MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Aantal cd's

zoeken in:
Ach, is een redelijk gemiddelde studentenkamer toch? Ik ben ze nog veel kleiner tegen gekomen... Maar die hadden gelukkig niet zoveel spullen.

bij mij staan ze gewoon op schappen die aan de muur hangen(van ikea)

ergens tussen de 280 - 300 cd's

en 2 gebrande! (Aphex Twin - Melodies from Mars & AFX - Analogue Bubblebath 5)

ik heb een stuk of 3/4 gebrande cd's

Sietse
Zo'n 55 waarvan 10 verzamelaars zelf of door anderen samegesteld. Laatste keer dat ik zelf een cd heb gekopieerd zal zo'n 2 jaar terug zijn. Tevens heb ik van enkele kopieën ook een plaat. Dus denk dat het al met al zo'n 30 tot 35 gekopieerde albums zijn.

Een stuk of 40, waarvan een viertal legaal.

JonnieBrasco
Voordat ik vorig jaar op MuMe begon had ik een stuk of 10 cd's, nu ca. 100. Wat niet veranderd is, is dat ik nog steeds een mp3-ingestelde jongen ben.

Eigenlijk zou ik ze moeten tellen, maar ik denk rond de 200. Nog een stuk of 40 LP's, (Otis redding, Elvis, The Doors etc.)
En een stuk of 15 muziek DVD's.

Sietse schreef:
(quote)

Komt vast nogwel als geluidskwaliteit voorrang krijgt.

Oh, nee he. Ben jij er zo eentje.

*herinnert zich ellenlange pro-plaat, pro-CD discussies*

dutch2
Ik heb zo'n 600 cd's en 700 elpees (inclusief doublures en veel klassieke muziek). Mijn collectie popmuziek beslaat zo ongeveer de periode 1973 - heden.

sq
300 CDs
100 CD singles
800 7" vinyl-singles
1500 LP's
500 12" - maxi's

Eigengebrande CD's en kopieen op cassette (ook een paar honderd) heb ik niet meegeteld.

Ik heb alles tot aan 1991 in een bestand staan dat ik ooit gemaakt heb, maar alles van daarna moet er nog in. Aantallen zijn nu grofweg (kasten geteld maal de vermoedelijke inhoud per kast).

Ik heb de kasten zelf ontworpen. Het zijn grote kisten, een zijde open, waar 120 LP's in kunnen, met schappen erin die op een zodanige afstand van elkaar staan dat als je ze kantelt, ze precies groot genoeg zijn voor Cd's of Casettes.
Voor de singletjes gebruik ik een standaard stapelbaar 'Curver'-krat, waar precies twee singletjes naast elkaar in passen.

Heb er qua cd's 900, LPtjes 300, en singles etc. 100

Is moeilijk te zeggen fluctueerd nogal, ik koop en verkoop ook veel, maar ik zit op zo'n 500 cd's en zo'n 100 lp's.

ElMeroMero
Eens kijken: vroeger had ik zo'n 400 grote zwarte schijven waarvan ik er nog zo'n honderd in mijn bezit heb. Het goede spul heb ik gehouden en de "pulp" heb ik verwijderd.

De kleine schijfjes zijn wat talrijker: ik meen dat mijn collectie cd's nu rond de 600 stuks bedraagt.

Met cassettes ben ik lang geleden al "gedebrouilleerd" aangezien ik niet zo goed kon opschieten met die zwarte slierten. In combinatie met een tape-deck die destijds wel pap lustte van die slierten, was dat geen bijster succes.

Dit topic doet me goed. Ik dacht dat ik een Muziek-freak (in de goede zin van het woord) was, maar gelukkig ben ik niet de enige die veel heeft en nog steeds willen hebben. Ik ga binnenkort maar eens tellen.

Ben net nog even gaan kijken in mijn excell bestand:

2217.. Waarvan een 100 tal op vinyl, de rest zijn CD's.

Hetgene ik enkel op de computer heb is niet meegerkened.

Dan heb jij nog flink wat stemmen uit te brengen.

- 79 cd's
- 16 singles
- 2 muziek-dvd's

c-moon schreef:
Ben net nog even gaan kijken in mijn excell bestand:

2217.. Waarvan een 100 tal op vinyl, de rest zijn CD's.

Hetgene ik enkel op de computer heb is niet meegerkened.

Ik ben altijd zo blij als ik dit soort berichten lees: ik ben dus niet de enige "achterlijke" met enorme aantallen cd's

110 cd's geloof ik.

sq schreef:
Ik heb de kasten zelf ontworpen. Het zijn grote kisten, een zijde open, waar 120 LP's in kunnen, met schappen erin die op een zodanige afstand van elkaar staan dat als je ze kantelt, ze precies groot genoeg zijn voor Cd's of Casettes.

Heb je daar ook een foto van?

denk maar een hondertal cd's , maar wel ongeveer 5000 lp's

1800 cd's, weet ik hoeveel LP's (paar honderd) op zolder en nul gebrande cd's die ik niet ook origineel heb.

Een grote apothekerskast .Passen er 1200 in. De rest, waar ik zo bij kan maar waarschijnlijk niet snel terug zou kopen mochten ze verloren gaan, in handige Ikea dozen in mn kantoortje. Verzin ik ooit wat beters op maar niet echt haast mee.

VandeGriend:

En dan denk ik wel eens: daar had ik een aardige auto (of wat anders) voor kunnen kopen.
Nogmaals: heerlijk om gelijken hier te treffen!

aERodynamIC schreef:
VandeGriend:

Ben ook blij te merken dat er meer fanaten bij zitten

Een opluchting wil ik het ook wel noemen Ben ik toch niet de enige gek.

Woutjinho
Ortwin schreef:
Een stuk of 40, waarvan een viertal legaal.

4 legaal??? schaam je

en dan kom ik met kleine getalen: stuk of 20 cd's en 2 gebrande die ik nooit speel, en trouwens nie eens op mn eige cd speler kan afspele, die leest geen gebrande cd's

aERodynamIC schreef:
Een opluchting wil ik het ook wel noemen Ben ik toch niet de enige gek.

Sterker nog: ik zou me bijna schamen voor mijn miezerige 250 cd's.

nog eens gesorteerd ... het blijken 4876 vinyl lp's en singles te zijn en 102 cd's waarvan 20 gekopierde met eigen mixes op ...

Hier staat de teller inmiddels op 400, waarvan 15 kopietjes.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:58 uur

geplaatst: vandaag om 10:58 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.