MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Mooie hoezen

zoeken in:
Wat er mooi is aan de hoes van Frank Zappa is mij echt een raadsel.

shadowboxer
Smaken verschillen, Don. Op alleen de hoes had ik 'm zo gekocht.

Voor hetzelfde geld kun je beter een paar stripboeken kopen...

Die derde vind ik wel mooi, al vind ik het ook wel een beetje een zwaktebod omdat het alleen een foto is. Komt verder weinig vormgeving bij kijken.

Meer dan een zesje wordt het niet voor mij...

De drie eerste albums van Opeth waren zonder bandnaam/albumtitel op de hoes.
Eerder dan dat dit een zwaktebod was droeg het mijns insziens bij aan het mysterieuze karakter.
Van mij krijgen ze respectievelijk een 9, 8 en 10. De reissues met bandlogo vind ik minder geslaagd.

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Ik vind buiten de hoes van Morningrise die met opschrift juist mooier, mijn twee favoriete hoezen van hun blijven die van Blackwater Park en Watershed.

Don Cappuccino schreef:
Wat er mooi is aan de hoes van Frank Zappa is mij echt een raadsel.

Wellicht moet je er wel liefhebber voor zijn om het te zien...

Het is muzikaal een van mijn persoonlijke favoriete Zappa albums en heb de vinyl-versie (met nog 11 andere hoezen als collage) aan een muur in mijn huis hangen.

Op vinyl is de hoes toch zeker wel de moeite waard kan ik je verzekeren.
Is toch geniaal ? Een wasbak als platehoes ?
Bovendien nog een subtiele verwijzing naar Hot Rats (zie de kranen), waar dit een vervolg op was...

Stalin schreef:
(quote)

Wellicht moet je er wel liefhebber voor zijn om het te zien...

In dat geval noemt dat meestal 'overschatting'

bennerd schreef:
(quote)

In dat geval noemt dat meestal 'overschatting'

Ik noem dat ''kortzichtigheid''

Dat gaat er inderdaad vaak mee gepaard.

In de categorie "less is more".

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

In die categorie zijn er veel te veel hoezen mijns inziens.

De tweede en de vierde vind ik wel erg mooi .

Dikkop
Alle 4 zeer mooi.

Stalin schreef:

Op vinyl is de hoes toch zeker wel de moeite waard kan ik je verzekeren.
Is toch geniaal ? Een wasbak als platehoes ?
Bovendien nog een subtiele verwijzing naar Hot Rats (zie de kranen), waar dit een vervolg op was...

Ik zag de verwijzing wel maar toch vind ik het geen mooie hoes. Die van The Grand Wazoo vind ik wel geweldig:

(afbeelding)

Maartenn (crew)
Don Cappuccino schreef:
(quote)

Ik zag de verwijzing wel maar toch vind ik het geen mooie hoes. Die van The Grand Wazoo vind ik wel geweldig:

(afbeelding)

Sluit ik me bij. Het representeert het bombast van de plaat ook heel mooi!

Misschien al eens langs gekomen, maar de artwork van Dinsoaur Jr. en J Mascis vind ik enorm tof.

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)
Een grote plaat van de achterkant heb ik helaas niet kunnen vinden, die vind ik ook erg mooi..

En
Dinosaur Jr. - Farm

(afbeelding)

De artwork is gemaakt door Marq Spusta.

GrafGantz schreef:
(afbeelding)

Dat lijkt wel een hoes van zo'n misantropische black metal band, Graf.

Het is weliswaar zware kost en behoorlijk misantropisch maar het is allesbehalve BM. Hoes past in elk geval uitstekend bij de muziek, dus zeg niet dat je niet gewaarschuwd bent .

Korallreven - An Album By Korallreven

(afbeelding)

Bij die heb ik een beetje het gevoel dat ik naar een mislukte artifarti foto zit te kijken.

Zou zomaar een proefje kunnen zijn van een kunststudent..(ik zie dit soort dingen minstens 1x per week langskomen op de academie..)

Vormt een mooi contrast met dat album van Giles Corey, maar ik vind beide niet bijzonder mooi.

Al is het vele malen beter dan de categorie waaruit jasper1991 veelvuldig selecteert.

Ducoz schreef:
Zou zomaar een proefje kunnen zijn van een kunststudent..(ik zie dit soort dingen minstens 1x per week langskomen op de academie..)

Ach, ik ben maar een simpele accountant zonder enig creatief talent dus ik ben al snel onder de indruk .

Dit vind ik nogsteeds een mooie! Ik kan alleen de maker ervan niet vinden!(iemand een idee?)

(afbeelding)

De nieuwe van Lantlos mag er ook zijn: Agape

(afbeelding)

(afbeelding)

Ondanks dat het gewoon een vleugel op z'n kant is heeft deze iets verontrustends over zich.

Die laatste twee zijn wel erg mooi, ja

Ik kan een flauwe opmerkingen maken over jasper en zijn engelenvleugelsobsessie, maar dit is zowaar een prachtige hoes die hij hier plaatst.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:42 uur

geplaatst: vandaag om 06:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.