menu

Muziek / Algemeen / Aantal cd's

zoeken in:
aan alle verzamelaars onder ons ,hoeveel cd's heb je momenteel in je bezit?als er al een topic bestaat over dit onderwerp;srry!(als er al een topic van bestaat geef me dan de link aub)ik zou dit echt graag willen weten(niet alleen uit interesse maar ook om een andere reden)

avatar van bonothecat
naar die andere reden ben ik dan wel benieuwd!

avatar van Menni
Zal wel een werkstuk ofzo zijn? Anyway, de teller staat hier (legaal) op 250, give or take a few. Maar ik noem mezelf niet echt verzamelaar.

avatar van BlauweVla
Ik ben een verzamelaar, ik download muziek, maar vind ik het echt goed, dan koop ik het ook nog es. Ik heb over de 300 CD's nu.

Stuk of 30, maar vrees niet, dat aantal zal snel oplopen, zodra mijn financiën hetzelfde doen!

avatar van aERodynamIC
Ik ben ook wel benieuwd wat de andere redenen dan zijn, en dan ook gelijk hoeveel cd's Christinafan zelf heeft (als je een topic als deze opent moet je toch zelf ook met een antwoord op de gestelde vraag komen lijkt me).
Ik merk wel dat ik mijn voorgangers hier ruimschoots overtref qua aantal vrees ik

avatar van herman
Ik zou het niet eens precies weten. Ik heb wel een excelbestand met daarin bijna mijn hele collectie (een aantal jaren '70 dingen en de laatste aankopen ontbreken nog), inclusief bandjes, cd's en vinyl en daar ben ik de duizend al voorbij... Het meerendeel daarvan (90%) is toch wel Cds.

avatar van blabla
Stuk of 1600.

avatar van HammerHead
blabla schreef:

Stuk of 1600.


Ah, baas boven baas.

Ik heb er een stuk of 350.

Sietse
Alle albums is totaal (nu) 1206, waarvan 606 lp's en 605 cd's
ja ik heb dingen dubbel en soms is het ook een plaat met een bonus cd.

Dionysos
Rond de 200 CD's, plus een stapeltje vinyl.
Met een recente zuivering en stagnering in de aanschaf is de collectie wel enigszins geslonken het afgelopen jaar.

Ik ook ergens rond de 200, ik luister zelden nog cd's overigens. Het meeste staat inmiddels op mijn computer.

avatar van BoordAppel
http://www.musicmeter.nl/?over...

Dat zijn alleen de originele cd's. De rest staat op de pc.

avatar van Onderhond
Moet tussen de 125-150 zijn. Waarvan de meeste wel dubbelaars zijn, weinig albums maar veel verzamelCDs.

Alles staat daarvan op PC, met nog een paar EPtjes en albums extra hier en daar

Bij mij ook, laat ik de verhouding maar niet zeggen

avatar van brooklyn
rond de 500 cd's en nog 150 op vinyll...

avatar van Yak
Yak
Ik heb nu zo'n 800 cd's, een dikke 100 lp's en zo'n 150 7-inches en cd-singles/ep'tjes/verzamelaars. Maar ik rouleer ook veel: spul dat ik ooit heb gekocht maar nooit veel heb geluisterd, gaat naar de Plaatboef.

ok ik heb het topic gestart dus ik kan moeilijk ontbreken!ikzelf ben nog helemaal niet lang bezig met cd's te verzamelen maarik luister al graag naar muziek sonds ik kan spreken ,mijn eerste cd zal ik 1996 gekocht hebben maar toen was er van verzamelen nog lang geen sprake.mijn theorie was toen ook zo dat als ik niet meer fan was van de zanger/zangeres/groep dat ik de cd wegdeed!nu koop ik niet alleen meer cd's van mensen van wie ik fan ben ,maar ook van mensen die -naar mijn mening-goede muziek maken .echt verzamelen ben ik eind 2004 mee begonnen,nu bezit ik ongeveer zo'n 30 cd's(inclusief een paar cd's die ik al had voor ik ermee begon)en rond de 150 singles;vinyl,casettes enzo.. heb ik niets van want dat vind ik veel te oubollig en dat was eigenlijk voor mijn tijd(ik ben 14).

avatar van lebowski
Ik heb zo'n 150 d's en 3000 lp's, waarvan er 500 direct bij grof vuil kunnen vrees ik

avatar van herman
Misschien op Marktplaats zetten?

avatar van lebowski
christinafan schreef:

vinyl,casettes enzo.. heb ik niets van want dat vind ik veel te oubollig en dat was eigenlijk voor mijn tijd(ik ben 14).


cd's zijn ook van voor jouw tijd christinafan

avatar van aERodynamIC
Aan de grootverbruikers onder ons: waar laten jullie alle cd's ? Ik heb er echt zo ontzettend veel, en het opbergen is een steeds lastiger klus aan het worden. Het aantal cd's dat richting plaatboef gaat helpt ook niet bepaald: die ruimte is binnen een mum van tijd wel weer opgevuld door nieuwe aanwinsten.

avatar van herman
Ik woon niet zo groot en heb een kast met planken die nu vol is. Verder een hoop van die houten rekjes van de Xenos naast elkaar aan de muur (en boven het raam) geschroefd.

Als ik tzt. groter ga wonen, dan wil ik wel een mooie grote kast!

Zie trouwens ook http://platenkast.blogspot.com voor ideeën.

Hier komt ook onderstaande afbeelding vandaan. Zo'n kast lijkt me wel wat.


(afbeelding)

avatar van Yak
Yak
Ik heb een paar van die Robin's van IKEA op en naast elkaar staan. Ziet er allemaal erg gammel uit, maar het is nog geen enkele keer omgegaan.

avatar van titan
titan (crew)
Ik heb 3 draaitorens van Ikea naast elkaar staan. Die nemen relatief weinig ruimte in beslag en per toren kun je meer dan 500 cd's kwijt. Inmiddels is dat niet genoeg meer om alles op te bergen en ze zijn helaas ook niet meer te koop .

avatar van aERodynamIC
Ik heb er ook gewoon te veel: als je de 1000 ruim gepasseerd ben voldoet niks meer vrees ik.

avatar van herman
De grootmachten van Musicmeter aan het woord.

Het lijkt me echt heerlijk om een flink huis te hebben en al mijn Cds, platen, boeken, dvds netjes te kunnen ordenen en uit te kunnen stallen. Nu heb ik daar echt te weinig ruimte voor. Nouja, komt wel.

avatar van HammerHead
aERodynamIC schreef:

Aan de grootverbruikers onder ons: waar laten jullie alle cd's ? Ik heb er echt zo ontzettend veel, en het opbergen is een steeds lastiger klus aan het worden. Het aantal cd's dat richting plaatboef gaat helpt ook niet bepaald: die ruimte is binnen een mum van tijd wel weer opgevuld door nieuwe aanwinsten.


Vorig jaar zomer heb ik zelf een kast in elkaar geschroeft. Plaat MDF gehaald bij de Gamma, op maat laten zagen en in elkaar geschroefd. Koste me 30 euro aan materiaal + 1 zaterdag. Ik kan hierin ongeveer 900 CD's en 120 DVD's kwijt. Dus ik kan voorlopig nog wel even vooruit aangezien de CD-DVD teller nu op 350/50 staat.

avatar van gemaster
Ja ik zit hier dus met grote ruimte problemen. Ik heb een redelijk grote kamer, maar doordat er al erg veel instaat heb ik geen ruimte meer voor mijn DVD's. Ik zit nu bijna een de 600 DVD's en over een DVD'tje of 30 moet ik weer een nieuwe kast aan gaan schaffen. Dat zou dan al mijn 5e kast worden :s

Gelukkig heb ik maar 30 cd's, dus die kan ik nog wel ergens wegmoffelen.

Sietse
christinafan schreef:

vinyl,casettes enzo.. heb ik niets van want dat vind ik veel te oubollig en dat was eigenlijk voor mijn tijd(ik ben 14).


Komt vast nogwel als geluidskwaliteit voorrang krijgt. Tevens is het vaak goedkoper en er is heel veel op vinyl wat niet op cd uitkomt (andersom is dat veel minder)

Over het opbergen van cd's en platen:
Ik heb een plank van 2 meter lang boven mijn bed : waar ongeveer 400 van de 600 platen opstaan, de rest staat op de grond, onder een deel van mijn bureau. Verder heb ik de cd's gedeeltelijk in cd lades zitten van de blokker (40 per doos) Heb ik 12 van voor mijn gewone cd's. Ook nog 2 voor cd's met mp3's, waar ik er eigenlijk nog 2 meer moet, maar ik geen plaats voor heb. Verder heb ik nog ongeveer 70 cd's niet in mijn lades zitten. Dit omdat deze vol zitten en/of de cd's niet passen vanwegen een speciale hoes (denk aan sigaren doosjes, metalbakjes, extra grote kartonen dingen enz enz.)
En dat alles op maar 14m²...(ja daar staat ook mijn bed, 2 stoelen, een koelkast, kast en 2 (twee!!!!!!) bureau's met heel veel audio en pc apparatuur (langleven de electronische muziekant)

(ik zou voor de grap een keer wat foto's van mijn stulpje moeten maken, kunnen we lachen)

Gast
geplaatst: vandaag om 23:43 uur

geplaatst: vandaag om 23:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.