Muziek / Algemeen / Mooie hoezen
zoeken in:
0
geplaatst: 18 november 2011, 14:41 uur
Heel mooi.
Nog eentje uit de wereld van klassieke muziek,
iets soberder maar goed bij dit seizoen passen:

Nog eentje uit de wereld van klassieke muziek,
iets soberder maar goed bij dit seizoen passen:

0
geplaatst: 18 november 2011, 15:52 uur
Die met Hilary Hahn en Viktoria Mullova zijn ook fraai, ja. Violiste + instrument levert mooie beelden op. Het begon zo'n beetje met Anne-Sophie Mutter volgens mij (niet deze).
0
geplaatst: 18 november 2011, 19:42 uur
Dat zou kunnen Svendra, al denk ik dat de muzikanten met hun instrument vroeger ook al wel vaak op de hoes stonden, zij het in wat traditioneler setting.
Alleen het instrument kan natuurlijk ook.

Alleen het instrument kan natuurlijk ook.

0
geplaatst: 19 november 2011, 09:53 uur
Deze laatste paar vind ik allemaal niet mooi: teveel tekst, te weinig opvallends, alleen de artieste en haar instrument. Dat kan mooi zijn, maar dan moet het iets speciaals hebben. Dat heeft het hier niet.
0
geplaatst: 19 november 2011, 12:51 uur
Kramer schreef:
Deze laatste paar vind ik allemaal niet mooi: teveel tekst, te weinig opvallends,...
Deze laatste paar vind ik allemaal niet mooi: teveel tekst, te weinig opvallends,...
Anders dan bij pop en rock is de hoes bij klassieke muziek meestal ook niet de belangrijkste blikvanger. Vandaar dat het werk, de uitvoerder, dirigent en componist er meestal wel in vrij grote letters op staan. Ook is het gebruikelijk dat het logo van het label op de hoes staat, iets wat bij pop en rock de laatste decennia amper nog te zien is.
0
geplaatst: 19 november 2011, 13:35 uur
Kronos schreef:
Dat zou kunnen Svendra, al denk ik dat de muzikanten met hun instrument vroeger ook al wel vaak op de hoes stonden, zij het in wat traditioneler setting.
Ja. Ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat Mutter een van de eersten was die glamorous op hoezen stond. Al is dat een heel rekbaar begrip

Kronos schreef:
Anders dan bij pop en rock is de hoes bij klassieke muziek meestal ook niet de belangrijkste blikvanger. Vandaar dat het werk, de uitvoerder, dirigent en componist er meestal wel in vrij grote letters op staan. Ook is het gebruikelijk dat het logo van het label op de hoes staat, iets wat bij pop en rock de laatste decennia amper nog te zien is.
Inderdaad ja. Het striktere format (met logo) en verplichte teksten zijn beperkend. Klassieke hoezen kun je daarom niet langs dezelfde meetlat leggen als niet-klassieke hoezen.
Waarom is die mooie hoes van Janine Jansen eigenlijk verwijderd

0
geplaatst: 19 november 2011, 13:42 uur
Kramer schreef:
Hier een greep uit wat ik mooie hoezen vind
Hier een greep uit wat ik mooie hoezen vind
Die van Arctic Monkeys en Mumford & Sons vind ik ook erg mooi.
0
geplaatst: 19 november 2011, 13:45 uur
Van die klassieke hoezen vind ik alleen die van Shostakovich en Miaskovsky wel aar-dig. Die vrouwen met violen doen het toch niet voor mij.
0
geplaatst: 19 november 2011, 14:17 uur
Die van David Bowie en Bob Dylan vind ik mooi.
Sterke fotografie, goede belichting en compositie zijn al heel wat.
Patti Smith, niet meteen een 'fotomodel', maar wel fotogeniek.

Sterke fotografie, goede belichting en compositie zijn al heel wat.
Patti Smith, niet meteen een 'fotomodel', maar wel fotogeniek.

0
geplaatst: 19 november 2011, 15:44 uur
Die van Mogwai staat hier al 10+ jaar in de kast, maar ik heb er nog nooit iets aan gevonden... Vind het maar een nietszeggende hoes, als ik eerlijk ben. De hoezen van Patti vind ik wel mooi, evenals die van Heroes uit het rijtje erboven.
0
geplaatst: 19 november 2011, 17:21 uur
Die laatste is wel erg mooi. FIjne kleuren en het prikkelt de fantasie.
Die eerste heeft ook wel wat, maar dat had ook net zo goed een ansichtkaart uit mijn grootmoeders collectie kunnen zijn.
Die eerste heeft ook wel wat, maar dat had ook net zo goed een ansichtkaart uit mijn grootmoeders collectie kunnen zijn.
0
geplaatst: 19 november 2011, 17:28 uur
Door wie is die hoes van Your Favourite worst nightmare van de Arctic Monkeys eigenlijk ontworpen?
0
geplaatst: 19 november 2011, 18:28 uur
Ik ben even op zoek gegaan en het zijn meerdere illustrators. De namen zijn niet bekend.
0
Dikkop
geplaatst: 20 november 2011, 00:54 uur
kobe bryant fan schreef:
[[/img]
[[/img]
Die onderste is enorm mooi.
0
geplaatst: 20 november 2011, 01:24 uur
Misterfool schreef:
(afbeelding)
(afbeelding)
Leuk dat hier nog eens wat jazz passeert. Van John Coltrane zijn er meerdere hoezen die tot mijn absolute favorieten behoren, zoals deze:

0
Misterfool
geplaatst: 20 november 2011, 10:55 uur
Coltrane was dan ook een behoorlijk fotogeniek persoon die volledig een was met zijn muziek, wat je op bijna elke foto dan ook ziet.
0
geplaatst: 20 november 2011, 13:47 uur
0
geplaatst: 20 november 2011, 15:53 uur
Ik vind hem in al zijn clichés toch heel mooi. Beiden lettertypes vind ik er overigens uitstekend bijpassen.
0
geplaatst: 20 november 2011, 15:57 uur
Het deel tot 1/3 van onder vind ik mooi (paard, heuveltjes, bomen). Daarna wordt het... minder
* denotes required fields.