MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Aantal cd's

zoeken in:
aERodynamIC schreef:

Ik ben altijd zo blij als ik dit soort berichten lees: ik ben dus niet de enige "achterlijke" met enorme aantallen cd's

Ik las in de VI van deze week dat Ron Jans, de trainer van FC Groningen, ook iets van 2000 cd's thuis heeft liggen.

Dan valt het bij mij nog mee, mijn vriendin klaagt altijd al dat ik er teveel heb maar als ik het hier zo lees dan valt het nog mee. Ik koop de laatste jaren ook minder omdat ik in een cd zaak werk neem ik het gewoon mee naar huis zet het in mijn pc luister het een aantl keer en als ik het niet meer luister gooi ik het weg, wil ik het weer horen neem ik decd weer mee, zo heb ik al zo'n 200 mogelijk kopen weten te voorkomen omdat ik ze op het eerste gehoor erg goed vond maar na een paar keer luisteren erg tegen vond vallen.

Ik denk dat ik zo'n 300 legale cd's heb.. En nog een boel singles die ik "vroeger" kocht. Momenteel dounloood ik ook vrij regelmatig muziek, omdat ik anders 10 cd's per week ga kopen en dat niet kan permitteren. Ik heb ook wel 200 ged*wnloade cd's ongeveer. Niemand geeft me nu aan he?

gemaster schreef:
(quote)

Ik las in de VI van deze week dat Ron Jans, de trainer van FC Groningen, ook iets van 2000 cd's thuis heeft liggen.

Zeker allemaal liedjes over FC Groningen?

denk ongeveer 2000 a 2300 cd's (zitten ook copies bij, verreweg het merendeel origineel)
ongeveer 600 elpee's (honderden weggegeven, gewoon geen plek)
ongeveer 1000 singletjes (voor de jukebox)

Sietse
Ik zal eens een keer gaan checken hoeveel ik er nu heb.

Weet wel dat ik er tot nu toe in 2005 106 heb gekocht/gekregen. Dat gaat de goede kant op.
Hopelijk volgende maand (oa. in Duitsland op een festival en de platenbeurs in utrecht) een stuk of 100 erbij (afhankelijk van prijs en mijn budget)

Qua mp3's is het momenteel te erg. Heb op mijn pc zo'n 2900 albums staan, en dan ook nog op cd'rs (stuk of 120) zo'n kleine 2000 andere albums....Ben dan ook "gestopt" met downloaden.

Sietse schreef:
Qua mp3's is het momenteel te erg. Heb op mijn pc zo'n 2900 albums staan, en dan ook nog op cd'rs (stuk of 120) zo'n kleine 2000 andere albums....Ben dan ook "gestopt" met downloaden.

Een wijs besluit, aangezien je om alles één keer te horen twee jaar lang iedere dag 8 albums moet luisteren.

Sietse
zoiets ja...ik heb een berekening gemaakt...
het is totaal 11 weken en 6 dagen aan muziek...ik moet nu nog 8 weken en 3 dagen en dan heb ik alles 1x gehoord. :/

heb nu trouwens ook even opgezocht hoeveel albums ik nu heb: 1280, dus dat is behoorlijk wat.

Relax
In De Site > Algemeen > Hoeveel Albums je hebt:

Ey, er is bij de Gebruikerslijst te zien hoeveel posts, toevoegen etc. je hebt, maar waarom niet hoeveel albums ?

Ik vind het wel een oke idee vanmij

Lin
kun je wel zien bij 'mijn albums'

Heeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel

Lin
Lin schreef:
kun je wel zien bij 'mijn albums'

hmm, hoor net van niet

vergeet mn postje maar

aERodynamIC schreef:

Gut, jij ook al?

Ja, jij ook?

Ja, ik heb er ook heeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel.

Lin
evenveel, aan de e's te zien

(jemig, dan verveel je je echt lin..)

Godver, zijn we dan allemaal zo gek?

*had de e's ook al gecheckt*

Lin
hahahaha
vandaar dat we allemaal tot diep in de nacht op mume zitten, zelfde rare ideeen

Marcel²
aERodynamIC schreef:

Ook veel.

JonnieBrasco
126. Voor de MuMe-periode waren dat er nog 5 ofzo

Veeeeeeeeel te weinig :S

Kan er niet een tellertje komen bij "mijn albums"?

Sietse
Sietse schreef:
Alle albums is totaal (nu) 1206, waarvan 606 lp's en 605 cd's
ja ik heb dingen dubbel en soms is het ook een plaat met een bonus cd.

goed, maak er maar 1400 van...hoeveel platen zijn en hoeveel cd's weet ik niet. Das dus een aardige verandering sinds 25 maart 2005.

Ik wacht momenteel nog op 3x 7", 2x LP en 3x cd...de post schiet niet bepaald op...

Sietse schreef:

Ik wacht momenteel nog op 3x 7", 2x LP en 3x cd...de post schiet niet bepaald op...
Bij NLStore besteld zeker...

Sietse
VanDeGriend schreef:
(quote)
Bij NLStore besteld zeker...

nee, bij de labels direct en een distributie uit VS (maar die is pas vandaag de deur uitgegaan)
Het had hier al lang moeten zijn, want is vorige week maandag (dus morgen 2 weken terug) verstuurd. Beide labels zijn uit GB...Mocht ik woensdag nog niets hebben heeft een label iig al gezegd dat ze het opnieuw toesturen.

Ik heb nog nooit gehad dat iets niet aankwam. Soms duurt het een paar maanden (onlangs nog een cd ontvangen die ruim 3 maanden onderweg was), maar uiteindelijk komt alles toch in de brievenbus.

bubbachups schreef:
Ik heb nog nooit gehad dat iets niet aankwam. Soms duurt het een paar maanden (onlangs nog een cd ontvangen die ruim 3 maanden onderweg was), maar uiteindelijk komt alles toch in de brievenbus.

Ik al zeer regelmatig.

Bij NLStore wel besteld maar nooit gekomen (ik beperk me tot 2006):

- Einsturzende Naubauten : Tabula Rasa en Brussel
- Cocteau Twins - Violaine cd box

En in februari besteld en nog steeds niet binnen ; Coil - Live 4

Toegegeven, wellicht geen cd's die bij de FRS staan maar zo obscuur nou ook weer niet. En als je niet kan leveren, zet ze dan niet op je site. Wat dat betreft weet je bij het wat duurdere Plato in ieder geval waar je aan toe bent, en reken je af op het moment dat eea verstuurd wordt (meestal dezelfde dag )

Jammer is ook dat je vooraf moet afrekenen en bij niet leverbaar nog een maandje mag wachten op geld terug. Daar zien ze me dus niet meer.

Anyway Ebay heeft me in alle gevallen alsnog het gewenste item opgeleverd en mn vwb EB goedkoper.

Via Ebay overigens recent een box van Marvin Gaye afgerekend en nooit gekregen. Verkoper van aardbodem verdwenen. Das dan toch wel weer jammer dat je overal lamme takken tegenkomt die de boel belazeren en de fun van shoppen onderuit halen

Overigens heb ik net als Aero en M.Jongeneel veel cd's inmiddels door de 2000 denk ik, uiteraard allemaal origineel en exclusief een behoorlijk voorraadje lp's. Kopietjes tellen in dit kader natuurlijk niet mee, want dan heb je m gewoon niet.

Anyway..te veel volgens mijn vrouw. Te weinig volgens mijn zoontje. In ieder geval teveel voor de kast.

Binnenkort een flinke stapel op Ebay vrees ik.

VanDeGriend schreef:
Binnenkort een flinke stapel op Ebay vrees ik.

Dat laat je toch zeker eerst even hier weten, mocht je iets gaan verkopen.

JonnieBrasco schreef:
126. Voor de MuMe-periode waren dat er nog 5 ofzo

Bij mij is het ook in een jaartje MuMe-tijd van Nul komma Nul naar 78 gegroeid... nog geen daverend aantal, maar het begint een klein beetje ergens op te lijken

Gast
geplaatst: vandaag om 14:12 uur

geplaatst: vandaag om 14:12 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.