Muziek / Algemeen / Shirts
zoeken in:
0
geplaatst: 6 april 2005, 00:39 uur
Ja oke.. een stompzinnig topic. Maar ik kwam er dus achter dat het grootste gedeelte aan shirts dat ik heb muziek-gerelateerd is. De meeste zijn shirts van bands, een aantal van e-zines. Met welke bandnamen loop jij zoal op je brave borst rond?
Yak:
- Tortoise
- Stereolab (twee stuks)
- Low (twee stuks)
- Kopna Kopna
- Delgados
- Stuurbaard Bakkebaard
- Orbital
- Portishead
- dEUS (zeer oud, met de opdruk van het artwork van 'Roses')
- Bettie Serveert (zeer oud, ten tijde van Lamprey)
- Sparklehorse (te klein, draag ik nauwelijks, maar hij is wel verrekte mooi)
- Belle & Sebastian (te klein, aan mijn zusje gegeven)
En daarnaast dus ook nog Music For Robots, Delusions Of Adequacy, Design Is Kinky (twee stuks). En volgens mij vergeet ik er nog wel twee of drie.
Yak:
- Tortoise
- Stereolab (twee stuks)
- Low (twee stuks)
- Kopna Kopna
- Delgados
- Stuurbaard Bakkebaard
- Orbital
- Portishead
- dEUS (zeer oud, met de opdruk van het artwork van 'Roses')
- Bettie Serveert (zeer oud, ten tijde van Lamprey)
- Sparklehorse (te klein, draag ik nauwelijks, maar hij is wel verrekte mooi)
- Belle & Sebastian (te klein, aan mijn zusje gegeven)
En daarnaast dus ook nog Music For Robots, Delusions Of Adequacy, Design Is Kinky (twee stuks). En volgens mij vergeet ik er nog wel twee of drie.
0
geplaatst: 6 april 2005, 00:59 uur
-Smashing Pumpkins - uit de tijd van Siamese Dream, erg versleten, draag ik al jaren niet meer, maar zo'n shirt doe je natuurlijk nooit meer weg. 
-REM (automatic for the people)
-Smashing Pumpins - nog een keer, dit shirt is grijs en uit de tijd van Adore
-Dillinger Escape Plan
-At The Drive-In
-Mogwai
-Radiohead (erg oud, slaap ik tegenwoordig vooral in)
-longsleeves van de Manics (Gold Against The Soul) en Radiohead (Kid A)
-Eels (Daisies For The Galaxy)
-Beck (Midnite Vultures toer)
-Motorpsycho
-Nine Inch Nails
-Pulp (Different Class)
edit: ook nog shirts van Caesar, Mogwai en Paul Weller

-REM (automatic for the people)
-Smashing Pumpins - nog een keer, dit shirt is grijs en uit de tijd van Adore
-Dillinger Escape Plan
-At The Drive-In
-Mogwai
-Radiohead (erg oud, slaap ik tegenwoordig vooral in)
-longsleeves van de Manics (Gold Against The Soul) en Radiohead (Kid A)
-Eels (Daisies For The Galaxy)
-Beck (Midnite Vultures toer)
-Motorpsycho
-Nine Inch Nails
-Pulp (Different Class)
edit: ook nog shirts van Caesar, Mogwai en Paul Weller
0
geplaatst: 6 april 2005, 01:22 uur
Uit mijn hoofd:
-REM (Automatic for the people)
-Radiohead (een uit de tijd van en met de tekst van Creep, een met het artwork van Paranoid Andoid en een uit de Kid A tijd)
-Smashing Pumpkins (Mellon Collie Longsleeve, mijn jongste zusje loopt er nu weleens in)
-Deus Longsleeve uit WCS-tijd
-Belle and Sebastian
-Weezer (een blauwe en een groene uit de periodes van de albums met die kleur, de ene versleten, de andere veel te groot)
-Orbital
-JJ72
-Bis
-Interpol longsleeve
-Rival Schools
En wellicht vergeet ik ook nog wel wat. Ik heb ineens zin om weer eens een bandshirt te kopen. En als ik bedenk wat ik door geldgebrek allemaal ooit niet heb gekocht aan mooie shirts....
-REM (Automatic for the people)
-Radiohead (een uit de tijd van en met de tekst van Creep, een met het artwork van Paranoid Andoid en een uit de Kid A tijd)
-Smashing Pumpkins (Mellon Collie Longsleeve, mijn jongste zusje loopt er nu weleens in)
-Deus Longsleeve uit WCS-tijd
-Belle and Sebastian
-Weezer (een blauwe en een groene uit de periodes van de albums met die kleur, de ene versleten, de andere veel te groot)
-Orbital
-JJ72
-Bis
-Interpol longsleeve
-Rival Schools
En wellicht vergeet ik ook nog wel wat. Ik heb ineens zin om weer eens een bandshirt te kopen. En als ik bedenk wat ik door geldgebrek allemaal ooit niet heb gekocht aan mooie shirts....
0
Dustyfan
geplaatst: 6 april 2005, 01:24 uur
Ik heb alleen nog een Rolling Stones t-shirt van de Urban Jungle tour uit 1990. Alhoewel, deze is nu helemaal flets geworden en er vallen gaten in. Ik draag deze nu nooit meer want mijn dochter gebruikt 'm als nachtjapon..... 

0
geplaatst: 6 april 2005, 01:29 uur
Ja, die was ik bijvoorbeeld nog vergeten: mijn Rock Action shirt.

En Herman, jij vergeet volgens mij nog een Caesar-shirt waarmee ik je wel eens op een foto heb zien staan.

0
geplaatst: 6 april 2005, 02:56 uur
Dat je dat nog weet! Je hebt gelijk, ik heb ook nog het rode Caesar t-shirt met een wit mannetje erop. 
Mijn Mogwai t-shirt lijkt daar overigens wel een beetje op: da's een blauw t-shirt met een roodwit mannetje erop en een injectienaald en het woord 'diabetic' (een van de mensen van Mogwai heeft suikerziekte dacht ik). Het shirt komt uit de Come On Die Young tijd.
Ik zou verder ook wel een Belle and Sebastian t-shirt willen.
Hierop voortbordurend: als jullie naar een concert van artiest x gaan, trekken jullie dan ook een shirt aan van artiest x, of is dat not done?

0
geplaatst: 6 april 2005, 04:42 uur
Juist niet eigenlijk. Daar voel ik me niet prettig bij. Daar krijg ik een beetje een negatief "fangevoel" van. 

0
geplaatst: 6 april 2005, 09:12 uur
Buiten ergens een versleten Thunderdome longsleeve niks. Die dingen hebben vaak niet meer dan "take T-shirt, slap print on, look like a homeless dork" uitstraling, dus voor mij hoeft ook niet meer zo.
0
geplaatst: 6 april 2005, 10:00 uur
Mijn Ant-Zen shirt niet hoor 
Die heeft zelfs Japanse lettertjes.
Verder draag ik wel eens een shirt van U-Cover. (en o.a. een oud "wanna play?" shirtje van DJ Pauls Forze label, hahaha .. om in te slapen)
Labels zijn namelijk cooler dan artiesten

Die heeft zelfs Japanse lettertjes.
Verder draag ik wel eens een shirt van U-Cover. (en o.a. een oud "wanna play?" shirtje van DJ Pauls Forze label, hahaha .. om in te slapen)
Labels zijn namelijk cooler dan artiesten

0
geplaatst: 6 april 2005, 10:25 uur
Ik heb alleen 2 Public Enemy shirts gehad, maar dat is al 15 jaar geleden
.
.
0
geplaatst: 6 april 2005, 10:50 uur
Ik heb laatst bij een of andere hippe winkel een Ramones longsleeves gekocht. De verkopers wisten niet welke band het was, maar vonden het wel een leuk shirt. Er lag ook een shirt van The Sex Pistols, maar ik heb toch maar The Ramones meegenomen. Helaas, nadat ik het 1x had aangehad ging het verkeerd in de was en kromp het shirtje ietsje teveel. Nu hangt ie dus al een tijdje in de kast....
0
Dionysos
geplaatst: 6 april 2005, 12:00 uur
Tot een jaar of twee, drie geleden bestond praktisch m'n hele garderobe uit bandshirts. Tussen de twintig en vijfentwintig waren het er. Shirts van Emperor, Immortal, Burzum, Darkthrone, Black Sabbath, Iron Maiden en meer van dat soort gein.
Ze liggen nu geruime tijd stof te verzamelen, ik heb recentelijk de zin gevonden om ze eindelijk in de verkoop te gooien.
Ik draag dergelijke kleding nooit meer. De behoefte om mensen op de hoogte te stellen van mijn muzieksmaak is wel verdwenen, daarbij zijn de meeste shirts gewoon oerlelijk -- Onderhond zei het al.
Tegenwoordig loop ik er liever hip en trendy bij
.
Ze liggen nu geruime tijd stof te verzamelen, ik heb recentelijk de zin gevonden om ze eindelijk in de verkoop te gooien.
Ik draag dergelijke kleding nooit meer. De behoefte om mensen op de hoogte te stellen van mijn muzieksmaak is wel verdwenen, daarbij zijn de meeste shirts gewoon oerlelijk -- Onderhond zei het al.
.
0
geplaatst: 6 april 2005, 12:17 uur
Dionysos schreef:
.
.Ik loop er hip en trendy bij MET bandshirt.

Ik koop trouwens sowieso geen lelijk shirt, hoe goed ik de band ook vind. Als het design klote is, krijgen ze 'm aan mij niet versleten.
herman schreef:
Hierop voortbordurend: als jullie naar een concert van artiest x gaan, trekken jullie dan ook een shirt aan van artiest x, of is dat not done?

Zeker weten not done!
0
Dionysos
geplaatst: 6 april 2005, 12:36 uur
Yak schreef:
Ik loop er hip en trendy bij MET bandshirt.
Ik loop er hip en trendy bij MET bandshirt.

Dat KAN gewoon niet
.Ik koop trouwens sowieso geen lelijk shirt, hoe goed ik de band ook vind. Als het design klote is, krijgen ze 'm aan mij niet versleten.
Sommige designs vind ik nu nog steeds mooi, het gaat mij vooral om de vorm van de shirts: die ontbreekt namelijk. Het zijn heel vaak van die vormeloze zakken katoen, dat staat gewoon niet.
Een paar weken geleden had ik een nostalgische bui en zin om mijn Darkthrone longsleeve te dragen. Allejezus, dat ding was echt drie maten te groot, echt een soepjurk. En dan ben ik inmiddels wat steviger dan in de dagen dat dat soort kledij dagelijkse kost was, nu begrijp ik waarom mensen toen zo raar naar mij keken
.
0
geplaatst: 6 april 2005, 12:55 uur
Dionysos schreef:
Sommige designs vind ik nu nog steeds mooi, het gaat mij vooral om de vorm van de shirts: die ontbreekt namelijk. Het zijn heel vaak van die vormeloze zakken katoen, dat staat gewoon niet.
Dat soort shirts koop ik dus niet.

0
geplaatst: 6 april 2005, 12:56 uur
Ik koop ze zelden online, maar altijd bij concerten. Veel bands hebben gewoon een 'merchandise'-sectie op hun website.
Speciaal voor Herman:

Hier te koop voor twaalf pond.
0
geplaatst: 6 april 2005, 16:17 uur
Ik heb alleen een Franz Ferdinand shirt, maar ik vind het altijd vervelend als je zo'n shirt aandoet, dat dan iedereen gaat vragen: "Wie is Franz Ferdinand?"
0
geplaatst: 6 april 2005, 16:26 uur
Ik koop dus ook niet (meer) van die vormeloze oversized t-shirts met lelijke bandfoto (shirts met bandfoto zijn sowieso al afschuwelijk, metalshirts ook trouwens). Het design en het model vind ik even belangrijk als de bandnaam. En mijn groene weezer-jurkje kreeg ik kado bij het album. 

0
geplaatst: 6 april 2005, 16:31 uur
obsessed schreef:
Ik heb alleen een Franz Ferdinand shirt, maar ik vind het altijd vervelend als je zo'n shirt aandoet, dat dan iedereen gaat vragen: "Wie is Franz Ferdinand?"
Haha ik heb precíes hetzelfde, bij het concert vond ik hem super vet, en nu ligt ie alleen maar in de kast te rotten.
0
geplaatst: 6 april 2005, 16:49 uur
Beetje sixties, niets voor Onderhod dus....
Ik vind 'm iig erg leuk.
Ik vind 'm iig erg leuk.
0
geplaatst: 6 april 2005, 17:42 uur
Ik heb wel een shirt met de tekst:
Legaliseer Geluidsoverlast
Ook een beetje muziekgerelateerd
.
Ook een beetje muziekgerelateerd
.
0
geplaatst: 6 april 2005, 18:43 uur
Mooie herinneringen ... wie heeft ze niet? 
Ik had ooit een T-shirt gekregen van m'n neef waarop de hoes van "Parklife" (Blur opstond) ... (ik vermoed ergens in de zomer van '94). Het schooljaar begint ... ik met m'n trouwe Blur T-shirt naar school, al ware het mijn talisman
Twee dagen later ... ik wil m'n fiets nemen, staan er drie "gevoelige" jongens te wachten op het eind van het schoolstraatje ... Blur? G¨dverdomme, da's muziek voor jeanetten! waarop die drie een soort van mij onbekende militaire charge op mij wilden uitvoeren ... T-shirt nooit meer aangetrokken

Ik had ooit een T-shirt gekregen van m'n neef waarop de hoes van "Parklife" (Blur opstond) ... (ik vermoed ergens in de zomer van '94). Het schooljaar begint ... ik met m'n trouwe Blur T-shirt naar school, al ware het mijn talisman

Twee dagen later ... ik wil m'n fiets nemen, staan er drie "gevoelige" jongens te wachten op het eind van het schoolstraatje ... Blur? G¨dverdomme, da's muziek voor jeanetten! waarop die drie een soort van mij onbekende militaire charge op mij wilden uitvoeren ... T-shirt nooit meer aangetrokken

0
geplaatst: 6 april 2005, 19:48 uur
tovenaar schreef:
Kijk, en zo'n shirt zou ík dus nooit aantrekken. Niet dat ik er iets op tegen heb, maar je krijgt er natuurlijk constant opmerkingen over.
Zachary Glass schreef:

Oh zeker, maar dat eerste bericht wat ik postte gaat over shirts die ik nog altijd bezit en draag.. althans de meeste. Over shirts van bands die ik gehád heb kan ik nog wel een beerput opentrekken.

Twee woorden: LARGE MAILORDER!!

0
titan (crew)
geplaatst: 6 april 2005, 20:08 uur
Ik koop nooit shirts van bands, véél te duur. Heb er 1 van Supergrass en 1 van Blur in huis, maar dat is omdat ik ze gratis kreeg bij aankoop van hun cd.
0
geplaatst: 6 april 2005, 20:27 uur
Doet me denken aan dat nummertje van Spoon: The fitted shirt
When I Was Still Growing Up
And Dad Head Off To Work
He Put Coat And Tie On
Over Fitted Shirt
...
One Day It’ll Take
And They’ll Start To Make
Shirts That Fit Right
Til Then I Suppose
I Still Got Dad’s Clothes
And That’s Alright
Héhé

0
geplaatst: 6 april 2005, 20:55 uur
Yak schreef:
Kijk, en zo'n shirt zou ík dus nooit aantrekken. Niet dat ik er iets op tegen heb, maar je krijgt er natuurlijk constant opmerkingen over.
Valt reuze mee hoor, meer dan een goedkeurende duim omhoog op een feest is het nooit geworden
.* denotes required fields.