen wordt in het algemeen iets moois gedaan als je het mij vraagt. Dat kan veel beter. Dat schreeuwerige werkt bij mij niet om het schreeuwerige hoop ik met recht te kunnen stellen. Ik ben bij alle hoezen waar ik van hou pas op de lange termijn erachter gekomen hoe mooi ze zijn, op die eerste van Bola na. Misschien heeft dit ook iets te maken met de prachtige muziek van elk van deze albums, waar toch connecties mee gelegd zullen worden als je er vaak naar kijkt bij de muziek.

Maar voor een mooi album wordt ook eerder een mooiere cover gemaakt denk ik (hoewel het tegendeel van deze theorie ook vaak genoeg is 'bewezen' ). Naar de muziek wordt namelijk toch meestal geluisterd door de hoesontwerper. Ik kan ook grofweg wat uit m'n mouw schudden als: De artiest van mooie muziek is meestal creatief (en vaak vrij tot zeer intelligent) en heeft eerder creatieve vrienden, zoekt eerder een creatieve covermaker, leidt tot die uitzonderlijk mooie covers

(afbeelding)

Intercity - Groovin' With Doubt

aslan (crew)

DutchViking

(afbeelding)

Allmusic
Mooi!

(afbeelding)

Origin of Symmetry van Muse heb ik altijd al een zeer mooie hoes gevonden. Het boekje staat vol met verschillende tekeningen die allemaal Origin of Symmtry heten. Erg origineel

(afbeelding)

DutchViking
Deze hoes vind ik erg apart, hoewel hij eigenlijk nergens op slaat :

(afbeelding)

Akercocke - The Goat of Mendes

Kenneth
DutchViking schreef:
Deze hoes vind ik erg apart, hoewel hij eigenlijk nergens op slaat :

(afbeelding)

Inderdaad, erg apart ja
Verder ook wel een leuk hoesje.

Jezus, et.

ettettummu schreef:
(afbeelding)

Die van Placebo vind ik maar lelijk eigenlijk. Hun vorige hoes, die was pas mooi!

(afbeelding)

Wel overgewaardeerd mooi..

Goed, wat ik nog meer mooi vind:

*de hoezen van Belle and Sebastian
*de hoezen van het Constellation-label (vaak mooie kartonnen uitvoeringen)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

De hoezen van de live albums van Motorpsycho zijn sowieso erg mooi - en allemaal in dezelfde stijl.

Deze heb ik ook altijd al erg mooi gevonden (vooral het rood dan, wat natuurlijk vrij toepasselijk is voor 'Under a blood red sky' )

(afbeelding)

Yak
herman schreef:
*de hoezen van Belle and Sebastian

Veel hoezen van B&S vind ik juist hélemaal niks. Men neme een quasi-interessante zwartwit-foto, gooien daar een kleurfiltertje overheen, voorzien het van een lelijk font et voilá.

Broer Konijn

(afbeelding)

Dit vind ik een bijzonder mooie hoes:

(afbeelding)

En deze:

(afbeelding)

Maar ook deze:

(afbeelding)

Broer Konijn

(afbeelding)

Gast
geplaatst: vandaag om 10:50 uur

geplaatst: vandaag om 10:50 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.