Muziek / Algemeen / Aantal cd's
zoeken in:
0
geplaatst: 29 maart 2005, 03:44 uur
Ach, is een redelijk gemiddelde studentenkamer toch? Ik ben ze nog veel kleiner tegen gekomen... Maar die hadden gelukkig niet zoveel spullen. 

0
geplaatst: 29 maart 2005, 19:42 uur
bij mij staan ze gewoon op schappen die aan de muur hangen(van ikea)
0
geplaatst: 30 maart 2005, 11:08 uur
ergens tussen de 280 - 300 cd's
en 2 gebrande! (Aphex Twin - Melodies from Mars & AFX - Analogue Bubblebath 5)
en 2 gebrande! (Aphex Twin - Melodies from Mars & AFX - Analogue Bubblebath 5)
0
Sietse
geplaatst: 31 maart 2005, 13:45 uur
Zo'n 55 waarvan 10 verzamelaars zelf of door anderen samegesteld. Laatste keer dat ik zelf een cd heb gekopieerd zal zo'n 2 jaar terug zijn. Tevens heb ik van enkele kopieën ook een plaat. Dus denk dat het al met al zo'n 30 tot 35 gekopieerde albums zijn.
0
JonnieBrasco
geplaatst: 31 augustus 2005, 11:46 uur
Voordat ik vorig jaar op MuMe begon had ik een stuk of 10 cd's, nu ca. 100. Wat niet veranderd is, is dat ik nog steeds een mp3-ingestelde jongen ben.
0
geplaatst: 31 augustus 2005, 11:47 uur
Eigenlijk zou ik ze moeten tellen, maar ik denk rond de 200. Nog een stuk of 40 LP's, (Otis redding, Elvis, The Doors etc.)
En een stuk of 15 muziek DVD's.
En een stuk of 15 muziek DVD's.
0
geplaatst: 31 augustus 2005, 12:27 uur
Sietse schreef:
Komt vast nogwel als geluidskwaliteit voorrang krijgt.
(quote)
Komt vast nogwel als geluidskwaliteit voorrang krijgt.

Oh, nee he. Ben jij er zo eentje.

*herinnert zich ellenlange pro-plaat, pro-CD discussies*
0
dutch2
geplaatst: 31 augustus 2005, 12:42 uur
Ik heb zo'n 600 cd's en 700 elpees (inclusief doublures en veel klassieke muziek). Mijn collectie popmuziek beslaat zo ongeveer de periode 1973 - heden.
0
geplaatst: 31 augustus 2005, 15:54 uur
300 CDs
100 CD singles
800 7" vinyl-singles
1500 LP's
500 12" - maxi's
Eigengebrande CD's en kopieen op cassette (ook een paar honderd) heb ik niet meegeteld.
Ik heb alles tot aan 1991 in een bestand staan dat ik ooit gemaakt heb, maar alles van daarna moet er nog in. Aantallen zijn nu grofweg (kasten geteld maal de vermoedelijke inhoud per kast).
Ik heb de kasten zelf ontworpen. Het zijn grote kisten, een zijde open, waar 120 LP's in kunnen, met schappen erin die op een zodanige afstand van elkaar staan dat als je ze kantelt, ze precies groot genoeg zijn voor Cd's of Casettes.
Voor de singletjes gebruik ik een standaard stapelbaar 'Curver'-krat, waar precies twee singletjes naast elkaar in passen.
100 CD singles
800 7" vinyl-singles
1500 LP's
500 12" - maxi's
Eigengebrande CD's en kopieen op cassette (ook een paar honderd) heb ik niet meegeteld.
Ik heb alles tot aan 1991 in een bestand staan dat ik ooit gemaakt heb, maar alles van daarna moet er nog in. Aantallen zijn nu grofweg (kasten geteld maal de vermoedelijke inhoud per kast).
Ik heb de kasten zelf ontworpen. Het zijn grote kisten, een zijde open, waar 120 LP's in kunnen, met schappen erin die op een zodanige afstand van elkaar staan dat als je ze kantelt, ze precies groot genoeg zijn voor Cd's of Casettes.
Voor de singletjes gebruik ik een standaard stapelbaar 'Curver'-krat, waar precies twee singletjes naast elkaar in passen.
0
geplaatst: 31 augustus 2005, 22:59 uur
Is moeilijk te zeggen fluctueerd nogal, ik koop en verkoop ook veel, maar ik zit op zo'n 500 cd's en zo'n 100 lp's.
0
ElMeroMero
geplaatst: 31 augustus 2005, 23:09 uur
Eens kijken: vroeger had ik zo'n 400 grote zwarte schijven waarvan ik er nog zo'n honderd in mijn bezit heb. Het goede spul heb ik gehouden en de "pulp" heb ik verwijderd.
De kleine schijfjes zijn wat talrijker: ik meen dat mijn collectie cd's nu rond de 600 stuks bedraagt.
Met cassettes ben ik lang geleden al "gedebrouilleerd" aangezien ik niet zo goed kon opschieten met die zwarte slierten. In combinatie met een tape-deck die destijds wel pap lustte van die slierten, was dat geen bijster succes.
De kleine schijfjes zijn wat talrijker: ik meen dat mijn collectie cd's nu rond de 600 stuks bedraagt.
Met cassettes ben ik lang geleden al "gedebrouilleerd" aangezien ik niet zo goed kon opschieten met die zwarte slierten. In combinatie met een tape-deck die destijds wel pap lustte van die slierten, was dat geen bijster succes.

0
geplaatst: 4 september 2005, 17:39 uur
Dit topic doet me goed. Ik dacht dat ik een Muziek-freak (in de goede zin van het woord) was, maar gelukkig ben ik niet de enige die veel heeft en nog steeds willen hebben. Ik ga binnenkort maar eens tellen. 

0
geplaatst: 23 september 2005, 17:18 uur
Ben net nog even gaan kijken in mijn excell bestand:
2217.. Waarvan een 100 tal op vinyl, de rest zijn CD's.
Hetgene ik enkel op de computer heb is niet meegerkened.
0
geplaatst: 23 september 2005, 23:02 uur
c-moon schreef:
Ik ben altijd zo blij als ik dit soort berichten lees: ik ben dus niet de enige "achterlijke" met enorme aantallen cd's

0
geplaatst: 24 september 2005, 14:40 uur
sq schreef:
Heb je daar ook een foto van?
0
geplaatst: 24 september 2005, 15:58 uur
denk maar een hondertal cd's , maar wel ongeveer 5000 lp's
0
geplaatst: 25 september 2005, 21:21 uur
1800 cd's, weet ik hoeveel LP's (paar honderd) op zolder en nul gebrande cd's die ik niet ook origineel heb.
Een grote apothekerskast .Passen er 1200 in. De rest, waar ik zo bij kan maar waarschijnlijk niet snel terug zou kopen mochten ze verloren gaan, in handige Ikea dozen in mn kantoortje. Verzin ik ooit wat beters op maar niet echt haast mee.
Een grote apothekerskast .Passen er 1200 in. De rest, waar ik zo bij kan maar waarschijnlijk niet snel terug zou kopen mochten ze verloren gaan, in handige Ikea dozen in mn kantoortje. Verzin ik ooit wat beters op maar niet echt haast mee.
0
geplaatst: 25 september 2005, 21:22 uur
VandeGriend: 
En dan denk ik wel eens: daar had ik een aardige auto (of wat anders) voor kunnen kopen.
Nogmaals: heerlijk om gelijken hier te treffen!

En dan denk ik wel eens: daar had ik een aardige auto (of wat anders) voor kunnen kopen.
Nogmaals: heerlijk om gelijken hier te treffen!
0
geplaatst: 25 september 2005, 21:23 uur
0
geplaatst: 25 september 2005, 21:25 uur
Een opluchting wil ik het ook wel noemen
Ben ik toch niet de enige gek.
Ben ik toch niet de enige gek.
0
Woutjinho
geplaatst: 26 september 2005, 08:07 uur
Ortwin schreef:
Een stuk of 40, waarvan een viertal legaal.
Een stuk of 40, waarvan een viertal legaal.
4 legaal??? schaam je
en dan kom ik met kleine getalen: stuk of 20 cd's en 2 gebrande die ik nooit speel, en trouwens nie eens op mn eige cd speler kan afspele, die leest geen gebrande cd's
0
geplaatst: 26 september 2005, 08:27 uur
Sterker nog: ik zou me bijna schamen voor mijn miezerige 250 cd's.

0
geplaatst: 26 september 2005, 11:38 uur
nog eens gesorteerd ... het blijken 4876 vinyl lp's en singles te zijn en 102 cd's waarvan 20 gekopierde met eigen mixes op ...
0
geplaatst: 26 september 2005, 14:09 uur
Hier staat de teller inmiddels op 400, waarvan 15 kopietjes.
* denotes required fields.