MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Mooie hoezen

zoeken in:
fastpulseboy
echt, te fout idd
net toto

Ik vind hem nochtans echt mooi, fout of niet

tnf

(afbeelding)

Geen idee wat erop staat, maar ik zag hem gisteren in een cd-winkel liggen en het oogt in ieder geval leuk.

Ook altijd mooi gevonden, qua artwork, maar vergeten te vermelden:

(afbeelding)

Idem voor deze. Wat betreft het uiterlijk van verzamelcd's zeg ik: Zo moet het. En de achterkant is al net zo fleurig.

(afbeelding)

tnf
Daar ben ik weer...

(afbeelding)

Ja, ik heb een zwak voor heldere ontwerpjes zonder heel veel overduidelijke Photoshop en dergelijke. Die hierboven had, qua ontwerp-stijl/'handschrift', bovendien best door mezelf gemaakt kunnen zijn.

Deze blijft ook altijd wel iets hebben (en als je hem groter ziet zijn de verveelde blikken van het vijftal erg grappig):

(afbeelding)

(afbeelding)

Dit vind ik ook wel wat

Paap_Floyd schreef:
Dit vind ik ook wel wat

bijna zo mooi als de hoes van deze top tien-plaat van je:

(afbeelding)

tnf
Daar moet ik eigenlijk best om lachen.

tnf
Gisteren gezien in de platenzaak. Ik ken de muziek niet, maar het ziet er prachtig uit.

(afbeelding)

(afbeelding)

En dan deze, die ik daadwerkelijk gekocht heb. De buitenkant is al o.k., maar je zou de bínnenkant eens moeten zien (helaas is 'ie uitgeklapt te groot om te scannen). Het is gelijk de mooist uitziende verzamelcd die ik in huis heb. Hopelijk blijft het zo --> kwetsbaar kartonnen doosje.

(afbeelding)

Ook gekocht en ook leuke doosjes (de eerste vind ik wel lekker kitch):

(afbeelding)

(afbeelding)

tnf schreef:
Gisteren gezien in de platenzaak. Ik ken de muziek niet, maar het ziet er prachtig uit.

(afbeelding)

Is een aan te raden plaat

Persoonlijk vind ik de coverplaat van de nieuwe Shearwater betoverend:

(afbeelding)

pretfrit

(afbeelding)

The December Sound

lambf

(afbeelding)
Jammer van artiestnaam, albumtitel en het record logo.

(afbeelding)

Meesterlijk, gewoon!

(afbeelding)

(afbeelding)

Grapje, hoop ik?

Eigenlijk zou je het boekje erbij moeten zien, met meer doorsneden van een gitaar.

(afbeelding)

dix
BoordAppel schreef:
Grapje, hoop ik?

hoezo ? sterke composities, die hoes van The Cure kent echt bijna iedereen.

Black Metal

Meestal verwachtje van dan zulke hoezen: ( )

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

MAAR !
Het kan ook anders. (positief dan, veel slechter kan niet )
Was van onderstaande hoes verschoten. Niet dat ze zo spectaculair mooi is, maar ik verschoot omdat het Black Metal was. Zeer mooi dus naar die normen.

(afbeelding)

Een metalfanhand is gauw gevuld.

Florsi Florsa schreef:
Een metalfanhand is gauw gevuld.

Het gaat hier enkel maar over Black metal hoezen.
Heb ik een hekel aan
En grindcorehoezen, nog erger.

Die van The Cure

dix schreef:
(quote)

hoezo ? sterke composities, die hoes van The Cure kent echt bijna iedereen.

Dat snap ik. Die hoes is zo ongelofelijk lelijk dat niemand hem uit zijn geheugen kan verbannen. Drie lelijke oude apparaten lukraak bij elkaar gezet en dat alles dan ook nog met vloekende foeilelijke fletse kleuren.

Ride - Nowhere

(afbeelding)

Florsi Florsa schreef:
Ride - Nowhere

(afbeelding)

- Monster van lochness?
- Zeebeving/tsunami

Sommige hoezen stralen vragen uit

dix
BoordAppel schreef:
(quote)

Dat snap ik. Die hoes is zo ongelofelijk lelijk dat niemand hem uit zijn geheugen kan verbannen. Drie lelijke oude apparaten lukraak bij elkaar gezet en dat alles dan ook nog met vloekende foeilelijke fletse kleuren.

met drie nieuwe apparaten en een flashy behangetje was ie beter geweest ?
de kracht zit 'm in het beeld en dat onderken je ook, dit is onvergetelijk en onvergelijkbaar (noem eens een hoes die in de buurt komt)
ik vind 'm mooi en jij vindt 'm lelijk maar we vinden 'm dus allebei onmiskenbaar memorabel.... da's toch ook een kwaliteit.

edit : die Hoover is natuurlkijk helemaal geen lelijk apparaat en die koelkast ... zo karakteristiek vind je ze niet meer.

(afbeelding)
en

(afbeelding)

zijn zowat de eerste hoezen die bij me opkomen. De eerste om het gevoel van onsterfelijkheid dat het bij me oproept, de tweede om de mooie lelijkheid ervan.

dix schreef:

de kracht zit 'm in het beeld en dat onderken je ook, dit is onvergetelijk en onvergelijkbaar (noem eens een hoes die in de buurt komt)
ik vind 'm mooi en jij vindt 'm lelijk maar we vinden 'm dus allebei onmiskenbaar memorabel.... da's toch ook een kwaliteit.

Ik vraag me af wat deathmetalbands eigenlijk denken...
'We maken een onleesbaar logo omdat onze fans toch niet kunnen lezen?'

Gast
geplaatst: vandaag om 11:54 uur

geplaatst: vandaag om 11:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.