MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Shirts

zoeken in:
's even gespeurd, ik heb nog drie shirts:
- Billy Bragg
- Claw Boys Claw
- Mano Negra

't is inderdaad even geleden...

ElMeroMero
Vroeger kocht ik t-shirts bij de vleet maar sinds een jaar of tien is die koopwoede aardig beteugeld geraakt.

Mijn huidige line-up qua t-shirts bestaat uit:

- mijn onverwoestbare The Mighty Mighty Bosstones American Tour '91 verzamelstuk (met handtekeningen uiteraard )
- Man...or Astro-man ? (Intravenous Television Continuum tour '95)
- Tom Waits(als extraatje gekregen bij de aankoop van 'Alice' en 'Blood Money')
- een door motten aangevreten Trompe le Monde shirt van de Pixies
-Crosby, Stills & Nash (Southern Cross tour '91)
-The White Stripes

Onlangs heeft mijn U2 Zoo-TV tour shirt het aardse omgewisseld voor het eeuwige. Het ruste in stukken

Ik kocht me vroeger een ongeluk aan t-shirts, vooral tijdens festivals: Beck, Frank Black, Sebadoh, Smashing Pumpkins, Soul Coughing, Therapy?, Teenage Fanclub, Rage Against The Machine, Manic Street Preachers, Bad Religion, Foo Fighters, Flaming Lips (2x), Orbital en Roxy Music kan ik me zo herinneren. Nu schaf ik zeer sporadisch een shirt aan. Alleen tijdens concerten van The Pixies en Kraftwerk kon ik de verleiding niet weerstaan...

Sietse
Goed topic, ik ga een poging doen met op te noemen wat ik allemaal nog heb.

Alice in Chains (ten tijden van Dirt, 1992 ofzo) was mijn eerste bandshirt ooit (nou vooruit op mijn Iron Maiden shirt als 10 jarig mannetje na dan)
Ministry - Scarecrow, ten tijde van PSALM69 (1992). Mijn eerste met korte mouwen.
Lemonheads (goed om in te slapen)
dEUS, my sister is my clock, dus heel oud
Leveller (pinkpop 1995 of 96)
Underworld
NIN
Young gods (only heaven)
New Bomb Turks (is al uit de periode dat ze begonnen te zuigen)
Butthole Surfers
The Orb
CIV
Sick of it all
Karate
Mercury Rev
Sophia - fixed water (eerste album) (die van the god machine, niet die gothic band)
Test Dept.
Man or Astroman
Product X

hmm de rest kan ik nu niet opkomen, ligt allemaal thuis en zit nu bij ouders. Heb er nog wel een stuk of 5 denk ik...heb laatst een hoop weggedaan zoals Sepultura en Belgian Associality.
Vroeger probeerde ik bij ieder concert een t-shirt te kopen (tot zover mijn geld dat toe liet)
Meeste van die shirts zijn dan ook van voor 1998.

Hey, leuk topic

Een aantal jaren terug droeg ik heel veel band shirts. Vandaag de dag iets minder. Ik heb er nog wel een aantal maar die draag ik eigenlijk niet meer...
even denken...uit me hoofd:

-Sepultura - Roots bloody Roots
-Prodigy - Fire Starter
-Slayer 2x
-Nirvana 4x
-Metallica 2x
-Cradle of filth 2x
-Monster magnet - You're a spacelord motherfucker now (had ik toen vaak aan naar mijn werk.. (het is niet best!)

....

-Live - secret samadienogwat - had mijn moeder voor me gekocht, een paar jaar terug, een zwart t-shirt (zo'n vierkante ) met in het klein de bandnaam voorop en achterop geloof ik een soort van cirkel, volgens haar een stuk netter dan die "Enge Koppen" zoals ze dat altijd noemde, als ik nu terug kijk, ben ik het ook wel met haar eens maar om dan een t-shirt van dat album te kopen, maar goed...
-The Doors 3x (die draag ik nu nog steeds)
-Arch enemy
-Children of bodom
-Type O Negative

en verder weet ik het zo even niet, dan zal ik eerst in mijn kast moeten kijken, en dat lijkt me niet echt een goed idee

Ik zou nog heel graag een shirt van Tori Amos willen hebben...
Voor de rest, Het is moeilijk om een beetje leuk model shirt te vinden, wat ik ook al eerder las, het zijn heel vaak van die vormloze zakken...

Ik heb er nog 2 liggen denk ik:

Marillion - Brave
en Marillion - This Strange Engine

Ik had mijn Paul Weller shirt ook nog niet genoemd. Mocht ik houden na een verbroken relatie, maar ik draag het niet vaak.

sq
Erg leuk bedacht topic. De shirts laten je muzikale voorkeur weer op een heel andere wijze zien. Mijn allereerste shirts weet ik nog: van Yes en van Kiss.

Glitterlogo's op zwarte shirts, die na 2 keer wassen al loslieten. Later had ik vooral shirts van Siouxsie. Geleidelijker aan draag je ze natuurlijk steeds minder. Er zijn wel shirts die ik koester en door de jaren heen bewaard heb.

Iron maiden, 'take your daughter to te slaughter', speciaal gemaakt ter gelegenheid van het concert op het Roskildefestival in ik geloof 1991.

Eek a Mouse, tourshirt 1992

Madonna, gekocht vorig jaar in Gelredome.

Blue Guitars

Danzig

Roskilde festivalshirts 1992 en 1993

Ink
poeh....
ik tel
Das Pop (let's do the human thing)
Mando Diao
Franz Ferdinand (die omgekeerde versie)
Janez Detd.
Boo!
Beef!
Johan
Coparck
De Heideroosjes (2x)

Pinkpop 2000
Lowlands 2003
Sziget 2004

Trui van Werchter 2004

herman schreef:

Ik had mijn Paul Weller shirt ook nog niet genoemd. Mocht ik houden na een verbroken relatie, maar ik draag het niet vaak.

Jullie hadden dezelfde maat?

bonothecat schreef:

Ik heb er nog 2 liggen denk ik:

Marillion - Brave
en Marillion - This Strange Engine

En ik heb nog een shirtje van Live.....Die ik vandaag maar weer eens heb aangetrokken....en dan meer voor het superman effect

lebowski schreef:
(quote)

Jullie hadden dezelfde maat?

Nee, het zit bij mij wel redelijk strak (dat het opeens lijkt alsof je bovenarmen heel gespierd zijn) en het zat haar wel ruim.

Tegenwoordig koop ik ze niet zo vaak meer (tenzij het gewoon een mooi uitziend shirt is).
Ik heb ze in elk geval nog allemaal, en dat zijn er velen.

Leukste ervaring heb ik met mijn allereerste Smashing Pumpkins shirt.
Ik was al heel vroeg fan van de band en het viel dan ook niet mee om een shirt van ze te vinden. Toen dat uiteindelijk lukte en het ook nog eens een prachtig shirt bleek te zijn (het is tot op de dag van vandaag mijn mooiste) was ik helemaal in de gloria.
Uiteraard ging dat shirt aan toen ik de band in 1992 voor het eerst zou zien op het Metropolis festival in Rotterdam.
Loop ik daar helemaal trots te wezen in dat shirt; kom ik een mede-fan met exact hetzelfde shirt tegen. Het was de eerste die dag (heb er ook niet meer gezien), maar het was een geweldig effect. Het leek wel of ik een goede oude bekende tegen het lijf liep: zo enthousiast begroetten wij elkaar.
Zo'n shirt roept toch altijd wel reacties op. Ik merk ook dat als je iemand ziet lopen met een shirt van één van je favo bandjes je gelijk al anders naar zo'n persoon kijkt. Je voelt er gelijk een soort click bij (wat in de praktijk helemaal niet zo hoeft te zijn natuurlijk ).

Yak
aERodynamIC schreef:

Tegenwoordig koop ik ze niet zo vaak meer (tenzij het gewoon een mooi uitziend shirt is).

Ik dus wel. Bij elke concert waar ik heenga, ga ik de shirts en lp's checken. Ik heb bij Stereolab in de Effenaar zelfs twee shirts gekocht, omdat ik niet kon beslissen welke ik mooier vond.

Yak
Hm... een tekst van drie regels met zes keer 'ik', dat kan natuurlijk niet.

...de trotse bezitter van een geel-rood Rubber Soul t-shirt, net gekocht via e-bay...

Ik had een shirt waar ik autechre op had laten drukken, maar die heb ik inmiddels weggeknikkerd omdat ie zo verwassen was.

Oh en m'n vriendin heeft ook zelf een shirt laten drukken. Een lief pastel groen shirtje waar met grijs-zwarte letters MERZBOW op staat.

thyson schreef:

...de trotse bezitter van een geel-rood Rubber Soul t-shirt, net gekocht via e-bay...

Klinkt leuk! Heb je nog een link naar de bewuste eBay-ad?

Here you go, volgend bod loopt morgen af...
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayI...

Ik vind em vooral lekker retro en zomers...niet laten liggen dus voor zo'n prikje!

Het is zeker een leuk shirt! Maar de veiling loopt nog, dus je hebt hem nog niet binnen... Ik heb niet geboden, hoor.

Toch wel, ik heb op deze geboden waarvan het bod vandaag afliep, volledig dezelfde weliswaar!

Heb nog 4 muziek T-shirts:
één van Carcass, twee van Bolt Thrower en één van Monsters of Rock 1991.
En ik heb ook nog altijd in mijn kast ne grijze pull met in 't rood het logo van AC/DC erop, voor mij gebreid door mijn moeder toen ik een jaar of 15 was.

Vroeger had ik nog shirts van Morbid Angel, Anthrax, Ministry, Napalm Death, Belgian Associality, Motörhead, Mighty Mighty Bosstones, Metallica en AC/DC.

Zou er graag hebben van Children of Bodom en Nevermore.
Spijtig dat T-shirts van metalbands er meestal zo overdreven uitzien.

- Nada Surf
- At The Close of Every Day
- Ben Folds Five (2 stuks, waarvan één eigen creatie in voetbalshirtstijl: Ben Folds met een '5' eronder)

Ohja, en een Ballerina Liberation Front-shirt

Ik heb denk ik van mijn 15e tot 25e in niets anders gelopen dan metal shirts. Ik denk dat ik er in de loop der jaren wel 100 heb gehad.

Afgelopen zomer in Hongarije nog wel even een slag geslagen, een stuk of 5 verschillende Iron Maiden shirts, slayer shirt en een sex pistol shirt (het koste daar ook geen kont, 5.- per shirt). Maar ik draag ze niet zo gek veel meer.

DutchViking
Ik heb ook ontzettend veel bandshirts, voornamelijk van metalbands (Sepultura, Ministry, Savatage, Iced Earth, Judas Priest, Edguy, Anthrax, Queensrÿche, Testament etc.), maar doe er niets meer mee. Met uitgaan doe ik ze in ieder geval zelden tot nooit aan. Alleen tijdens festivals misschien, maar dan nog niet altijd. Ik denk dat ik ze maar in de verkoop doe.

Overigens heb ik ook nog een aantal leuke Hard Rock Café-shirts van steden waar ik geweest ben (Washington DC, Barcelona, Praag, Cardiff, Milaan, Stockholm, Dublin)

Bobiej
Ik heb een Korn shirt met op de voorkant een Draak met 3 schedels ofzoiets... en sins 8 juni 2006 een Metallica shirt van Master Of Puppets met op de rug de plaatsen waar ze deze tour spelen/speelden.

Mojo Pin
Waar kopen jullie die shirts eigenlijk?

sxesven
Ik heb er aardig wat liggen, voornamelijk uit m'n punk/hardcore-periode, maar die draag ik allemaal al tijden niet meer. Shirts van Snapcase, Ignite, Agnostic Front en zo nog een zootje. Van m'n huidige rij favoriete artiesten heb ik maar één t-shirt, eentje van Iron & Wine. Best een mooi t-shirt verder, wil ik nog wel eens dragen - heb het verder niet meer zo op band shirts.

Ik heb overigens wel een tas van Fat Cat (het übercoole label) waar ik errrg blij mee ben.

DutchViking
Mojo Pin schreef:
Waar kopen jullie die shirts eigenlijk?

Ik meestal op de vele festivals die ik bezoek, of via mailorder. Vandaag op Arrow Rock weer twee leuke shirtjes gekocht

Gast
geplaatst: vandaag om 02:18 uur

geplaatst: vandaag om 02:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.