MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Shirts

zoeken in:

Bedankt voor de waardering
Op naar het volgende ontwerp!

lambf
Bardt1980 schreef:
Inmiddels weer een nieuw ontwerp af. Dit keer het nummer Lullaby van The Cure.
Kritiek, suggesties of tips zijn natuurlijk hierbij van harte welkom

Ik zou de print net iets lager plaatsen als ik jou was!

Erg tof verder

lambf schreef:
(quote)

Ik zou de print net iets lager plaatsen als ik jou was!

Erg tof verder

Ok, bedankt voor de tip.

Bumpje!

Ik heb jaaaaaaren nauwelijks bandshirts gedragen maar op een gegeven moment ging het toch weer een beetje kriebelen en ben ik er weer mee begonnen. Wel selectief en dus niet meer het zoveelste goedkope tourshirtje van kutkwaliteit (die fout bij Tommy Genesis helaas nog gemaakt, was de laatste keer) maar selecteren op echte toffe. Daarmee ligt er inmiddels weer een flink stapeltje in de kast waarvan een paar in stevige roulatie:

- Incapacitants 'As Loud As Possible' t-shirt en sweater (vooral de sweater is 100% eindbaas), zwart natuurlijk
- Merzbow 'Venereology' en 'Pulse Demon', beide classics, beide zwart natuurlijk
- The Cherry Point 'Live Hell', zwart natuurlijk
- Dempagumi.inc, 'WWDD Nemu' (beetje aqua-mint met een pixelmonstertje, geweldig is deze) en twee versies van het bliksemdesign, mijn lievelings is de luchtblauwe met roze neon print maar ik heb ook een zwarte met witte print. Deze beide helaas niet ideaal, de blauwe had ik tweedehands en is wat verwassen en de zwarte is wat krapjes. Pas voor mijn jongste wel twee Dempa-shirtjes kunnen kopen (die vind het ook helemaal de shit), de fantastische blauwe met roze neon print en eentje van Chururi in lavendel met paars/roze print.
- Full Of Hell 'Merzrip' met de Pulse Demon print in blauw/rode gradient op wit, supertof, helaas sinds kort met een lelijke vlek erop
- Bad Gyal 'No Tour', wit met roze print.
- Twee van Tiny Moving Parts, helaas allebei wat verwassen en gekrompen. Vooral de grasgroene houd ik van, de andere is een donkergroen tourshirt, kwaliteit is niet denderend.

Heb daarnaast ook nog:
- Sonic Youth 'Washing Machine' (blauw natuurlijk)
- Loma Prieta 'Flowers' (gele longsleeve)
- Foxtails 'Quails' (zwart)
- Otoboke Beaver 'Logo' (roze)
- Incapacitants 'Onomatopee Suicida' (beetje klein helaas, zwart natuurlijk)
- The Rita 'Magazine' (zwart natuurlijk)
- Clipping. 'Visions Of Bodies Being Burned' (longsleeve, L was veel te wijd dus gesettled voor een M maar helaas net een soort bovenlijflegging)
- Xiu Xiu 'Fuck You' (roze, leuk maar lelijk, met een concert een keertje enthousiast gekocht)
- The Gerogerigegege 'Logo' (longsleeve, zwart natuurlijk, echt superverwassen en oud, wel lekker noise zo)

Ligt verder nog een zootje dat ik nooit meer draag vanwege kutkwaliteit e.d., die komen handig van pas als er geschilderd moet worden. Daar o.a. dus mijn Tommy Genesis-shirt, dat ik ook te enthousiast kocht voor aanvang van een vreselijk teleurstellend optreden. Zo jammer.

Bandshirts! Ik had kunnen weten dat dit een topic op MM kon zijn, maar pas nu nadat exsxesven een bijdrage levert ontdek ik 'm.
In de loop van de jaren een behoorlijke collectie opgebouwd. Ze liggen niet alleen op de plank, maar ik draag ze ook graag. De meest recente exemplaren heb ik gekocht tijdens reizen in het buitenland. Zo heb ik o.a. T-Shirts kunnen scoren in Praag, Berlijn, Bath, Cambridge en Dublin.
Er was een periode, tussen 1994 en 1999, dat ik zelf bandshirts ontwierp van mijn favoriete groep The Kinks. Het Kinky boots logo gebruikte ik met toestemming van Kinksdrummer Mick Avory. Later poseerde Ray Davies zelfs met een gratis verstrekt exemplaar. Het eerste shirt ontwierp ik voor een groepje van zo'n 20 liefhebbers in mijn eigen kennissenkring. Uiteindelijk heb ik Kinks bandshirts naast Nederland verstuurd naar de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, Canada, Argentinië, Japan, Finland, Noorwegen, Duitsland en Zweden.
Op een gegeven moment begon de groep zelf weer merchandise te verkopen via de officiële Kinks web site en ben ik ermee gestopt. Kreeg het privé ook steeds drukker met kinderen, het gezin en later mantelzorg.
Het maakt me eigenlijk niet zoveel uit hoe ik aan bandshirts kom. Als ik ze kan kopen bij een optreden van een groep/artiest ben ik tevreden, maar ik heb ze ook wel eens besteld bij Amazon. En, zoals ik eerder al aangaf, tijdens reizen in het buitenland.
Eervolle vermelding voor Leeuwarden waar een winkel is met merchandise en bandshirts, The SainT.
Fijne zaak met een enthousiaste eigenaar.
Ik heb momenteel bandshirts van:
The Beatles:
With The Beatles; Hard Day's Night in Union Jack; White Double color photos.
Creedence Clearwater Revival:
Pendulum picture.
Johnny Cash:
CASH; Mean as Hell, American flag logo.
Jimi Hendrix:
Jimi Hendrix portrait; Jimi Hendrix Experience psychedelic picture.
Golden Earring:
Tits and Ass; GE (General Electric logo); Silver lettering logo; orange & white logo.
The Who:
Quadrophenia; Maximum R&B; pop art logo blue white red circle.
The Rolling Stones:
Various 'tongue' logo's
The Kinks:
Hitweek collage; Village Green; Kinks Meeting 1995; 30 years (1994); More Than 30 Years (1996).
Dave Davies:
Tour T-Shirts; Fan shirt Dave jumping with guitar.
The Scene:
Thé Lau portrait.
Rapalje (Celtic logo).
The Doors 1967 portrait.

Diverse Hard Rock Café T-Shirts:
Glasgow
Edinburgh
Wenen
Berlijn
Florence
Rome

Eigenlijk zijn de Hard Rock Café T-Shirts geen bandshirts maar het uiterlijk van de shirts die ik heb aangeschaft suggereren wel een soort band sfeer.

Net als Sven heel lang geen bandshirts gedragen maar vind het sinds kort toch wel weer erg leuk om er af en toe eentje te dragen.

Deze heb ik in mijn collectie:

- Joy Division --> Love Will Tear Us Apart (deze heb ik echt al vanaf mijn zestiende maar ziet er nog steeds goed uit)
- The Smiths --> Louder than Bombs
- Morrissey --> Morrissey die een ijsje eet met de tekst 'yummy'
- Orchid --> twee skelethandjes met de tekst 'when i die 1,000 birds will fly out of my mouth'
- Deafheaven --> Sunbather
- Touché Amoré --> Parting the Sea Between Brightness and Me
- Current 93 --> Birth Canal Blues
- Reversal of Man --> opwindbare George Bushes
- HEALTH --> spacy shirt met gekke kleurtjes
- At the Drive in --> This Station is Non-Operational
- Against Me! --> Greetings from Miami
- Wesley Eisold --> Opsomming van al zijn projecten, van American Nightmare tot Cold Cave
- Run DMC --> tanktop met logo
- A$AP Rocky --> trui, Long.Live.A$AP
- Placebo --> I need my meds for i am a placebo addict
- Hexis --> afbeelding met allemaal verroeste religieuze dingen

Ik had ook wat nieuwe shirtjes besteld (Blood Incantation, Imperial Triumphant) maar typfout gemaakt in de postcode dus dat pakketje is inmiddels weer retour naar de verzender. :'D

madmadder schreef:

deze heb ik echt al vanaf mijn zestiende maar ziet er nog steeds goed uit

Een vriend van me had een band shirt van Claw Boys Claw met het Hip Cat logo erop. Ook al in zijn bezit vanaf zeer jonge leeftijd, maar zag er op een gegeven moment volgens zijn lief niet meer uit. Het shirt dook vervolgens op in de garage tussen de poetsdoeken, maar werd daar door vriend weer tussenuit gehaald, in een Bio Tex sopje gedaan en stiekem weer in de kast gelegd. Zo ontstond er een soort kat en muis spel van pogingen van zijn vriendin om het T-shirt te dumpen waarna mannetje het net op tijd weer wist te onderscheppen om het dan weer ergens te verstoppen.
Enkele jaren geleden kwam het stel bij kennissen thuis die een heel oud en afgeragd tour shirt hadden ingelijst en aan de muur hadden gehangen.
Vriendin riep iets in de trend: "Wat leuk, dat hadden we met jouw Claw Boys Claw shirt kunnen doen", waarna hij reageerde "Dat kan nog steeds hoor". Het Hip Cat shirt is vervolgens ingelijst en is nog altijd een fraaie blikvanger in de hal bij onze goede vrienden.

madmadder schreef:
Net als Sven heel lang geen bandshirts gedragen maar vind het sinds kort toch wel weer erg leuk om er af en toe eentje te dragen.

Deze heb ik in mijn collectie:

- Joy Division --> Love Will Tear Us Apart (deze heb ik echt al vanaf mijn zestiende maar ziet er nog steeds goed uit)
- The Smiths --> Louder than Bombs
- Morrissey --> Morrissey die een ijsje eet met de tekst 'yummy'
- Orchid --> twee skelethandjes met de tekst 'when i die 1,000 birds will fly out of my mouth'
- Deafheaven --> Sunbather
- Touché Amoré --> Parting the Sea Between Brightness and Me
- Current 93 --> Birth Canal Blues
- Reversal of Man --> opwindbare George Bushes
- HEALTH --> spacy shirt met gekke kleurtjes
- At the Drive in --> This Station is Non-Operational
- Against Me! --> Greetings from Miami
- Wesley Eisold --> Opsomming van al zijn projecten, van American Nightmare tot Cold Cave
- Run DMC --> tanktop met logo
- A$AP Rocky --> trui, Long.Live.A$AP
- Placebo --> I need my meds for i am a placebo addict
- Hexis --> afbeelding met allemaal verroeste religieuze dingen

Ik had ook wat nieuwe shirtjes besteld (Blood Incantation, Imperial Triumphant) maar typfout gemaakt in de postcode dus dat pakketje is inmiddels weer retour naar de verzender. :'D

Heh, deze post herinnert me aan allerlei shirtjes die ik gehad heb en mogelijk nog ergens zou moeten liggen, eens kijken of ik nog wat kan vinden. Zo had ik ook shirts van Orchid (Chaos Is Me), Deafheaven (idem Sunbather) en ATDI (tourshirtje wat mijn ex-vrouw toen meegenomen had toen ze er met haar broertje heen was, ik was verhinderd). Daarnaast nog veel meer gehad over de jaren wat allemaal al lang weg of kwijt is (Snapcase, Ignite, Face Tomorrow, Envy, etc.).

Reversal Of Man en Current 93 shirts, vet vet vet!

Blood Incantation shirts zat ik van de week toevallig ook nog naar te kijken

Ik heb er drie die ik heel af en toe draag.
- Dälek - zwart shirt met wit-groene graffiti (redelijk verwassen inmiddels)
- Liars - zwart shirt met WIXIW in wit/roze letters.
- Slint - zwart shirt met enkel een klein wit spinnetje erop.

Bandshirts draag ik al sinds mijn negende. Toen gingen ze bij large.nl metalshirts in maat S verkopen, mijn eerste was van Chimaira. Momenteel heb ik bandshirts van (het oudste shirt is elf jaar geleden gekocht, vanaf toen maat L en zo gebleven):

Oranssi Pazuzu, Lorna Shore, Dark Buddha Rising, Joy Division, Touché Amoré, Yes, Ultha, Downfall of Gaia, Black Sabbath, Autarkh, Kvelertak, Fórn, Lycus, Opeth, Fear Factory, Voivod, YOB, Pink Floyd, Oceans of Slumber, Kairon; IRSE!, Animals As Leaders, Alcest, Pensees Nocturnes, Slow Crush, Ufomammut, Blues Pills, Sumac, At the Gates, Mastodon, Imperial Triumphant, Acid King, The Ocean, Gorephilia, Between the Buried and Me, Ohhms

De laatste tijd koop ik er wat minder. Alleen nog als ik vind dat een shirt echt iets nieuws toevoegt aan wat ik al heb. Voor de rest momenteel focus op (kleurrijke) blouses. Dit zijn mijn laatste aankopen qua bandshirts, van de afgelopen 1,5 jaar:

Lorna Shore:

https://pbs.twimg.com/media/E9PL7qNXIAYQO-S?format=jpg&name=4096x4096

Oranssi Pazuzu:

https://pbs.twimg.com/media/E9PL7qPWEAAZMx4?format=jpg&name=4096x4096

Yes:

https://cdn.shopify.com/s/files/1/0563/9533/3768/products/yes_dragonflyTSHIRT_600x600.jpg?v=1656154931

Autarkh:

https://autarkh.com/img/upload/files/5-autarkh-merch-shirt-black.png

Onweerwolf
Ik heb er ook een paar.

https://i.imgur.com/5EmNfI3.jpg

Onweerwolf
Ik spaar al zo'n 30 jaar bandshirts en ben zo'n stereotype metalgast die vindt dat grijs, verwassen en gaten een shirt mooier maken.

Verschil tussen 25+ jaar en heel veel gedragen, vooral vroeger, afgeknipte mouwen en splinternieuw van de drukker, ongedragen en ongewassen.

https://i.imgur.com/8UJLkSd.jpg

Beide zijn

Gast
geplaatst: vandaag om 20:39 uur

geplaatst: vandaag om 20:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.